Nemrég írtam erről a kis erősítőről.Érdekes, nincs AM/SSB gomb, HI/LO van helyette.Anti mester úgy írta,hogy az AM-SSB verziónál a kapcsoló egy kis kondit kapcsol.Itt nem úgy van.Létezik hogy csak AM-FM-re használható ? Volt már valakinek tapasztalata evvel a típussal ? Köszönöm a segítséget.
Hát ja, sajna szinte nincs semmi útinfó Usb k40-n , én is csak FM 22 érvényesülők ahogy a 406 SW is leírta ott percre pontosan megy az információ áramlás bele se kell kérdezni legtöbb esetben .
Ma én is megjártam Miskolc- Fehérgyarmat útvonalat de szinte semmi sem volt k40usb-n :-( Gyarmatrol még be is kiabáltam párat de semmi válasz. k22FM-et is próbáltam de nem jöt válasz. De pmr1-en az útépítőket hallottam oda és visszafele is egyik helyen :-)
Ne aggódj, én át autóztam Európát és csak 3-4 állomással tudtam beszélni. 1kamionnal, 2stabillal, és egy épp dekkoló kamionnal. Ez szép csúcs a maga 2500km voltára.
Anno a csehszlovákok komoly fejlesztést vittek véghez passzív radar ügyben. Az ő berendezésüket TAMARA-nak hívták. Aztán az utóbbi időkben pedig az ukránok alakítottak nagyot e téren, az ő berendezésüket "KOLCHUGA" névre keresztelték.
Nemrég olvastam egy ismertetőt, miszerint 2 db SDR vevővel is lehet hasonló eszközt készíteni.
Egyik folyamatosan veszi a jelentős teljesítményű, folyamatosan működő műsorszóró adó jelét amely minden levegőben lévő fémtárgyról visszaverődik. A másik SDR pedig egy irányított antennával pásztázva figyel. A működés mikéntjét ezek után már nem bonyolult kitalálni.
A passzív radar rendszerek anélkül képesek detektálni céltárgyakat, hogy azokat saját maguk megvilágítanák valamilyen rádióhullámmal
A hagyományos aktív radarral történő felderítés során a rendszer kisugároz egy jól specifikált radarjelet, amelyet a céltárgyról[...] Bővebben!Tovább »
A tapasztalatod biztosan igaz csak a következtetés rossz, nem másokat kell biztatni, mentalitással nem foglalkozni, a rádiózás feelingjét butácska kérdésekkel , válaszokkal nem lehet meghatározni, kivétel nélkül mindenki saját maga miatt rádiózzon és ne más miatt... vagy ne rádiózzon. Ott a jégtánc , sakk....
'...Volt már itt olyan ember, aki más fórumon is ki akarta követelni magának, hogy akkor, és úgy rádiózzanak mások, ahogyan ő jónak látja. Szerinted mi lett a szájtépés eredménye ?"
Az lett az eredménye, hogy eltoltad a bringát magadtól, mielőtt ki lettél volna basszintva.
Sajnos hétköznap is ezt tapasztalom - egyre gyakrabban... Egyre kevesebb a magyar válasz.
Van 1-2 nap kivétel, de a határtól Debrecenig (60Km), ha 2 emberke visszaszól az már nagyon jó...
(Fm22-n kérdezek és 3-an válaszolnak kapásból - bármikor! Próbálkozhatsz itt is (FM22), sok a székely, azok visszaszólnak magyarul is). Persze az sem ritka ha elhajtanak románul :-P de azt meg úgysem érted :-))
Stabilból sokszor gyakrabban szólnak vissza, mint kamionból. Persze ők nem tudnak útinfót adni... (bár már erre is volt példa, hogy hallotta, hogy mit mondtak előttem 5 perccel)
Bezzeg ha "bemondom", hogy Derecskén itt és itt trafi van... azt megköszönik egyből (akik előtte meg sem hallottak).
A román CB-zéshez még hozzátenném, hogy sokkal többen használják, talán ezért is zsúfolt a csatorna.
Ha nyitott szemmel jársz, 10 román személyautóból 5-ön biztos van CB antenna + a kamionosok és a tréleresek, akik hordják be az autókat németből.
És ahogy írták is, türelem kell hozzá!
Ha nálam elfogyott, akkor áttekerek az FM22-re és mondják a tutit egészen Pestig. ;-) (persze nem árt ha értjük a nyelvet, de elboldogulok simán - egyre jobban)
Amúgy bőven elég az 5-10 km-es "hatótáv", úgyis rákérdeznek mások is az infókra.
Ha pl romániába megyünk nyaralni, kérdeznem sem kell, ahogy a határt elhagytam, tudom mit várhatok Brassóig, 5 percenként elhangzanak az infók a rádióban. ;-)
Ez azért van így, mert Szombat este 22h tól - Vasűrnap este 22h ig kamion stopp van érvényben. És ha áll a kamion, nemigazán beszélget senki sem. Inkább tv-z nek, vagy kint a kocsi mellett dumcsiznak.
Volt már itt olyan ember, aki más fórumon is ki akarta követelni magának, hogy akkor, és úgy rádiózzanak mások, ahogyan ő jónak látja. Szerinted mi lett a szájtépés eredménye ?
Apró megjegyzés, hogy tegnap volt a BURABU ami sejthetően sok rádiós embert vonzott, így aztán némiképp érthető, hogy tegnap, és ma nem téged figyelt mindenki minden csatornán. Ezen kívül érdemes azt is figyelembe venni, hogy szombaton, és vasárnap a kamionosok sem olyan aktívak, mint hétköznapokon.
Még egy apró tény............ Ma felmásztam egy nem túl jelentős magaslatra Székesfehérvár környékén. Néhány hívás után budapesti, üllői, gyömrői állomások jelentkeztek.
További sok sikert, és több türelmet kívánok Neked a rádiózáshoz.
Fiúk miért van az, hogy tegnap és ma bejárva a fél országot (Debrecen - Budapest - Dunaföldvár - Kecskemét - Szolok - Debrecen) USB 40-en egy árva mukkot nem hallottam magyarul. FM 40-en volt néha valami beszélgetés talán törökül, de max ennyi. Mondhattam én a magamét rendületlenül de mintha csak egyedül lettem volna. Pedig kifejezettem figyeltem a magyar kamionokat, szinte mindegyiken ott trónolt a CB antenna. Komolyan mondom kezdtem irigyelni a románokat. FM 22-őn végig pofázás volt. Megvesz az ember kemény tízezrekért egy USB-s rádiót, aztán kis túlzással egy szart se ér. Végül már itt Debrecen körül "Lázadó" rádiós törte meg a csendet stabilból (nagy örömömre), akivel tudtam egy pár szót váltani.
Az igazság az, hogy CB-zés terén sehol nem vagyunk a lengyelekhez vagy a románokhoz képest. Talán jobb lenne nekünk is FM-et használni. Lényegesen olcsóbb egy olyan rádió, jobb a hangminőség. Igaz nem szól olyan messze mint az USB, de a mai nap után ne mondja nekem senki, hogy van értelme mobilban több 10 km-t elbeszélni. Úgysem fog visszaszólni senki, legfeljebb egy két öreg róka stabilból.