Én akkor kezdenék el vakaródzni az olcsóbb vagy drágább olaj dilemmán ha mondjuk egy traktorban kellene lecserélnem 100-200 litert. A 2.8 liter minősége szvsz nem lehet kérdés.
Mindenki odavan a hidegoldallal, de a melegoldallal senki nem foglalkozik...próbáltátok melegen 40 fokban, full városi használat után ellenőrizni az olaj viszkozítását kb 5000 után ?...nem tudom az olajcheck nevű műszer mit mér de én a láncon hallom szépen...a 10w jobban bírta most 5w50-el kisérletezgetem .
Elkepzelheto, hogy felreerthetoen fogalmaztam, de 0W40 meg nem volt az autoban, csak javasoltak. Igazad volt abban, hogy en evente, vagy 15.000-kent csereltem az olajat.
Eddig Castrol, Repsol, es ketszer Motul volt benn. Azt hiszem 5W40-es.
Szeretnem hosszabb ideig megtartani az autot, ezert nem gond a kicsit magasabb koltseg.
A korabbi, es te javaslatod alapjan egyre biztosabb vagyok a New Life-ban, hacsak nem tudtok meg jobbat... :)
2008-as BXW motorkódú (1.4) Seat Leon 1P-nél van egy esedékes olajcserém 105.000 km-nél. Korábban Mobil 1 New Life 0W40-et ajánlották (igaz az pár periódussal korábban volt). Nem lenne valami 10W40-es megfelelőbb? Konkrét olajat tudtok ajánlani?
Lassítsunk le egy kicsit :-)
A 2008-as Seatod BXW motorja, ha jól sejtem, egy 1.4-es, szívó benzines, 86 lóerős.
2008-ban kétféle karbantartási specifikációval lehetett használni ezeket az autókat.
1) fix periódus: olajcsere intervalluma 15e km vagy 1 év (amelyik hamarabb bekövetkezik). Használható olaj specifikációja: VW502.00
2) rugalmas periódus: az olajcsere intervallumát a jeladóktól érkező információk feldolgozása után a vezérlő kompjúter állapítja meg. Ennek maximuma 30e km vagy 2 év, de a felhasználók tapasztalata az, hogy a kompjúter 20-26e km között küldte el őket olajcsere-szervizre. A kizárólag városban, rövid távokon használt autók esetén ez a táv (lényegesen) rövidebb is lehetett. A rugalmas periódushoz más olajra van szükség, ennek VAG kódja VW504.00. Az 504.00 olajok gyakorlatilag mind 5W-30 viszkozitásúak.
Ha neked a 0W-40-es Mobil olajat töltötték be, akkor a rugalmas szervizperiódus helyett fixre van állítva az autód. (A New Life valóban tudja az 502.00-t, de nem tudja az 504.00-t.) Ha ilyen olajat használsz, akkor 15 ezrenként (vagy évente) olajcserére kell menned. Biztonságos, konzervatív megoldás.
Ha a 0W-s olajat nem fogyasztotta a motor, akkor nyugodtan maradhatsz az eddigi olajnál.
A 10W-40-es olajok nemcsak a viszkozitásukban térnek el, de tipikusan gyengébb alapolajból, kevesebb adalékkal készülnek. A Mobil-féle 0W-s olaj feltehetően lényegesen korszerűbb és magasabb teljesítményű tetszőleges gyártó 10W-s olajánál. Ha sokáig megtartod az autódat, és az olajcsere pár ezer forinttal magasabb költsége nem okoz gondot, akkor érdemesebb a 0W-s olajat használni.
Természetesen nem kell ragaszkodni a Mobil márkához, bármilyen számodra szimpatikus gyártó olaja használható az autódhoz, ami megkapta a VW502.00 minősítést.
" ... egy 10W40-es olaj 0 fok alatt szinte alig szivattyúzható. ... "
Akkor az a rengeteg Punto, Stilo, Albea, ... ezt vajon hogyan oldotta meg?
... de mint írtam is, jó választás lehet. Bár nem a viszkozitás miatt első sorban, hanem a minőségibb olaj okán. Az átolajozás gyorsasága tény, de a hidegüzemi hézagok kitöltésére mennyire elegendő egy kisebb viszkozitású olajból felépült olajfilm azért függ a konstrukciótól is.
Hozzáteszem a 10W-40-es olajok sem olyanok már, mint amikor a Te autód gyártották. A magára valamit adó olajos cég bizony ott is sokat javított az adalékoláson, alapolaj megválasztásában. Nem azt akarom ezzel sugallni, hogy a nevezett olaj rossz/rosszabb választás lenne.
... csak jeleztem, valószínűsíthetően mire is számíthatsz.
Amúgy egy szösszenet: azért hidegen a nem teljesen üzemi hézagokkal működő motornál motorféknél nem kevés a gyűrűk mellet felszívott olaj. Persze ezt most nem kell túldimenzionálni.
Tulajdonképpen elsősorban nem a zaj miatt váltok amit hidegen produkál mert nem olyan nagy zaj az, csak egy kis ciripelés +5C alatt, ahogy melegszik el is múlik. Hanem tudat miatt, hogy pl. egy 10W40-es olaj 0 fok alatt szinte alig szivattyúzható. Erre még rátesz az, hogy az autó 1-2 km-es városi utakat jár, fel sem melegszik a hűtőfolyadék sem, az olaj meg pláne.
A minap unalmamban betettem a hűtőszekrénybe egy 10W40-es, és egy 5W30-as olajat. Hát kérem ég és föld volt a különbség. A 10W40 már a sima +4C fokos hőmérsékleten is úgy besűrűsödött, hogy el nem tudom képzelni hogyan nyomja be az olajszivattyú pl. a főtengely és a főtengelycsapágy közé. A fagyóba betéve -18C fokra meg egyenesen katasztrófális volt a helyzet. Itt már az 5W30 is besűrűsödött, de közel sem annyira mint a 10W40.
Tudom, hogy 10W40-ről nem "illik" ekkorát ugrani. Összehasonlítottam egy pár 5W40-es olaj melegoldali viszkozitását a Mobil1 New Life 0W40 olajéval, és azt tapasztaltam, hogy némelyik 5W40 még alacsonyabb viszkozitással rendelkezik 100C-on mint a New Life. Mint tudjuk, az olajat ha eszi egy motor, akkor azt üzemmeleg motornál eszi. Ennek tekintetében akár még jó is lehet a 0W40.:-)
" ... engedi a 20000km/24 hónapos csereperiódust ... "
Annyi igazságod van, hogy az első széria első évében valóban ez volt az előírás, de módosították. Összhangban a Citroen és a Fiat elképzelésével és felemelték 30 000 kilométerre.
" ... nem is ez a preferált, hanem a 15000km/1év. ... "
Részedről, vagy a gyártó részéről. Utóbbinál nem látom.
Ha 2005 októbere utáni az autód, akkor annál már 30 000 km a két olajcsere után megtehető max. kilométer.
Amúgy meg semmi extra olajigényt nem támasztott a gyártó.
Az viszont tény, hogy ezek gyárilag FAP szűrővel kerültek forgalomba és sokból elég hamar kivették és kiírták, mivel a regeneráló folyadék húzós árral bírt, meg nem is bírta a ciklus végéig gyakoribb városi használat mellett. Előélet meg ugye annyira nem ismert?
A szervizkönyv szerint többféle használható. Többek között a 5w-30-as is. 0w-20-asról eddig nem is hallottam még ezért picit bizonytalan vagyok szemben.
Igazad van, talán nem volt túl tiszta ahogy leírtam az egészet.
Longlife alatt az emberek általában véve a 30 ezres ciklust ismerik, pontosan ahogy említetted a VW és a BMW miatt.
A Peugeot viszont a kérdező autójához maximum 20 ezres intervallumot adott meg, amihez nem szükségeltetik a hosszított csereperiódusra kitalált kenőanyag, amiről tudjuk, hogy árba magasabb szintet képvisel.
Az óva intés inkább arra vonatkozik hogy, ne vegyen feleslegesen tobb pénzért olyan olajat ,amin kimondottan szerepel a LongLife felirat, ha már nem kovetelmény és a gyár nem is engedi az intervallum kitolását 20000 folé legyen szó akármilyen olajról.
Ha már lúd legyen kövér alapon, Mobil1 New Life 0W40 megy a Puntóba. Úgy gondolom, a nagyon rövid városi utak miatt jó lesz a 0-ás hidegoldali viszkozitás, ill. a nyárra is gondolván, és a néha előforduló hosszabb utak miatt a 40-es melegoldali is megfelelő lesz szerintem.
Szóljatok ha nem megfelelő egy ilyen öregecske autóba!:-)
Köszönöm a véleményedet. Már tegnap rákerestem itt az Eneosra és a hozzászólásaidra :) Igazából engem is a ronda honlap a o marketing tart vissza egy kicsit, mert ugyanakkor azt a plusz 5-6 ezer forintot szívesen rászánom az olajra, ha valóban van valamilyen előnye.
Nemrég tudtam meg, hogy az előző tulaj 5w-40-es Shell-t használt. Elvileg ez is jó bele, de azt hiszem nálam akkor az 5W-30 lesz a nyerő viszkozitás tekintetében. Márkában még gondolkozom....
" ... Óva intenélek, hogy Long Life olajat tegyél a motorba, mert teljességgel felesleges. Miért? Azért, mert a gyártói előírás ezt nem engedi ... "
Szvsz először célszerű tisztázni a "Longlife" olaj fogalmát. Ezzel a kifejezéssel (szerintem nem túl szerencsés módon) több márkánál, elsősorban a BMW-nél és a VW csoportnál találkozhatunk. Tény és való hogy egyes BMW (LL-04) és VW (504 00/507 00) motorolaj jóváhagyások egyaránt lehetővé teszik a kiterjesztett vagy rugalmas szervizciklusokat de ez a (30 ezer km körüli) "Longlife" olajcsereciklus lehetősége más márkáknál - így pl. a Peugeot-nál is - fennáll.
És itt van a bibi: a kiterjesztett (és/vagy rugalmas) szervizciklussal használt modellekhez a különböző gyártók eltérő követelményeket támasztanak a motorolajokkal szemben vagyis általános "Longlife" olaj nem létezik (így nem tudom hogy jelen esetben mitől óvod IKSZ kartársat).
Nem tudom a használat módja mennyit számít? Télen csak kivételes esetekben fogjuk használni a kocsit. A többi évszakban pedig a legjellemzőbb az országúti 80-90-es tempó. De autópályán is maximum 120-125-el megyünk vele.
Ha így használjátok, akkor teljesen felesleges a 0W-20.
Egyébként én úgy tudtam, hogy a futószalagról Eneos 0w-20-al jön le , ez mennyire helytálló?
Azt el tudom képzelni, hogy 0W-20-as olaj van benne.
Az Eneos márkát kevésbé. Sokat írtam róla, keress rá a topikos keresőben (a legfelső hozzászólással egyvonalban, a bal oldali oszlopban, "Gyorskeresés innen").
Sokat vacillálok a 0w20 és a 5w30 között, mindenki mást mond, elvileg egyikkel sem lőhetek nagyon mellé azt tudom.
Nem tudom a használat módja mennyit számít? Télen csak kivételes esetekben fogjuk használni a kocsit. A többi évszakban pedig a legjellemzőbb az országúti 80-90-es tempó. De autópályán is maximum 120-125-el megyünk vele.
Egyébként én úgy tudtam, hogy a futószalagról Eneos 0w-20-al jön le , ez mennyire helytálló?
Óva intenélek, hogy Long Life olajat tegyél a motorba, mert teljességgel felesleges.
Miért? Azért, mert a gyártói előírás ezt nem engedi. Tény, hogy engedi a 20000km/24 hónapos csereperiódust, de ehhez nem ír elő Long Life olajat. Természetesen nem is ez a preferált, hanem a 15000km/1év.
Azt nem írtad, hogy az autód DPF es e vagy sem, de tudtommal az az évjárat a 100kw os motorral igen, dpf es.
2005-ös évjáratú Peugeot 307 HDi autómba milyen motorolajat tegyek? 2 Literes Diesel motor, 135 Lóerő, 211e km a motorban.
A kocsi most került hozzám, és sokat fogom használni autópályán (havi 5000 km), és nem akarok 10-15e kilométerenként olajat cserélni. Valami long-life olaj kellene gondolom.