Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Köszi. Hogy érted, hogy kivéve a SkyEurope? Én nem utaztam soha velük de most olvastam utána, hogy...
"Lefoglaltathatok-e pontos helyet a repülőgépen már a repülőjegy megvásárlása során? Nem. Ülőhelyet a repülőgépen csak a repülőtéren a repülőútra történő regisztrálás során foglaltathat. Az ülések az "első viszi" elven vannak elfoglalva. Ez azt jelenti, hogy minél előbb érkezik, annál nagyobb az esélye, hogy az Ön választása szerinti ülést kapja. Kérem, tudatosítsa, hogy a SkyEurope Airlines társaság a helyfoglalás során nem garantálja az Ön kedvenc helyét a repülőgépen. "
Ha jól sejtem akkor te a Check in-ben dolgozol. A félreértések elkerülése végett nem téged és a kollégáidat szerettem volna bántani. Csupán logikát próbálok találni a rendszerben. Számomra -jelenleg- mint utas igen kellemetlenül érint ez a dolog!!
Eléggé sokat repülök,(időnként kisgépen pilótaként is, sőt szerelőnek tanultam) és nem vagyok az a "beszólós" fajta. De korábban kis gurulósomat sohasem inzultálták. (Malév, Tunisair, CSA) 737 gépekre szó nélkül felengedték, se méretés se méretgond. Ezért ért meglepetésként első "hazai" fapados utamon, hogy a hölgy a pultban bizony feladásra késztetett. Nem örültem de feladtam. Az 5 kilóra hivatkozott és lássuk be a guri több volt ezért beletörődtem, noha furcsálltam.
A hölgy még kedvesen felajánlotta, tesz rá törékeny matricát is, így nem zúzzák porrá.
(A családban már egy böröndel megtörtént, hogy a szemünk láttára leesett a kiskocsiról és pattant párat a betonon...)
A tranzitban ritkán vásárolok..
A meglepetés igazából a kapunál érte több utastársunk között jómagamat is:
Kb. 5-6 utas nagyobb méretű Laptop táskával + bőröndel érkezett. Ez némi értetlenségre adott okot. Egy diáklány akitől a közepesebb méretű hátitáskát is elvették megkérdezte az egyik kedves utast, miként tudta ezt behozni. Vett-e esetleg külön jegyet a csomagnak. Nem vett...
(volt egy utas aki hangszert vitt ő vett neki külön jegyet)
Igazából sztem itt többen ezt nem értették egyeseknek miért lehet amikor másoktól még átlagos méretű csomagot is elvettek. A gép amúgy nem volt tele. kb. 70%
Az emberek nagyrésze pedig valószínű azért szeretné azokat is felvinni a gépre - noha az út alatt valóban semmi szüksége rá- mert igen sok feladott poggyász elvész, megsérül..... stb. Esetleg olyan holmi van benne aminek ezt nem szívesen tenné ki. Jómagam is ezen okokból választom ezt a megoldást. Pláne miután az én böröndöm is világgá ment. Hidd el ha ez nem itthon hanem külföldön történik igencsak rosszkedvű lesz az ember... Itthon még megoldható..
Amúgy a Sky os utaskísérők a gépen szívélyesen elkérték a fent említett utastársaktól a plussz csomagot és nem vitették le hanem a mellékhelységben helyezték el.... na ilyet se láttam még! A WC tele volt böröndökkel.
(fent nem fért el a kabátoktól...)
Alapvetően nekem a Sky 5 kilós súlyhatárával van gondom. Tény az én kb 7,5 kg-om több volt ennél. Valamint ha az ember vesz egy olyan böröndöt amit úgy árulnak, hogy bátran felviheted a fedélzetre és tele van aggatva egy rakat légitársaság emblémájával, akkor rosszul esik, ha elveszik tőled és tele van olyan dolgokkal amik fontosak számodra és, ha nem érkezik meg..... nem esne túl jól.
Nem kívánom senkinek azt az érzést amikor már csak te állsz a szallag mellett és lejön a "Last bag" made by LRI.....
Nyilván olyan is van aki pusztán kényelemből nem akarja a cuccokat feladni mert nem szeret sorbanállni a "Baggage reclaim" -nél.
Igazából mostmár lemérem otthon... így nincs vita, nincs meglepetés.
A keretbe belefér, nem dudorodik, az adott légitársaság súlykorlátozásának megfelel.
Azért lássuk be az 5 kg szerintem kevés..
Tény aki pedig a pultban ül ezt kell néznie.
Viszont ha megengeded mint az asztal túloldalán ülőhöz lenne még néhány kérdésem:
- Mennyire szubjektív ez a dolog? Mennyire függ attól aki ott ül?
- Mennyire függ az, hogy ki melyik légitársaságot csinálja? Ez fix v. állandó?
- Nektek ezt fejből kell tudni hopp Sky gép max 5kg hopp W!ZZ ez 8kg!?
- Az Easy nél nincs súlyhatár a honlap szerint itt mi az irányadó, mire számíthat az ember?? Csak a méret a lényeg v. ha 12 kg de belefér mehet?
-Bele van kalkulálva, hogy valaki hülyére vásárolja magát a tranzitban?
-Lehet, hogy az a néhány utitársunk így megdumálta a kollégádat és felengedte a dupla csomagot? Esetleg a "kedves" utas eldugta? /rásózta másra a sorban amíg foglalkoztatok vele?/ Ilyen szokott lenni?
-Ha Te utazol mekkora csomagot viszel fel??
Azt hiszem ez a felviheti-nem viheti örök "játék" marad az utasok és a pult másik oldalán ülő dolgozók között...
Az általunk handlingelt fapados cégek jellemzően freeseatingesek (W!ZZ, easy, Germanwings), kivéve a SkyEurope, Jet2 ahol van ültetés. Bár nem tudom hogy lehet-e Jet2-nél, de a Sky-nál elvileg nincs ilyen. Az AirBerlinnél van ilyen némi pénz (8 euro) ellenében, de az meg nem fapados.
Bár már Cseny megtette, de azért én is had védjem meg a csekines kollégákat (magunkat). Amikor a pultban ülő személy nem enged fel egy csomagot a fedélzetre, az nem azért van, mert előző nap este nem kapta meg a párjától ami járt volna neki, és ezért aztán másnap reggel ott éli ki magát a pultban azzal hogy feladat szinte mindent, hanem azért mert előre gondolkodik: ha elengedi, és a személyzet nemtetszését nyilvánítja, akkor lerúgja a pogyót, fel kell címkézni, bevinni a rendszerbe, rakodó hívása, esetleges lezárt csomagtér újra ki-be, közben a pushback-et átirányítják, amire aztán újra várni kell, slot lekésése, s a gép késve indul el, ami probléma utasnak-légitársaságnak-földi személyzetnek (mostanában amúgy is a sky késésekről volt szó leginkább). Persze a fent vázoltak nem mindig súlyosodnak idáig, de benne van a dologban ez is, azaz megtörténhet. Tehát az aki dühöng a csekinben, egy kicsit komplexebben átlátna, akkor talán könnyebb volna. Ja, és semmi kedvem a Sky képviselőnek magyarázkodni, hogy miért jutott át a 15 kilós kézipogyó mégis a kapuig, amikor ők világosan kimondták, hogy csak 5 kiló Szerencsére ez már a múlt, ami fits in a size-wize-ba, az mehet
Mellesleg az utasokat sem kell félteni, nem egyszer előfordult már, hogy kapuban derült ki egy-egy agyafúrt utasról, hogy a csekinben bevallott csak egy kézipogyóm van, a kapunál valahogy négy lett, amelyekből egyet rátukmált valakire, hogy ez mégse tűnjön fel nekünk
És még valami: annál rosszabb duma nincs is hogy de hát idefelé is ezzel jöttem . És akkor mi van?!
Nézd, az utasok fele szeret mindenfélébe beleszólni, mert azt hiszi, hogy azért, mert ült 2x repülőgépen, már ért is a dologhoz. Hát nem. Belénk lehet kötni, de szerintem teljesen felesleges. Azért lehet, hogy a pult mögött több hozzáértő ül, mint amennyi a pult előtt áll... nemde? Nézd ha arra vágysz, hogy a kapunál belekössek a dutyban vásárolt cuccba, megteszem szívesen, csak szólj, hogy mikor utazol legközelebb.:)) Egyébként meg emberek vagyunk... és: ha valakinél semmi más nincs, mint a kis gurulósa, és 3 dekával több én nem fogom elvenni, de aki mellettem ül, az lehet, hogy igen, mert ő mereven ragaszkodik a szabályokhoz. Ha egy nőnél van kis női táska+ gurulós, akkor megint lehet, hogy nem fogom elvenni, de lehet, hogy igen. Azt hiszem nem sokan "járnának jól", ha tényleg minden egyes kézipogyót belegyömöszöltetnénk a sizewizeba...(amin már van egy kis dudor, az ugyanis nem fér bele...) Ez a kézipogyó dolog nagyon sok mindentől függhet még! Ha "üres" a gép, akkor megint kevésbé vagyok szigorú. De ha teli van akkor igenis minden egyes deka és centi számít, mert a kapunál akkor címkézhetem fel, ha a személyzet nem engedi felvinni a fedélzetre, ami egyrészt egy rakás adminisztráció, másrészt be is lehet emiatt késetni egy gépet, ami senkinek nem hiányzik se az utasoknak, se a kiszolgálószemélyzetnek... És még valami nemrégiben jött hozzánk egy rakás új kolléga, akik még bizonytalanok, nem tudják mi merre hány lépés, nem tudják még pontosan a szabályokat (talán ezért kerülhetett Wizzes poggyász megméretésre a Sky sizewizeben), nem tudja mennyire lehet rugalmas/rugalmatlan, nekik még egy kis türelmet kérek tőletek. Mi meg, akik régóta csináljuk, higgyétek el, nem hobbiból / szórakozásból vesszük el az a pogyót... Köszi:))
súlyos kézipoggyászokat nyilván nem jó biztonsági okokból a felső poggyásztartóba helyezni, tehát nem a fel bírom tenni alapon kell működnie, viszont az ülés alá miért nem vihetem fel???......az számomra is rejtély, és az 5 kg szintén nagyon alacsony. Nekem 10 kg feletti volt a Wizz-en a kézipoggyászom (sok pia:-)), és mérlegelés meg minden nélkül felengedték. Bár a feladott bőröndben is volt túlsúly, 3,7 kg-ért meg 18 eurót elkértek....
Na, vegyük át mégegyszer!:)) Kézipogyó és feladott pogyó közt nagy nagy különbséget kell tenni. A feladott 20kg (Wizz, Sky, Easy stb.) lehet és nem több. Ha több, vagy kipakolod, vagy kifizeted. Nem vita tárgya. És az a szöveg sem nyerő, hogy én mindig ennyivel utazom. Akkor eddig szerencséd volt, és nem fizetteték ki. Most igen. Wizzen az előírás kézipogyó tekintetben a 10kg. Ha nem mérlegelt, megint csak szerencséd volt. De ha több lett volna, és azt mondja a checkines, hogy add fel, akkor az "én mindig ezzel utazom, és eddig még soha.." szöveg megint csak nem nyerő, mert ettől csak vérszemet kapunk... (maximum egy teljesen kezdőt győzhetsz meg ezzel:) Ha pedig úgy ítélem meg, hogy az a kézipoggyász nagy, akkor az nagy... Akkor senki nem viszi sehova. Egyébként meg csak addig akarja majd mindenki felvinni a hatalmas kézimotyóját (amiből egyébként aztán a fedélzeten semmi szüksége nincs semmire), amíg egyszer csak a fejére nem pottyan...
Ha jól emlékszem, de nem biztos láttam egy cimkét a felső tárolóban, hogy a max load 42kg /xx lbs Sztem ebbe bőven befért volna 1x 7,5 kg 113cm összméretű kabinbox. Ráadásul a keretbe is csont befért. (elméletileg erre is tervezték ugye a légitársaságok megkérdezésével) Az ülés alá meg főleg....
Az 5kg igencsak irreális és nem is szerencsés. Ha az ember 3-4 napra megy össze tud pakolni egy ilyen kis gurulósba és nem szívesen adja fel. (Pláne, hogy a Sky CPH-BUD úton hazafele el is hagyta.... 2 nap múlva igaz előkerült sértetlenül.
Rossznyelvek és ismerősöm szerint BUC ra ment BUD helyett...ha igaz ez persze a CPH-n pakolók hibája, azért nem volt jó hazajönni a kuffer nélkül)
Megszoktam, hogy beleférek ebbe a kabinboxba és ezzel utazom, nem adok fel motyót. Pláne az elveszés után. Nem értem mire ez a szigorúság... Ha nem változtatnak rajta, inkább mással fogok repülni... Mostmár azért egyre nagyobb a választék... Ráadásul nem csak én, de az utasok fele szólt is ezért...
Mivel ugye BUD on ált aki a Check in ben ül az jön utánna át a Gate hez egy utas szóvátette, h miért engedte fel mással a 2db nagy csomagot vele meg nem...
+ha bent a shop ban vásárolsz ezt-azt méginkább nő a csomag ezt nem nézik???
(legutóbb még a hátizsákomat is gyanakvóan nézte)
Persze a Check in ben ért válasz nem jött rá: Ez van az ut. szerz ben. Ez tény....
Vittem már ezt a boxot 737-500 on sokszor (Tunisair, CSA) nem volt gond..
A felső tárolók mérete sem azonos. Amelyik csomag a 320asba vagy az NG 737esbe még befér, a 737-2/3/4/500-asnak már túl nagy... Egyébként meg check-inese válogatja. Volt egy ismerősön, W!ZZel ment Gironába, itthon nem engedték fel a böröndjét a gépre, visszafelé meg igen (itthon az volt az indok, hogy túl nagy a csomag, és "egyébként is ott van a SkyEurope size-wise, nézze meg, hogy nem fér belle" (W6-GRO járatán...)
A súlyos kézipoggyászokat nyilván nem jó biztonsági okokból a felső poggyásztartóba helyezni, tehát nem a fel bírom tenni alapon kell működnie, viszont az ülés alá miért nem vihetem fel???......az számomra is rejtély, és az 5 kg szintén nagyon alacsony. Nekem 10 kg feletti volt a Wizz-en a kézipoggyászom (sok pia:-)), és mérlegelés meg minden nélkül felengedték. Bár a feladott bőröndben is volt túlsúly, 3,7 kg-ért meg 18 eurót elkértek....
Gyalázatosan alacsony a Sky 5 kilós súlyhatára a Cabin lugagge kategóriára.
Számomra érthetetlen, hogy máshol miért 8-10 kg pedig 737 es ről van szó.
113cm összméretet megértem, mert ugye be kell férjen az ülés alá vagy fentre. De ez az 5kg szivatás....
Velünk egy BUD-AMS úton a szabvány Samsonite kabinboxot feladatták csak mert
7,5 kg volt. A kikészített szép keretbe pont belefért ezután mondta mérjük csak le.... A W!ZZ re vagy az Easy re felengedte volna a Check in es hölgy....
De volt akivel a kis hátitáskát is feladatták.
Vajon miért van az, hogy a W!ZZ nél 113cm összméret és 8kg az Easy nél 113cm és bírd felrakni egyedül.....??? Ha én pl erős vagyok akkor 113cm és 10-12 kg is elmegy??
Mi értelme ennek? Hiszen Boeing vagy Airbus a felső poggyásztartó kapacitása közel azonos. (737-320 viszonylatában)
Legutóbb már előrelátóan hátizsákba pakoltam BUD-CPH utamon és a hölgy arra is gyanakvóan nézett.. Mondtam ne aggódjon 3,5kg otthon lemértem.......
Én próbáltam.... de gyorsan kellett a jegy és a Sky-nál (a 737 forintos, illetve 7,37 eurós akciója keretében) 79 euróra jött ki a végösszeg (oda-vissza.)
Te tudsz olyan Malév jegyárról, amely ezzel versenyezni tud? (Mármint a kereskedelmi forgalomban kínált jegyárról.)
Egy Air Berlin. Itt volt az AB spéci Boeing festésű gépe is, rőla sajnos lemaradtam :(
EZS Genfbe...
És a dortmundi gép. Szernecsére most a 18-ról indult, így a pinceklubos buli elmaradt...
A gép tele volt, kábé 15 perc késéssel szálltunk fel, és 14.47-kor szálltunk le Dortmundban. Utána minden gyorsan ment, a 15.15-kor induló buszt sikerült is elérnünk.
Paris Orly to Bratislava one way, on 24 April 05. Booking online was a snap, fares were good, and when I overlooked the step of reserving a coach (bus) seat from Bratislava to Vienna, I was able to clear it up on the phone with an airline agent based in London. (I'm American, and was planning a holiday in Europe.) Problems arose at Orly: first I had trouble finding the airline counter to check in. Once I arrived, slightly panicked, and checked in, the agent sent my suitcase back and then asked for my backpack (which is actually a laptop carrier). She quoted a weight restriction different from the one listed on SkyEurope's website, and demanded that I check the backpack. I asked her to let me transfer items to my suitcase, to lighten the backpack, but she said it would be impossible to retrieve the suitcase for me. From the way she was eyeing my backpack, I could tell this was about to happen, and it bothered me that she sent the suitcase away without giving me a chance to keep my hand luggage. I surrendered the backpack over after removing my laptop and the book I was reading.
In the five years I've had it, no other airline (with one exception on British Airways, once, and even then, the agent let me keep it because the laptop compartment itself was detachable, and I could put a few things I didn't need for the flight in one of my suitcases), has ever separated me from the backpack. After this, the SkyEurope agent said the flight would be leaving from "E or F" and to go right away for immediate boarding -- so I rushed up to E, went all the way to the front of the security queue, and was told by the security guard there that my flight was leaving from F... at the opposite end of the concourse. I rushed down there, and commenced to wait an hour because the flight was delayed. Airport staff were on strike, apparently. The flight itself was fine: comfortable and clean plane, professional crew, and the airline's shuttle coach into Vienna was held for us even though we were very late.
Overall, I'd say high marks on the flight itself, but the airline could stand to revisit its hand luggage weight restriction and perhaps more competent ground-side help at Orly would be helpful. If they don't know where the plane will be boarding, then that information needs to be communicated clearly. And if there is a question about hand luggage, perhaps it would be wise to instruct them not to send suitcases down the conveyor belt before giving passengers a chance to do some quick last-minute repacking. "