Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kobun01 Creative Commons License 2014.09.02 0 0 31828

Nagyon köszönöm!

Már csak annyi, hogy valami biztos beszerzési forrás a New Life-hoz?

Vagy olyan helyek, amiket tuti kerülni kell?

Előzmény: SLX-350 (31826)
Boti777 Creative Commons License 2014.09.02 0 0 31827

Üdv!

Mi a véleményetek a Spuri nevű adalékról?

Használt már valaki ilyet?

SLX-350 Creative Commons License 2014.09.02 0 0 31826

Szia Kobun,

 

Én akkor kezdenék el vakaródzni az olcsóbb vagy drágább olaj dilemmán ha mondjuk egy traktorban kellene lecserélnem 100-200 litert. A 2.8 liter minősége szvsz nem lehet kérdés.

Előzmény: kobun01 (31825)
kobun01 Creative Commons License 2014.09.02 0 0 31825

Szia,

 

Gondoltam, hogy hülyén fogalmaztam.

Szóval az lenne a kérdésem, hogy nem lenne célszerűbb valami sűrűbb olajat választani, ha már ilyen kevés olaj kell a gépkocsiba?

Vagy erre is ugyanaz a válasz, hogy a minőség nem függ össze a mennyiséggel, és tökéletesen elég a 0W40 ennyi mennyiségben is?

Előzmény: SLX-350 (31824)
SLX-350 Creative Commons License 2014.09.01 0 0 31824

Nem értem..... ebben az esetben hogy függ össze a mennyiség a minőséggel?

Előzmény: kobun01 (31823)
kobun01 Creative Commons License 2014.09.01 0 0 31823

Szia stevie,

 

Még az lenne a kérdésem a 0W40-nel kapcsolatban, hogy nekem csak 2,8 liter olaj kell az autóba.

Emiatt nem lenne érdemesebb valami sűrűbb olajat használni? Vagy totál hülyeséget kérdeztem, és pont hogy jobb a 0W-s?

Előzmény: stevie-13 (31818)
kacagógerle Creative Commons License 2014.08.31 0 0 31822

Elég zavaros az írásod, írd le érthetőbben.:-)

Nálam speciel nem szokott lenni mini laboratórium a zsebben, hogy a városi araszolgatás közepette megmérjem az olaj viszkozitását.:-)

Pl. mi az 5000?

Mit bírt jobban a 10W?

Előzmény: johannes. (31821)
johannes. Creative Commons License 2014.08.31 0 0 31821

Mindenki odavan a hidegoldallal, de a melegoldallal senki nem foglalkozik...próbáltátok melegen 40 fokban, full városi használat után ellenőrizni az olaj viszkozítását kb 5000 után ?...nem tudom az olajcheck nevű műszer mit mér de én a láncon hallom szépen...a 10w jobban bírta most 5w50-el kisérletezgetem .

Előzmény: kacagógerle (31816)
kobun01 Creative Commons License 2014.08.31 0 0 31820

Szia,

 

Koszi a reszletes, kimerito valaszt.

Elkepzelheto, hogy felreerthetoen fogalmaztam, de 0W40 meg nem volt az autoban, csak javasoltak. Igazad volt abban, hogy en evente, vagy 15.000-kent csereltem az olajat.

Eddig Castrol, Repsol, es ketszer Motul volt benn. Azt hiszem 5W40-es.

Szeretnem hosszabb ideig megtartani az autot, ezert nem gond a kicsit magasabb koltseg.

A korabbi, es te javaslatod alapjan egyre biztosabb vagyok a New Life-ban, hacsak nem tudtok meg jobbat... :)

Sorry az ekezet nelkuli irasert, telorol voltam.

 

udv

Előzmény: stevie-13 (31818)
Motoroil Creative Commons License 2014.08.29 0 0 31819

Igazad van, félre néztem, mert 2005 os évjáratig néztem, nem pedig 2005 től.

Tehát onnantól valóban engedélyezett a 30 ezrenkénti csere.

Előzmény: SLX-350 (31812)
stevie-13 Creative Commons License 2014.08.29 0 0 31818

2008-as BXW motorkódú (1.4) Seat Leon 1P-nél van egy esedékes olajcserém 105.000 km-nél. Korábban Mobil 1 New Life 0W40-et ajánlották (igaz az pár periódussal korábban volt).  Nem lenne valami 10W40-es megfelelőbb? Konkrét olajat tudtok ajánlani?

 

 

Lassítsunk le egy kicsit :-)

 

A 2008-as Seatod BXW motorja, ha jól sejtem, egy 1.4-es, szívó benzines, 86 lóerős.

 

2008-ban kétféle karbantartási specifikációval lehetett használni ezeket az autókat.

 

1) fix periódus: olajcsere intervalluma 15e km vagy 1 év (amelyik hamarabb bekövetkezik). Használható olaj specifikációja: VW502.00

 

2) rugalmas periódus: az olajcsere intervallumát a jeladóktól érkező információk feldolgozása után a vezérlő kompjúter állapítja meg. Ennek maximuma 30e km vagy 2 év, de a felhasználók tapasztalata az, hogy a kompjúter 20-26e km között küldte el őket olajcsere-szervizre. A kizárólag városban, rövid távokon használt autók esetén ez a táv (lényegesen) rövidebb is lehetett. A rugalmas periódushoz más olajra van szükség, ennek VAG kódja VW504.00. Az 504.00 olajok gyakorlatilag mind 5W-30 viszkozitásúak.

 

Ha neked a 0W-40-es Mobil olajat töltötték be, akkor a rugalmas szervizperiódus helyett fixre van állítva az autód. (A New Life valóban tudja az 502.00-t, de nem tudja az 504.00-t.) Ha ilyen olajat használsz, akkor 15 ezrenként (vagy évente) olajcserére kell menned. Biztonságos, konzervatív megoldás.

 

Ha a 0W-s olajat nem fogyasztotta a motor, akkor nyugodtan maradhatsz az eddigi olajnál.

 

A 10W-40-es olajok nemcsak a viszkozitásukban térnek el, de tipikusan gyengébb alapolajból, kevesebb adalékkal készülnek. A Mobil-féle 0W-s olaj feltehetően lényegesen korszerűbb és magasabb teljesítményű tetszőleges gyártó 10W-s olajánál. Ha sokáig megtartod az autódat, és az olajcsere pár ezer forinttal magasabb költsége nem okoz gondot, akkor érdemesebb a 0W-s olajat használni.

 

Természetesen nem kell ragaszkodni a Mobil márkához, bármilyen számodra szimpatikus gyártó olaja használható az autódhoz, ami megkapta a VW502.00 minősítést.

 

 

Előzmény: kobun01 (31811)
oLayos Creative Commons License 2014.08.29 0 0 31817

T kacagógerle!

 

" ... egy 10W40-es olaj 0 fok alatt szinte alig szivattyúzható. ... "

 

Akkor az a rengeteg Punto, Stilo, Albea, ... ezt vajon hogyan oldotta meg?

... de mint írtam is, jó választás lehet. Bár nem a viszkozitás miatt első sorban, hanem a minőségibb olaj okán. Az átolajozás gyorsasága tény, de a hidegüzemi hézagok kitöltésére mennyire elegendő egy kisebb viszkozitású olajból felépült olajfilm azért függ a konstrukciótól is.

Hozzáteszem a 10W-40-es olajok sem olyanok már, mint amikor a Te autód gyártották. A magára valamit adó olajos cég bizony ott is sokat javított az adalékoláson, alapolaj megválasztásában. Nem azt akarom ezzel sugallni, hogy a nevezett olaj rossz/rosszabb választás lenne. 

... csak jeleztem, valószínűsíthetően mire is számíthatsz.

 

Amúgy egy szösszenet: azért hidegen a nem teljesen üzemi hézagokkal működő motornál motorféknél nem kevés a gyűrűk mellet felszívott olaj. Persze ezt most nem kell túldimenzionálni.

 

Most ennyi!

Előzmény: kacagógerle (31816)
kacagógerle Creative Commons License 2014.08.29 0 0 31816

Tulajdonképpen elsősorban nem a zaj miatt váltok amit hidegen produkál mert nem olyan nagy zaj az, csak egy kis ciripelés +5C alatt, ahogy melegszik el is múlik. Hanem tudat miatt, hogy pl. egy 10W40-es olaj 0 fok alatt szinte alig szivattyúzható.
Erre még rátesz az, hogy az autó 1-2 km-es városi utakat jár, fel sem melegszik a hűtőfolyadék sem, az olaj meg pláne.

A minap unalmamban betettem a hűtőszekrénybe egy 10W40-es, és egy 5W30-as olajat.
Hát kérem ég és föld volt a különbség. A 10W40 már a sima +4C fokos hőmérsékleten is úgy besűrűsödött, hogy el nem tudom képzelni hogyan nyomja be az olajszivattyú pl. a főtengely és a főtengelycsapágy közé.
A fagyóba betéve -18C fokra meg egyenesen katasztrófális volt a helyzet. Itt már az 5W30 is besűrűsödött, de közel sem annyira mint a 10W40.

Tudom, hogy 10W40-ről nem "illik" ekkorát ugrani.
Összehasonlítottam egy pár 5W40-es olaj melegoldali viszkozitását a Mobil1 New Life 0W40 olajéval, és azt tapasztaltam, hogy némelyik 5W40 még alacsonyabb viszkozitással rendelkezik 100C-on mint a New Life. 
Mint tudjuk, az olajat ha eszi egy motor, akkor azt üzemmeleg motornál eszi. Ennek tekintetében akár még jó is lehet a 0W40.:-)






Előzmény: oLayos (31815)
oLayos Creative Commons License 2014.08.29 0 0 31815

T kacagógerle!

 

Ugrottál egy erőset, de még jó is lehet. Nem az olajtól függ, az kitűnő. 

Hidegen ezek a motorok tudnak zajongani és ne ez legyen a következő postod tartalma. 

Előzmény: kacagógerle (31806)
oLayos Creative Commons License 2014.08.29 0 0 31814

T Motoroil!

 

" ... engedi a 20000km/24 hónapos csereperiódust ... "

 

Annyi igazságod van, hogy az első széria első évében valóban ez volt az előírás, de módosították. Összhangban a Citroen és a Fiat elképzelésével és felemelték 30 000 kilométerre.

 

" ...  nem is ez a preferált, hanem a 15000km/1év. ... "

 

Részedről, vagy a gyártó részéről. Utóbbinál nem látom.

 

Előzmény: Motoroil (31801)
oLayos Creative Commons License 2014.08.29 0 0 31813

T IKSZ!

 

Ha 2005 októbere utáni az autód, akkor annál már 30 000 km a két olajcsere után megtehető max. kilométer.

Amúgy meg semmi extra olajigényt nem támasztott a gyártó. 

 

Az viszont tény, hogy ezek gyárilag FAP szűrővel kerültek forgalomba és sokból elég hamar kivették és kiírták, mivel a regeneráló folyadék húzós árral bírt, meg nem is bírta a ciklus végéig gyakoribb városi használat mellett. Előélet meg ugye annyira nem ismert?

 

SLX-350 infói meg általában jók!

 

Előzmény: IKSZ (31800)
SLX-350 Creative Commons License 2014.08.29 0 0 31812

Motoroil,

 

A rendelkezésemre álló információk szerint ennél a Peugeot modellnél már a 30 ezer km-es olajcserére is lehetőség volt.

Előzmény: Motoroil (31807)
kobun01 Creative Commons License 2014.08.29 0 0 31811

Sziasztok!

 

2008-as BXW motorkódú (1.4) Seat Leon 1P-nél van egy esedékes olajcserém 105.000 km-nél.

Korábban Mobil 1 New Life 0W40-et ajánlották (igaz az pár periódussal korábban volt). 

Nem lenne valami 10W40-es megfelelőbb?

Konkrét olajat tudtok ajánlani?

Előre is köszönöm!

 

Üdv!

Wicked Belzebub Creative Commons License 2014.08.28 0 0 31810

Tök fölösleges a para.

Az USA-ban a Hondák már 10 éve azzal járnak. 

Az 5W-30 csak a második sorban van. Elsőként a 0-20, másodikként a 0-30 van megemlítve, valamint ez a szöveg:

 

"A 0W-20 olaj üzem közben csökkentve a belső súrlódást, üzemanyagot takarít meg"

 

Szerencsére van már egy rakat 0-20-as GF-5-ös olaj a magyar piacon.

Total, Xado, Mobil1, Q8, Eneos (GF4), Midland, Liqui Moly, Motul, Fuchs és ott van a gyári olaj is. 

Nekem Accordom van, szintén 0-20-as előírással. természetesen az is van benne. Meg sem fordult a fejemben, h felülbíráljam a javaslatot!

Előzmény: Pralus (31809)
Pralus Creative Commons License 2014.08.28 0 0 31809

Szia!

 

A szervizkönyv szerint többféle használható. Többek között a 5w-30-as is. 0w-20-asról eddig nem is hallottam még ezért picit bizonytalan vagyok szemben.

Előzmény: Wicked Belzebub (31808)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2014.08.28 0 0 31808

És miért nem jó neked az, amit a szervizkönyv javasol?

Előzmény: Pralus (31805)
Motoroil Creative Commons License 2014.08.28 0 0 31807

Szia SLX-350

 

Igazad van, talán nem volt túl tiszta ahogy leírtam az egészet.

Longlife alatt az emberek általában véve a 30 ezres ciklust ismerik, pontosan ahogy említetted a VW és a BMW miatt.

A Peugeot viszont a kérdező autójához maximum 20 ezres intervallumot adott meg, amihez nem szükségeltetik a hosszított csereperiódusra kitalált kenőanyag, amiről tudjuk, hogy árba magasabb szintet képvisel.

Az óva intés inkább arra vonatkozik hogy, ne vegyen feleslegesen tobb pénzért olyan olajat ,amin kimondottan szerepel a LongLife felirat, ha már nem kovetelmény és a gyár nem is engedi az intervallum kitolását 20000 folé legyen szó akármilyen olajról. 

 

Üdv

Előzmény: SLX-350 (31804)
kacagógerle Creative Commons License 2014.08.28 0 0 31806

Ha már lúd legyen kövér alapon, Mobil1 New Life 0W40 megy a Puntóba. 
Úgy gondolom, a nagyon rövid városi utak miatt jó lesz a 0-ás hidegoldali viszkozitás, ill. a nyárra is gondolván, és a néha előforduló hosszabb utak miatt a 40-es melegoldali is megfelelő lesz szerintem.

Szóljatok ha nem megfelelő egy ilyen öregecske autóba!:-)

Előzmény: oLayos (31793)
Pralus Creative Commons License 2014.08.28 0 0 31805

Szia!

 

Köszönöm a véleményedet. Már tegnap rákerestem itt az Eneosra és a hozzászólásaidra :) Igazából engem is a ronda honlap a o marketing tart vissza egy kicsit, mert ugyanakkor azt a plusz 5-6 ezer forintot szívesen rászánom az olajra, ha valóban van valamilyen előnye.

 

Nemrég tudtam meg, hogy az előző tulaj 5w-40-es Shell-t használt. Elvileg ez is jó bele, de azt hiszem nálam akkor az 5W-30 lesz a nyerő viszkozitás tekintetében. Márkában még gondolkozom....

Előzmény: stevie-13 (31803)
SLX-350 Creative Commons License 2014.08.28 0 0 31804

Szia Motoroil,

 

" ... Óva intenélek, hogy Long Life olajat tegyél a motorba, mert teljességgel felesleges. Miért? Azért, mert a gyártói előírás ezt nem engedi ... "

 

Szvsz először célszerű tisztázni a "Longlife" olaj fogalmát. Ezzel a kifejezéssel (szerintem nem túl szerencsés módon) több márkánál, elsősorban a BMW-nél és a VW csoportnál találkozhatunk. Tény és való hogy egyes BMW (LL-04) és VW (504 00/507 00) motorolaj jóváhagyások egyaránt lehetővé teszik a kiterjesztett vagy rugalmas szervizciklusokat de ez a (30 ezer km körüli) "Longlife" olajcsereciklus lehetősége más márkáknál - így pl. a Peugeot-nál is - fennáll.

És itt van a bibi: a kiterjesztett (és/vagy rugalmas) szervizciklussal használt modellekhez a különböző gyártók eltérő követelményeket támasztanak a motorolajokkal szemben vagyis általános "Longlife" olaj nem létezik (így nem tudom hogy jelen esetben mitől óvod IKSZ kartársat).

Előzmény: Motoroil (31801)
stevie-13 Creative Commons License 2014.08.28 0 0 31803

Nem tudom a használat módja mennyit számít? Télen csak kivételes esetekben fogjuk használni a kocsit. A többi évszakban pedig a legjellemzőbb  az országúti  80-90-es tempó. De autópályán is maximum 120-125-el megyünk vele.

 

 

Ha így használjátok, akkor teljesen felesleges a 0W-20.

 

 

Egyébként én úgy tudtam, hogy a futószalagról Eneos 0w-20-al jön le , ez mennyire helytálló?

 

 

Azt el tudom képzelni, hogy 0W-20-as olaj van benne.

 

Az Eneos márkát kevésbé. Sokat írtam róla, keress rá a topikos keresőben (a legfelső hozzászólással egyvonalban, a bal oldali oszlopban, "Gyorskeresés innen").

Előzmény: Pralus (31802)
Pralus Creative Commons License 2014.08.28 0 0 31802

Kedves oLayos!

 

Köszönöm a válaszodat!

 

Sokat vacillálok a 0w20 és a 5w30 között, mindenki mást mond, elvileg egyikkel sem lőhetek nagyon mellé azt tudom. 

Nem tudom a használat módja mennyit számít? Télen csak kivételes esetekben fogjuk használni a kocsit. A többi évszakban pedig a legjellemzőbb  az országúti  80-90-es tempó. De autópályán is maximum 120-125-el megyünk vele.

 

Egyébként én úgy tudtam, hogy a futószalagról Eneos 0w-20-al jön le , ez mennyire helytálló?

 

Köszönöm

Előzmény: oLayos (31795)
Motoroil Creative Commons License 2014.08.28 0 0 31801

Szia

 

Óva intenélek, hogy Long Life olajat tegyél a motorba, mert teljességgel felesleges.

Miért? Azért, mert a gyártói előírás ezt nem engedi. Tény, hogy engedi a 20000km/24 hónapos csereperiódust, de ehhez nem ír elő Long Life olajat. Természetesen nem is ez a preferált, hanem a 15000km/1év.  

Azt nem írtad, hogy az autód DPF es e vagy sem, de tudtommal az az évjárat a 100kw os motorral igen, dpf es.

 

A teljesség igénye nélkül: 

 

Aral Hightronic J 5w-30

Castrol Edge 5w30

Helix Ultra Professional AP-L 5W-30

eni i-Sint tech P 5W-30

Mobil1 ESP Formula 5w30

 

Üdv

 

Előzmény: IKSZ (31800)
IKSZ Creative Commons License 2014.08.27 0 0 31800

Hello!

2005-ös évjáratú Peugeot 307 HDi autómba milyen motorolajat tegyek? 2 Literes Diesel motor, 135 Lóerő, 211e km a motorban.

A kocsi most került hozzám, és sokat fogom használni autópályán (havi 5000 km), és nem akarok 10-15e kilométerenként olajat cserélni. Valami long-life olaj kellene gondolom.

Wicked Belzebub Creative Commons License 2014.08.27 0 0 31799

Nem, sajnos nem férek hozzá. 

Nemsokára viszem olajcserére az autóm, jöhetnek az infók, érdekel :)

Ha nem publikus, akkor privátban...

Előzmény: oLayos (31798)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!