Nem bántó szándékkal: tisztázni kellene az alapelveket.
Hajdúböszörményi Városgazdálkodási Zrt? Ez egy önkormányzati cég?
Akkor miért is lenne helye a "magán" üzemeltetésű gyűjtésben?
Ha ez felkerült (vagy akár a Snake-Mojze által javasoltak közül Debrecen, az önkormányzati DKV/Intertanker buszokkal), akkor akár mehetne mellé Budapest (BKK/BKV_Arriva_Volánbusz) vagy Szeged (SZKT_DAKK/ex Tisza), de Miskolc, Pécs, Kaposvár is, mind, ahol önkormányzati cégek működnek
Ez jó válogatás vagy gyűjtés vagy hogymondjam. :) A járatokat végző buszokról készült képekkel lehetne még igazán teljessé tenni, kevés helyen látni róluk fotókat. Egy ilyen külön gyűjtés pedig igazán egyedülálló lenne. Persze, ez sok idő, sok pénz, sok tervezés, sok erőfeszítés.
Marcaliban az önkormányzat megrendelésére a Kapos Volán üzemeltette a helyi járatot. Aztán megépült a teszkó, beindult a teszkósjárat. Ugyanaz a járati útvonal gyakorlatilag, csak jóval sűrűbb menetrend. A Kaposos járat megszűnt ennek köszönhetően. Pontosabban szünetel. Ikarus 546-ossal utaztam pár éve a járaton:
http://users.ininet.hu/somogybusz/magan1/magan546.html
Mezőkövesd VG Zrt Önkormányzat cége üzemeltet, de a buszok Borsod Volánosak voltak , illetve jogutódlással ÉMKK szerződéses formában. A lényeg, hogy fix km díjat kap a buszos cég a Borsod Volán és utóda a ÉMKK, a veszteséget a VG Zrt pl.: a Zsórifürdő hasznából fedezi.
Jómagam bércsökkenést nem tapasztaltam,csak azokat a 240-órákat már nem igazán bírja a derekam.Ebből csak 180 óra a munkaidő.A többi kivett idő stb...Hallottam felmondásokról a régió más területén.Aki jobbat tud,hajrá!A nagy hévvel induló kamionosok közül már többen visszatértek.
Én nem hiszem,hogy minden sofőr most hirtelen kevesebbet dolgozna.És eddig mindenkitől a fizetéscsökkenést hallom,vannak olyanok,akik már a felmondásukat fontolgatják emiatt(ugye nem turkálunk más zsebében,de aki önként megosztja,azt meghallgatjuk:pl van olyan,aki azt mesélte,hogy egy villanyszámlányival csökkent a bére...).
Ezen biztosan nem fogunk összeveszni, de akár piacnyitás, akár csak egy mezei alvállalkozó-bevonás, akkor sem árt feltételül szabni, hogy időben tessenek a dolgozót is kifizetni, meg a közterheket is befizetni.:-)
Amúgy szvsz azért nem volt piacnyitás, mert nem a megrendelő pályáztatta meg a szolgáltatást, hanem a szolgáltató adta ki alvállalkozásba, és a fővállalkozó Gemenc pánikolt be a sztrájk miatt az Orangeways helyett, akik azért annyira nem vették a lelkükre a saját disznóságukat, de maradjunk annyiban, hogy tőlem lehet piacnyitás is.
1000-1899 belföldi távolsági is benne volt az 1 es országos kötetben. Ma ha ezt akarod szinte az összes megye összes kötetét meg kell venned, kivéve ha csak 1-1 térség érdekel. Nemzetközi és belföldi egy kötetben együtt volt. Kb 2008 körül szűnt meg.