Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.11.20 0 0 40508

A Stadler elég rugalmasan áll hozzá a vásárlói igényekhez nem kizárt, hogy meg tudná oldani, hogy olyat Flirtet gyártson, ami kétáramnemű.

 

Új villamos végállomáshoz lehet, hogy kell valami bizt. ber, de ha nem erőltetik a HÉV szerű, játszunk vasutasdit szintű bohóckodást, akkor olcsóbban is megoldható. Anno a  törökbálinti HÉV-nél is áttértek villamosüzemre mikor kamaraerdőig visszavágták (ami nagy marhaság volt, hiszen Budaörsig is elég lett volna, ha már muszáj), itt is megoldható volna, hiszen az egész vonal paraméterei, hosszúság és vonalvezetés minden villamosnak felel meg inkább mint egy vasútvonalnak.

Előzmény: Sir Gombóc (40507)
Sir Gombóc Creative Commons License 2014.11.20 0 0 40507

Miért is? A 160 az egy kellemes mellékhatása a beépített teljesítménynek, aminek az igazi előnye azonban a sűrű megállásoknál jön ki.

De van más is a palettán, nem csak Flirt.

Előzmény: 9312255016 (40494)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.11.20 0 0 40506

Szerintem nem építhetsz új villamos végállomást biztber nélkül, azaz ha továbbviszed, valami kelleni fog oda (ergó az ára is kelleni fog hozzá).

Előzmény: Törölt nick (40505)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.20 0 0 40505

Megoldható az ,hogy a villamos mindig elsőbbséget kapjon automatice a lámpáknál, ill. az is bevált dolog nyugatabbra, hogy megmarad az andráskeresztes átjáró meg a fénysorompó egyesátjáróknál ott azon a szakaszon vasúti pályává minősítve a villamosvonalat. De pl. egy esetleges hosszabbítás Csepelnél menyivel kevesebb macerával járna ha villamosként épülne, bizt. ber nélkül?

 

 

Előzmény: M.VIII (40503)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.11.20 0 0 40504

Miért kellene?

Előzmény: 9312255016 (40501)
M.VIII Creative Commons License 2014.11.20 0 0 40503

közlekedési lámpákkal biztosított átjárók.

 

Meg a nagy pali f@szát, azt! Jóember, végre van valami, ami MEGY, hát lassítsuk be azzal, hogy holmi gumikerekű fostaligák és puhatestűek miatt álljon a lámpánál? Én sok helyen a villamost is úgy alakítanám, hogy ha jön, akkor senki sehova! Nem ám, hogy majd állunk két retekláda miatt Közvágóhíd előtt, mert ők kitalálták, hogy át akarnak hajtani a soroksáriról a vodafon székházhoz...jól nézünk ki. Amúgy sokszor kifejtettem a véleményemet a csepeli HÉV lebutításával kapcsolatban, részemről ellenzem.

Előzmény: Törölt nick (40497)
siófoki35 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 40502

-ennek a vonatnak mi volt az értelme?

-jééé voltak utasok a horgásztanyánál :D

- mikor épült át 2 vágányossá a vágóhídi végállomás?

- mikor és miért tértek át a kék-sárga állomásnév tábláról a fehér alapon kékre?

Előzmény: Törölt nick (40499)
9312255016 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 40501

80 ra már vb is kellene... drága a bkvnak :)

Előzmény: zeli89 (40496)
9312255016 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 40500

flirtről vagy hasonló jellegű járgányról volt szó :) hagyjuk..

Előzmény: Törölt nick (40495)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.20 0 0 40499

 

(Index fórummotor nem érti a https-t még mindig)

Előzmény: Törölt nick (40498)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.20 0 0 40498

Ha már a HÉV szóba került, nemrég került fel Becsky Andrástól egy újabb videó, mikor még mert a HÉV nagyot álmodni.

https://www.youtube.com/watch?v=ObZDfLigRCk

 

Azóta hová tűntek a Ráckevei ágról a sebesvonatok? Úgy jártak mint a teherszállítás, jól működött, praktikus is volt, népszerű is volt hát meg kellett szüntetni.

Törölt nick Creative Commons License 2014.11.20 0 0 40497

Ahhoz gondolkodni kéne, pl. ha a BKK a MÁV-al összeállva közösen rendelne még pár Flirtet a MÁV által rendelt 42 mellé, hogy pl. azzal oldja meg a Ráckevei HÉV-en a közlekedést addig is, ameddig eldöntik mi legyen vele, meg lesz ötös metró, majd egyszer valamikor. Aztán ha már nem el lehet adni majd a MÁV-nak, pár motorkocsi biztos elkel náluk majd a jövőben is.

 

Persze vagy kétáramnemű Flirt kell vagy áttéríteni a 25 KV-ra a vonalat. A Ráckevei HÉV amúgy is inkább elővárosi vasútvonalhoz áll közelebb.

 

A Csepeli viszont inkább a villamoshoz minden paraméterében ,azt villamosüzemre lenne érdemes átállítani 600V feszültség és villamosüzemhez hasonlóan egyszerűsített bizt. ber, látra közlekedéssel és közlekedési lámpákkal biztosított átjárók. Nem kell vasutasdit sem játszani menesztéssel meg térközökkel. 2 vagy csúcsban 3 összecsatolt TW6000-es villamossal meg is lehetne oldani a járműkérdést, a TW-k max. sebessége 80,  ott jobban ki lennének használva mint Pesterzsébeten a 30-as lassújeleken botorkálásnál, ill. itt lenne hely magasperont is építeni hozzájuk és nem lenne gond a lépcsőzéssel sem, ezért nem szeretik pl. a 3-as vonalon őket.

Előzmény: zeli89 (40491)
zeli89 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 40496

Nincs ebben semmi megalázó. Csupán kisebb teljesítmény kell, és az is valószínű hogy nem 25 kV-ról menne. Mondjuk ha megújulna a pálya akkor simán lehetne helyenként 80-at engedélyezni, szerintem. Persze beleér a kezem a bilibe és felébredek :D Mert ugye elképzelni sok mindent lehet. :)

Előzmény: 9312255016 (40494)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.20 0 0 40495
Előzmény: 9312255016 (40494)
9312255016 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 40494

jól megaláznád a gyártót, 160 helyett 60, +30-40 es lassújelek mindenütt :-) nem nagyon lenne az kihasználva, nem erre való

 

Előzmény: zeli89 (40491)
Ep128 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 40493

Igen, én is kíváncsi lennék, kik vitték el és hová...

Előzmény: KPK-299 (40492)
KPK-299 Creative Commons License 2014.11.19 0 0 40492

Akkor nem csak én szúrtam ki, hogy eltűnt a helyéről.

Előzmény: Toncika (40483)
zeli89 Creative Commons License 2014.11.19 0 0 40491

Emiatt kérdeztem. Egy Flirt féle motorvonatot simán eltudnék képzelni a HÉV vonalakon. És ha az űrszelvény nem nagy akadály akkor nem kell pöcsölni azzal hogy milyen járművet kellene beszerezni. Persze sajnos úgysem az lesz az elsődleges hogy melyik lenne jó, hanem hogy kinek melyikhez fűződik anyagi érdeke...

Előzmény: Sir Gombóc (40489)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.11.18 0 0 40490

Az űrszelvények között van különbség, de felszíni szakaszon marginális. A kerékprofil érdekesebb kérdés.

Előzmény: zeli89 (40486)
Sir Gombóc Creative Commons License 2014.11.17 0 0 40489

. ha mégis akkor meg az lenne némileg probléma hogy a megvélő peronhoz passzoló magasságú járműveket kellene gyártani,

 

Ez nem igazán probléma. Pl. a Flirtnek, Desirónak is van magaspadlós változata.

Előzmény: zeli89 (40486)
pici aranyos böllér Creative Commons License 2014.11.17 0 0 40488

De ez csak a HÉV-re igaz.

Előzmény: pici aranyos böllér (40487)
pici aranyos böllér Creative Commons License 2014.11.17 0 0 40487

Igen, van különbség, a HÉV-es űrszelvény zöld.

Előzmény: zeli89 (40486)
zeli89 Creative Commons License 2014.11.17 0 0 40486

Jogos...

Én arra gondoltam hogy ezekhez a járművekhez passzoló peronmagasságot értelmetlen kiépíteni. Mert ma már az új járművek többsége alacsony padlós, meg miegymás. És lássuk be hogy ha még nem futnak 40 évet ezek a gépek akkor nem sok értelme lenne a peronokhoz nyúlni. ha mégis akkor meg az lenne némileg probléma hogy a megvélő peronhoz passzoló magasságú járműveket kellene gyártani, vagy átépíteni a peronokat. Tudom így is úgy is nagy beruházás azon már nem múlik semmi, de talán egyszerűbb akkor variálni a peronokkal amikor már megvan hogy milyenek lesznek az új szerelvények.

 

Egyébként van különbség a MÁV-os és HÉV-es űrszelvény között?

Előzmény: _Nyuszi (40484)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.11.16 0 0 40485

Kaposvár állomás V. vágány "peronja" SK+0 szinttel.

A balesetben megsérült és kiszögelt 19 sz. kitérő miatt a vonatok a páratlan oldalról csak a IV. vagy V. vágányra tudtak bejárni.
Forrás: http://www.kbsz.hu/dokumentumok/2013-296-5.pdf

Előzmény: _Nyuszi (40484)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.11.15 0 0 40484

"Nem hiszem hogy most kellene magas peronban gondolkodni."

Miért? Az új járművek beszerzésénél hátrány a magas peron? :o

 

"Ezzel az erővel anno a MÁV állomásainak peronját is megemelhették volna a kocsik padlómagasságáig."

Nem kell feltétlenül padlómagasságig emelni (főleg, hogy a Start járművei esetén beesnének az utasok a peron és a jármű közé), de az SK+15 szint eléggé gáz. A MÁV egyébként régóta SK+55 peronokat épít, azaz fejlődik. A HÉV-nél a legújabb peronok milyen magasak?

 

"Akkor nem ez volt az elsődleges. Igény biztos lett volna rá."

Most sem elsődleges, de kell róla beszélni.

Előzmény: zeli89 (40482)
Toncika Creative Commons License 2014.11.15 0 0 40483

Félig-meddig off, de sajnos nem tudom hol járhatnék utána.
Valaki esetleg nem tudja véletlenül,hogy mi lett/lesz a sorsa a korábban a Szentendrei Múzeum hátsó udvarán álló Csepel sorsa?Hosszú idő után áprilisban eltűnt, de semmi infót nem találtam róla,hogy hová is vitték.

zeli89 Creative Commons License 2014.11.09 0 0 40482

Nem hiszem hogy most kellene magas peronban gondolkodni. Ha majd valamikor, évek múlva új szerelvények lesznek akkor meg a magas peron lesz a baj. Ezzel az erővel anno a MÁV állomásainak peronját is megemelhették volna a kocsik padlómagasságáig. De ha ott feltudtak "mászni" a szerelvényekre akkor itt miért ne tudtak volna. Akkor nem ez volt az elsődleges. Igény biztos lett volna rá.

 

"Na meg ugye, akkor még az is általános axióma volt ,hogy szolgáltatni szívesség és nem illik kritizálni a BKV-t, vasutat, taxist stb. ha valami nem megy flottul. Mostanában nőtt csak fel az a generáció, akiknek már nem lehet lenyomni a torkán ezt ill. a kormánynak/rendőrnek/tanárnak/főnöknek stb. mindig igaza van axiómát sem."

 

Igen... és már kicsit át is estek a ló túloldalára... Akkor legalább valamilyen szinten tisztelték ezeket a dolgozókat. Most örülsz ha nem úgy néznek rád mint egy darab *zarra. Mára már nagy divat lett felnyomni mindenkit. "Szerencsére" ebben már az internet is segít. Persze amikor a kedves utas nem törődik az utazási feltételek betartásával az nem probléma, de ha egy dolgozó hibázik akkor az már egyből 10 fórumon jelenik meg egyszerre.

Nem kell mindent elfogadni, de nem is kell egyből, ész nélkül fikázni. A jó dolgokat könnyű megszokni. Mint pl alacsony padlós járművek. De nem kell rögtön anyázni csak mert pl nem minden busz, villamos járat alacsony padlós. Előbb gondolkodni kell, hogy: "jahh... hogy lehetne több járat alacsony padlós ha nincs pénze a közlekedési vállalatnak..." De ez sajnos sokaknál nincs meg. Csak az elvárás... Pedig itt is elkél a kompromisszum készség, még ha nehezére is esik sokaknak.

Előzmény: Törölt nick (40471)
M.VIII Creative Commons License 2014.11.07 0 0 40481

Az is helytálló, amit JakiHUN ír.

Előzmény: Törölt nick (40480)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.07 0 0 40480

A hozzászólók arra gyanakszanak, amit M.VIII ír...

Előzmény: JakiHUN (40477)
v_peti Creative Commons License 2014.11.07 0 0 40479

Amíg nem volt ennyi autó, és egy 40 km-es vonatjegy (20 Ft) , vagy 10 villamosjegy (2 Ft/db) ára volt egy liter benzin (1982 körül), és autót nem vehettél részletre, csak KP-ban, és akkor is éveket kellett rá várnod, addig tényleg örült az ember, ha utazhatott. Na meg ehhez a szocialista szemlélet (gondoskodó állam) is hozzájárult.

 

Előzmény: Törölt nick (40471)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!