Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Ehhez az überkultúr, csúcspoén, fullkollegiális, a másik munkáját 100%-ig respektáló hsz-hoz, csak 1 apróságot fűznék hozzá, hasonlóan vicces stílusban: a robot pilótát már feltalálták, a robot előterest még nem
Amúgy meg, amilyen flottul mostanában Nálatok mennek a dolgok...
De mindegy...
Ja, és ugyanez igaz a fedélzeti takarítóra, a WC leeresztőre, a csomagosra, és a többi "hátramozdítóra" is.:-)))
"Ahogy néztem a Lufinál nem ilyen rugalmasak, mert a MUC-ról, kétszer bemondták, majd lehagyták a kedves utast, ahogy láttam...."
Mivel a Lufinak napi 7 BUD-MUC járata van, ők fel tudják tenni a következőre, két óra múlva. Az utas számára ez csak az átalagosnál egy kicsit jobban fejlett késés, nem pedig "otthagyott a g**i légitársaság".
Még akkor is, ha a légitársaságnak igaza van, ez nem feltétlenül jó reklám, ezért szerintem nem hagyják ott az embert, csak ha nagyon muszáj.
Végül is semmi különösről nincs szó, mint csupán arról, hogy az ember felszáll egy távolsági buszra, leül, utazik, majd kiszáll, ha megérkezett. Hihetetlen, hogy hova fejlődött a világ. De mivel néha előjön belőlem (csak, ha repülök....) a naturalista énem, ezért megosztom veletek néhány órája véget ért utazásom megannyi fontos részletét....:
2005. június 3. 5P 600, BUD-AMS HA-LKO, B737-5Y0 11A ülés
Menetrendszerinti indulás: 07.15 Tényleges indulás: 07.27
Menetrendszerinti és tényleges érkezés: 09.25
Ma hajnalban hat előtt pár perccel értem ki a B terminálra, ahol - nem volt sor - azonnal becsekkoltam a 44-es pultnál. Két perc múlva már a tranzitban bóklásztam, mert a biztonsági ellenőrzés is rendkívül gyors volt. A tranzitból megláttam az Air Adriatic gépét, és egy picit titkon reménykedtem, hogy azzal mehetek, de végül - asszem - az a Sky ORY járatát teljesítette, az LKP ment STN-re, és - szokás szerint - ismét az LKO-val mehettem AMS-be.
A bóklászás során megfigyeltem, hogyan kezelik a beszállításnál a későn érkező utasokat - volt belőlük szinte mindegyik járaton már kora reggel. Hát, minden elismerésem a földi személyzeté, én már régen ráüvöltöttem volna a kedves utasra, hogy mit képzel magáról, de a hölgyek mosolyogva fogadták a későnjövőket. (Pl. MA BRU járata: 4X mondta be a hölgy, hogy final call és jöjjön már X. és Y., majd megjelent andalogva a keresett két hölgyike és békésen odasétáltak a kapuhoz...; vagy AZ MXP járata: háromszor szólnak, hogy Z.-t várják a kapunál - és keresik mindenhol - , mert final call, erre összeszedelőzködik egy ifjonc a szemközti kávézóban, majd odasétál a kapuhoz...) Ahogy néztem a Lufinál nem ilyen rugalmasak, mert a MUC-ról, kétszer bemondták, majd lehagyták a kedves utast, ahogy láttam....
A beszállítókapu a híres alagsori 14-es volt. Ez egy külön értekezést ér meg, mert igazán nem értem a dolgot: A Sky STN (terv. indulás 07.00) és ORY (szintén 07.00), valamint AMS (07.15.) járatai ugyanarra a kapura voltak kiírva, ráadásul az LH MUC járata (06.45) szintén lentről indult. Nem teljesen világos, hogy kinek a kis buksijából pattant ki ez a fenomenális ötlet, hogy négy, közel egyszerre induló járat utasait egy ilyen kis téren sűrítsék.... A másik viszont - és ebben előre kódolva vannak a járatkésések - szerintetek FIZIKAILAG lehetséges-e három járatot ugyanazon a kapunál 15 perc eltéréssel pontosan beszállítani?
Költői a kérdés, természetesen nem lehet. Viszont jó nagy kavart lehet vele okozni. Az ORY beszállítása 06.40-kor, az STN-é 06.55-kor kezdődött (ez utóbbinál kapásból azzal nyitottak, hogy final call....), a mienké 07.03-kor. Nem irigyeltem a beszállítószemélyzetet, láthatóan jól megdolgoztak a pénzükért, volt pörgés rendesen....
A külső állóhelyre egy busszal vitték ki az utasokat, a beszállítás 07.17-re fejeződött be. A Laky Zsuzsi nevét még mindig magán viselő gép ismét nagyon tiszta, makulátlan állapotban fogadott bennünket, ahol 3 légiutaskísérő hölgy köszöntötte az utasokat. Nekem egyedül az APU hanga tűnt furcsának (no nem édesapámra gondolok...), mintha fel-le kapcsolódna folyamatosan.
Az ülésem a vészkijárat mellé szólt, lábtér kiváló - lévén előttem nem volt ülés.... A gépen jó félház volt.
A beszállást követően a járat brit kapitánya, David Bernham / Pecham/? köszöntötte a közönséget, egyben közölve, hogy a budapesti légiforgalmi irányítás, illetve a budapesti légtér korlátai miatt indulásunk 07.30 órára tolódott.
Feltűnt, hogy a személyzet többször is hangsúlyozta a biztonságra ügyelést - mind a bemutató, mind pedig az utasok ellenőrzése során.
A hátratolás és hajtóműindítás után - amelynek során igencsak elgondolkodtam arról, hogy mi is pontosan az előteresek szerepe a folyamatban....- 07.29-kor kezdtünk gurulni a 31L pályához, ahonnan 07.35-kor szálltunk fel.
Az út során a kapitány egyszer tájékoztatta az utasokat a legfontosabb adatokról (repülési magasság 36.000 láb, sebesség 400 csomó /720 km/h); ismét hozzájárultam a Sky pilótáinak fizetéséhez egy kóla erejéig (600 HUF), de lényegében tök eseménytelen és sima utunk volt, el is bóbiskoltam.
A leszállás ugyanilyen simára és nagyon szépre sikerült a 18C (Center vagy Zwanenburgbaan) pályára pontban 09.25-kor. Utána viszont 10 percig várakoztatak minket egy köztes állóhelyen, mert még nem volt üres a kapu. Közben elgurult előttünk a HA-LOU, amely ezek szerint utánunk szállt fel és nem előzött meg minket az NG. Végül 09.43-kor álltunk be a D12-es kapuhoz.
Tudjátok egyébként, hogy a Schipholon a csomagváróban azt is kiírják a képernyőkre, hogy a járatot melyik földi handling kezeli (a Sky-t a Globeground) és azt is, hogy mikor várható a csomagok megjelenése a szalagon (a mienké 10.01-kor)? SZVSZ ez egy igen utasbarát tájékoztatás.
Hogy én mennyit tudok írni egy egyszerű légibuszozásról?... Összességében (az oda-vissza út 79 és fél eurómba került) nagyon jó ár-értékarány szolgáltatást kaptam, a jegyemet az Interneten otthonról megvettem, majd az utazás napjain minden különösebb kecmec és probléma nélkül biztonságosan eljutottam A-tól B-ig. Hiszen ez a low-cost egyik filozófiája, igaz?
Sajnos az angol hatóság körülményessége miatt, a mai HALKT hazarepülés elmarad
:(
A holnapi nap folyamán várható, miután minden papírt kiállítanak, és méltózatatnak a gépet kiengedni az országból (UK) . Én azt hiszem, hogy este 5 körül fogunk honap leszállni.
A SkyEurope Airlines megkezdte a téli menetrend szerint közlekedő járataira a jegyértékesítést. Repülőjegyek már 1990 F
02.06.2005
A SkyEurope Airlines, Közép-Európa első alacsony költségekkel üzemelő diszkont légitársasága tegnap bejelentette 2005. október 30. és 2006. március 25. között érvényes 2005/2006 téli menetrend szerint közlekedő járataira a jegyértékesítését. A téli menetrend új célállomásokat, meglnövekedett járatsűrűséget kínál már a SkyEurope flottában lévő új Boeing 737-700 NG repülőgépekkel.
A növekvő piaci keresletre reagálva a SkyEurope Airlines még több férőhelyet kínál járatain azzal, hogy a kisebb, légcsavaros Embraer 120 tipusú repülőgépet nagyobb befogadóképességű Boeing 737 sugárhajtású repülőgépre cseréli. Az egymáshoz közel fekvő célállomások között (Pozsony -Kassa, -Varsó és -Stuttgart útvonalakon) a jövőben Boeing 737 repülőgépek közlekednek.
„Azzal, hogy az első Boeing 737-700 repülőgépet flottába állítjuk a téli szezonban lehetővé teszi számunkra, hogy jelentősen megerősítsük piaci pozíciónkat azzal, hogy utasainknak kiváló terméket kínálunk, mindezt már 1990 Ft-os kezdő áron. Örömmel mondhatom, hogy miközben megkezdjük a 2005/2006 téli szezon repülőjegyeinek értékesítését, már újabb célállomásokat tervezünk, amelyeket a közeljövőben publikálunk”- mondta Christian Mandl, a SkyEurope Airlines ügyvezető igazgatója.
A közelgő téli szezonra a SkyEurope Airlines több, mint 1 000 000 férőhelyet kínál, amely 58%-os növekedést mutat összehasonlítva az előző téli szezon adataival.
(www.skyeurope.com)
Ment a mail, megkegyelmeztem.Egyébként tudom, hogy kit kell keresni.Egy olyan embert akinek nagy fotómasina lóg a nyakában, sok cserélhető objektívvel. :))