"nem rohantam vele egyből szerelőhöz. De eddig azért belülről ki lehetett nyitni az ajtót ha nagyon akartam. Most viszont semmi."
Nagy hiba volt megvárni amíg teljesen bedöglik. Addig egy mezei zárcsere megoldotta volna, mostmár igen bonyodalmas lesz kinyitni. Ha a tenyérrel csapkodás nem segít, akkor szét kell bontani így zárt helyzetben az ajtót, és akkor hozzáférni a zárhoz. Viszont akkor is jó tudni, hogy hol kell megfeszíteni a nyitáshoz.
Először is köszönöm a gyors választ! A probléma nem új keletű kb már fél éve meg sem mozdul a hátsó kis pöcök. De mivel 98 százalékban egyedül használom a kocsit így nem rohantam vele egyből szerelőhöz. De eddig azért belülről ki lehetett nyitni az ajtót ha nagyon akartam. Most viszont semmi. Azt a kis pöcköt a kar meghúzásával fel lehet emelni de ezzel a lendülettel az vissza is akar menni a helyére valami huzza vissza.... az ajtóütögetést majd kipróbálom. Köszi
Mi a jelenség, mi történik amikor nyílik a többi ajtó?
Nekem olyan volt még a kezdetekben, amikor hozzám került az autóm, hogy megemelkedett kissé a pöcök, de nem nyílt ki az ajtó. Ekkor úgy tudtam kinyitni, hogy belülről a kart kihúzva tartottam és
ekkor nyomta rá a nyitó gombra és úgy kinyílt. Aztán amióta bekapcsoltam az automata zárás/nyitás funkciót, azóta ez nekem elmúlt.
Ha jól emlékszem valamelyik fórumon olyan javaslat is érkezett, hogy olyankor amikor nyitna a zár, meg kell próbálni talán tenyérrel ütögetve a zár helyét, hátha kinyit.
A segítségeteket szeretném kérni. Egy 2005 ös Superb tulajdonosa vagyok és nem nyílik a jobb hátsó ajtóm. Sehogy.... volt már valakinek ilyen problémája? Van rá valami egyszerűbb megoldás? A válaszokat előre os köszönöm 😊
Le szeretnénk cserélni jelenlegi családi autónkat. Mindenképpen egy nagy szedán kellene. Elsősorban városi használatra, valamint napi 2x15 km megtételére városon kívül+ nyaralás stb, tehát nem menne sokat az autó. A legjobb választás egy szívó benzines lenne de már nagyon sokat keresgéltem és sajnos ilyen nincsen, legalábbis olyan ami megfelelne a kritériumoknak. Emiatt tehát kénytelenek leszünk turbós autót venni. A superb-t kezdem el nézegetni pár hete, nagyon megtetszett, 2012-2013 körüli autóról lenne szó. A kérdésem a következő: milyen motorral célszerű venni? Mivel viszonylag kis távokra lenne használva (a város egy kisvárost jelent, és kb 2-3 km-t naponta) nyilván a benzines lenne ésszerű azonban félek ezektől a tsi motoroktól. Olvastam róluk rosszakat és ezek után már inkább a 2.0 turbódízel felé hajlok. Ha esetleg ilyet veszünk mik a teendők? Sose volt még dízeles autónk, azt olvastam hogy hosszabb utazás után leállítás előtt járatni kell kicsit a motort alapjáraton , hogy a turbó kicsit lehűljön. Ezen kívül van valami szűrő a kipufogórendszerben ha jól tudom, és ezt ki kell tisztítani időközönként olyan módon hogy hosszab ideig kell használni az autót hogy felmelegedjen a rendszer és kiégjen a "kosz". Ezt milyen gyakran kell megtenni kb. és mennyi ideig kell menni vele? Bocsánat a nagyon amatőr kérdésekért, de ahogy már írtam teljesen kezdő vagyok a témában.
sziasztok 2012-es superb-hez valakinek gyári szőnyeg garnitura?Kombi volt az autó de eladásra került,a szőnyegek meg megmaradtak.6000ft-ért valakinrk kompletten?Budapesti vagyok tel:06209976900 viberen is elérsz
Hááát, leginkább PD hidrót. :P :) Arról ismerszik, hogy 038 109 309 A, vagy C* a cikkszáma. Az a lényege, hogy a többivel szemben ez rugalmas feltöltött állapotban is. ~0.4mm-t rugózik, mert a PDelem működtetésekor a veztengely rugalmasan deformálódik. Ezt kell kiegyenlítenie, hogy a szelepek biztosan zárva maradjanak. Sajnos sok a gagyi gyártmány amit szívbaj nélkül árulnak ezen a cikkszámon is.
Ha nincs baja dehogy piszkálom, pont azt akarom, hogy rendben legyen és azért érdeklődök itt, mert kissé megváltozott a hangja. Persze még az is lehet, hogy természetes kopás, de a szerelők akik látták nem nagyon foglalkoznak vele és igazából mivel nem hallotta régen ezért nem is nagyon hallja a különbséget!
Természetesen szó sincs otthoni "gányolásról".....
elvileg ma kapok váltókódot,mentem haza külföldről,és szépen elhagyra a sebességeket,én mint laikus kuplungra gyanakodtam,de mikor letettük a szerelőnél egyből mondta hohy váltó.nem vedz semilyen sebességet.
"Most, hogy nézem a hidrotőke 2-3e ft-os tétel/db"
Csodálkoznék, ha ennyiért PD-be való hidrót lehetne venni. Persze a kereskedő megesküszik rá, hogy abba való, mert a fizikai méretei valóban azonosak más motorokéval, csak éppen a működése nagyon nem jó a PD-hez. Szorozd meg azt az árat alsóhangon 3-mal. Szerintem legjobb lenne nem piszkálni azt a szegény motort.
Igazából én csak műkedvelő vagyok és az említett dolgok jutottak eszembe, vannak itt a fórumon hivatásos kollégák ők biztosan tudnak valami tanácsot adni.
( PD elemnél nem mechanikus zajra gondoltam, hanem befecskendezési problémákra, bár lehet, hogy hülyeség.:-)
A vezérműtengely megnézése, ha szükséges akkor csere és a hidrotőkék cseréje, nem hatalmas költség. A PD elemeket bevizsgáltani sem nagy kiadás és pl. egy kompresszió mérés, olajnyomás mérés.
Most, hogy nézem a hidrotőke 2-3e ft-os tétel/db ezeket érdemes cseréltetni időnként? Okozhat problémát? Nyilván a pd elem drágább, ebből felújítás vagy csere javasolt inkább?
Mivel az autó 9 éve hibátlan így továbbra is szeretném ha teljesen rendben lenne!
Köszönöm a válaszokat! A motorburkolat rendben van, mindent átnéztem, volt már, hogy a turbó melletti hővédő pajzs zörgött, ilyeneket meg szoktam találni...
A hidrotőkék és a pd elemek viszont elképzelhetőek, ezeket hogyan tudnám kiszűrni? Szoftveresen ezekre rá lehet nézni? A szerelő nem nagyon hall semmit, de mivel már lassan 9 éve használom én viszont igen.
A vezérlés minden feszítővel volt természetesen időben cserélve és nem olyan jellegűnek hallom valamint még csak fél távnál van futásban.
Ha az segít melegen is hallom, főleg alacsony sebességnél és csak 1500-2000 fordulat körül. Itt kicsit csattogósabb lett a hangja, de nem vészes mechanikai hangra kell gondolni persze..
Érdeklődnék, hogy szerintetek az normális jelenség-e vagy okozhat-e problémát, hogy 1.9 PDTDI 131 LE AWX kódú motor mostanában 1500-2000 fordulat között kissé hangosabb lett.
Kicsit kerepelőbb lett a hangja, szerelő szerint ne foglalkozzak vele, de szeretem, ha rendben van az autó! És biztosra akarok menni...
Olajcsere után kissé csendesebb, de a kissé ércesebb hang megmaradt. Hibakód nincs, de alacsony sebességnél 1-2 fokozatban én eléggé hallom ezt a hangot, ami régebben nem volt meg.
Az autó 9 éve nálam van, tehát nem az van, hogy a dízel hanggal keverem...
Continental Contiecocontact 5, 215/55R17-es új nyári gumi szalonautóról leszedve, 4db 3 áráért eladó130.000Ft . Az ár irányár, alkudni lehet. sziki1@freemail.hu