Tudom, hogy nagyon amatőr vagyok e téren, de talán pontosan ezért kérdezek (butaságokat) is... Segítsetek, légyszí: alapvetően "barkács" jellegű hegesztésre - se kor, se alu, se öntvény - milyen hegesztő berendezést érdemes venni? A másik: annyi szépet és jót írtatok az inverteres kütyükről, de igazából nem derült ki számomra, mivel jobb, mint egy egyszerű "trafó"s apparát. ? A harmadik: az egyenáramú készülék mivel és miért jobb, mint a váltóáramú?
Sziasztok! Lehet hogy volt már... Kezd elfogyni az örökölt ER23 pálcám, állítólag ilyet már nem is lehet kapni, illetve más a jelölése. Milyen jelölésűt keressek?
Segítséget kérek tőletek. Egy barátomat szeretném meglepni egy hegesztő szemüveggel, és egy táblával. amin az áll: hegesztéskor védőruha használata kötelező! Régen volt ilyen a műhelyek falán. Ha esetleg valaki tudja Pesten hol lehet ilyet kapni, vagy van neki, hálás lennék.
Köszönöm szépen! Majd jövő év elején tervezek venni valami jó készüléket. Persze addig közbejöhet sok minden :-/ Részletes tájékoztató van a készülékekről fotóval?
Mit tudnak a gépeid, esetleg képpel? (jöhet emailemre, ha ide nem akarod beírni)
0,7-0,8 mm vastag aluminiumot vagy saválló lemezt lehet jól hegeszteni? Általában alapkritérium, hogy 1-1,5-es lemez hegeszthető jól? Vagy esetleg milyen plusz berendezés kell hozzá?
Nem tudom, hogy CrNi-e vagy sem. Én csak "saválló" v. "rozsdamentes"-ként ismerem. Lapokból vannak az oldalak (2-es savállólemezből) és az éleknél van összehegesztve.
Na az enyém kb. az elsőnek megfelelő tudású. De a helyedben, inkább a másodikat venném, ha vastagabb dolgokat is szeretnél hegedülni. Én azt mondom, ki mennyit szán rá, annyit érdemes áldozni, minél többet, annál jobbat kapsz. Azt viszont ne felejtsd, hogy még palackot is kell venni, és az sem olcsó. Na meg a védőfelszerelést, vagy legalább egy pajzsot. :) Na meg még legalább egy guriga drótot, ami a sima kb. 5-6e, a saválló pedig 15-20e(!)