Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

murasake Creative Commons License 2013.05.30 0 0 12100

A műszaki ismereteid ezen a téren kicsit hiányosak, hiába van merci sapkád, de sebaj.

Jól teszed, hűtsd azt az olajat, ne halgass senkire, ha már meggyőződtél az igazadról (vajon tényleg meggyőződtél??)

 

Ha már ennyire precíz vagy, vigyázz a cigarettahamu nehogy belepottyanjon szerelés közben a hengerbe! :)

Feltétlen tegyél fel képet az új olajhűtődről, nagyon kivi vagyok rá.

Előzmény: MG Petimester (12095)
MG Petimester Creative Commons License 2013.05.30 0 0 12099

Jó cakát.

MG Petimester Creative Commons License 2013.05.30 0 0 12098

Előzmény: MG Petimester (12097)
MG Petimester Creative Commons License 2013.05.30 0 0 12097

Majd megbírkozóm ezzel is de voltak már nagyobb kihívások is.

Előzmény: szilagyig31 (12096)
szilagyig31 Creative Commons License 2013.05.30 0 0 12096

Látom nincs más út, mint olajhűtőt tenni....

Valami jó nagyot tegyél, jó hűvös legyen ám! :)

 

Előzmény: MG Petimester (12095)
MG Petimester Creative Commons License 2013.05.30 0 0 12095

A dugattyú gyürüi lehuzzák a kormot?? nem inkább az olajat?Nekem ott ne égjen semmi! :-))Szerintem meg legyen 80-90C fokos és gyujjtogassa meg aki erre tépne.Nincs az az olaj ami 120 fokon ne válna ganévá. DD

Előzmény: szilagyig31 (12092)
MG Petimester Creative Commons License 2013.05.30 0 0 12094

:-)) Nem fogom.Azért annyira nem vagyunk még. DD

Előzmény: Zolysys (12093)
Zolysys Creative Commons License 2013.05.30 0 0 12093

Az övé 1,8 B ne hasonlítsd olaj téren össze a HiDivel...

Előzmény: MG Petimester (12091)
szilagyig31 Creative Commons License 2013.05.30 0 0 12092

Gyújts meg némi benzint és gázolajat. Látni fogod honnan jön a korom. A a dugattyúk lehúzógyűrűi szépen lehúzzák a felrakódott kormot ami az égés során kelekezik, (és nem távozik a kipufogón) bele az olajba. Olvasd el a Totalcaron, de idézem:"egy modern, dízelbe való olaj ma már a súlyának öt százalékát képes lebegésben tartani koromból, vagyis egy kiló olajban akár öt deka korom is gond nélkül ellebeg úgy, hogy az olaj megfelelő kenőképességű marad, és nem képez lerakódásokat. Négy liternyi olajtöltettel számolva húsz deka korom is elmegy."

Ez normál működés. Szerintem ha nem lenne műszer eszedbe sem jutna hogy "ég" az olaj.

Ha normál használatban 110-120 helyett 140 vagy afölött van, na akkor kezdj aggódni.

Előzmény: MG Petimester (12089)
MG Petimester Creative Commons License 2013.05.29 0 0 12091

Milyen sűrün cserélsz olajat benne,aluházas a szűrüd vagy ráhajtható?Mennyit futott a kocsid?Előre is köszi a választ.

Előzmény: Levente1978 (12086)
MG Petimester Creative Commons License 2013.05.29 0 0 12090

:-) Hát nyitogast csak nyugottan azokat a csukottakat.Csak ésszel,mert halgatom nagyon.

Előzmény: murasake (12088)
MG Petimester Creative Commons License 2013.05.29 0 0 12089

Emlékszem rá.De elfelejtettétek megemlíteni,hogy hogyan is kerül az a korom abba az olajba bele??80C fokon vagy 120c fokon kormolodik,feketedik be?

Előzmény: szilagyig31 (12087)
murasake Creative Commons License 2013.05.29 0 0 12088

igen-igen, emlékeztem, hogy valaki már próbálta kinyitni a szemét...

de ha nem, engeni kell, hadd menjen csukottal, majd megérzi ha valamibe beveri...

Előzmény: szilagyig31 (12087)
szilagyig31 Creative Commons License 2013.05.29 0 0 12087

Én is ezt írtam neki, de nekem sem hisz. Minden dízelben fekete az olaj a benne lévő korom miatt.

Előzmény: Levente1978 (12086)
Levente1978 Creative Commons License 2013.05.29 0 0 12086

Az enyemben is 110fokos az olaj, megsem feketedik. Szerintem is igy a normalis.....

Előzmény: MG Petimester (12080)
murasake Creative Commons License 2013.05.29 0 0 12085

Ne hagyd figyelmen kívül, hogy mekkora a felni szélessége, mert k... nem mindegy.

7,5", 8", 8,5" ??

Az ET szám ennek megfelelően változik. Egy 8,5"-os felnit 48as ET-vel nemigen raksz fel...

Csak ésszel, mielőtt a pénzed bánja!

Előzmény: Apis (12082)
murasake Creative Commons License 2013.05.29 0 0 12084

Honnan veszed, hogy ez sok?? ha már nem hiszel annak aki előttem is mondta, hogy ez jó, akkor legalább nézd meg a víz és az olajhőmérő hány fokon áll, ha középállásban van. Általában úgy tervezik meg a műszerfalat, hogy a függőleges állású mutató a helyes (vezetés közben a periférikus látással is szemmel tudod tartani ha "áll"), ha attól eltér balra vagy jobbra, akkor van valami vele.

Miféle olajhűtőt akarsz tákolni?

A 110fok a normális...

Előzmény: MG Petimester (12080)
Levente1978 Creative Commons License 2013.05.29 0 0 12083

Nekem is 18" kerekek vannak fent, es ha nem nagyon szar az ut akkor nem veszed igazabol eszre hogy a kerek nagyobb. Picit megfogja a kocsit es egy picit nehezebb a kormany, igazabol ennyi. Azert azt tartsd szem elott hogy celszeru nagyon jo minosegu gumit venni ennyire alacsony falvastagsagnal mert a komforterzet ez miatt lehet gyalazatos is ha szar gumit hasznalsz.

Az en felnim ET48 Mindenkeppen tegyetek fel a felnit szereles elott mert lehet hogy beleer a feknyeregbe. Nekem az elso felnivalasztas az beleert es az ET42 volt.

 

Előzmény: Apis (12082)
Apis Creative Commons License 2013.05.29 0 0 12082

Sziasztok !

 

Nekem 2006 2.0 hdi 407 peugeot van 17" gyári alufelnivel. Problémám szeretném lecserélni de ami tetszik csak 18" méretben van       Akinek volt már a kocsiján 18" alufelni 235/45 r18 gumival legyenszives leírni a tapasztalatát , 

-elfér e a kerékjáratban rendesen kanyarodáskor ?

-nyomvájús úton mennyire szaladgál?

-komfortérzet romlik e?

 Választ előre is köszönöm!

A felni mérete 
5X108 18X8 ET42

Peugeot 407 Creative Commons License 2013.05.29 0 0 12081

Sedanhoz fixpontos tetőcsomagtartót vennék. Ajánlatot emailban kérem!

MG Petimester Creative Commons License 2013.05.29 0 0 12080

Köszönöm.Az öcsém fog jelentkezni.Nagyon szeretnénk egy olajhűtési megoldást is,mert nagyon meleg a motorolaj így.Vizz 90C viszont az olaj 110-120C fokos és nem csoda ha feketedik benne 1000 el. grrrrr bosszantó ugye?

Előzmény: zoolan65 (12065)
LKWnorbert Creative Commons License 2013.05.29 0 0 12079

Hali gun111! Azt lehet tudni, hogy helyileg hol vagy? Gondolom el kéne mennem majd a gumikért. Vagy hogy megy ez? Én Békés-megyei vagyok, kondorosi.

 

Üdv!

Norbi

Levente1978 Creative Commons License 2013.05.29 0 0 12078

Elvileg ha oda vissza tekergeted a kormanyt 5-6 alkalommal olajcsre utan akkor el kell menni belole a levegonek.

Előzmény: szilagyig31 (12076)
szilagyig31 Creative Commons License 2013.05.28 0 0 12076

A kormányműbe a gumiharang alá nem látsz be. Éppen elég ha ott szivárog. Vagy bilincs cserénél ha lehúzod a csövet már levegős is. Olajcserénél is kell légteleníteni. Serviceboxban van erre dokumentáció, de az fizetős. :(

Előzmény: Levente1978 (12075)
Levente1978 Creative Commons License 2013.05.28 0 0 12075

Ebben van valami, de akkor hogy hogy nem szivarog sehol sem az olaj? Megneztuk es minden teljessen tiszta!

Előzmény: szilagyig31 (12074)
szilagyig31 Creative Commons License 2013.05.28 0 0 12074

Isten ments hogy vitatkozzak, de egy kellően tömített rendszerben bármilyen furatátmérő változás van nem szabad hogy habosodjon az olaj. Nézd csak meg a fékrendszert, ugyanaz az elv,ott is van mindenféle átmérő (főfékhenger, fékcsövek, kerékfékhenger) mégsem habzik csak ha egy szimering megadja magát.

Előzmény: Levente1978 (12073)
Levente1978 Creative Commons License 2013.05.28 0 0 12073

Nekem remeg, de a habzast meg nem neztem. Holnap tuzetesen atnezem, de 3-4 napja kapott uj olajat es nem lattam sehol sem szivargast, es az olajam sem fogyott.

Itt arrol ir a srac hogy a visszatero ag tul vekony egy helyen es ez habositja fel az olajat a nyomas miatt, ami hiheto is, innentol kezdve a szervomotor meg visszaviszi a habos olajat a rendszerbe.

Előzmény: szilagyig31 (12072)
szilagyig31 Creative Commons License 2013.05.28 0 0 12072

Neked a remegésen kívül habzik is? Mert ahogy olvasom itt a habzás okozta a remegést. Viszont ha habzik akkor valahol valamelyik tömítésnél lelevegősödik és azt egy golyó nem oldja meg hosszú távon.

Előzmény: Levente1978 (12071)
Levente1978 Creative Commons License 2013.05.28 0 0 12071

EZT TALALTAM A SZERVOPROBLEMAVAL KAPCSOLATBAN!!!

 

After 1,5 months of ownership of 407 I think, that I got this issue sorted out without new pump and high pressure hoses. Just for the background I´m working in the Volvo dealership and we have very close relationship with Peugeot main dealer as they are taking care all of our paint jobs as subcontractors. This also resulted a nice 407 with bargain price for me . My problem was mainly steering judder and seems like there had been a leak from reservoir cap as pump unit was covered with oily goo. After some testing I found out that power steering liquid is full of bubbles and bubbles = air. Air in steering system = judder + „boiling“ fluid. Sounds simple but how to cure it? Now the smart guys from Peugeot come in. They have seen it many times and they also have a nice and easy fix for that. You need to remove pump unit from your car and open it up from reservoir side (there are 4 allen head bolts, do not touch the torx bolts!) After getting the reservoir off you can see, that there are not much space for oil and this makes the system especially vulnerable. You also can see, that return pipe hole in reservoir body has only 2,5-3mm hole (!). So you can imagine now what happens when returning oil is pressed trough this tiny hole. To make matters worse the return hole is very close to upper oil level. Basically Peugeot engineers invented foaming machine. And this is the reason why they are recommending to add oil +30mm from MAX mark. But I can assure you, that this just a workaround and not a fix as oil still gets aerated, not so badly but still. But back to fix. Get your hands on ¼ inch plastic fuel pipe. You only need some 20-25 cm. With 6mm drill bit drill over the small return hole in reservoir body. Clean everything carefully as there are no filter in the system! Now prepare the fuel hose end. You do not want that this hose escapes to the reservoir. Find a steel ball (from ball bearing), heat it little bit and press the plastic fuel hose to on it. This creates nice flange on the hose end and this flange is acting like a stop for it. Now install the pipe to reservoir. Just insert untreated end to return hole from outside and pull it through. It can be little hard as you drilled 6mm hole and hose diameter is some 6,35mm but little action with drill bit or file should do the work. Again remember that we do not want that hose “escapes” and cleanliness is a must. When the pipe is in place route it so, that end of pipe stays in lowest point of fluid reservoir. If needed then cut the pipe to right length. Install the fluid reservoir back to pump unit. Fit everything back and fill the system with new fluid (Total DA only!). Then try to bleed the system. This point can be a bugger, it took me 4 days to get it air free and I had to add little oil every day (no leaks). But now it seems to be just fine. So what we just did? We moved return outlet from upper side of the tank to bottom of the tank. And what do you know – no air any more. I got this solution done under 10€ as dealer charged me only for new oil. Hope this helps someone.

Zolysys Creative Commons License 2013.05.28 0 0 12070

azt a 2002-es 307-sem már tudta :):P

így érthető :):P

Előzmény: murasake (12069)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!