1000-1899 belföldi távolsági is benne volt az 1 es országos kötetben. Ma ha ezt akarod szinte az összes megye összes kötetét meg kell venned, kivéve ha csak 1-1 térség érdekel. Nemzetközi és belföldi egy kötetben együtt volt. Kb 2008 körül szűnt meg.
tegnap zugloban,bvsc uszoda mellett ket vattaujnak tuno scania-higher buszt lattam volanbusz/eurolines feliratokkal,magyar rendszammal. ok mikori beszerzesek,es hanyan vannak a volanbusznal?mely utvonalakon lehet veluk utazni?koszi az infokat
"Egyes vonalakon nem indult el a helyi járati közlekedés, többen nem jutottak el busszal a munkahelyükre. Az ÉNYKK munkatársai nem kapták meg időben a fizetésüket."
A tisztelt autóbusz vezető kollégák egy napos késésen voltak kibukva ?
Mit fognak szólni a piacnyitás utáni maszek világhoz ?
( minimálbér felett ötezer-forinttal utalás a számlára, a többi borítékba ami vagy lesz vagy nem, cafeteria
Hát én nagyon remélem, hogy maga a VOLÁN szó lesz a "brand", amit használni fognak, ami országszerte egységes lesz a járműveken, hirdetéseken, kiadványokon, stb.
Csinálnak hozzá egy színvonalas logót - remélhetőleg több, jó ízlésű, vezető grafikust felkérve, akár a régi emblémára emlékeztetően, vagy részleteinek felhasználásával. (A régi voláncsiga szövegrészének tipográfiája például nem rossz, ma is megállná a helyét.)
A központok teljes céges neveit, amik tulajdonképpen nem tartoznak az utasokra, azokat az iratokban, belső anyagokban (és a jegyek-bérletek-okmányok apróbetűs részében) kellene csak használni.
Mint ahogy áruházak, éttermek, gyárak csinálják, akiknek leginkább csak a márkaneveiket ismerjük, a cégnevüket nem - ahogy tulajdonképpen bárki más csinálja.
Ja, vagy hogy csak a Volán név marad meg? Hát ez tök jó. Akkor az egyébként is könnyű rövidítés KMKK VKMKK-vá hosszabbodik... Jó lenne ha még egy-két mássalhangzót hozzá tudnának rakni, úgy lenne teljes.
És ha a buszokra nem írják ki a nevet, akkor miként fogják megőrizni a brandet? Minden utasnak 10-10-szer el kell mormognia magában utazás alatt, hogy Somló Volán?
"Emlékezteti majd valami az utasokat a régi Volánokra?
A társaságok közlekedési központokba integrálásával párhuzamosan a hagyományos értékeket szeretnénk megőrizni, ide értve magát a Volán elnevezést is. Ez egy évtizedek óta jól bejáratott név, ezért a közlekedési központok, mint brand nevet meg is tartják majd. A buszokat sem fogjuk átfesteni, de az újonnan vásárolt járműveken már nem az lesz olvasható, hogy például Somló Volán, hanem Volán Északnyugat-magyarorzági Közlekedési Központ. Mivel a Volán név nemcsak a dolgozóknak, de az utasoknak is értéket jelent- hovatovább lélektani kérdés is -, természetesen az elnevezést a jövőben továbbviszik a társaságok."
Szintén ilyet hallottam(KMKK) bizonytalanság van, hogy hogyan alakulnak a sofőr fizetések. Arra számítanak, hogy a fizetések a gyengébb Volán szintjére süllyednek, a munkaidő elszámolások miatt egységesített kollektív szerződéssel.
Egyes főbb vonalakon is siralmas a helyzet. Pl. 30-as vonal: pótjegy nélküli vonat szinte nincs is, ami meg van, azzal a part mentén szinte egyszerre van busz is. Nekem konkrétan szombat reggelente csípi ez különösen a csőröm.
Végzek melóban úgy, hogy a part felé induló első buszra is várhatok bő egy órát, amivel tök fölöslegesen indulnék el, mert csatlakozás csak a második (meló vége után bő 2,5 óra várakozást jelent) buszhoz van: 20 percet kéne várnom a vonatpótlóra, 45-öt a buszra. Utóbbira van bérletem, a vonatállomás van olyan messze a buszmegállóhoz képest, hogy 400 Ft-ért 10 percet tudnék spórolni. Ilyen jó órabért én is elfogadnék...
A vidéki menetrendi kínálat a vasúton egyes főbb vonalakat kivéve siralmas.
Korszerűbb eszközökkel pörgetve több indulás érhető el. Egyes szakaszokat felújítottak, más szakaszok folyamatban vannak, de jó pár viszonylatban sikerült menetidőt csökkenteni. Megkötések: esetileg meg kell vizsgálni minden vonalat.
Van olyan haránt irányú, vasútra merőleges viszonylat, ahol a busz a nyerő, de ott is nem mindegy, hogy komplex módon megvizsgálunk e minden tényt.
Volt egy koncepció a 100 km feletti járatokról 2006/2007 ben. Minisztériumi anyag volt.
Az 1 es buszos "országos" kötet nem véletlenül szűnt meg:)
Sőt egyes távolsági vonalak helyközi mezőszámot kaptak.
Volt egyik évben 2% os buszos csökkentéses előirányzat, és érdekes, sok esetben a vasúttal nem rendelkező buszvonalakról vettek el teljesítményt.
Jellemző, hogy egyes vonalakon , viszonylatokban megy a verseny az utasokért, több buszos cég, meg vasút, míg a többi kevésbé frekventált vonal, meg le van ejtve. Járni jár, de nem jut.
Vannak általánosságok, irányelvek. Ezt a kötött pályás irányelvet nem én találtam ki.
Mohács 1949 körül majdnem kapott egy vasművet, meg egy vasútvonalat ami félig el is készült (Bátaszék-Furkópuszta-Báta), levéltárban is kutattam, ismerősök is küldtek ezt, azt.
Tito, "láncos kutya", stb. Szovjet nyomásra nem épült itt semmi, ellenben Dunaújvárossal, azaz Dunapentele, vagy Sztálinváros.
Nézzük:
Mohács közúton 37-42 km hosszú buszos útvonalon megközelíthető Pécs,szemben a kissé más útvonalon járó vasúttal ami 58-60 kmés 199-200 km körül közúton Budapest.
Vasúttal ott is kerülő az út Budapestre Pécsen át kb + 89 km.
Meg kell jegyezni valamit azonban:
Mohács-Bátaszék között nincs vasút tiszta sor.
Pécsre meg kissé versenyképtelen, de egy Mohács-Bátaszék-Szekszárd-Budapest autóbuszjárat Bátaszék-Szekszárd-Budapest között a meglevő 46 Bátaszék-Szekszárd-Budapest vasútvonallal erősen konkurál. Tény, a korábbi 5-6 közvetlen Budapest-Szekszárd-Bátaszék-Baja vonat sajnos múlt idő.
Ott is a 1110 Budapest-Baja vonal is vitte el a forgalmat, de még a 151 [Bp.]-Kunszentmiklós-Tass-Solt-Dunapataj, meg a 153 [Bp.] Kiskőrös-Kalocsa esetében is.
Ebben a kontextusban is érdemes is vizsgálódni.
Igen régen van "távolsági" buszközlekedés kb az 1940 es évek vége 1950 es évek eleje óta, de a mennyiségi kínálattal van a baj, amíg kevesebb busz járt, drágább tarifával, lassabban helyközi jelleggel, nem "mindenki" azzal akart utazni. Vonalanként 2-3 busz járt, egyes fonódó szakaszokon 8-10.
Most ennek a három, ötszöröse.
Félig üres vonatok, meg viszonylag sűrűn járó buszok. A sztrádaépítésből eddig a busz profitált, a nagyobb vasútfelújítások mostanában kezdődtek el. Min.: 10-15 év lemaradás van. A domborzat miatt egyes útvonalak a vasúton kedvezőtlenebb vonalvezetéssel érhetők el. E miatt is, esetileg is érdemes vizsgálódni.