Szerintem pedig pont jól reprezentálja az amerikai középosztályt az összes babonájával, stupiditásával, fölényes mindentudó arroganciájával, műveletlenségével, gyökértelenségével, pénzéhségével és erőszakosságával.
... az önvezetés elterjedésével pedig az autó egy mozgó platformmá fog redukálódni.
Értem én, hogy kerekenként 1 gigabit/sec, de:
Akkor nem egyszerűbb felszállni a buszra-vonatra és vinni magammal egy laptopot?
(Olcsóbb a mobilnet, mint beépített izéket venni autó néven. És intézhetem a fontos email-eket, nézhetem a celebek és indfluencerek világát, stb.)
Jómódúak taxiba ülnek, s ugyanez.
(Esetleg ők a celebek, de még nekik még dolgozni kell, aktívnak kell lenni a közösségi médiában, hisz arról híresek, hogy híresek.)
És az igazán gazdagok tartanak saját autót.
Ja, és ők nincsenek arra rászorulva, hogy utazás közben infotainment-ezzenek (fontos email-ek, aktivitás a közösségi oldalon, influencer-kedni). Ők nézhetik a tájat.
Hasonlóan mint az igazán szegényekhez, meg az igénytelen maradi geddonista ludditákhoz
És tkp. a kutyát nem érdekli, hogy ki vagy mi vezeti a buszt, a taxit, az autót
A vonatot természetesen emberi vezető, hisz azt úgymond nem éri meg automatizálni, ellentétben a nyerges vontatóval meg a személyautóval, ennyit tesz a vaskerék :)
Mert ugye szabad vagy kötött pálya megkülönböztetésről nem igazán beszélhetünk ezután, ugyanis a kocsikat nem valami autonóm intelligencia fogja vezetni, hanem telemetriás hálózat (rajrobotika:) ), ezért nem ugrálhatsz.
(no meg az autópályán is lehet áramszedő. Tényleg a troli lehet önvezető? Nincs vaskereke, tehát lehet
Talán a vállalat falain túl, a tulajdonosi szövevények lápvilágában, ott igen, de a piaci pozícióharc, a rövidtávú üzleti érdek fölülírja az ilyen okoskodást szerintem. Viszont személyi szinten nagyon nehéz változtani. Van egy szakmai és van egy.... morális, etikai, magatartásbeli munkahelyi kultúra (légkör), amit az újonnan érkezők magukba szívnak. Olyan ez mint a klubcsapat kontra válogatott... miért pont focis hasonlatokat hozak amikor nem is kedvelem? Sok egyenként baromi jó focista ha nem szokik össze, nem biztos, hogy jobban focizik, mint egy gyengébb klubbeli.
Szóval óvakodnak csak úgy szétverni a száz éve csiszolódó munkahelyi kultúrát, viszont ez akadálya a szakmai váltásnak. A pozíciók hatalommal is járnak és mindenki ragaszkodik a saját kis dagonyájához.
Ha te egy gumicsizma gyár főmérnöke vagy, soha nem fogsz mobiltelefonokat tervezni. :-)
Mert úgy látom lassan haladtok az ev itekkel. szerintem elengeditek a fületek mellett. )-: mindegy, én szóltam! ))-: mindjárt fütyöl moszkvában a bíró.....
"Speaking of Tesla, a Jaguar employee told me that the I-PACE would not have existed without Tesla. Others were very PR trained not to talk much about Tesla and specifically the I-PACE origin story but at this point, it is a forgone conclusion that EVs in general exist because of Tesla."
Én egyre inkább úgy vélem, hogy ez nem FŐLEG erről szól. Ha az ICE helyett beköszönt az EV-k kora, az legalább 100 ezer autóipari álláshely megszűnését jelenti... az önvezetés elterjedésével pedig az autó egy mozgó platformmá fog redukálódni. Nem csak az iparágon belül, de az iparágak KÖZÖTT is csökkenni fog az autóipar jelentősége.
Lehet olyasmit is belelátok, ami nincs ott... de ha megnézi az ember a német autóipar összefonódását a politikával, akkor bizony azt látja, hogy
ezek az emberek hihetetlen mennyiségű befolyást és hatalmat összpontosítottak a kezükbe. Számukra az EV korszak ezen hatalom és a befolyás csökkenéséről fog szólni. Ezt érzik... kétlem, hogy azon a szinten még a pénzmég bármire is motiválná őket... ez már inkább a befolyásról szól...
A 8-10 milliard $ nagysagrendjeben a fel milliard nem lenne feltetlenül döntö ... ennek ellenere egy gyakorlatilag csädben levö cegre rottak ki ... marpedig neki valszeg nagyonis szamit ...
A korszaknak vége, a ti usa-tok már a múlt, az soha többé nem tér vissza. Ahogyan bölcs látnokotok, théta a zöldkomcsi 10 évvel korábban tudtotokra adta, hogy az usa
darabjaira esik, vagy befelé fordul.
Most is időben szólt nektek, hogy ha a közel-keletről az olaj egyszer is megáll az
Ezt nem, ezt nem, ez tényleg mindenen túlment most. (-: De nem itt volt ennek a fordulata, a korszak vége hanem amit jó sok évvel előtte mondogattam már itt ezeknek, hogy majd amikor láták vala, hogy egy kenyai srác és egy szakálas ajatolah...... (-:
Úgy tűnik a német törvényhozás megértette, hogy miről van szó...
Szükség i9s van rá, mert az EV ígérgetések ellenére még abban hisznek, hogy lapos a föld:
“Diesel will see a renaissance in the not-too-distant future because people who drove diesels will realize that it was a very comfortable drive concept,” Chief Executive Officer Matthias Mueller said at the Geneva International Motor Show. “Once the knowledge that diesels are eco-friendly firms up in people’s minds, then for me there’s no reason not to buy one.”
Te se az vagy csak olyan süket és vak mint akiből reinkarnálódtál, akkor nem vetted észre, ahogy teáskanna váltja fel a lovat. (-:
De ez se igazán kritika hiszen 100 éves folyamat volt az is ahogy ez is. Továbbra is nyomkodom és nem ironiából a + okat neked, mert látom méltányolod és meg is érdemled.
Advok barátotok szeme előtt megy ugyan az ahogy a gőz kiszorította a lovat a szén a fát, most a 21. ben a társadalom megy át olyan változáson mint a 19.-ben a technika. Nem látja, akkor azt nem látta most meg ezt.
Igen az, jól látod, nem lehetséges pl az űrhajózás.
(ennek a társadalomnak, ennek nem lehetséges, fejlett tűzérség, az lehet, van is, ellőnek a Holdra is)
Most te vagy az aki úgy gondolkodik mint anno akik nem hitték el, hogy hajót hajt az ami a fazék tetejét emelgeti. elelntétes előjellel de pontosan az a fafejűség ez is.
De van, úgy van köze hozzá ahogy lehet hasonltani pl a berlini repülőtérhez is. Az is határidőt messze átlépve (elkészült már egyáltalán?) készült el és többszörös költséggel. Az atomerőmű is ugyan olyan mint minden nagy beruházás amihez köze van az államnak, ha naperőmű lenne ugyan így épülne az is.