Keresés

Részletes keresés

zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328140

Az volt a baj! Ha harmad annyi pénzt adtak volna az nem érdekelte volna csak azokat akik meg tudják csinálni. Pl az ország imázs pályázatra okosan csak 1.5 millió díjat dobtak fel, ha 15 lenne akkor valaki lenyúlja és lesz valami gagyiság a vége.

Ahol bőven van pénz, mindegy honnan államtól vagy banktól ott kialakul egy belső kör akik csak maguknál gyengébbet fogadnak be és egy idő, nem rövid idő alatt lecsökken a színvonal. a sportban a footballban a mexikói 0:6 volt olyasmi mint a buszgyártásban ez az akkumulátoros. Ha nem 3 hanem 30 csuklós árát adják 1 ért akkor se működne.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (328133)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 1 328139

De egy előnye csak van, nem bocsát ki semmit.

Előzmény: QuantumSingularitas (328134)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328138

Akkumulátor - felső vezeték, ez így áll szembe, az összes többi ugyan az.

Ahová kicsi a forgalom, oda meg azért nem érdemes akkumulátoros mert a dízel szennyezés is annak megfelelően kevés, gazdaságilag se éri meg.

Ettől függetlenül szerintem is a busz előbb kellene legyen akkumulátoros mint a szemlyautó, műszakiklag, de más szempont érvényesül. A trolit nem részesítjük előnybe azért mert elektromos, de olyan autót vennék én is természetesen. Nekem pl meg is felelne amik elérhetők (30 millióét...)-: ) 

Előzmény: advocatusdiaboli (328132)
padisah Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328137

amiket felsoroltál, az mind a felsővezeték része

azt a többlet eszközt/kiadást kell idesorolni, ami nem lenne felsővezeték nélkül

Előzmény: advocatusdiaboli (328135)
Auralianus Creative Commons License 2018.06.22 -3 0 328136

Valószínűleg másként képzeljük el a felmenő rendszerű kitiltást...

... én pl úgy, hogy az autó hasznos élettartamát 8 évnek tekintve... az eladását 8 évvel a  forgalomba engedési tilalom előtt rendelném el.
Te pedig ezek szerint varázspálcával overnight... remélem nem rád fogják bízni akkor a bevezetést.


****
  
Természetesen létezik egy "hatékonysági minimum" ami alatt a tárolás-visszanyerés értelmetlen az adott technológia mellett... de a gazdaságosság
és a technikailag lehetséges az nem ugyanaz...  az energiewende kezdetekor a megújulókat SEM lehetett gazdaságosan termelni (azért volt a garantált
átvételi ár)...  a tárolás "gazdaságosságának" fokmérője pedig az az áramár amivel az eltárolt, majd visszanyert energiának versenyeznie kell. Szóval
nem (csak és kizárólag) a technológiától függ, hanem a piaci áraktól. 


Pontosan ezért van szükség VALÓS politikai akaratra és forrásokra IS...


>> vicces módon pl a CERN működtetésénél fel sem merül, hogy "mennyibe kerül"...miért? Mert van valós politikai akarat az üzemeltetésére. Sőt... a
fegyverkezéskapcsán sem szempont mindez... mivel ugye "valakik" szerint a katonai (elrettentő) erő az ugye "nemzetbiztonsági érdek"... ezzel szemben

a megújuló energia meg az energiafüggetlenség... na az nem... 

Ér röhögni? Egy VALÓDI nemzetközi olajkitermelést érintő konfliktus esetén az energiaellátás jó része + a polgári közlekedés megy először a levesbe....

 

Előzmény: _Berci (328124)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.06.22 -3 0 328135

Én arról beszélek, hogy egy vonal villamosítása - AZ NEM A FELSŐVEZETÉKBŐL ÁLL. És mellesleg még a felsővezeték esetében is az ott futó drót az a költségek nagyon szűk egyszámjegyű százaléka, konkrétan legtöbbször még az 1%-ot sem éri el, százszor többe kerülnek a tartók, kereszthuzalok, betápok, egyebek.

Előzmény: QuantumSingularitas (328134)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328134

Maga a felsővezeték létesítése aprópénz a vasúti pályához képest, a MVM-nek fizetendő rendelkezésre állási díj ami nagyon megdrágítja és kis forgalmú vonalakon gazdaságtalanná teszi. Troli azért nem túl népszerű mert egyrészt egyesíti a kötött és szabad pályás közlekedés összes hátrányát annak előnyei nélkül.

Előzmény: advocatusdiaboli (328127)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328133

Fenét, kaptak rá egy csomó állami pénzt. Plusz túlárazott beszerzést 20db-ra. Ebből csodát lehetett volna tennie másnak.  A fejlesztési kezdeményezések soha nem sajtóhírek. Sajtóban mindig az ugrál, aki állami pénzre ácsingózik, de nincs semmije.

Előzmény: padisah (328120)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.06.22 -2 0 328132

Csak tudod ez olyan dolog, hogy ez villanymotor sem csak "drótból" áll, sőt, adott esetben a drót még a kisebb költségek közé tartozik..

Előzmény: zöldkomcsi. (328129)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328131

....több áram kell, mert be az akkuba ki az akkuból is elvisz vagy 20% ott.

Előzmény: zöldkomcsi. (328129)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328130

Szerintem meg halvány fogalmad sincs az egészről, de nem baj. Szívesen elmondom.

Előzmény: padisah (328120)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328129

Te világosítottál fel, hogy a vezeték a legkevesebb benne. Az akkumulátorba is áram kell.

Előzmény: advocatusdiaboli (328127)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328128

Az elektromos repülésnek is rossz vége lett. De ez nem azért van mert állami pénz, ahol akárhonnan de sok a pénz ott a személyek kiválogatódása mindég kontra szelektív folyamat eredménye.

advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.06.22 -2 0 328127

Az a baj, hogy halovány gőzöd sincs róla, a valóságban mi mennyibe kerül...

A trolihoz szükséges villamos felsővezeték létesítése és üzemeltetése EGY VAGYON, nem véletlenül van olyan kevés trolivonal. Egy villamosított vasútvonal létesítési költségei mindennel együtt közel megduplázzák a nem villamosítottét - pont ezért is nem villamosított még ma sem a hazai vasútvonalak igen jelentős hányada...

Előzmény: zöldkomcsi. (328125)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328126

Ez nem lesz jó, ez a rendszer így nagyon nem jó. Egy feudális leosztás jobb lenne, oda kell adni a pénzt a kiválasztottnak, dorbézolja el nyugodtan akkor elképzelhető, hogy végül oda kerül ahol tudnak is kezdeni vele valamit.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (328103)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328125

De értelme se semmi, az akkumulátort fel kell tölteni, akkor meg már tök mindegy ha létesít felső vezetéket, tizedébe se kerül mint minden buszba akkumulátor. A háttér kiszolgálás meg ugyan az, az kis drót a levegőben az már semmi, akkumulátoros villanymozdonyt se láttam még.

Előzmény: padisah (328120)
_Berci Creative Commons License 2018.06.22 -5 0 328124

 

semmiféle gondot nem látk az ICE felmenő rendszerű be/kitiltogatásában, másrészt a közvélemény nélkül soha az életben nem lenne ellensúlyozható a fosszilis lobbi aknamunkája se a közlekedés se az energiaszektor átállítása terén.

 

En meg latok! Ugyanis, ha kitiltanad a dieseleket ... akkor hirtelen eklöallna (EU meretben) többszaz milliard €-nyi hulladekmassza. Jo allapotban levö, müködökepes autok tizmillioi, amelyek csak a törvenyhozasi hatalom miatt kerülnek a hulladektelepekre ...

Nemetorszagban mar problema, hogy 3-4 eves dieselautokat lecserelnek (amelyeket utana alig, vagy nem lehet ismet eladni), mert a tulajok nem szeretnek, ha elöbb-utöobb kitiltanak öket olyan utvonalakrol/varosokbol, amelyeket minden nap "hasznalnak".

 

... ami egészen biztosan változni fog. Mivel a problémával eddig érdemben nem foglalkozott senki ...

 

Ez nem igy van. Szinte minden szobajöhetö tarolasi, bontasi, szintetizalasi(mümetan, müalkohol, methanol, buzhanol, hidrogen -> gazhalozat ... elkepzelesre leteznek legalabb pilotprojektek (olyan 1-5 MW tartomanyban). Addig, amig ezen atalakitok elvileg sem lehetnek (valamennyire) gazdasagosak, ... addig nem keszülnek ipari meretben ... Ugyanis nincs ertelme egy ipari minösegü (es ezaltal draga) atalakitot evente 100-200 oraban hasznalni (jelenleg meg annyi se lenne, mert meg NINCS megujulobol tultermeles).

 

Előzmény: Auralianus (328118)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328123

(-: Nyugi már! Na! Olyat tényleg még én se tudok csinálni, egyszerű okai vannak, nem lehet. Alacsony hőmérséklet az a baj, magas hőmérséklet az a baj. Ez valami politikai nem tudom mi lehetett.

Előzmény: advocatusdiaboli (328107)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328122

Már van 2, Seszták Miklós személyében 2 re emelkedett a simicskák száma.

Előzmény: advocatusdiaboli (328116)
_Berci Creative Commons License 2018.06.22 -5 0 328121

Mar volt rola szo, hogy a kinai varosban (Schenzen) mind a ~16000 busz elektronyos ... es ezzel az ottani tömegközlekedesben az EV-buszok aranya 100% (ök az elsö nagyvaros, ahol 100% az EV-buszok aranya ...). Igy is lehet csinalni ...

Előzmény: szilvatövis (328117)
padisah Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328120

Tudsz (szabad?) mondani valamit erről az iparági kezdeményezésről?

Ez nem jutott el a publikus médiába, nekem kicsit érthetetlen is ez a negatív hozzáállás többek között a te részedről.

 

Én amúgy maximálisan szurkolnék a projektnek, mert olyan területeken innovál, ami minden szempontból fontos lenne.

Ezt a kormányzati kapcsolat dolgot is (a publikus méda infók alapján természetesen) olyannak látom, hogy előbb volt a termék, aztán kezdtek hozzá patrónust keresni, és nem a patrónussal a háta mögött kezdett bele a projektbe kb a közpénz lenyúlásának a szándékával.

 

Ez azért szerintem ég és föld.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (328110)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.06.22 -1 0 328119

Persze, nem konkrétan az elektromos busz a zűrös (vagy bármiféle busz, hiszen az Egyedi "termékei" között minden más is problémás) - hanem az ezen konkrét, OVIMészáros által a költségvetés lehúzására gründolt bűnszövetkezet által kiizzadt ipari hulladékokkal.

Előzmény: szilvatövis (328117)
Auralianus Creative Commons License 2018.06.22 -1 0 328118

Egyrészt - veled ellentétben - semmiféle gondot nem látk az ICE felmenő rendszerű be/kitiltogatásában, másrészt a közvélemény
nélkül soha az életben nem lenne ellensúlyozható a fosszilis lobbi aknamunkája se a közlekedés se az energiaszektor átállítása terén.

 

Leginkább úgy vélem, hogy "exhas" kijelentések tengerével találkozunk. egy múszaki probléma megoldásával a megjelenése UTÁN

szokás foglalkozni... előtte ritkán. Pontosan emiatt a megújulóknak először igenismeg KELL jelennie az elektromos rendszerben ahhoz,
hogy a zökkenőmentes integrálásuk problematikájával foglalkozni kezdjenek. Pontosan ez igaz az energiatárolás kérdéskörére IS. 

 

 

Tök szépen hangzik "elméletileg" hogy évszakos tárolás nélkül nem lehet... de ez egy pillanatnyi helyzet, ami egészen biztosan változni

fog. Mivel a problémával eddig érdemben nem foglalkozott senki (és most is csak kevesek és leginkább félgőzzel, mivel nincs a probléma
megoldásához pl pénzjutalom rendelve).. ezért nem is csoda, hogy a dolgok nem haladnak...

 



ui: ha úgy érzed (vagy a kormányzat úgy érzi vagy az energiaszektor szereplői úgy érzik), hogy  problémás ez a "dilettáns" aktivizmus,
akkor hajrá nosza... meg lehet mutatni miként foglalkozik a kérdéssel egy profi. A demokrácia mostani válságának  egyik fő oka pont a
passzív, megoldásokat vagy elfogadható (ütem)terveket szállítani nem hajlandó elitizmusban keresendő....nem látok érdemi különbséget

aközött, hgoy kirekesztesz valakit a társadalomból és megfosztod az érdekképviselet jogától... és aközött, hogy "alkalmatlannak nyivánítod"
és leszarod a véleményét/megfosztod az érdekképviselet jogától.

Előzmény: advocatusdiaboli (328115)
szilvatövis Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328117

Amit tudni lehet az elektromos buszokról, alkalamatlanságuk nem az akkumulátoros hajtásból fakad, hanem egyéb gyártási problémák tömkelegéből. Repedezik a kompozit alváz, málik le a szigetelés, beázik, stb.

Tehát kell egy kis elfogultság ahhoz, hogy ezekenek a kudarcos példányoknak a kapcsán az elektromos busz kategóriát minősítsük sommásan.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-04-23/electric-buses-are-hurting-the-oil-industry

 

advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.06.22 -1 0 328116

Semmi gond. :-))

A dolog azért aggasztó - mert emblematikus, jól mutatja, hogy a NER gazdasági hátországában valójában semmi sem működik, minden az állami erőforrások szükség szerinti korlátlan elérésére van alapozva. Simicska legalább egy dörzsölt alak volt, aki ellenzékben/ellenszélben is talpon tudott maradni, működőképessé tudta tenni az üzleti érdekeltségeit. A mostani NER-es garnitúra által összekapart céghálókból mi és meddig maradna életben - ellenzékben, ötszörösen túlárazható garantált kormányzati megbízatások, számolatlanul kérhető TAO pénzek nélkül??

Nem sok - és az sem sokáig...

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (328112)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.06.22 -1 0 328115

Nem gondolom, azt viszont gondolom, hogy a közvélemény messze nem ilyen tudatos és tájékozott, és a közvéleményt egyértelműen sikerült eltéríteni holtvágányokra.

És a politikusok a közvéleményt akarják kiszolgálni - a többi kikombinálható.

Előzmény: Auralianus (328113)
Auralianus Creative Commons License 2018.06.22 -1 0 328114

gyorsan korrigálom... mielőtt megint rárepülsz :)

 hogy a dízelek+ICE betiltása

 hogy a dízelek+ICE felmenő rendszerben történő betiltása

Előzmény: Auralianus (328113)
Auralianus Creative Commons License 2018.06.22 -1 0 328113

Vagy még mindig elbeszélgetünk egymás mellett...

... vagy valamiért AZT GONDOLOD, hogy a K+F forrásaink annyira végesek, hogy egyszerre csak EGY dolog kutatható? 

szimplán nem értem a vesszőparipád a prioritásokon... de tényleg...  miért lenne baj, ha EGYSZERRE történnek dolgok és nem "egymásután" ?


Mondtamén olyat, hogy a dízelek+ICE betiltása ELŐBBRE VALÓ, mint az évszakos energiatárolás? Esetleg olyat, hogy most NE fejlesszünk olcsó

napelemet, mert "máshová kell koncentrálni"?

Szeirntem nem (ha mégis, akkor idézd már be kérlek)...  

Előzmény: advocatusdiaboli (328109)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328112

Igazad van, korán van még...MC.

Előzmény: advocatusdiaboli (328111)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.06.22 -2 0 328111

Magyarán pontosan az történt, amit írtam. Olvasd el még egyszer - kérlek.. ;-)))

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (328110)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!