1Kor 9,5 - Nincs jogunk ahhoz, hogy asszony nővért magunkkal vigyünk, mint a többi apostol és az Úr testvérei vagy Kéfás is teszi?
Asszony nővér, vagyis nem feleség a meghatározása már nekik, vaagyis a gondoskodáson kivül mást egymásnak nem adnak!
Hogy pedig az Apostol méltatlankodik, mutatja, hogy ez bizony elvárás, pontosabban előirás volt számára, vagyis a cölibátus ekkor már elrendeltetett a szolgálatba beálló nőtlenek számára. Mindazoknak viszont, akik már nős állapotban kapták a meghivást, megengedtetett, hogy feleségüket, mint asszonynővért magukkal tartsák, és a köztük fennlévő új tipusú szeretetkapcsolattal tegyenek tanúságot. Kiemeli az apostol ezeknél is, hogy a házasoknál is csak azok léphetnek szolgálatba, akik legfeljebb egyszer nősültek, vagyis nem rabjai az érzékiségnek.
Nem volt ott mit "ismételni", mert Péter nem cölibátust fogadott, hanem időlegesen elhagyta otthonát, hogy Jézussal járhasson Palesztinában. Később azonban, mikor a missziók már messzebbre szólították, már magával vitte feleségét is.
Nem szükséges, hogy azt ismételje, hiszen már Péter kérdésekor ezt tisztázta Krisztus:
Lk 18,2828Most megszólalt Péter: "Nézd, mi elhagytuk mindenünket, amink volt és követtünk téged."29Jézus így válaszolt: "Bizony mondom nektek: Senki sem hagyja el házát, feleségét, testvéreit, szüleit vagy gyermekeit az Isten országáért,30hogy ne kapna ezen a világon sokkal többet, az eljövendő másvilágban pedig az örök életet.
"Honnan tudod, hogy az apostolok nősek voltak?" - 1Kor 9,5.
"Péter anyósáról olvasunk, de arról, hogy családja lett volna nem olvasunk." - Ha anyósa volt neki, akkor felesége is volt, és ez éppen elég is a bizonyításhoz.
"Vagyis a cölebs élet nem Isten ellen való." - Valóban, önmagában nem az. Csakhogy a Biblia nem köti a cölibátus ajándékát az egyházban betöltött elöljárói tisztséghez, és nem véletlenül. Sőt, mikor megjegyzi: Aki püspökséget kíván, jó dolgot kíván - utána a jelölttől megkívánt tulajdonságok között éppen nem szerepel semmiféle cölibátusi hajlandóság. Pedig ha valahol, akkor itt kellene annak lennie. Legalábbis ha a "papi" cölibátus valóban apostoli hagyomány volna.
meghirdetnek egy állást, és sokan jelentkeznek rá. Mi alapján dől el az, hogy ki kapja meg?
természetesen a kiirótól, pontosabban attól, aki azt a kirás alapján elbirálja.
Tehát a döntő a kiirás, hogy mit is tartalmaz.
Az Egyház szolgálati szabályzata pedig a latin ritusúaknál előirja, hogy a jelentkezőnek el kell fogadnia a cölibátust. Ha nem akar cölibátusbn élni, ne jelentkezzen!
A szolgálati papság nem alapjog, hanem feltételek teljesülése esetén lehetőség.
De nem erőlteti. Róma viszont rákényszeríti a cölibátust a papjaira.
, "amiben Jézus is élt. Neki sem volt felsége."
Isten Fiának semmi értelme nem lett volna nősülni, vagyis ez nem érv.
"Az Egyház pedig a Szentlélek vezetésével felismerte a korai időkben, hogy a papnak alkalmasabb a nőtlen állapot. A 300-as elvirai zsinat már előírja a klerikusok nőtlen állapotát."
Biztos hogy ez a szent szellem vezetése ? Mert az ebből fakadó visszásságok nem ezt mutatják. A Biblia egyébként sem írja elő a cölibátust, hiszen ennek eldöntése egyéni döntés, magánügy. Ha Isten ezt tiszteletben tartja, akkor Róma miért nem ?
"Az egész Egyházban az a rend, hogy a papszentelés után nem lehet nősülni."
De ez antibiblikus erőszak. Kötelező cölibátusról nem ír a Biblia. Más kötelezni valamit, és más ajánlani.......
"Ez a keleti Egyházban is így van."
Akkor ők is antibiblikusak, vagyis nem követendő a hagyományuk.
ezek "csak" útjelzők, mint a kereszteződésben a forgalom irányító lámpa. Ha mimncs kultúra lámpa KELL, így pozició van. ha van értelem lámpa sem irányítja jobban a forgalmat mint ahogyan annak haladnia lehet.
A protestáns egyházak a bizonyítékai, járható út a papok családos élete.---Ma már nem annyira aszketikus a nevelés, hogy ez a gyerekek rovására lenne. Pap is alkalmas apa szerepre!
A Biblia ajánlja azt az állapotot, amiben Jézus is élt. Neki sem volt felsége.
Az Egyház pedig a Szentlélek vezetésével felismerte a korai időkben, hogy a papnak alkalmasabb a nőtlen állapot. A 300-as elvirai zsinat már előírja a klerikusok nőtlen állapotát.
Az egész Egyházban az a rend, hogy a papszentelés után nem lehet nősülni. Ez a keleti Egyházban is így van.
A keleti Egyház viszont nős férfiakat pappá szentel. De ha meghal a felesége, más nem nősülhet újra.
>"Tehát az apostolok, akik nősek voltak, celebsz életre tértek át!"<
Honnan tudod, hogy az apostolok nősek voltak?
Péter anyósáról olvasunk, de arról, hogy családja lett volna nem olvasunk.
A többi apostolról nem tudható, hogy volt-e családja.
Egyébként pedig Máténál olvashatjuk, hogy van aki képtelen a házasságra, van, akit az emberek tettek képtelenné, és van, aki önként lemond róla. Vagyis a cölebs élet nem Isten ellen való.
>"Mt 19,29 - Aki nevemért elhagyja otthonát, testvéreit, nővéreit, apját, anyját, feleségét,gyermekeit vagy a földjét, százannyit kap, s az örök élet lesz az öröksége."<
=> római katolikus logika=>
>"Tehát az apostolok, akik nősek voltak, celebsz életre tértek át!"<
Na persze. És akkor marasd meg Magad a kígyókkal, nem lehet bajod, mert Jézus 'ezt is mondta'. Meg azt is, hogy Péter magával vitte feleségét a missziós útra, meg azt is mondja Pál sőt maga Isten, hogy aki házasságban él, azok éljenek nemi életet.
A világi Istenellenes logikával még az Isten nevében történő kínzást is meg lehet indokolni ugye és ráfogni a Szentírásra.
És minden hülyeséget.
Csak ettől még nem lesz biblikus, mert sutba dobod a Szentírás helyes értelmezésének alapelveit.
Mk 10,28 - Ekkor Péter megszólalt: "Nézd, mi mindent elhagytunk, és követtünk téged."
és mit is hagytak ők el?:
Mt 19,29 - Aki nevemért elhagyja otthonát, testvéreit, nővéreit, apját, anyját, feleségét, gyermekeit vagy a földjét, százannyit kap, s az örök élet lesz az öröksége.
Tehát az apostolok, akik nősek voltak, celebsz életre tértek át!
A Biblia ajánlja is a nőtlenséget:
"25A szüzeket illetően nincs külön parancsom az Úrtól, tanácsot azonban adok, mint olyan, aki az Úr irgalma folytán hitelt érdemel.26Azt tartom, a mostani megpróbáltatások miatt ez az állapot ajánlható; jó, ha így marad az ember.27Ha asszonyhoz vagy kötve, ne törekedj elválni, ha azonban nem kötötted magad asszonyhoz, ne keress feleséget.28De ha megnősülsz, nem vétkezel, s ha a lány férjhez megy, nem követ el bűnt. Ám az ilyeneket testi nyugtalanság gyötri, s én meg akarlak kímélni benneteket.29Azt mondom tehát, testvérek: Az idő rövid, azért akinek van felesége, éljen úgy, mintha nem volna,30aki sír, mintha nem sírna, aki örül, mintha nem örülne, aki vásárol, mintha meg sem tartaná,31s aki felhasználja a világ dolgait, mintha nem élne velük, mert ez a világ elmúlik.32Azt szeretném, ha mentek volnátok a gondtól. A nőtlennek arra van gondja, ami az Úré: hogyan járjon az Úr kedvében.33A nős azonban világi dolgokkal törődik: hogyan keresse felesége kedvét,34ezért meg van osztva. ... Ez a tanácsom, és hiszem, hogy Isten Lelke szerint beszélek."
Mert az, hogy a latin ritusban minden pappá szentelendőnek nőtlennek kell lennie, attól még a görög ritusúaknál a szentelést közvetlen megelőzi a házasságkötés, igy mindazok, akik nem a szerzetességet választják, azok mind nősek. Az örmény ritusúaknál is cölibátus van ismereteim szerint.
Mindenkinek joga van az Egyházban, hogy házasságot kössön. Ha valaki nem akar szerzetes maradni, vagy pap, mert megkergült épp, és nősülhetnéke támadt - nos, kérheti laikus állapotba helyezését, és miután ezt megkapta, házasságot köthet.
Azt hiszem, ha akár egy-két szerzetes, ill. klerikális elkerülheti a bűn útját a nősülés jogának bevezetése által, akkor azt meg kell engedni!! ----Aki pedig szerzetes kívánna inkább lenni, hát legyen az!!