Keresés

Részletes keresés

xrami Creative Commons License 2023.07.16 -1 0 237314

Szlovák eset.
Itt vajon mi lehetett a sztori? Két bringás egymás mellett a világvégi senki földjén, de jött a helyi menő és nem fért el köztük?
https://ma7.sk/kavezo/ket-kerekparost-gazolt-el-abelfalvan-egy-autos

főgóré Creative Commons License 2023.07.16 -3 1 237313

régebben szó volt róla, hogy a kismotorokat, robogókat is rendszámkötelessé tennék, de aztán elhalt az ügy.

alighanem, a + költségekkel indokolták, 2 évente vizsgára kellett volna hordani, stb.

ittas kerékpárosra

lehet italozni biciklizés előtt, úgy fogalmaz, hogy alkalmas állapotban kell lennie.

xerintem, zéró tolerancia kellene biciklisnél is.

Előzmény: puckandúr (237307)
xrami Creative Commons License 2023.07.16 -1 0 237312

Én meg nem értem, hogy legalább a Európában miért nem pontosan ugyanaz a kresz és ugyanaz a táblázási-festési metodika mindenhol, értelemszerűen a balosoknál logikusan fordított kiegészítéssel.

Angoloknál hülyére van táblázva, festve, máshol meg lószarsemmi sincs.

Előzmény: h_g (237311)
h_g Creative Commons License 2023.07.16 -1 0 237311

A Kresz nagyjából nemzetközi, legalábbis sokkal több a közös vonás, mint az országonkénti különbségek. Kerékpárrendszám már sehol nincs Európában (az 1930-as években még akadt, de már mindenhol megszüntették, nyilván nem véletlenül). Nem lehet ekkorát különcködni és egyedül bevezetni, még ha jó ötlet lenne, akkor se.

 

Előzmény: puckandúr (237307)
Veszpremi Creative Commons License 2023.07.16 -1 1 237310

Ez alapvetően társadalmi probléma ebbe az országban. Az a gáz, hogy szerintem most romló a tendencia. "Verseny" van, rohanás, egymáson keresztül, letaposni a másikat minden áron. Fejétől (is) bűzlik a hal sajnos.

Előzmény: Ashi Valkoinen (237309)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.07.16 -1 3 237309

Puckandúr topiktárs hozzászólásával abszolúte csak egyetérteni tudok.

 

Alapvetően nem is a bringás és autós szembenállás a baj, mindkét csoportnak megvannak a maga veszélyes és csoportra jellemző szabálysértései, melyeket nagyobb arányban követ el, mint más közlekedő csoportok, a baj az ego, az ignorancia, a "még belefér" és leginkább az, hogy a közlekedést versenynek tekintik a csoportok egyes tagjai, és nem együttműködő rendszernek.

 

A közlekedés oktatása kapcsán alapvetően az előzékenységet, a közös gyorsabban haladás megoldását kellene keresni, ehelyett sokan azonban a "jogos elsőbbségem kikényszerítése" mentén autóznak. Igen, elsőbbséged van az autópálya külső sávjában a gyorsítósávról érkezővel szemben, attól még az az optimális, ha bemész a belsőbe, beengeded a másikat, vagy ha a belső tele van, elveszed a gázt és villantasz, hogy menjen. Sokkal veszélyesebb, ha a gyorsítósáv elfogyásával ott áll 0 km/h-val és fel kellene csatlakoznia pályatempóra.

 

Én magam - mivel magabiztosan vezetem az autóm - szoktam figyelni a környezetemet is, és igyekszem időben reagálni arra, hogy előzékenységgel másnak is jobbá tudom tenni a napját. Vagy felismerem, amikor nem kell előzékenynek lenni - egy keskeny 2×1 sávos úton, ha jön szembe bringás, nem húzódom le, így a szembejövőnek, bringás mögött jövő autónak nem hagyok helyet arra, hogy centizze a bringást - ha viszont elég széles az út, én lehúzódok teljesen jobbra, így a szemből jövő úgy tudja megelőzni a bringást, hogy tud rendes oldaltávot tartani.

 

Bringásként egyébként meglepően sokat tapasztalom az előzékenységet az autósoktól - a körúti kerékpársávban MINDIG áll valaki elakadásjelzővel és ha hátranézek, kirakom a kis kacsóm, 10-ből 9-szer beenged az autós a saját sávjába - pedig elsőbbsége van benne! A nagykörúti sáv vége a Petőfi hídnál elsőbbségadás táblás a bringásnak, de 10-ből 6-7 autó megáll és átenged!

 

De egy egy jobbra kisívű kanyarodásnál, amikor gyalogos vagyok, egy-egy autót elengedek, ha én vagyok az aktuális első gyalogos a zebrán - ha kikényszerítem az elsőbbségem, akkor, mire átérek, odaér a következő gyalog és így tovább, a forgalom meg állhat mögötte, egy-egy lámpát 0-2 autó jut ki a forgalmas helyeken. Egy intés, hussan, én meg kb. két lépésnyi időt veszítek.

 

Az ilyen szituációk felismerését és magabiztos kezelését kellene oktatni. NE legyél előzékeny, ha NEM ismered fel magabiztosan az ilyen helyzeteket, de legyél az, mert mindenkinek gördülékenyebb, gyorsabb, nyugodtabb a napja, ha nem erőből közlekedsz...

 

és akkor ott vannak a szűk derékszögű utcán kanyarodó buszok, ahol nem férnek el a sávban és átlógnak a másik irányba is - az Ógyalla köznél a trolik és busz fordulása a BVSC felé és ezernyi helyszín, ahol egy kis figyelmességgel és tudatossággal lehetne segíteni a közlekedést.

 

Ez nem működik a közúton versenyzőknél, a járdán gyalogosok közé bevágódó bringásnál, vagy aki a busz előtt csakazértis 5 km/h-val teker és véletlen sem húzódik ki annyira, hogy a mögötte lévő busz 50-100 emberrel haladhasson.

xrami Creative Commons License 2023.07.16 -1 0 237308

"Nem mellékesen, ha visszanézzük a tüntetés képeit, vajon a kerékpárok hány százaléka felel meg a KRESZ egyértelmű előírásainak?"

 

Nem csak itt. "Kedvenceim" a gyíerekhurcolászós utánfutók. Kb kivétel nélkül szabálytalan annál a roppant egyszerű paraméternél fogva is, hogy a bicikliutánfutó max szélessége 70cm lehet. Ezek pedig szinte kivétel nélkül német importok, ottani szabályoknak megfelelvén szélesebbek és piros háromszög sincs rajtuk. Persze a kereskedő mindent kimagyaráz, csak vegyék a szarját.

A kerékpárutak pedig nem ezekhez a 90 centi szélesekhez vannak méretezve. Meg egyébként is... utánfutón nem lehet jelenleg mo-on személyt szállítani. Bicikliutánfutón sem. Dehát ezt is pont azzal az érvel mgyarázzák ki mint az 50 helyett gyorsabban száguldozók, akiknél az a lényeg, hogy mikortól büntet a rendőr. Azt mindják mindig, hogy még sohasem szóltak érte.

Előzmény: puckandúr (237305)
puckandúr Creative Commons License 2023.07.15 -3 0 237307

Az iskolákban is csak papíron van KRESZ oktatás. Tantónéni talán azt sem tudja, miről is kéne beszélnie. Meg amúgy is inkább matekból töriből ismételnek, mert ott van lemaradás.

 

Érdekes a kerékpárosklub érvelése a rendszám tekintetében. Szerintük a lopások ellen nem nyújt megfelelő védelmet, és az ittas kerékpárost, ha elkapja a rendőr, amúgy is megbünteti. Csak arról nem szól a fáma, hogy az utolérhetőség/felelősségre vonás lehetősége némileg visszatartó erő is lehet. Ha bármilyen egyedi hatósági azonosítóval a piroson áthajtó kerékpárost azonosítani lehetne, kevesebben kockáztatnák meg. Mert aki tudja, hogy mit veszélyeztet, annak nem ez lesz a visszatartó erő, hanem a józan gondolkodása. De aki ezzel nincs tisztában, azt csak úgy lehet jogkövetésre kényszeríteni, ha a jogsértésnek következménye van.

Előzmény: főgóré (237306)
főgóré Creative Commons License 2023.07.15 0 0 237306

ahogy korábban én is, egy közlekedési illetékes elvtárs is megemlítette , tudnak róla, látják a kihágásokat.

pld. a puttonyosok , volt, panda, stb. versenyszerűen cikáznak autók között, járdán, sietnek időre mennek.

amíg a bringával semmiféle előképzettség nélkül ki lehet menni a forgalomba, nem lesz változás.

 

Előzmény: puckandúr (237305)
puckandúr Creative Commons License 2023.07.15 -1 1 237305

Nos, három az a kettő. A közút valóban nem versenypálya. És ennek a szörnyűségnek nem lett volna szabad bekövetkeznie.

 

Most beindult egy kampány, amiben kerékpáros szervezetek szigorításokat és több, még több traffipaxot és egyéb térfigyelő kamerát követelnek. Bár motorizálva, de én is gyakran közlekedem két keréken. Pontosan tisztában vagyok azzal, hogy mennyire védtelenek vagyunk. Ami egy autón csak az irányjelző, vagy egy karistolás, az két keréken akár az életünkbe is kerülhet. Ezért a követelést támogatom. De ne legyen az egyoldalú és részrehajló! Miért is?

 

Mert a KRESZ nem kérés, vagy ajánlás, hanem mindenki számára kötelező, aki részt vesz a közúti közlekedésben.

Mert a biciklisek nélkül egy mégoly tökéletesen felépített változás sem ér fabatkát sem.

 

 

És akkor ezeket kivesézve: Napi 60 km-t közlekedek. Nincs olyan nap, hogy legalább 2-3 kerékpáros át ne suhanna a piroson. Akár körültekintés nélkül is. Bár a körültekintés a szabálysértés tekintetében nem oszt és nem szaroz. Bartók Béla, Múzeum krt, egy pirosnál álldogálva akár ott helyben is meg van a 3 bringás tilos áthajtás. Blahán szembeforgalom és záróvonal, majd helyes közlekedési irányban 45 fokban keresztbe áthajtás. (ez 6 sáv, ha összeszámolom) Zebrán áttekerés és büszke szülők erre tanítják csemetéiket. Körülnézés, irányjelzés elfeledése. Sorolhatnám, mennyi veszélyes manővert látok naponta. Nem mellékesen, ha visszanézzük a tüntetés képeit, vajon a kerékpárok hány százaléka felel meg a KRESZ egyértelmű előírásainak?

 

Remélem, hogy senki nem veszi személyeskedésnek és nem is úgy reagál szösszenetemre. De tegyük a kezünket a szívünkre! (mert fordítva, ha a szívünket teszik kézbe, már nagyon késő lesz) Igaz az az állítás, hogy rendszer szintű a probléma. De ebben a rendszerben benne van a kétkerekűek egy részének rendszeres és veszélyes szabálysértése is. És bár az elején az index kontra kerékpáros életével indítottam, azért ez a másik irányban sem veszélytelen. Mert ha reflexből és érthetően a mentés szándékával autósként elrántom a kormányt, mert természetesen nem akarok balesetet. Akkor akár én is feltekeredhetek egy villanyoszlopra és akkor rajtam sem segít sokat a kaszni.

 

Mint írtam, támogatom a törekvéseket. De nélkületek semmi eredménye nem lesz. A jogkövetés nem kedv kérdése. Viszont annak elmaradása drága lehet és nem a bírságra gondolok. Amíg pedig megtörténnek a változások, szerintem bőven megtenné a jelenlegi előírások maradéktalan betartása is. Nemde?

Előzmény: xrami (237167)
xrami Creative Commons License 2023.07.15 -4 0 237304

Ezek a hülyék rossz bringást karikáztak be. Nem annak ment neki, hanem egy másiknak, aki szemből jött.
De ilyenkor azért van egy kérdés. A bringás mégis hova a lófaszba nézett??? Mi a lószart csinált? Nem látta, hogy jön szemből valaki, meg kereszteződés és ott talán nem kellene ezerrel tekerni, hanem felkészülni egy esetleges manőverre?
Autósra is ugyanez vonatkozik.

Előzmény: NAR (237298)
atp Creative Commons License 2023.07.15 -1 0 237303

A zselés nyereghuzatomat meglehetősen aszimmetrikussá ültem. Egyik oldalon semmi, a tököm alatt meg egy nagy dudor.

Ütöm - verem (mármint a zselés huzatot) de nem nyeri vissza a formáját. :-)

 

Van valakinek megoldása erre? Forró vizes mosásra gondoltam vagy valami hasonlóra....

 

főgóré Creative Commons License 2023.07.15 0 1 237302

az a helyzet, hogy az autósok- motorosok között vannak olyanok, akik egész egyszerűen leszarják a 

kerékpárost. fogalmuk sincs, hogy bringán ülve teljesen más a szitu.

akik bringáznak is közülük , azokba talán szorul némi rálátás, empátia, de ahogy ott a sok lóerő a valaguk 

alatt ez röpke pillanat alatt elillan, megváltoznak, átváltoznak.

cobranco túravidejóit ha megnézed, pld svájcban, a hegyekben, ők is sokat panaszkodnak a berregősökre.

Előzmény: NeomatiK (237300)
Fishtax Creative Commons License 2023.07.14 0 0 237301

Arra gondolhatott, hogy az agyváltóval azért nem kell a megállás előtt visszaváltani, mert azzal akkor is kényelmesen meg tudod tenni ezt, amikor már állsz.

 

robi

Előzmény: henngergely (237284)
NeomatiK Creative Commons License 2023.07.14 0 0 237300

Ma sikerült egy rendőrnek rendőrautóval megelőznie 30 cm-es oldaltávolságot hagyva. Vár 1,5 mp-et, akkor a szembejövő már elmegy és biztonsággal kikerülhetett volna. Pont a rendőröktől nem várnám, hogy ilyen fasz módjára közlekednek. Mondjuk mit várhatunk tőlük, amikor az orruk előtt szabálytalankodókat: gyorshajtást, telefonálást, tilosban parkolást, piroson áthajtást le sem szarják, jóvanazúgy.

főgóré Creative Commons License 2023.07.13 -1 1 237299

valóban, a fotelben ülve minden kurva könnyűnek és egyértelműnek tűnik!

csakhogy , kint a forgalomban ez teljesen másként van.

a furgonos már fordult volna be , jobbra figyelt, meg talán féloldalt hátrafelé is , amikor elnézett balra is

már késő volt , mert a bringás elé ért, az meg beletrafált

valami lélekjelenléte mégiscsak volt , mert visszakormányozta a kocsit

ezek az ilyen esetek a pillanat tört része alatt zajlódnak le, a benne résztvevők sem tudják megmondani 

soxor , hogy kerültek bele 

 

Előzmény: NAR (237298)
NAR Creative Commons License 2023.07.13 -1 4 237298

A szemből jövő bringást még a kamerás autóból is lehetett látni (pedig abból a szögből nem csak a bokor meg miegymás takarta ki, hanem a furgon is). Sokkal több ember vezet autót, mint aki tényleg képes rá...

Előzmény: főgóré (237295)
főgóré Creative Commons License 2023.07.13 0 0 237297

ezért írtam, amit írtam!

én mindkét oldalról nézem, látom , tapasztalom a dolgokat.

egyértelműen az autós a hibás, figyelmetlen volt, de a bringásnak az ilyen helyeken fokozott óvatossággal

kell(ene) odaérkeznie és áthaladnia. én legalábbis így teszek.

Előzmény: Ashi Valkoinen (237296)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.07.13 0 0 237296

Alapvetően azokkal értek egyet, akik leginkább az út kezelőjét és a forgalmi rend kiötlőjét húzná deresre ezért az eseményért. A Hungária egy városon belüli, gyors út, és a mellette vezetett kétirányú kerékpárút, ahol a veled egyirányban haladót és a szemből érkezőt is fák, bokrok takarják, önmagában hordozza a baleset kockázatát. Igen, kint van a veszélyt jelző tábla, de fene se tudja, hogy abból mennyi látszik a bokroktól, és ilyen környezetben ezt nem így kell megoldani. 

 

https://www.google.com/maps/@47.4854165,19.1070632,3a,75y,42.4h,83.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3pMk8LI3KGCS0vcgYDqIUA!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

 

Itt a helyszín egyik jópajtás társa, a Kőbányai - Hungária kereszt, szintén kiváló kialakítás, ráadásul lámpás kereszteződés és ugyanabban a fázisban engedi a bringást, és a két jobbrakanyarodási lehetőségre (útra vagy mekihez) kanyarodó autósokat... Ráadásul a bringások itt jönnek vissza a Hungária mellé, szóval a kereszteződésik nem is egymás mellett haladnak, így meglátni a bringást esélytelen. Az utcaképen kicsit visszább menve látszik, hogy itt is van veszély tábla, amit ki is takar részben egy fa belógó ága. Helyismeret nélkül ez is necces autóvezetőként.

 

(...és nem, nem akarom felmenteni a furgonost, mert nem figyelt eléggé, vagy bárkit, aki ilyen helyen nem ad elsőbbséget a bringásnak, de azért ezeket a helyeket irtani kellene inkább. Ebben kellene jeleskedni a kerékpárosklubnak, az lmcs-nek meg a főpolginak...)

Előzmény: főgóré (237295)
főgóré Creative Commons License 2023.07.13 -1 0 237295

egyébként , az autós szabályosan ment , időben fékezett nem ment gyorsan, irányjelzőt kirakta

a másik hátulról jövő bringás már elkerekezett előtte, akivel összecsattant annak az útja mellett ott 

a villanyoszlop rajta egy sor táblával, mögötte fasor , gondolom már későn vette észre .. bringás csak tekert

figyelmetlenség , elsősorban autós részéről

a többieknek meg tanulság, akkor van elsőbbséged , ha meg is adják.

 

Előzmény: főgóré (237288)
orygabor Creative Commons License 2023.07.13 0 0 237294

Alakul a koncepció. Egy 36-os tányérral és egy sűrűbb kazettával, mint az említett 11-28, már felesleges is a 3. tányér.

Előzmény: hbe (237283)
orygabor Creative Commons License 2023.07.13 0 0 237293

Persze, de álló helyzetben is lehet, ha jól tudom.

Előzmény: henngergely (237284)
Re:barbara Creative Commons License 2023.07.13 0 0 237292

Kis híján a vele egy irányból érkező bringást is eltalálta. :(

Előzmény: hitman (237290)
NAR Creative Commons License 2023.07.13 0 2 237291

Ha valaki előre szembe nem lát ki az autójából, az ne üljön bele...

Előzmény: főgóré (237289)
hitman Creative Commons License 2023.07.13 0 0 237290

egyszer engem is majdnem kivasaltak ugyanitt.

a delikvens a középső sávból érkezett index nélkül. amolyan "hopp, itt egy benzinkút" feelinggel.

Előzmény: Re:barbara (237285)
főgóré Creative Commons License 2023.07.13 0 0 237289

elég ám , ha poros, koszos a szélvédője, ablaktörlő a széleken otthagyja, nap rásüt vakít

vagy tele van matricával, illatosító erdővel a belső tükör, némelyik kocsiból alig látni ki.

Előzmény: főgóré (237288)
főgóré Creative Commons License 2023.07.13 0 0 237288

akit föllökött az szemből jött .

a bringás jött szemből elsőbbsége tudatában, az autós meg bekanyarodott eléje, 

a csatt előtt még visszafordította a kormányt, de már késő volt

Előzmény: NeomatiK (237286)
főgóré Creative Commons License 2023.07.13 0 0 237287

eléggé homályos a felvétel + takarásban van a bringás, többször is vissza kellett néznem 

hogy meglássam , szemből jött a bringás akit föllökött.

ezek az ilyen átvezetett kerékpárútak, sávok igencsak rizikósak.

az autósok bár tábla jelzi , nem nagyon számítanak rá , hogy bringás jöhet, és elsőbbséget kéne adniuk neki.

ilyenen haladtam volna át bringával, de ott az autós egyenesen jött, baxott megállni, ha nem figyelek 

ezerrel , és állok meg , csatt lett volna..

Előzmény: Re:barbara (237285)
NeomatiK Creative Commons License 2023.07.13 0 0 237286

Ejj de durva! :-(

Ilyen dobozos furgonokból hátraoldalra lehetetlen kilátni.

Kérdés, hogy miért nem kötelező olyan tükröt felszerelni, amiben pont ezt a teret lehet látni, ahova a normál visszapillantótükör nem irányul.

Előzmény: Re:barbara (237285)
Re:barbara Creative Commons License 2023.07.13 0 0 237285

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!