Imént hallottam a nagyon kedvelt Bartók Rádió kedvenc Muzsikálójának leginkább tetsző műsorvezetőjétől, hogy a mai napon hunyt el 1986-ban a kiváló Bárdos Lajos, a behívott névjegy tulajdonosa. Némethy Attila sajnálkozva említette, hogy ettől a kíváló embertől alig hallani valamit. Erre reagálnék:
Azért nem adok le én, mint a Bartók Rádió Muzsikáló reggelének és délutánjának egyik legfelelősebb szerkesztője Bárdos-műveket vagy csak néhány Bárdos-művet, mert nem szeretem a zenéjét. Inkább halljanak a hallgatók újból csak Mendelssohnt, mondjuk a D-dúr z6-os 4. tételét, mert Mendelsssohn kiváló ember volt, zejéjét alig játszák itthon, életének nevezetes évfordulóin kevés műve hangzik el, és mint köztudott, hazájában, Németországban sem adnak le műveiből a klasszikus zenei rádiók. Nekü k viszont kötelességünk ezt a hiányt pótolni, már csak azért is, mert Németországban rendszeresen játszanak be Bárdos-kórusokat vagy más Bárdos Lajos-műveket.
De azért komolyan: kin múlik a Magyar Rádióban, hogy attól a nagyszerű embertől is hallhasson Némethy Attila, és az ő közvetítésével mi is Bárdos-műveket?!
Hasonló a helyzet az egyes művek előadóival: néhány napja Vadim Repin játszotta Bazzinitól a Manók táncát, és mindig csak tőle halljuk. Több rugalmasságot, mert így unalmas és érthetetlen lesz a szerkesztés!
Nagyon is tévedsz: 7, azaz hét órán belül HÁROMSZOR a kopár hegy, ebben a hideg őszi szélben, ami aztán végképp sokk. Ha ilyet hall az ember, ki akar ugrani az ablakból, mert annyi szép muzsika van azon kívül. Pl. ez a Csernov-átirat... 1/2 3 felé.
Muszorgszkij: Éj a kopár hegyen című műve ma 5 órán belül KÉTSZER került adásba. Először a Muzsikáló reggelben a 8 órai hírek után Maris Jansons kb. 2 hetente ismételt felvétele, majd 13 óra körül Vlagyimir Szpivakov vezényletével. Ez már tényleg túlzás!!!
A tegnapi Muzsikáló délutánban Némethy Attila, a legkiválóbb muzsikálós műsorvezető, Max Bruch kapcsán megjegyezte, hogy az ízig-vérig romantikus zeneszerzőnek szinte csak a g-moll hegedűversenyét játszák koncerteken, pedig... Igaza van, magam sem ismertem mást ezen kívül, bár ezt kívülről tudom :-)
Ezután persze azt vártam, én naív, hogy egy másik művéből fog idézni, de nem, megint csak az említett versenymű került hangernyőre, éppen a szép és energikus zárótételt hallhattuk.
Mennyiben tekinti magát a Bartók Rádió Magyarország klasszikus zenei rádiójának, ha a mérhetetlenül gazdag anyagából ritkán hallani kevéssé ismert darabokat a műsoridő jelentős részét kitevő Muzsikálókban? Főleg az említett bevezetés után. A schlagereket már elégszer adták, bőven színesíthetők más zenékkel is, mert van elég anyag: régi, újabb és új egyaránt; különben mi sem fejlődünk zeneileg.
A köztes sávokban remek zenék vannak, minta tehát van!
/Zárójelben említem meg sokadszor: a rejtvények színvonala - főleg reggel - gyenge, néha gagyi, dedós kérdéseket tesznek föl, túl sok segítséggel. A délutániak többnyire jók; Az előadóművészek között sincs nagy változatosság, a remek magyar zenészeket nem kellően propagálják, de az új magyar zenékbő is ritkán hallani./
Fel kellene tehát frissülni a nememerhárombartókrádióban, hanem a Magyar Rádió Bartók Rádiójában!
Annyi más adó van, amely elcsábíthatja az igényesebb hallgatókat /Klasszik Rádió, BBC 3, Mezzo,
Classic FM, Analekta stb./, és némelyiken még remekül fejleszthető az idegennyelv-tudásunk a stúdióminőségű hangzás élvezete mellett.
Visszatérve a hozzászólás indítékához: a Zeneköltészet, ... témában tegnap beemeltem egy másik Bruch-mű hátterét, néhány egyéb elérhető illusztrációval, ajánlva ezennel szeretettel a mélyen tisztelt Némethy Attiának is.
Pedig időszerű lenne a nagytakarítás VÉGRE az egész Magyar Rádióban, hogy VÉGRE újra Kossuth Rádió, Bartók Rádió, Petőfi Rádió szóljon, s nem olyan orrhangú liberál bérencek, mint az imént Győri László, gazsuláló hangja Vlasiccsal megfejelve az emerhárombartókon- most meg éppen bőszádámka locsogása - na, elég ennyi...
Szalai Annamária nem dolgozik?!?! Jó lenne, ha valaki megadná neki Csúcs László telefonszámát!
Kedves emer3rádiós munkatársak, kedves Sch.Andrea és B.Gyula !
A néhai Bartók Rádió lezüllesztése folytatódik, az alábbi eset nem egyedi.
A 2010.08.17-i esti Hang-fogó műsorában Andrea bekonferálta Telemann Vízizenéjét, még a tételek mitológiai alcímeit is ismertette - utána pedig Handel Vízizenéjét hallottuk. Nem mentségül, csak magyarázatul szolgál, hogy a felhasznált lemez
mindkét népszerű remekművet tartalmazza, s ezért sikerülhetett a sávokat összekeverni.
Sajnos a lekonferálásban sem történt helyreigazítás. Senki nem hallgatta a közvetített zenét ? Úgy látszik Andrea is jobban szeret beszélni, mint zenét hallgatni.
A nemtörődömségen kívül az is lehet, hogy szándékosan adnak le mást, mert ha nem tűnik fel senkinek, tehát nem is hallgatják, akkor majd jó ürügyül szolgál a Bartók Rádió végleges felszá molására.
Vigyázz, Violino a vérnyomásodra.A hisztáriás roham nem tesz jót neki. :)
(És tanulmányozd a liba és a kacsa közti különbséget, ami a megszólalásuk elnevezését illeti.)
Bizony, violino, bizoonyos személyekről, mint a beszádhibás hivatásos bemondók, tényléeg állandóan rossz véleménnyel vagyok, és a véleményem tényleg többször írtam le ebben a témában.
Lásd fent a topik címét. (Lassan olvasd, nagy, zöld betűkkel van.)
Én ezekről a beszédhibás hivatásos bemondókről írok (rossz) véleményt, és nem állandóan - magamból kikelve, primitív csaholással - a fórumtársakról.
És tudod, violino, ez - sok egyéb mellett - lényegi különbség.
Igen, a liba gágog. Az "állatkerti képzavar" erre is vonatkozott.
Viszont ez az Enma-jelenség önmagában egy sújyos, nyolc napon túl gyógyuló sérülés. Vajon mi csípi ennyire a szemét? Kisebbségi érzés, sértődöttség? Bizonyos személyekről állandóan rosszat mond. Nem kétszer, nem háromszor. Állandóan. Kényszeres gyűlölködő. És még ő beszél intoleranciáról.
"Ha ilyen intolleráns vagy, ennyira a diktatúra híve..." Hááp! Hááp! Háááp!
Bagoly mondja verébnek. Személyedben egyszerre teljesül két-három állatkerti képzavar.
Az átkosban néhány alulba....ott elvtársnő próbált a tiedhez hasonló nyelvkaratéval rendet vágni a sorok között. Hát az a helyzet, hogy éppen Te akarod megmondani , hogy ki a jó "elvtárs". Te liba!
Úgy hogy: maradj továbbra is velünk, Violino. Látogasd a honlapot, olvass mindenkit, és szólj hozzá. Lehetőleg ne a fórumozókról írd le a véleményed, hanem a fórum témájához szólj hozzá. Tudod, ami itt fent látszik, öles, zöld színű betűkkel.
ne kattints ide. Vagy próbáld meg elfogadni, hogy már nem (mindenütt) olyan világ van, hogy ha valaki tetszik, akkor odaveszem, ha valaki nem tetszik, kirúgom, mindegy mit tud.
Ha ilyen intolleráns vagy, ennyira a diktatúra híve, akkor ne látogass egy olyan kultúrportálra, amely teret ad - a demokrácia, a szólászabadság jegyében - mindenféle véleménynek.
Ha nem értesz velem egyet, mert kifejezetten szereted a beszédhibás bemondókat Mátyustól Schéfer Andreáig, mert felüdít minden rossz hangsúllyal kiejtett, makogóan elmondott szó, mert a rossz hangsúlyozás és a dislexiás intonációval felolvasott szövegek téged megelégedettségre juttatnak, ám legyen; ilyen a te ízlésed. De kirekeszteni, elűzni és erre buzdítani másokat, mert neked más az ízésed... hát...
Talán más is frusztrálhatott a köüzelmúltból téged, de sorry, tudomásul kell venni azt is, hogy többen kezdenek lenni a jó ízlésre legalább vágyakozó emberek, mint a jó régi diktatórikus módszerekre ácsingozók. Szerintem az ilyen autoriter, antidemokratikus, agresszív, kirekesztő embereknek ott a helye mindenütt. Elrettentő példaként.
Az életben a második beszólása után felnyalatják vele a salakot. itt úgy látszik büntetlenül mindent megtehet, és még hangadó is. Ő alakítja a topikot. Gratulálok!
Bár lehet, hogy odakinn elnyomják, meg miegymás.....
A vasárnapi ÚZÚ ismétlésében imént beszélt a jó Mácsai János Seres Dóráról, akit még külföldre szerződése előtt többször hallottam, és nagyon tetszett /a játéka is :-)/.
Az alábbi linken van egy felvétele, majd a honlapját ajánlom és sok-sok kép is van róla más Dórák és Seresek között. A Flautissimo c. lemeze nagyon jó.
Ha jól emlékszem, nem minden hétfőn vezette a délutáni Muzsikálót Friedrich Ádám, akinek társa Kertész Iván szerkesztő volt, mert akkor kéthetente váltották egymást a párosok.
Módszeresen készülő, szakmájánál fogva zeneértő és nagy tudását szerényen közvetítő ember, aki méltán kapott elismerést mint kiváló zenész és tanár. Ahányszor világgá kürtöl most is valamit, no meg december 24-én mindig eszembe jut. Gratulálok én is!
Szívből gratulálunk minden kitüntetett művésznek, de itt, ezen a fórumon külön szeretettel köszöntjük, gondolom mindnyájan, Friedrich Ádám kürtművészt, a Zeneakadémia tanárát, aki annak idején (anno...) oly sok szép és nemes órát szerzett a Bartók Rádió Muzsikáló délutájaiban... Kedves Művész úr, nem akar visszatérni? Ha jól emlékszem hétfő délután volt Ön a műsorvezető - várjuk vissza!
"Friedrich Ádám kürtművészt zeneakadémiai tanártársa, Kovács Béla klarinétművész köszöntötte, rámutatva sokrétűségére: volt a Bartók-rádió zenés délutánjának műsorvezetője is, Rézmetszetek címmel könyvet írt, dolgozik zenei versenyek zsűrijében, hangszeres erényeit pedig a szép, telt, szárnyaló hangok jellemzik."
Ez hogy jön ide? Szakonyi "remekül" tudná ezt olvasni, szinte hallom az éretelmetlen makogását, szavaként (az megy neki), ostobán hol fel, hol le a hangmagassággal, minden értelem kihagyva,, csak ahogy a disztslexiások látják a szavakat, ki is olvassák, de gőzük nincs róla (én így olvasok remekül oroszul) nyálszörcsenésekkel, azon a kappan hangján.
És? Hogy jön ez ide. Csak nem a jó régi nepotizmusra kéne asszociálnunk?
Apicka kicsi tehetségtelen lánya? Férjeura tehetségtelen neje? Beszélni volt kedve a magyar rádióban? És láss csodát, oda lett helyezve? Vagy mi? Magyarázd el nekünk, Mindegy.