Keresés

Részletes keresés

HA-LCV Creative Commons License 2005.05.24 0 0 6087
Kb 3-4 méterrel hosszabb, de lehet, hogy még annyival sem, a 300as! Azért az nem olyan nagy difi! Meg miféle társaság az, ahol nincsenek a pilóták rendesen kiképezve...? Sztem itt valami anyagi dolog van! Ugyanolyan szagú a dolog, mint anno a Swissairnél! :(
Előzmény: bodecsabi (6086)
bodecsabi Creative Commons License 2005.05.24 0 0 6086
Nem tudom, ezért kérdezem, nem értek hozzá, én egy Süsü vasutas vagyok :)

Vsabi
Előzmény: HA-LCV (6085)
HA-LCV Creative Commons License 2005.05.24 0 0 6085
Miféle átképzés? Most az a + 3-4 méter? ÁÁÁ, itt valami bűzlik! Bár lehet, hogy személyzet hiány van? Hurrá, akkor majd én jelentkezek! :D
bodecsabi Creative Commons License 2005.05.24 0 0 6084
Blende, Cseny,

...az ilyenekért érdemes ezt a topicot olvasni. :)

Csabi
bodecsabi Creative Commons License 2005.05.24 0 0 6083
Tényleg, azt lehet tudni, hogy miért késnek a Sky gépei? Az airlinersen már kettőről is van kép...

A személyzetnek kell valami átképzés 500-ról a 300-ra?

Csabi

Előzmény: Gregor83 (6082)
Gregor83 Creative Commons License 2005.05.24 0 0 6082
Krónikus géphiány... A héten meg kellett volna érkeznie a negyedik 737-300-asnak is, de még egy sem jött meg...
Előzmény: HA-LCV (6079)
HA-LCV Creative Commons License 2005.05.24 0 0 6081
This is the Sky Europe... ez nem válasz arra, hogy ennyit késnek! Most is, akkor szállt fel Rómából a gép, amikor Landolnia kellett volna Ferihegyen! Nagyon gáz! Nem baj, majd jól berugok a tranzitban! :)
Előzmény: dzsoszer3 (6080)
dzsoszer3 Creative Commons License 2005.05.24 0 0 6080

1 magyarázat van a késésekre...nagyon egyszerű...: This is The Sky Europe.......

Megint leszedik a fejemet majd, de itt vannak az adatok amiket kértetek..Most már szinte minden nap vannak ilyen nagyobb késéseik.....:P

Előzmény: HA-LCV (6079)
HA-LCV Creative Commons License 2005.05.24 0 0 6079

Mi van a Sky-jal? Ma pl miért késnek ennyit???
Júniusban fogok velük repülni, de már most félek, esküszöm! Zsuzsika (HA-LKO) nagyon gáz állapotban van, és ma is mindegyik járat késik.... Orly 2,5 óra!?

Valakinek valami ötlet?

HP13 Creative Commons License 2005.05.24 0 0 6078
Köszönöm :)
Előzmény: VAG (6077)
VAG Creative Commons License 2005.05.24 0 0 6077
E-mail ment.
Előzmény: HP13 (6074)
Blende Creative Commons License 2005.05.24 0 0 6076

 

Szia Cseny!

 

Köszönöm a kimerítő választ, sok új információval gazdagodtam.

Ez az 5kg eltörlése biztos? A honlapról nem szedték még le..

 

A böröndpattogtatás valóban nem volt szándékos, inkább gondatlan.

Még 93' ban történt Kiev Borispol reptéren. Épp vitt ki a busz a géphez amikor a motyós kocsi jól megpróbálta leelőzni (versenyeztek egy kicsit) majd elfordult a gép jobb oldala felé. Ekkor a böröndök leszédültek és a maradék utat a gépig csúszva tették meg.... Öcsém csak ennyit kérdezett: "Jé ezek nem a mi böröndjeink voltak???"

 

Aztán egy ideig jártam a "D" portán keresztül ferihegyre.... No itt is láttam ám ezt-azt. :)))

 

Ha hosszabb időre repülök természetes amit lehet feladok ez nem is kérdés. A fontos dolgok maradnak csak nállam. Mi is ez? Ált. fényképezőgép, kamera, iratok.

De leginkább az előbbi kettő ami igazán súlyos és ha jól tudom nem is szabad feladandóban elhelyezni. Egy komolyabb fotóskészlet bizony hamar eléri ezt a súlyhatárt, pláne ha még más is van nállam. (pl némi étel-ital az útra)

(Az ominózus gurifeladásnál szegény utitársam csak a kiflijét tudta kimenteni ezt lóbálva indult a tranzitba! Kíméletlenül át is világították... :))) Szegény ember a gép végén fel is hőkölt amikor a kifli megjött a szalagon... Be kellett tenni.)

 

A WC-s story Sky gépen esett meg, elég fiatal és laza volt a személyzet gondolom a késés miatt választották ezt a frappáns megoldást! :) Utas ajtón belép, kuffer balra WC-be be utas meg mehet hátra.. 1 A-C n ültünk.... Próbáltunk.

 

Az elvesző csomagok arányát illetően valahol 10-15% ot hallottam természetesen ez éves szinten és világviszonylatban. Nem tudom reális-e?

(A mi gépünkön még 2 emberke járt így)

De egy kollégám rendszeresen jön-megy Palermóba Fiumicinó-n keresztül és szinte mindíg lemarad valami... pedig 90 perc szokott átlagba lenni az átszállásra.

 

Ha a Sky tényleg eltörölte ezt az 5kg-t akkor ez igen örvendetes, bár amit az Easy ről írtál kicsit meglepő ahoz képest, hogy mit hirdetnek.

 

A felajánlott segítségedet előre is Köszönöm! Azt hiszem élni fogok vele.

Idén még 3-4 utam biztosan lesz... Sky is és Easy is...

De ígérem nem fog dudorodni!! :)))

Szeretem a sült Gesztenyét!! :)) Cserébe hátha én is tudok majd segíteni valamiben..

 

Köszönet és Üdv:

 

Blende

:--)))

 

Előzmény: Cseny (6067)
kivi000 Creative Commons License 2005.05.24 0 0 6075
Tényleg ezek miért nincsenek fent a weblapon?

A hó elején volt whiskey akció, 2-t adtak egy áráért, asszem 3.5€. A kapuccsinó 2.5€, a szendvics 4€ ha jól emlékszem.
Előzmény: HP13 (6074)
HP13 Creative Commons License 2005.05.24 0 0 6074
Valaki kérdezte hogy milyen árak vannak a fedélzeten én meg tutira nem emlékszem semmire. :)) memóriakártyát kellene cserélnem....
Előzmény: VAG (6072)
Gregor83 Creative Commons License 2005.05.24 0 0 6073
Acélból :-)

Gregorlenninagyonhumoros
Előzmény: VAG (6069)
VAG Creative Commons License 2005.05.24 0 0 6072
Aha, csak rosszfelé kattintottam.
Előzmény: HP13 (6071)
HP13 Creative Commons License 2005.05.24 0 0 6071
Tőlem kérdezed?
Előzmény: VAG (6069)
Cseny Creative Commons License 2005.05.24 0 0 6070
Nem. De kösz a kérdést:))
Előzmény: Gregor83 (6068)
VAG Creative Commons License 2005.05.24 0 0 6069

Ammeg mi célból?

Gregor83 Creative Commons License 2005.05.24 0 0 6068
OFF

Nem fáradtál el? :-)

ON
Előzmény: Cseny (6067)
Cseny Creative Commons License 2005.05.24 0 0 6067

Hát hello-halló!

 

Természetesen nincs harag, szeretem az értelmes vitákat.
Nézd az volt az előírás (5 kg), ha valaki betartatta -nagyon helyesen- akkor ne törjünk pálcát a feje felett. De ugye ennek már vége, tehát annyi kilósra pakolod a bágázsod, ahányra akarod, felviheted, ha befér a sizewizebe.

 

Igen, megértem a bőröndféltést, én is láttam már szálló bőröndöket (nem önszántukból tették, hanem mert épp lerepültek vhonnan /de ez megint természetesen nem azért volt, mert a dolgozóknak ki lett adva utasításba, hogy ma 12 bőröndben tegyünk kárt…) de azért érthető, hogy valahol/valahogy határt kell szabni a nagyságnak és a súlynak is. Egyik légitársaság így, a másik úgy teszi, mi meg próbáljuk betartatni, amit lehet.


Hátitáska gond: kinek mi a közepes… ugye a méret mégiscsak lényeg, itt jön be a „dudor” kérdésköre, mert ha már van dudor, akkor nem fér a sizewizebe, de ugye az ember (a checkin agentre gondolok most) azért fel tudja mérni, hogy a fej feletti tárolóba igen, tehát elengedi. De van, aki nem. Vagy nem gondol bele, vagy tényleg mereven ragaszkodik a kiadott utasításhoz.


A csellónak kell külön jegyet venni, meg hasonló nagy dolgoknak. A többi hangszert (gitár, trombita) stb. általában felcímkézzük, és az utasnál maradhat, mert teljesen érthető, hogy nem akarja leengedni a szalagon. A személyzet meg majd eldönti, hogy felengedi a fedélzetre (és berakja a wc-be:)))))))))))))))))), vagy leküldi a többi csomaghoz a raktérbe, ez már nem az én oldalam, de én „mindent” megtettem az utasért.


Hogy miért lehet? Mert nem hozza oda a checkinbe. A kis rutinos szépen azt füllenti, hogy „áh, dehogy van nekem kézipoggyászom” aztán meg megjelenik a hajókofferrel bent. Nekem már volt olyan, hogy nem tudtam magam átverekedni a kapunál, hogy belépjek a rendszerekbe, mert akkora csomagokon kellett átesnem, hogy az ember nem látszott ki mögüle. 3ig számoltam, berángattam a sizewizet, és minden olyan csomagot, amit úgy ítéltem meg belerakattam, és ami nem fért bele azonnal címkéztem fel és levitettem a rakodóval. Hát mit mondjak, nem voltam épp népszerű, de nem szeretem, ha hülyének néznek, és azt mondják, hogy „aoaooa, én ezt kint megmutattam, és belefért”. Hát persze, én meg Hófehérke vagyok!:)


Igen sok pogyó elveszik, más uticélt talál magának. Megint: mennyi az az igen sok? Sajnos nem tudok statisztikai adattal szolgálni, de megpróbálok valamit szerezni ezzel kapcsolatban az Elveszett Pogyó osztályról. Aztán újra elővesszük a témát. Hidd el, azt is megértem, hogy féltik az emberek a dolgaikat. De nem mindig tolerálható a checkinben előadott szöveg…

Egy esetleírás: nyaralójáraton, felajzott utasokkal, akik már ezerrel mennének, pihizni (tökre megérthető ez is), és már fél lábbal kint érzik magukat a tengerparton, ezért nyírják egymást is az utastársak, meg minket is. Felad X db poggyászt a kedves család, majd kérdésemre közli, hogy neki aztán nincs kézipogyója, hát akkor szépen megkértem, hogy az előtte álló picike kis pogyókát, ami félcombig ér, ugyan hadd mérjem már le…, bár ugye neki nincs kézije, de hát azért mégis, élnék a mérési jogommal… felteszi a mérlegre: 15kg.

Innen indult meg a "vita"(én nem vitázom, amire én azt mondom, hogy feladják, azt fel fogják adni), hogy ő márpedig ezt nem hajlandó feladni, mert roppant fontos dolgok vannak benne, és én mit képzelek. Jó, egy ideig csendben hallgattam a monológot, aztán megkértem, hogy nyissa ki, és mutassa meg azokat a roppant fontos dolgokat, és utána újra beszélgetünk…. Kinyitja, és kb. 12 pár különböző papucs figyelt ki a táskából. Akkor felnéztem, és megkérdeztem, hogy ugye ezt nem gondolja komolyan…? És már ment is le a szalagon a csomag, mielőtt újra megszólalhatott vna, a kedves utas. Nah, hát az eset előtt is kétkedve fogadtam a roppant fontos dolgokról szóló meséket, ezután meg főleg. Amúgy meg utazásra nem biztos, hogy viszem azokat a legfontosabb dolgokat, amik nélkül nem tudnék élni, nemdebár?


Igen, van ilyen eset is, amikor a Skyos (Easys, Wizzes, bármilyen) utaskísérők szívélyesen elkérik a plusz csomagokat az utasoktól. Ez tipikusan az az eset, amikor én szívélyesen feladatom, vagy nem. Tehát ez megint függ személyzettől, és géptelítettségtől, meg stb. stbtől…

De van arra is eset, amikor a személyzet fogja azt a bőröndöt, amit az utas előttem gyömöszölt a sizewizeba, és „úgy vágja le” a fedélzetről, „ez túl nagy” felkiáltással, hogy az csörög. Lenn voltam a gépnél, amikor ez megtörtént. Ez a Wc-s sztori halálos:))))))))))))) Ilyet sem hallottam még:)


Ez a teli van aggatva egy rakás légitársaság emblémájával is igen jó szöveg…A kereskedőnek is meg kell élnie valamiből… El kell adnia a beszerzett árut. Persze, hogy azt mondja, hogy ez a kabinméret. És persze, hogy mindenféle fajtájú és méretű táskára.


- Azt kell mondjam, hogy nem szabadna függnie, de függ. Mint már írtam vannak a szabályokhoz nagyon ragaszkodók (volt már olyan, hogy a mellettem ülő kipakoltatott 70 dkg-ot, ami egy magazin volt, és így felengedte a kézimotyót is meg az újságot is, ami véleményem szt 2 méterrel odébb visszakerült a kis gurulósba… tehát bolondot csinált magából a kolléga, sztm…, de hát ez van), és vannak az engedékenyebbek, a gondolkodók. „szerencse” kérdése, hogy kihez állsz be.:)
- az, hogy melyik légitársaság járatain kezelsz, az attól függ hány rendszerre vagy kiképezve. Nem fix. Minden napra más a beosztásod, mindig mást csinálsz. Azt hiszem a Malévnél különböző csapatok vannak (csak Lufin ül, csak Moldávon) de ebben nem vagyok annyira biztos. Nálunk az van, amit dobott a gép (azaz amit a beosztásíró papírra vetett) .:)
- Igen, egy idő után, azért elvárható, hogy fejből tudd, hogy melyik légitársaság hány kiló, mire mennyit kell fizetni, vihető-e bicikli, stb. stb. Az elején persze még nem tudod pontosan. De telefonos segítséget mindig kérhetsz a pihenőben lévő kollégáktól.
- Easyn valóban elviekben nincs súlyhatár, ami fits in az goes on. De pont Easyn volt az, hogy leküldték a fedélzetről a sizewizéba befért poggyászt…
- Sajnálom, de nem tudod hülyére vásárolni magad a tranzitban, annyira jó cuccok azért ott nincsenek:))) A nyaralni indulók nem itt fogják elkölteni a pénzüket, a többi utas meg max pick szalámit vesz, vagy épp vmi “szuper jó” áron kapható dolgot, vagy elkölti a maradék aprópénzét. Sztm..:)
- Természetesen lehet ilyen. Mármint a megdumálós eset, de a rutinosabbaknál már nem annyira. Inkább a nem vallják be hogy van náluk, vagy nem kérdez rá a kolléga, hogy van-e kézimotyesz. Rásózás nem annyira, mert nem pörgik túl ennyire azért az utasok a dolgot. Inkább nekiáll veszekedni. De nem fog kommunikálni a mögötte állóval, és ne is tegye, mert ez megint az, hogy engem néznek hülyének, azt meg nehezen viselem. És egyébként is, biztonsági okokból nem “fogadhatod” el más poggyászát, vagy más cuccait.
- Ha én utazom:) Talán kezdjük hátúlról a magyarázkodást. Ugye a kereskedő elsőként szerez tudomást az akciókról, és jól bevásáról, a pék a legszebb kenyeret viszi haza reggel, nem az égettet… mindenki kihasználja a lehetőségeit, sztm. Én is. 14,5 volt a max+ a női táska+ kabát. Szegény stuvi csaj majd megszakadt alatta, amikor beemelte, de hát, sorryyyyyyyyy:). Ez van. Szerintem te is kiásod a magad gesztenyéjét a saját területeden. Bolond az, aki nem teszi.


Mindenképpen az marad, mert az utasok szeretik el nem olvasni a kapott tájékoztatót, hogy mi merre hány lépés, és onnantól jön a meglepetés a pult előtt, ami meg persze a pult mögött csapódik le…


Nade most akkor felajánlom, hogy segítek a gesztenyeásásban a mi tájékunkon is. Ha megmondod (megírod az emilcímemre) mikor, hová utazol, melyik társasággal, beültetünk (freeseatingnél előre jöhetsz a kapunál), tehát nem kell annyira korán kijönni a checkinbe, és segítünk a dudorodó pogyó felvitelében is.:))))) Mit szólsz?:)

 

Szép Napot!

 

Cseny


 

Előzmény: Blende (6053)
HP13 Creative Commons License 2005.05.24 0 0 6066
nincs valakinek képe a wizzair menu cardjáról? Köszi
kka Creative Commons License 2005.05.24 0 0 6065
http://index.hu/gazdasag/magyar/airport05052/
Blende Creative Commons License 2005.05.23 0 0 6064

Örülök, remélem így nincs harag senkivel.. :))

 

Tényleg van olyan, hogy az 1 A-F helyek fent vannak tartva?? (Főleg Sky)

 

Nekem az 1A-C a kedvencem mert ott jól el lehet férni.

Esetleg a 11A v. 11F A Sky os gépeken itt van a legnagyobb hely.

Ami azt illeti itt a vészkilyáratot elég ravaszul oldották meg. Nem nagyobb sort hagytak hanem inkább 1 székkel kevesebbet. Érdekes..

Hiába ültem volna a 11B-E ig semmivel sem nagyobb a hely mint máshol.

 

Előzmény: Kastrup (6062)
Kastrup Creative Commons License 2005.05.23 0 0 6063
A múltkor volt szerencsém találkozni a Travel service vadiúj gépével, meg voltam a fedélzeten is, hát naggggyon szuper. Pont amikor arról volt szó az egyik napilaqban, hogy a Malév átveszi az utolsó 737NG-jét Boeingéktől, volt egy fotó is, és ott állt a sorban nem messze a MA géptől a TS gép is. Szóval jó volt látni egy ilyen új gépet. Mellesleg volt szerencsém 2003-ban Milánóba repülni egy akkor még friss MA gépen, mondanom se kell, hogy so happy voltam.
Előzmény: Blende (6061)
Kastrup Creative Commons License 2005.05.23 0 0 6062

T. Blende!

Először is tetszett a hosszú hozzászólásod, mert kitűnik belőle, hogy érted, hogy nem a csekines találja ki a bugyutának tűnő szabályokat, hanem mi is készen kapjuk őket. Bárcsak akivel vitázni kell, az is megértené ezt.

So, the emergency exit rows are the most popular ones on the plane. Általában már az elején kiadjuk őket, mert már így érkeznek az utasok, hogy oda akkor lehet még ülni? A hollandok (5P 600 to AMS) kiváltképp. Igen, jól tudod, a SKY B735-n emergency exit row az 1ABC, a 10BCDE, és a 11ABCDEF. Szeretem, amikor terhes anyukák kérnék oda+még kisbaba is :)

Előzmény: Blende (6059)
Blende Creative Commons License 2005.05.23 0 0 6061

CPH-BUD ról a Sky Open Seats jött vissza (lehet mert még nem volt meg milyen gép lesz, végül egy TS 737-800 jött értünk, még új szaga volt... :)) )

 

Érdekes volt, hogy mindenki elől ült le...

Az emberek meg szét taposták egymást úgy rohantak.

A súlyelosztás miatt végül minden második sort hátra ültettek.

Voltunk max 50 en.

:))

Előzmény: Kastrup (6058)
HP13 Creative Commons License 2005.05.23 0 0 6060
Bocs, nem tervezem de azért köszönöm. :) és az infót is.
Előzmény: Kastrup (6058)
Blende Creative Commons License 2005.05.23 0 0 6059

Szia Kastrup!

 

Mennyire népszerű az "Emergency Exit Line"?

Főleg a Sky nál. Ha jól emlékszem az ő gépeiken a 11 sor.

Meg az első sor? A-C ig.

 

Előzmény: Kastrup (6058)
Kastrup Creative Commons License 2005.05.23 0 0 6058

A Sky-nál van ültetés, tehát az utasok konkrét ülőhelyet kapnak.

Szóval, minél korábban érsz a csekinbe, annál nagyobb a lehetőséged arra, hogy oda ülj ahová szeretnél. Minél késöbb jössz, annál rosszabbak az eselyeid, tehát abból válogathatsz, ami marad, de ez gondolom tök világos. Persze utolsóként már ne nagyon kérjen senki "förszt ró, vindó sit"-et, mint az már jónéhányszor előfordult. De ha esetleg mész szkájjal, és szeretnél egy általad preferált ülőhelyet, dobj egy méjlt és beültetlek.

Előzmény: HP13 (6054)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!