Keresés

Részletes keresés

kiskockas Creative Commons License 2005.06.03 0 0 6295
Ehhez az überkultúr, csúcspoén, fullkollegiális, a másik munkáját 100%-ig respektáló hsz-hoz, csak 1 apróságot fűznék hozzá, hasonlóan vicces stílusban:
a robot pilótát már feltalálták, a robot előterest még nem

Amúgy meg, amilyen flottul mostanában Nálatok mennek a dolgok...

De mindegy...

Ja, és ugyanez igaz a fedélzeti takarítóra, a WC leeresztőre, a csomagosra, és a többi "hátramozdítóra" is.:-)))
Előzmény: HALKO (6293)
doncike Creative Commons License 2005.06.03 0 0 6294

"Ahogy néztem a Lufinál nem ilyen rugalmasak, mert a MUC-ról, kétszer bemondták, majd lehagyták a kedves utast, ahogy láttam...."

 

Mivel a Lufinak napi 7 BUD-MUC járata van, ők fel tudják tenni a következőre, két óra múlva. Az utas számára ez csak az átalagosnál egy kicsit jobban fejlett késés, nem pedig "otthagyott a g**i légitársaság".

Még akkor is, ha a légitársaságnak igaza van, ez nem feltétlenül jó reklám, ezért szerintem nem hagyják ott az embert, csak ha nagyon muszáj.

Gondolom én.


 

Előzmény: Utas2 (6288)
HALKO Creative Commons License 2005.06.03 0 0 6293

Az előteresek feladata az, hogy ha minden flottul megy, akkor legyen kire várni a hátratolás előtt, vagy leszállás után a beállitáshoz... :-)

Előzmény: Utas2 (6288)
HALKO Creative Commons License 2005.06.03 0 0 6292
Majd legközelebb jól kimegyek... :-)
Előzmény: zahnstein (6290)
kiskockas Creative Commons License 2005.06.03 0 0 6291
A hátratolás és hajtóműindítás után - amelynek során igencsak elgondolkodtam arról, hogy mi is pontosan az előteresek szerepe a folyamatban....

És, mire jutottál?
Előzmény: Utas2 (6288)
zahnstein Creative Commons License 2005.06.03 0 0 6290

... és a pilóták, ha nem öntik egy laza mozdulattal az utas ölébe. Bár 5P járaton még nem ömlött semmi rám. :-)

Előzmény: HALKO (6289)
HALKO Creative Commons License 2005.06.03 0 0 6289
Pelchen a kapitány neve és ausztrál. Egy fél estés történet, hogy hogy került ide. A kólából pedig az utaskisérők kapnak részesedést...
Előzmény: Utas2 (6288)
Utas2 Creative Commons License 2005.06.03 0 0 6288
Végül is semmi különösről nincs szó, mint csupán arról, hogy az ember felszáll egy távolsági buszra, leül, utazik, majd kiszáll, ha megérkezett. Hihetetlen, hogy hova fejlődött a világ. De mivel néha előjön belőlem (csak, ha repülök....) a naturalista énem, ezért megosztom veletek néhány órája véget ért utazásom megannyi fontos részletét....:

2005. június 3.
5P 600, BUD-AMS
HA-LKO, B737-5Y0
11A ülés

Menetrendszerinti indulás: 07.15
Tényleges indulás: 07.27

Menetrendszerinti és tényleges érkezés: 09.25

Ma hajnalban hat előtt pár perccel értem ki a B terminálra, ahol - nem volt sor - azonnal becsekkoltam a 44-es pultnál. Két perc múlva már a tranzitban bóklásztam, mert a biztonsági ellenőrzés is rendkívül gyors volt. A tranzitból megláttam az Air Adriatic gépét, és egy picit titkon reménykedtem, hogy azzal mehetek, de végül - asszem - az a Sky ORY járatát teljesítette, az LKP ment STN-re, és - szokás szerint - ismét az LKO-val mehettem AMS-be.

A bóklászás során megfigyeltem, hogyan kezelik a beszállításnál a későn érkező utasokat - volt belőlük szinte mindegyik járaton már kora reggel. Hát, minden elismerésem a földi személyzeté, én már régen ráüvöltöttem volna a kedves utasra, hogy mit képzel magáról, de a hölgyek mosolyogva fogadták a későnjövőket. (Pl. MA BRU járata: 4X mondta be a hölgy, hogy final call és jöjjön már X. és Y., majd megjelent andalogva a keresett két hölgyike és békésen odasétáltak a kapuhoz...; vagy AZ MXP járata: háromszor szólnak, hogy Z.-t várják a kapunál - és keresik mindenhol - , mert final call, erre összeszedelőzködik egy ifjonc a szemközti kávézóban, majd odasétál a kapuhoz...)
Ahogy néztem a Lufinál nem ilyen rugalmasak, mert a MUC-ról, kétszer bemondták, majd lehagyták a kedves utast, ahogy láttam....

A beszállítókapu a híres alagsori 14-es volt. Ez egy külön értekezést ér meg, mert igazán nem értem a dolgot:
A Sky STN (terv. indulás 07.00) és ORY (szintén 07.00), valamint AMS (07.15.) járatai ugyanarra a kapura voltak kiírva, ráadásul az LH MUC járata (06.45) szintén lentről indult. Nem teljesen világos, hogy kinek a kis buksijából pattant ki ez a fenomenális ötlet, hogy négy, közel egyszerre induló járat utasait egy ilyen kis téren sűrítsék....
A másik viszont - és ebben előre kódolva vannak a járatkésések - szerintetek FIZIKAILAG lehetséges-e három járatot ugyanazon a kapunál 15 perc eltéréssel pontosan beszállítani?

Költői a kérdés, természetesen nem lehet. Viszont jó nagy kavart lehet vele okozni.
Az ORY beszállítása 06.40-kor, az STN-é 06.55-kor kezdődött (ez utóbbinál kapásból azzal nyitottak, hogy final call....), a mienké 07.03-kor. Nem irigyeltem a beszállítószemélyzetet, láthatóan jól megdolgoztak a pénzükért, volt pörgés rendesen....

A külső állóhelyre egy busszal vitték ki az utasokat, a beszállítás 07.17-re fejeződött be. A Laky Zsuzsi nevét még mindig magán viselő gép ismét nagyon tiszta, makulátlan állapotban fogadott bennünket, ahol 3 légiutaskísérő hölgy köszöntötte az utasokat. Nekem egyedül az APU hanga tűnt furcsának (no nem édesapámra gondolok...), mintha fel-le kapcsolódna folyamatosan.

Az ülésem a vészkijárat mellé szólt, lábtér kiváló - lévén előttem nem volt ülés.... A gépen jó félház volt.

A beszállást követően a járat brit kapitánya, David Bernham / Pecham/? köszöntötte a közönséget, egyben közölve, hogy a budapesti légiforgalmi irányítás, illetve a budapesti légtér korlátai miatt indulásunk 07.30 órára tolódott.

Feltűnt, hogy a személyzet többször is hangsúlyozta a biztonságra ügyelést - mind a bemutató, mind pedig az utasok ellenőrzése során.

A hátratolás és hajtóműindítás után - amelynek során igencsak elgondolkodtam arról, hogy mi is pontosan az előteresek szerepe a folyamatban....- 07.29-kor kezdtünk gurulni a 31L pályához, ahonnan 07.35-kor szálltunk fel.

Az út során a kapitány egyszer tájékoztatta az utasokat a legfontosabb adatokról (repülési magasság 36.000 láb, sebesség 400 csomó /720 km/h); ismét hozzájárultam a Sky pilótáinak fizetéséhez egy kóla erejéig (600 HUF), de lényegében tök eseménytelen és sima utunk volt, el is bóbiskoltam.

A leszállás ugyanilyen simára és nagyon szépre sikerült a 18C (Center vagy Zwanenburgbaan) pályára pontban 09.25-kor. Utána viszont 10 percig várakoztatak minket egy köztes állóhelyen, mert még nem volt üres a kapu. Közben elgurult előttünk a HA-LOU, amely ezek szerint utánunk szállt fel és nem előzött meg minket az NG.
Végül 09.43-kor álltunk be a D12-es kapuhoz.

Tudjátok egyébként, hogy a Schipholon a csomagváróban azt is kiírják a képernyőkre, hogy a járatot melyik földi handling kezeli (a Sky-t a Globeground) és azt is, hogy mikor várható a csomagok megjelenése a szalagon (a mienké 10.01-kor)? SZVSZ ez egy igen utasbarát tájékoztatás.

Hogy én mennyit tudok írni egy egyszerű légibuszozásról?... Összességében (az oda-vissza út 79 és fél eurómba került) nagyon jó ár-értékarány szolgáltatást kaptam, a jegyemet az Interneten otthonról megvettem, majd az utazás napjain minden különösebb kecmec és probléma nélkül biztonságosan eljutottam A-tól B-ig. Hiszen ez a low-cost egyik filozófiája, igaz?



P.ISTI Creative Commons License 2005.06.03 0 0 6287

Itt kicsit OFF, de esetleg érdekel valakit:

 

Fapados tengerjáró
Vinnen Creative Commons License 2005.06.03 0 0 6286
És az nem napi 2!
Előzmény: Utas2 (6284)
BJani Creative Commons License 2005.06.03 0 0 6285
Báz, ezt nem tudtam kitalálni mi lehet! A hangároktól, kukker nélkül mondjuk nem is csoda... Csak a szürke szín látszott.
Előzmény: viricsi (6282)
Utas2 Creative Commons License 2005.06.02 0 0 6284
Menetrend szerinti heti 4x van esti járat.
Előzmény: Vinnen (6281)
Gregor83 Creative Commons License 2005.06.02 0 0 6283
BAe ATP... Erre nem gondoltam! :-)
Előzmény: viricsi (6282)
viricsi Creative Commons License 2005.06.02 0 0 6282
De legalább levegőztél egyet. :))

Egyébként erre gondoltam:








Meg ez is épp erre jött:
Előzmény: Gregor83 (6279)
Vinnen Creative Commons License 2005.06.02 0 0 6281
Mert nincs napi 2 járat Amszerdamba, ahogy Párizsba sincs.
Előzmény: Utas2 (6278)
Runneburg Creative Commons License 2005.06.02 0 0 6280
Semmi gond, már kaptam pár ajánlatot, mind láthatod. Sajnos nekem is csak idézőjelesen szakirodalom :(
Előzmény: Utas2 (6278)
Gregor83 Creative Commons License 2005.06.02 0 0 6279
A tornyosok még 4 óra körül is azt mondták este 7-re itt lesztek. De ezek szerint nem maradtam le semmiről. :-)
Előzmény: goldeneagle (6274)
Utas2 Creative Commons License 2005.06.02 0 0 6278

Már miért lenne az?

 

Runneburg,

Bocsi, hogy nem válaszoltam, d mostanában nem volt időm "szakirodalmat" olvasni. Mindjárt utánanézek.

Előzmény: Vinnen (6275)
Runneburg Creative Commons License 2005.06.02 0 0 6277
Hoppá, ezeket pont nem olvastam. Akkor majd te mondasz róluk véleményt, mielőtt elolvasom.
Előzmény: Mash32 (6272)
zahnstein Creative Commons License 2005.06.02 0 0 6276
Akkor a honlapra is felkerülnek az új B737-33V adatai?
Előzmény: goldeneagle (6274)
Vinnen Creative Commons License 2005.06.02 0 0 6275
Azért a napi 2 amszterdami járat erős túlzás!
goldeneagle Creative Commons License 2005.06.02 0 0 6274

Üdv,

 

Sajnos az angol hatóság körülményessége miatt, a mai HALKT hazarepülés elmarad

:(

A holnapi nap folyamán várható, miután minden papírt kiállítanak, és méltózatatnak a gépet kiengedni az országból (UK) . Én azt hiszem, hogy este 5 körül fogunk honap leszállni.

 

 

kka Creative Commons License 2005.06.02 0 0 6273
A SkyEurope Airlines megkezdte a téli menetrend szerint közlekedő járataira a jegyértékesítést. Repülőjegyek már 1990 F 02.06.2005 A SkyEurope Airlines, Közép-Európa első alacsony költségekkel üzemelő diszkont légitársasága tegnap bejelentette 2005. október 30. és 2006. március 25. között érvényes 2005/2006 téli menetrend szerint közlekedő járataira a jegyértékesítését. A téli menetrend új célállomásokat, meglnövekedett járatsűrűséget kínál már a SkyEurope flottában lévő új Boeing 737-700 NG repülőgépekkel. A növekvő piaci keresletre reagálva a SkyEurope Airlines még több férőhelyet kínál járatain azzal, hogy a kisebb, légcsavaros Embraer 120 tipusú repülőgépet nagyobb befogadóképességű Boeing 737 sugárhajtású repülőgépre cseréli. Az egymáshoz közel fekvő célállomások között (Pozsony -Kassa, -Varsó és -Stuttgart útvonalakon) a jövőben Boeing 737 repülőgépek közlekednek. „Azzal, hogy az első Boeing 737-700 repülőgépet flottába állítjuk a téli szezonban lehetővé teszi számunkra, hogy jelentősen megerősítsük piaci pozíciónkat azzal, hogy utasainknak kiváló terméket kínálunk, mindezt már 1990 Ft-os kezdő áron. Örömmel mondhatom, hogy miközben megkezdjük a 2005/2006 téli szezon repülőjegyeinek értékesítését, már újabb célállomásokat tervezünk, amelyeket a közeljövőben publikálunk”- mondta Christian Mandl, a SkyEurope Airlines ügyvezető igazgatója. A közelgő téli szezonra a SkyEurope Airlines több, mint 1 000 000 férőhelyet kínál, amely 58%-os növekedést mutat összehasonlítva az előző téli szezon adataival. (www.skyeurope.com)
Mash32 Creative Commons License 2005.06.02 0 0 6272

nekem most jött pénteken a

- Flying High és a

- Blue Streak

 

mindkettő a jetBlue-ról szól,

ha olvastad már szívesen olvasnék egy véleményt:)

Előzmény: Runneburg (6271)
Runneburg Creative Commons License 2005.06.02 0 0 6271

Köszi, akkor ismét rendelek. :o))

 

Egyébként csak azért kérdeztem U2-t, mert a múltkoriakat is ő ajánlotta és azokat már elolvastam.

Előzmény: Mash32 (6270)
Mash32 Creative Commons License 2005.06.02 0 0 6270

Bár nem nekem szólt a kérdés és nem tom eddig miket olvastál, de az easyJet-ről jön egy könyv szeptember végén:

 Easyjet: The Story Of England's Biggest Low-cost Airline

 

 

 

Előzmény: Runneburg (6243)
Gregor83 Creative Commons License 2005.06.02 0 0 6269
Erre nagyon ráb*sznál...:-) Nincsenek cserélhető objektívek és soha nem hordom a nyakamban :-)))
Előzmény: viricsi (6268)
viricsi Creative Commons License 2005.06.02 0 0 6268
Ment a mail, megkegyelmeztem.Egyébként tudom, hogy kit kell keresni.Egy olyan embert akinek nagy fotómasina lóg a nyakában, sok cserélhető objektívvel. :))
Előzmény: Gregor83 (6267)
Gregor83 Creative Commons License 2005.06.02 0 0 6267
Húúú, kezdek félni!:-))))) Bár azt sem tudod, hogy nézek ki, de hát van szád, kérdezel... Azt én meg vagy letagadom magam, vagy nem :-))))))
Előzmény: viricsi (6266)
viricsi Creative Commons License 2005.06.02 0 0 6266
Nincs mail, így izgalmasabb lesz a "vadászat".Reszkess keresni foglak! :))
Előzmény: Gregor83 (6265)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!