Az USAban pl. alapból 4 év a garancia, de úgy hogy a vevonek csak tankolni kell, minden szerviz ingyenes. Ott olyan a piaci helyzet hogy ott azt kell adni.
Tudtok egyáltalán bármit a garanciális időn túli autóitokról??
Jellemzően nem és púpozva le is szarják.
Aztán amikor szétesik a motor, olyankor jön a púder, hogy "nem szakszervizben lett karbantartva". Majd amikor kiderül, hogy mégis, akkor meg röhögve: "egyedi eset, még nem találkoztunk vele".
Ez gyakori hiba, hogy az autós infrastruktúra tervezésekor az irodistára (ÁtlagJóska excelhuszárra) gondolnak.
A 8-9 és 17-18 óra között közlekedő autók az autózók mondjuk 60%-a, így ezt kell megoldani.
Nem tudják, hogy valamilyen szinten csúcsra kell méretezni - és a csúcshoz mérni az eldobott igényeket is.
Ami autónál mondjuk az 1000 km-es teletöltött hatótáv, ha csak 550, akkor eldobtad az igények modjuk 0.5%-át, de ha 200, akkor az igények 10%-át
Vagy másik példa a használati profil. Havonta egyszer van nagyobb szállítási igény, és negyedévente komolyabb kirándulása az átlagembernek, és időnként ugrani kell éjjel kettőkor, mert nagymami beteg lesz vagy lányka szól, hogy elment az utolsó esti járat, hozzatok haza. Erre méretezi az igényeit.
Ha 10 évente egyszer konyhabútort kell szállítani, arra nem.
A terepjárás ugyanez. Ha 10 évente egyszer megy földútra, leszarja, ha (két)havonta egyszer telekre, akkor vesz egy magasabb kocsit, Dacia Duster, Suzuki Vitara, ha meg heti élmény a terepezés, akkor Mercedes G-t, Nivát, régi Vitarát, tetszőleges Pickupot
Szia Manta, múlt héten egy neves pesti hűtős szakszervizben órákig járatták a Zafiránkat alapjáraton (utólag sztem feleslegesen) és (sztem) ezért elkezdett időnként rángatni az autó. Múlt héten kettesben hármasban szépen kihúztam, és úgy gondoltam rendbe jött, de megint elkezdte. Véleményed?! Egészen egyszerűen félek már szervizbe vinni az autót.
Köszi hogy elmagyarázod nekem azt amit én szoktam magyarázni :)
A garancia idő pusztán marketing kérdés, nem "merés" kérdése. Pont annyit adunk mint a konkurencia. Hogy a koreaiak marketing okokból növelik a garanciaidot az az ő dolguk.
Az USAban pl. alapból 4 év a garancia, de úgy hogy a vevonek csak tankolni kell, minden szerviz ingyenes. Ott olyan a piaci helyzet hogy ott azt kell adni.
És tudod mit - szerintem még a BMW-nek magának sem nagyon. Tudtok egyáltalán bármit a garanciális időn túli autóitokról??
Fizikálisan látom, hogy és hol szervizelik ezeket a kocsikat - állítom, hogy fogalmatok sincs arról, mi történik az 5-6 évesnél idősebb bimmerekkel, mik fosnak be rajtuk sorozatosan - ezekről az ilyenekre szakosodott szervizek tudnak mesélni, nem a gyár, meg nem a garanciális időn túli autót jóformán nem is látó márkaszervizek, nem mellesleg a bömös nem ad két évnél több garanciát alapból - vásárolni lehet kiterjesztéseket, további tisztes összegekért. Ti miért nem mertek gyárilag 5-7-8 éves garanciákat adni úgy, mint a kommersz ócskavasakat gyártók?
Amúgy picsánrombolták a vatta új Aurisunkat, nem volt komoly, csomagtér ajtó + lökös csere. 3 hét múlva lett időpont a javításra 1 hétig gatyáztak vele és sikerült elbaszniuk az árnyalatot (nagyon bonyolult szín a fehér :D) és sorjás lett az elemek széle, nem dolgozták el rendesen, mindezt 1.050.000,-Ft-ért. Most újra kértük a produkciót:))
Nem mondtam hogy a koreai az automatikusan szar. Azt sem hogy a koreai autó automatikusan szar. Annyit mondtam hogy én nem vennék koreai autót. Gondolom ehhez a véleményemhez jogom van.
Van egy il62-esuk, eredetileg ugy volt, hogy azzal repul. En azt gondoltam az egyik komoly veszelynek, hogy az eszak koreai pilotaknak nincs gyakorlatuk ilyen tavolsagon repulni. De elnezve a kinai gep utvonalat, mas dolgok, potencialis veszelyforrasok is felmerulhettek.
No jó, most kezdek tényleg ideges lenni, ne is haragudj... A valóság az, hogy a BWM szervizek jelenleg kéthónapos előjegyzéssel dolgoznak nálunk, a MB-Pappas meg hat hetessel, olyan szinten padlásig vannak garanciális problémás csodálatos BMW és Merci kocsikkal, és ha az út szélén füstölő kocsit látsz, az általában BMW...
A KIA meg Hyundai szerviz meg azonnal fogad, bejelentés nélkül beesve, AZONNAL, ahogy az én fos Renaultom szervize is - és nem azért, amit most elkezdesz magyarázni a kapacitásokról, hanem egyszerűen azért, mert nem átlag feletti mennyiségű ezekkel a probléma - hanem ellenkezőleg...
Négy-öt évtizedes legendáriumokból élnek már ezek a cégek, a Merci még mindig a "zöldségesmerci" legendájából, a VW csoport még mindig a Bogárból meg a korai Golfokból, azok tényleg kirívó tartósságából, elpusztíthatatlanságából - de a valóságban már legfeljebb átlagos a megbízhatóságuk, ami látszik is - amikor a kocsik kikerülnek a gyári assistance szolgáltatások védőszárnyai alól (aminek az adatait nagy gonddal titkolják mind), és pl: a németeknél az ADAC kezdi el őket összegyűjtögetni az út széléről - akkor már nem csak, hogy nem fényesek a statisztikák, hanem az is kiderül, hogy ha baj van, akkor általában nagy baj van, ami a zsebnek is nagyon fog fájni.
Elképzeltem, h saját géppel repül, mint a Rendőrakadémiában Harris, csirkék közt egy ócska kávédarálóval :D Valami 50-es, 60-as évekbeli kiszuperált ruszki géppel, ez az ő szintjük..
Nem csak bennem merult fel, hogy veszelyes lenne Kimnek egy eszak koreai geppel repulni Szingapurba. Egy kinai gep vitte (747-es), raadasul nagyon ugy tunik, hogy a kinaiak dontottek arrol is, hogy milyen utvonalon menjenek.
Nagyon kivancsi leszek, hogy mi lesz ebbol a hirtelen nagy eszak koreai nyitasbol. Remelem az, hogy vegul megis csak a kinai utat valasztja Kim, aminek a felveteseert par eve meg kivegeztette a nagybatyjat.