Lenne egy gyors kérdésem: találtam egy patika állapotú 308 1.6 HDi 90 LE-s autót, hogy tudom kiszedni a motorvezélés elektronikáját a helyéről hogy megnézhessen ki a gyártója? Vagy ha más nem, van alvázszámom és motorszámom, nem tudom ebből ki lehet-e nyomozni, hogy milyen gyártótól van az elektronika?
Sziasztok megint én. Ti milyen olajat használtok az 1.4 vti-be? Nem lehet, hogy az előírt 5w30 nagyon híg? Azt javasolták probáljak meg 10w40 eset, lehet ezért csörög. Szerintetek?
Egyébként megpróbáltam csinálni egy videót a kereplésről, amit a 2000-es fordulattartományban csinál, mondjuk nem annyira adja vissza, de itt a link hátha segít: köszi előre is.
Sziasztok. Még új vagyok itt a forumon. Van egy problémám az autómmal és arra szeretnélek kérni titeket, hogy akinek esetleg volt hasonló baja, vagy sejti, hogy mi okozhatja segítsen már nekem, hogy merre tapogatózzak. Szóval a helyzet a következő: egy 2008-as 1.4 Vti 308 hatchbackről van szó. Hideg indításnál és főleg akkor, mikor a külső hőmérséklet is alacsony, mondjuk olyan 6 foktól lefele akkor csattog a motor, olyan dízel szerű hangja van, az alapjárat jó, 1100 küröl van a fordulat majd pár másodperc múlva lemegy 800 körülre, de a hang nem mùlik, majd mikor elindulok vele 2-3000 es fordulat között rákezd egy iszonyatos hangos kereplésre, de ha 1-2 szer meghúzatom 3000 es fordulat felé vagy ha bemelegszik a motor, akkor a kereplés megszűnik ebben a 2000 es fordulat tartományban is, viszont ez a kissé dízeles hang megmarad, viszont azt vettem észre, hogy ha miután bemelegedett a motor és leállítom, majd pár perc múlva újraindítom, akkor megszűnik minden baljós hang és teljesen normális hangja van, akár az új, mintha misem történt volna. Meleg időben nyáron nem nagyon fordul elő ez, viszont télen hidegben rendszeresen. Szerelőnek is próbáltam mutatni csak mire odaérek persze abbahagyja így ott nem nagyon tudom rekonstruálni a hibát. Olajat cseréltetem kb 10000 kilométerenként. Mi okozhatja ezt? Hidrotőke, rossz gyertya vagy valamilyen gyújtás alkatrész vagy mi?
Most valaki azt mondta, hogy az Észak európai piacra szánt modellekben létezik, hogy nem lehet lekapcsolni a tompított fényszórót mivel előírás. Csak helyzetjelző állásban. Az én autóm Belgiumból származik szóval nem kizárt.. de azért furcsa.
Lenne egy másik kérdésem is: a coming home bekapcsolva csak az autó nyitásánál világít. Mikor bezárom nem kéne?
Pár napja boldog tulajdonosa vagyok egy 2012-es 308sw 1.6 e-hdi-nek. Egy kis apróság amit nem értek: Ha a világítás 0-án van, tehát ki van kapcsolva akkor is világít a tompított és a menet fényem is. Ez másnak is így van? Más autónál normál
esetben csak a menetfénynek kellene világítani. auto módba nappal is és éjszaka is világít a tompított fényszóróm. Ha azt szeretném, hogy csak a menetfény menjen akkor helyzetjelző állásban jó, de akkor hátul is világít.
Üdv! Nemrég autómon kigyulladt a részecskeszűrő meghibásodást jelző lámpa majd utána kiírta hogy fogyóban az égetéshez szükséges adalékanyag! El is vittem szervízbe ahol pótolták a hiányzó adalékot és computer segítségével kiégették a részecskeszűrőt! A problémám az , hogy azóta értem azt úgy, hogy közvetlenül ahogy kigurultam a műhelyből rendellenesen sok fogyasztást ír ki az autó compitere! Nem húzatva , lassú gyorsítással harmadikban 2000-es fordulaton 13litert ír és sorolhatnám. . . . Kb 100-as tempó egyenletesen 6.ban és 9litert ír. . . Siralmas. . . . A borzasztó az, hogy lemértük tankolástól tankolásig és 8 literes átlagfohyasztást kaptunk. . . Az autó egy éve van meg és mikor vettük 6 litert fogyasztott átlagban az én vezetési stílusommal! Kérdésem az lenne , hogy találkozott e mát valaki hasonlóval ill, hogy lehete-e tenni valamit, hogy visdzakapjuk a megszokott fogyasztást! Köszönöm ! Üdv Dávid!
A minap nem indult a párom kocsija és az alábbi hibakódokat produkálta:
P0948 hydro szivattyú relé
P0919 fokozat kpcsoló vezérlés
Mit ajánlotok? hol tudnám megnézeti olyan helyen ahol nem egyből az egész elektronikát akarnák kicserélni avagy nem lehúzósak de értenek hozzá....
Ma hívtam egy Márkaszervízt 6x-i telefonálásra sem jutottam el a munkafelvételig, hogy egyáltalán időpontot kérjek......ide már nem is nagyon szeretném bevinni.
Érdeklődnék,valakinek volt e már ilyen gondja,Hidegen indítom a motort és amikor elindulok,durrog a motor párat és nem megy az autó,mintha nem kapna üzemanyagot,utána adok újra gázt és semmi baja később.
Állítólag hátsó lamda szonda,szerintetek?
A másik pedig hogy vezérmű lánc ha megnyúlt,nem lehet rajta állítani? Motor ki és csere?
sok minden lehet vele. Szerviz. Nekem megpusztult egy gyújtó trafó tavaly,akkor is hasonló dolgokat produkált. Előtte is előfordult egyszer hogy nem volt gyújtás az egyik hengernél(legalább is a hiba kiolvasásnál ezt láttuk),akkor helyre állt magától Az hogy ment a venti még leállítás után az nem gond vészüzemben ezt csinálja. Ha következő pár indításkor nem érzékeli a hibát akkor utána már nem fogja kiírni és visszaáll normál üzemre,de szerintem nézesd meg valahol.
Ma éjszaka a következőképp jártam: sárgán elkezdett világítani a fordulatszámjelző alatt a kis motor ikon. A kocsi rángatott, nem ment jól, főleg kisebb sebességnél lehetett érezni. Hazaértem vele és amikor leállítottam a kocsit, a ventilátor nem állt le vagy 20 perc kínlódás után csak. Ki is írta az indításkor a hibát: Depollution System Faulty
Sziasztok. A neten a 7 üléses változat ülésopcióinál ezt találtam. Ezen határozottan úgy tűnik hogy a harmadik üléssor (itt 1 db ülés) védve van a karosszéria által. De láttma egy csomó más képet amin feltűnően belelóg az ülés a hátsó szélvédőbe. Melyik kép valós?
Vannak olyan hirdetéses oldalak, ahol megfelelő, legtöbbször utángyártott, de jó minőségű "típusazonos" bicskakulcsot tudsz vásárolni - nyerskulcs-szerű kulcsszárral. Az eredeti elektronikát csak finoman át kell rakni, (nem bonyolult) a kulcsszárat a régiből ügyesen ki kell venni - ez sem bonyolult- és az újba át kell tenni, mert a nyerskulcsnak látszó kulcsszárat nem használhatod semmire: a szakik szerint nem alkalmas bemarásra. Arra vigyázz, hogy a kulcsszárat rögzítő stift el ne vesszen!!
Fontos: pontosan olyan (!) utángyártott bicskakulcsot vásárolj, mint amilyen az eredeti. Az sem mindegy, hogy a szétnyitott kulcsház melyik oldalában lakik az elektronika! (Az én 2012-es 308-asom kulcsában az elektronika a nyomógombokkal azonos oldalon van, a régebbi 307-ben pedig a kulcsház másik, az emblémás oldalán, noha a két kulcsház külsőleg teljesen egyforma!!) Először tehát vizsgáld meg jelenlegi kulcsházadat - ügyesen pattintsd szét, aztán hasonlót keress. (több kulcsházat márkajel nélkül árusítanak, de olyan üzletet is találtam, ahol külön az oroszlánt is meg lehet venni...)
Sziasztok! Van egy elhasználódott bicskakulcsom (kérés nélkül kiugrik a kulcs a házból és lifeg). Mi lenne a jobb, ha neten rendelnék kulcsházat és egy kulcsossal átrakatnám, vagy muszáj márkaszervízzel kicseréltetni?