Van egy 2000 es 1.6 os benzines multiplám. Igazából tele hibákkal, de mivel nem nagyon van lehetőségem lecserélni, ezért ezzel kell beérnem. Egy olyan kérdésem lenne hogy mi lehet a pontos hiba, és kb hol keressem , ha indexelés közben a jobb hátsó index működik addig amíg be nem nyomom a fékpedált mert akkor a helyzetjelző piros lámpa és a féklámpa felváltva villog, és az index meg csak halványan. A válaszokat előre is köszönöm. Aztán ha esetleg lesz megoldás, akkor majd még lesz egy két kérdésem:)
Sajnos a 20 éves tartály már lejár, és semmiképp nem lehet meghosszabbítani, csere. Benzinessé sem lehet alakítani, megterveztetés, és NKH-vizsga nélkül. Lukigáz Pécelen, nem is vállalta. Az én újabb autóm (2006-os) tartályait, az előző tulaj kicseréltette, azt hiszem a Dobló tartályokra. Bár fiatalabbak 2 évvel az autónál, de sajnos kicsit rövidebbek. Tehát másmilyen tartály, simán tehető bele, nem kell engedély, terv, ez a legegyszerűbb.
Egy ismerősöm ajánlotta, hogy mielőtt roncsként túladnék a szeretett Multiplámon, előbb írjam be egy fórumba. Ezt a fórumot találtam meg. :)
Szóval egy 2005.05.31-es gyártású 2008-ban behozott 1910 cm3-es 85kW teljesítményű diesel (szürkés) világoskék autóról van szó, nem az első palackorrú lámpás.
2012 decembere óta az enyém, nagyon imádtam, de az utolsó 2 műszaki vizsgáztatásnál már csak azt montam neki, hogy csak még a következő 2 évet bírd ki, komolyabb probléma nélkül. Már a tetőablak sem használható, mert beázott, fél millió lett volna a csere, így próbáltuk szigetelni, de nagy esőnél be-beázik egy picit.
Elég sokszor volt szervizben és nem keveset költöttem rá. A covid időszakban alig járt és akkor is csak max 10-15 km-es utakra. Idén elkezdett rosszabbul húzni, időnként hirtelen visszaesett útközben a teljesítmény, majd hirtelen visszajött, de május végére hirtelen már elindulni sem tudtam vele, mert ugyan a motor szépen beindul, de ha elindulnék, akkor lefullad.
Még három problémájáról tudok:
- nem megy a hátsó ablaktörlő
- a jobb oldali napellenző nem áll meg a felső (alap) pozícióban
- az egyik ajtóról lejött a színrefújt "díszléc", de megvan, vissza lehet tenni.
A műszaki 2021.10.11-ig érvényes, 285 ezer km van benne..
Hírtelen kellett helyette egy új kocsi, ezért már nincs rá szükségem és szeretnék úgy túladni rajta, hogy a legkevesebbet bukjam, sőt legyen egy kis bevétel is belőle. Lehet, hogy nincs akkora baja, hogy bontóba kerüljön.
Alig futott (max. 100 km) 2019-es gyártású nyári gumi (Hankook K435 KinergyEco2 185/65 R15 88T) van rajta alufelnin, és van hozzá acéltárcsán szintén bejáratós 2020-es gyártású téli gumi is (185/65R15 HANKOOK - W452 88T, max. 200 km-t futott).
Én magam, nem értek az autókhoz, nem tudom megbütykölni. Továbbadnám valakinek, aki új életet tudna lehelni bele.
Az autó Budapest mellett, Pest megyében, Szigetszentmiklóson (M0, Csepel-sziget) található.
nem vagyok képben, de ha jól tudom Bontási igazolás kiadása után az autóroncs hivatalosan az igazolást kiadó tulajdona lesz. Ekkor ugye már a bontóból lehet megvásárolni. Ha adásvételivel értékesíted akkor 15 napon belül át kell íratni,( ennek költsége kb 70.000,-Ft+ eredetvizsga díj 18.500,-+ biztosítás). Ez vèdi az eladót, a további kötelezettségektől. Azt hiszem ezt nem gondoltam át alaposan, Siófok környéki szállítás további min 60ezer lenne, így már, feltéve,hogy roncsértéken árusítod, 200 fölött lenne. (Igaz a bontó a vègén visszaadna kb 30-at)
milyen állapotban van egyébként, mert jobban belegondolva akár lehet benne ráció
A licit végét meg kell várni. Ha nem veszi meg senki a bíztosítótól, akkor értékesíthetem én. Az meg csak adás-vételivel, vagy bontási igazolással lehetséges. A kocsi nem járóképes.
Fel szeretném támasztani az enyémet. Sajnos eléggé elhanyagoltam, kb 16 éve vettem egy nagyon hasonlót munkához. Sokat mentem vele, fel sem fogtam, hogy mennyire szeretem ezt az autót. három éve Olszországba nyaralunk vele, a poén kedvéért, azt remélve, hogy lépten-nyomon villoghatunk a szembejövő Multisoknak, hát nem. Összesen egyet láttunk egy parkolóban, bezzeg régi Pandát naponta többet is.
Az utóbbi két évben összesen egy pécsi utat tettünk meg vele, ez kb 250km. Elhanyagoltuk rendesen, nincs szervó, a melós cuccok miatt a belselye nem túl szép, kipufogó csere szükséges, rozsda sok helyen megjelent, stb stb stb. Elhatároztam, hogy nem viszem újabb műszakira, megy bontóba, csak a helyet foglalja a ház előtt.(Bár elég sok minden brlefér, egy futár meg is kérdezte amikor beálltam az udvarra vele, hogy hova lett a raktár…) Elhatározásomat azonnal meg is bántam, általános rossz kedvem lett a gondolattól. Nem hagyott nyugodni a gondolat, hogy Multipla nélkül maradok, de az ész érvek azt mutatták, hogy jobb lenne egy viszonylag szépet venni. Na olyat nem találtam, illetve egy zöld dieselt 7k-ért, dearról lemaradtam egyéb okok miatt, de nem is bántam igazán, mert nem ismerem a diesel autókat.Kibékültem vele mert tényleg szépnek nézett ki képek alapján, de eladták előttem. Kerestem hát másikat, egy cng-s megtetszett nekem illetve asszonykámnak is, meg is vettük. Sokat nem terveztük használni, szépen lassan felújítjuk, megszépítjük a terv szerint. Gáz kút a közelben nincs, nem is terveztük azzal használni.Persze azóta már többször is tankoltunk cng-t. A következő műszakirá felkészítés ügyében arra jutottunk, hogy kiköttetni a gázt( működik hivatalosan, van rá példa, vállalják is szerelők)nem szerencsés a hatósági műszaki miatt, inkább tartály csere a magas ár ellenére. Ez elvileg ~ 3.000,-€ + munkadíj. Ezzel megbarátkoztunk, vagy legalábbis lenyeltük. De sajnos egyelőre ott tartunk, hogy a tatrálybeszerzés bizonytalan. Elvileg menni fog, de amíg nincs meg, addig nem vagyok nyugodt. Legrosszabb esetben ideiglenes kivonás ha lejár a műszaki, és várunk amíg megoldódik a beszerzés.
Na, de a másik autó bontóba leadásának a gondolata azóta sem fáj kevésbé… Most ott tartok, hogy ideiglenesen kivonattam, és megcsináltatom. Sajnos ez is nagyon húzós lesz, főleg a kaszni miatt, dehát családtag lett, régóta mellőzve van, de nem tudok megválni tőle. Átlag alatt keresek jóval, minden pénzem rámegy, de nagy kő esett le a szívemről amikor biztos lettem a dologban, hogy megtartom és felújíttatom.
szóval fontos lenne tudnom mi lett a sorsa az autódnak, melyik bontóban van, esetleg még megtartottad?
Megint CNG-s multit vettem. Nem gondoltam volna, mert már másra vágytam, de ennek a legnagyobb hivatalosan a tartály kapacitása. Az előző 10 évig ment, tettünk bele 240 ezret, összesen 430 e volt benne, de a lejárt tartályok, a küszöb rohadás, és végül a kupplung hiba miatt, már csak alkatrész. Az újabbnak már van alapjárata, és az nem is hintázik. De ugyan úgy kopog a futómű, ugyan úgy megbízhatatlanul kapcsolgat gázról benzinre, és ugyan úgy fogja vinni a szerelő a pénzikémet. Remélem nem kell erre is 10 év alatt rákölteni majdnem a vételárát. Legalább szebb az orra, mint az előzőnek, jobb ránézni.
Na, hát eddig tartott, az állítómotor már megint nem működik. Hiába no, ami egyszer elér az élete végére mechanikailag annak vége. Most legalább külső levegőn állt meg így nem zavaró.
Szia! Amiket írsz (és láttam, hogy EGR hiba lett a vége) az egyértelműen a nagynyomású szivattyú kopásának a jele. Nekem eddig 2 dízelemnél volt ugyan ez a jelenség. Előszőr a nyomásszabályzó akad el. Csere és minden tuti... aztán megint, és ott vannak a fém szemcsék a szűrőben is... A Pumpa 3 perselye rézből van és azok idővel elkopnak, megkopnak... ez a kezdet, aztán televág mindent forgáccsal és a pumpa is megáll. Érdemes megelőzni és felújíttatni a pumpát mielőtt megáll az autó és mindent (tank, csővezeték, rail cső, fejek) ultrahangosan pucolni kell.
Kb 150 ezer a felújítás és újabb 200-300 ezer kilométerig jó vagy vele.
Tudja esetleg valaki, hogy az 1.9 JTD 110 lóerős (első generációs) váltó feltehető-e az 1.9JTD 115 lóerős (második generációs, 186A8000) multira? Ránézésre úgy néz ki, de kérdés hogy felmegy-e rá? Nyelestengely bordaszám, rögzítés, stb...
Felújítom és kicsit tuningolom, de nem a Multiplába kerül majd ha összejön épeszű keretek közt, hanem a Kappába, amivel időközben bővítettem a flottámat, és ami ugyanilyen motoros egyébként. Ne keress benne értelmet, puszta hobbi, játszom :)
Halihó, sokan álmodoztunk már, hogy egy 220 lovas, 5 hengeres 20vt-t kellene betenni egy Multiplába nekünk is, mint az a lenygel srác; hát nekem ma összejött, betettem... :DD
Természetesen a kommutátorokat és a keféket szárazra törlöm, ha már tiszta. Sikló csapágyak nem károsodnak wd40-től, jót tesz neki. Kenőanyag oda amúgy sem kell, ha nincs megszorulva.
Sikerült vissza küzdeni, tükörrel megnéztem, merre áll a négyszög csap és oda forgattam a motort. A gumiágyakat 3 újjal és ügyesen tartani kell mert a 3 rögzítő bak ki tudja lökni és akkor beesik a szellőző alá. Jól működik most.