Vettem vaterán egy légtömlőt, és a csávó árult Kínai pisztolyokat. Mondta hogy van 5000-ért meg 8000-ért , a 8000 Ft-os 1.4-es pisztolyt több fényezőműhelybe hordják. Nekem azt mondta hogy vegyek ha akarok, és ha nem terít meg nem lehet vele dolgozni vigyem visssza kimosva és vissza adja a pénzt.
Szóval több féle Kínai van, többféle árban és nem mindig a drágább jobb belőlük. Olyan 7-8-ért édemes nézni.
A legnagyobb hiba a vizzel leöblítés. Nem is üvegszálas gittet kellett volna használni hanem soft gittet.
Az Erba pisztolyról már írtam régebben, hogy elég selejt. A gyári 1.4 fúvókával működik, de a pótfúvókák csak részben hasonlítanak a gyárihoz és azokkal nem dolgozik rendesen. Használati utasítás azzal kezdődik nitróval mosd ki a belsejéből a kék festéket, ha folyatna a fúvókánál akkor tekerd be teflonnal.....
Én inkább a Güde Jet F pisztollyal próbálkoznék ebben az árban.
Nagyon szépen köszönöm mindenkinek ,hogy így próbáltok segíteni!!
Igen leszedtem fém tiszta volt, csak nem érdesítettem, sőt szinte mint egy polírozott felület úgy nézett ki.
Mielőtt rávittem az üvegszálast (köszi Jason88 :)) lemostam nitróval.
Így ahogy gondolkodom lehet ,hogy elkövettem mèg egy baklövést ,mert amikor végeztem a fehér gitt becsiszolásával akkor leöblítettem a kocsit vízzel. Ez gond?
Mi teljesen rászoktunk a Menzerna 400-as pasztára.A legolcsobb /3500/szett/ lakbol is hibátlanul karcmentesit és a fénye is jó.A zöldet már nem is használjuk.4000-sel hologram.
Hali. Bocs,hogy belevau,a javitóívről a gyári réteget leszedted,mármint fémtiszta volt? Sok ismerősömnél volt ilyen gond,hogy idővel elvált megrepedezett a festék pl.
a zöld 3m-nél sokkal hatékonyabb persze a saját szivacsával(fehér kemény).Utána fekete kupakost használok a saját hullámos szivacsával.És ha szükséges akkor kék kupakos 09376 a száma kék hullámos szivaccsal.
Könnyen elviszi a kacokat? És a fehér után milyennel polírozol? Érdekelne hogy milyen anyag mert lassan elfogy a zöld 3m és nem tudom mit kéne venni nekem ez annyira nem jött be de lehet hogy a saját szivaccsal jól működne.
A szórógitt is porózus szerkezetű mint a gitt, de annál sűrűbb. Ez fényezők közt is vitatott, hogy a szórógittet lehet e vizesen csiszolni vagy nem. A gittelést és szórógittelést viszont lekell zárni egy alapozóval, ezt filler, füller, töltőalapozónéven találsz. A gitt felhordása elött is célszerű a fémet megcsiszolni kb 100as 120as csiszoló papíral vagy kinek mi tetszik.
Heló! Nálatok mennyibe kerül a zöld 3m-es polírszivacs? Mert nem birom kipolírozni a 2000-es abralon karcait sőt még a 3000-est is alig szedi ki nem tudom mit kéne már d elegem van, kipróbáltam a radex legdúrvább polírját a hozzávaló szivaccsal de az is nehezen viszi ki a 2500-as kézi karcait. Valami ötlet?
Hát érdesíteni akkor is kell ha a csupasz fémre gittelsz lehet ez volt a baj. Az meg hogy 40 fokban csinálod az nem azt jelenti hogy nem szívja be a vizet gitt persze csak ha rendes szórógittet használtál ,ha alapozót használtál akkor nem árt avíz neki.
Igazán nem emlékszem rá ,hogy mit vettem és megnézni sem tudom mert nyaralunk.
A fényező srác mondta mit vegyek, de ezt a fehér gittre fújtam a metál szín alá, itt pedig a fémszál erősítésű gitt vált el magától a fémtől. Ami érdekes ,hogy csak attól a fémtől amit behegesztettem ,magától a javítóívtől. Kellett volna esetleg alapozni valamivel a fémet, vagy érdesíteni? Nem tudom mi számít vastagnak de azt mondták ,hogy a fémszálast lehet vastagabban felvinni a fehéret meg vékonyan több rétegben, megvárva a száradásokat.......én így csináltam. Sajna 2 nap után már látszott a hajszálrepedés végig a hegesztés és alul az ív mentén ahol ugye vékonyra (majdnem fémig) van csiszolva a gitt.
Víz nem hiszem, hogy került alá hisz 40 fokban csináltam!
Nem lehet hogy szó szerint szórógittet vettél rá és nem töltőalapozót? Sokan keverik. Vagy nagyon vastag a gitt réteg és azért repedt fel de szerintem a víz dolgozott alá.
Tudom én egy 2006-oson cseréltem hátsó sárvédőívet 1 éve ,nem az egészet kb negyedét igaz az a fele törött volt azért rohadt át de volt máshol is rozsda.
Nem vagyok szakember csak próbálkozom de egy fényező srác látott el tanácsokkal de most ő is megakadt.
Tavaly sárvédőívet cseréltem a 15 éves mondeómon ,tök jól sikerült és utána nekiáltam a fényezési előmunkálatoknak ,ahogy az ismerősöm magyarázta. Elsőre fémszál erősítésű gitt aztán fehér ,majd becsiszol, szórógitt. Eljött az ismerös megnézni fújás előtt azt mondta tökéletes ,aztán megfújtam metál, majd lakk. Nekem megfelelt a végeredmény hisz 15 éves a gép.
Majd 2 nap múlva hajszálrepedést vettem észre az íven (mindkét oldalon) és a hegesztés vonalán ami napról napra nőtt!
Csatolok fotót amin látszik most ,hogy néz ki.
Mit ronthattam el ,mert idén újra akarok próbálkozni vele?