Keresés

Részletes keresés

vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2018.06.14 0 0 327637

De.

Minden program teli van if then else algoritmussal.

Előzmény: Auralianus (327628)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.14 0 0 327636

A bibliai időkben nem volt technika, de okostelóval egyenértékű gagyiságok biztosan léteztek. Ez törvényszerű, minden civilizáció itt végződik. Jónás könyve végén szemléletesen úgy fogalmaz, hogy 

1.Jón 4,11 Én pedig ne szánjam Ninivét, a nagy várost, a melyben több van tizenkétszer tízezer embernél,

a kik nem tudnak különbséget tenni jobb- és balkezük között, és barom is sok van?!

 

Peak Oil --- Egy Korszak Vége ---

 

 

Előzmény: QuantumSingularitas (327622)
ÁtlagFf_1963_2 Creative Commons License 2018.06.14 0 0 327635

Elég régóta hallom már ezt. Mindig idén lesz nyereséges a TESLA, mindig az aktuális évben. Úgy mint a fúziós reaktor. Állandóan a megvalósulás küszöbén áll .... gyerekkorom óta.

Előzmény: Rangun (327539)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.14 0 0 327634

És? Akkor több pénz lesz a tőke piacokon a bankoknál is. Más lesz a baj, az olajtermelők egyre többet esznek meg belőle. A lényeg nem az ár nagysága hanem az, hogy mennyi az amiért csak számla egyenlegekkel aranyozott ferrarrival egyebekkel kell fizetni és mennyi az az olaj amennyiért mennyi kenyeret kell sütni nekik?

Előzmény: GPS (327610)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.14 0 0 327633

Kb. így áll a jósolgatás most AI-ügyben is - vagyis fingunk sincs milyen gyökeres újdonság jelenik meg az évek alatt - ami irrelevánsá tesz bármilyen mai ésszel készült prognózist.

 

"mesterséges" intelligencia létrejöhet pl az interneten összekapcsolódó számítógépekből is. Vagy akár a facebook és közösségi akármikkel összekapcsolt természetes intelligenciák hálózatán is. Vagyis a mesterséges és az intelligencia egymást kizáró fogalmak, ami lesz vagy már van is (annak része már ez is ahogy írom és olvasod?) azt gép fogja tervezni és azt is ami tervezi. Tehát nem olyasmi mint pl egy grillsütő aminek a létrejötte teljesen emberi döntések eredménye ....habár? ....lassan kétséges már az is, hogy tekinthető e mesterségesnek?

Előzmény: GPS (327627)
Auralianus Creative Commons License 2018.06.14 0 0 327632

Tökéletesen látod. Erre alapoznak a rajrobotikai megközelítések. Jelenleg ott tartanak, hogy MAX 15 "szabály" alapján

tetszőleges mértékig fel tudják skálázni az autonóm helyváltoztatásra képes eszközök számát gond nélkül. Hogy ennek
mi az értelme? 

 

Nem mindegy, hogy mekkora a hadware igénye a rendszerednek... 

Előzmény: GPS (327629)
_Berci Creative Commons License 2018.06.14 -3 1 327631

 

Igazából az emberi intelligencia is javarészt "előre megírt" algoritmusok szerint dolgozik - ami meg még nincs megírva neki, azt megtanulja ...

 

Van olyan elkepzeles is, ahol az emberi gondolkodast vissza kivanjak vezetjni "if ... then ... else" döntesekre. Akik ezzel foglalkoznak, azok ugy gondoljak, hogy ~1,3-1,4 millio ilyen döntesröl lenne szo (ami relatime-ban meg mindig nem tul sok akkor, ha a döntesi alap mintaja egyertelmü).

Szerintem viszont van meg "finomhangolas" is, ahol az adott szemely elöreprogramozott, immanes tulajdonsagai (bator, gyava, bevallalos, mutyi, totojazo, ovatoskodo, benazo gyakorlott, ...) igen fontos tulajdonsagok hatarozzak meg, hogy pl. adott szituacioban a fekre, vagy a gazra lep az illetö.

 

Előzmény: GPS (327629)
_Berci Creative Commons License 2018.06.14 -3 0 327630

 

Kb. így áll a jósolgatás most AI-ügyben is - vagyis fingunk sincs milyen gyökeres újdonság jelenik meg az évek alatt - ami irrelevánsá tesz bármilyen mai ésszel készült prognózist.

 

Peedig eleg egyszerü a mai prognozis. A legnagyobb teljesitmenyü (hagyomanyos) komputerek kb. ezekben az evekben erik el az ember agyanak a (saccolt) teljesitökepesseget. ~10 ev mulva ennek az ~1000-szereset, 20 ev mulva pedig az ~1 000 000-szorosat.

 

Tovabba ... az meg lesz valositva, amit MEG LEHET VALOSITANI.

 

Ezen a területen dolgozik es erölködik vilagmeretben es jelenleg nehany szazezer informatikus, mernök, AI "tudos". Nagyon kicsi a valoszinüsege annak, hogy evtizedes munkajukbol az egvilagon semmi nem gyün ki.

 

Különben a "mult" technologiai javallatai leginkabb azert sültek el maskeppen, mert a technologia (elektronika, felvezetötechnika ...) exponencialis "viselkedeset" linearisan interpolaltak. Pl. az ATT egy igen dragan (talan 1985-ben) elkeszitett szakertese arra az eredmenyre jutott, hogy a mobil telefonra 1995 körül az USA-ban kevesebb, mint 1 millio elöfizetö erdeklödhet majd. Az elert szam pedig ~120 millio volt. Hat ez nem "mellekes", vagy pinduri tevedes, hanem egy teljesen hibas következtetes ...

 

Mas területeken pedig (pl. az atomenergia területen) tul optimistan vetitettek elöre a "lehetösegeket" ... aztan kiderült, hogy minden fontos parameter figyelembevetelevel a valosag egeszen maskent nez majd ki. Különben itt nem a fejlödes exponencialis tulajdonsaga dominalt, hanem az derült ki, hogy egy optimistan megitelt szint (ahol nehany "mellekes" parametert optipistan elhanyagoltak az ´50-es, ´60-as evekben) sem tarthato, ha azt kerekdeden es hosszutavon kivanjuk müködtetni ... (nem veletlen, hogy pl. mind a mai napig miert nincs sugarzo szemet vegtarozo ... az ok nyilvan az, hogy a problema nem egyszerü akkor, ... söt, közel megoldhatatlan akkor, ha kibontjuk a temakör ÖSSZES szirmat es nem hanyagolunk el fontos parametereket).

 

Előzmény: GPS (327627)
GPS Creative Commons License 2018.06.14 0 0 327629

 

A repülőgépek robotpilótája nem hoz döntést. Egyet sem. Az előre programozott válaszok közül a szintén előre programozott

szempontok alapján végrehajt egyet.

 

Ha így közelítjük meg - akkor eljutunk oda, hogy az önvezető autó (a repcsihez képest) csak az utasítás-készlet mennyiségi felskálázásából áll.

 

Vagyis ha egy repcsibe mondjuk 800 darab helyzetre van előre megírt cselekvési terv... akkor egy közútiban legyen mondjuk 20 ezer helyzetre beprogramozott válasz.

És ebben a különböző helyzet-kombinációk és helyzet-egybeesések is benne vannak.

 

A mai (főleg cél-) hardvereknek nem gond ennyi adatot valós időben kezelni és ezekből úgymond "döntést hozni".

 

Igazából az emberi intelligencia is javarészt "előre megírt" algoritmusok szerint dolgozik - ami meg még nincs megírva neki, azt megtanulja :-)))

.

Előzmény: Auralianus (327628)
Auralianus Creative Commons License 2018.06.14 0 0 327628

A repülőgépek robotpilótája nem hoz döntést. Egyet sem. Az előre programozott válaszok közül a szintén előre programozott

szempontok alapján végrehajt egyet. Pont AZÉRT tud sokkal biztonságosabb lenni egy algoritmus által "vezetett" jármű, mert
"nem hoz döntést" hanem csakis abból az utasításkészletből dolgozik amit készen kapott, ezáltal kiszámíthatóan cselekszik. 

 

Ha ezt megsokszorozod, akkor nem nehéz belátni, hogyha minden jármű szabályosan ÉS kiszámíthatóan mozog akkor a közlekedés

dinamikája már ETTŐL képes önmagában jelentősen javulni. Ha kiszámíthatóan és ezáltal könnyen összehangolhatóan IS mozog,

akkor kb el is búcsúzhatunk a dugóktól.

Előzmény: GPS (327627)
GPS Creative Commons License 2018.06.14 0 0 327627

 

Pl. szerinted a repülők robotpilótája minek nevezhető?

 

Ráadásul ma jósolni 1-2 évtizedre előre ebben a témában pont olyan kockázatos, mint a 80-as években TV-ügyben jósolgatni.

Hisz akkortájt az LCD képernyő még a Holdban sem volt.... az általános digitális TV-zés meg talán még ott sem.

 

Hogyan is jósolhattak meg bármit is kompetensen - ezek ismeretének a hiányában?

 

Kb. így áll a jósolgatás most AI-ügyben is - vagyis fingunk sincs milyen gyökeres újdonság jelenik meg az évek alatt - ami irrelevánsá tesz bármilyen mai ésszel készült prognózist.

.

Előzmény: QuantumSingularitas (327618)
Auralianus Creative Commons License 2018.06.14 0 0 327626

Izé... a tanulmány Piaget tesztjeire alapoz... azok pedig leginkább a múlt század ötvenes-hatvanas éveinek mindennapi életéből vett
mintákkal mérnek. (pl a tipikus közlekedőedényes kérdések) mivel Piaget azt vallotta, hogy az IQ az egyén képessége az adaptációra.


Erre jön egy nyolcvannégyéves meg egy hetvenvalahányéves ember és csodálkozik azon, hogy egy 60-70-es években fejlesztett
készségteszten az akkor még nem is élt emberkék az idő múlásával egyre szarabbul teljesítenek.... noná... mert ugye mikor találkozik

egy ÁTLAGOS mai negyvenéves pl közelekdőedénnyel? És egy harmincéves? És egy húszéves? Egy tízéves?

 

 

...szóval mindent csak a maga kontextusában érdemes nézegetni.

 

 

Előzmény: szilvatövis (327621)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2018.06.14 0 0 327625

Cserebe viszont a gepi intelligencia igen gyorsan növekszik, ami kb. azt jelenti, hogy ~20 ev mulva dominalni fog ... es nem sokat szamit, ha a biologiai intelligencia egy kicsit alacsonyabb lesz

 

Az első nagyobb napkitörésig.

Előzmény: _Berci (327624)
_Berci Creative Commons License 2018.06.14 -3 0 327624

Cserebe viszont a gepi intelligencia igen gyorsan növekszik, ami kb. azt jelenti, hogy ~20 ev mulva dominalni fog ... es nem sokat szamit, ha a biologiai intelligencia egy kicsit alacsonyabb lesz/lenne.

Előzmény: szilvatövis (327621)
Auralianus Creative Commons License 2018.06.14 0 0 327623

Hacsak nem feltételezed, hogy a klíma még megőrizhető a jelenlegi formájában, akkor az átállás sebességét akár tekinthetjük

másodlagosnak is. Mivel még ma sem látom a mérhető változásokat eredményező folyamatokat, azt gondolom, a megfelelő,
váltóképes technológia rendelkezésre állása sokkal kritikusabb a jövő szempontjából. 

 

A fosszilisekre alapozott gazdaság a központi elosztó-ellátórendszerekre alapoz. A klíma szélsőségesebbé válásával EZEK fenntartása

válik aránytalanul drágává. Tökmindegy mennyire gazdaságosan lenne képes ELMÉLETILEG termelni egy modern fosszilis erőmű,

ha az üzemanyagellátása és az általa termelt energia fogyasztókhoz történő eljutása aránytalanul megdrágul vagy bizonytalanná

válik az infrastruktúrát ért sorozatos károk miatt.

 

 

Előzmény: szilvatövis (327614)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2018.06.14 0 0 327622
Előzmény: szilvatövis (327621)
szilvatövis Creative Commons License 2018.06.14 0 0 327621

Tényleg elkorcsosul a nyugat.... Orchideák bolygójává válunk.

http://hu.euronews.com/2018/01/01/csokken-az-europaiak-iq-ja-a-modern-technologia-miatt

QuantumSingularitas Creative Commons License 2018.06.14 0 0 327620

Szépen kivégzi a saját iparát a saját politikusainak szemforgató viselkedése miatt. 

Előzmény: Auralianus (327617)
Auralianus Creative Commons License 2018.06.14 0 0 327619

Igen, már van fenn a youtube-on a bömösnek is önvezetős promófilmje.... :) :) :) 

Előzmény: Törölt nick (327613)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2018.06.14 0 0 327618

Értelmezés kérdése hogy mit nevezünk, önvezetőnek. Az én értelmezésem szerint csak az emberi beavatkozás nélkül is döntés képes robotpilótát, minden más csak vezető segítő rendszer.

Előzmény: GPS (327616)
Auralianus Creative Commons License 2018.06.14 0 0 327617

Dieselgate update:

1 milliárdos bünti a VW-nek (elfogadta a döntést) [ez szerintem inkább az eleje, mint a vége a várható következményeknek]

 

nemsokára lehet Németországban is fogyasztóvédelmi gyűjtőpereket (precedenspereket) indítani 

....

Úgy tűnik a német törvényhozás megértette, hogy miről van szó...

GPS Creative Commons License 2018.06.14 0 0 327616

 

Én a 80-as évek elején azt olvastam, hogy pár évtizeden belül, a TV-készülékek jelentős része már színes lesz.

 

Hát, mára, a TV-k elég "jelentős része" már valóban színes is lett.

 

(persze, '80-ban a cikk még nem tért ki az LCD-képernyők térhódítására - mint ahogy most sem térnek ki az önvezető autók 15-20 év múlva esedékes összetevőire)

.

Előzmény: QuantumSingularitas (327615)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2018.06.14 0 0 327615

Nem csak a Tesla lesz önvezető, hanem pár éven belül minden új autó.

 

Persze, persze, helyedben nem nyalnék annyi "bélyeget".

Előzmény: Rangun (327583)
szilvatövis Creative Commons License 2018.06.14 0 0 327614

Egy válság csak késlelteti az átállást. Hiú ábránd a magas olajárakban reménykedni, ezzel csak a szaudi/orosz/iráni fegyverkezést lehet támogatni, nem a megújulókra átállást.

(Na... már kettő. :-)

Viszont esetleg bírósági úton a közvélemény erejével a hátuk mögött.... ahogy a németeknél a légszennyezés.

Egyetlen apró konkrét kavicsot ha sikerül odadugni valahova akkor a pénzáramlások iránya megváltozhat és új medret vághat a folyó.

A fosszilisek leváltása ugyan a küszöbön van, de egy aranyvégét élő fosszilis erőmű évtizedekig

versenyképes mielőtt műszakilag is elértéktelenedne.

https://www.independent.co.uk/environment/chevron-oil-warn-climate-change-lawsuits-drilling-greenhouse-emissions-economically-infeasible-a7609411.html

Előzmény: Auralianus (327611)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.14 0 0 327613

Hat lehet a hogy a tobbi hamarabb lesz mint a Tesla :)

 

Epp tegnap lattam egy kiserleti onvezeto BMWt a varosban, forgalomban. Csak kormany mogul nem akartam fotozni.

Előzmény: Rangun (327583)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.14 0 0 327612

Majd ha figyelted par evig az eladasok ingadozasat, akkor allj le szakerteni :) A modellvaltasok miatt mindig van egy folyamatos fel-le mozgas. Raadasul most bekavart az RDE atallas. Ha ev vegen is minusz lenne az mar figyelmezteto jel lenne.

Előzmény: Rangun (327566)
Auralianus Creative Commons License 2018.06.14 0 0 327611

Reméljük NEM egy újabb elmulasztott lehetőség lesz az átállás felgyorsítására.

Előzmény: GPS (327610)
GPS Creative Commons License 2018.06.14 0 0 327610
szilvatövis Creative Commons License 2018.06.13 0 0 327609

hogy esetleg várni kell, akkor minden autó folyamatosan mozgásban van.

 

Az érdekes lenne egyszer kipróbálni, hogy minden autó egyszerre mozgásban legyen az utakon.

Szerintem nagy mozdulatlanságban lennének inkább.

Ha minden autó egyszerre indulna el valahova garantálom, hogy gyalog hamarabb odaérnél.....

 

Előzmény: zöldkomcsi. (327602)
Rangun Creative Commons License 2018.06.13 0 0 327608

Nem is konkrét autókat lehet kibérelni, hanem kategóriákat, mikor ott vagy, akkor meg az adott választékból választhatsz.

Előzmény: mica-r (327607)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!