A csepeli részen maradt a merev vezetékfelfüggesztés, vagy áttértek az "engedékenyebb" lengő felfüggesztésre (mint amilyen a villamosoknál is van)? Mert az gondolni sem merem, hogy végre feszített hosszláncos lenne, mint a többi HÉV-en, vagy ugyanennek a vonalnak a szabadkikötői részén...
A HÉV szerelvényein van valamiféle biztonsági berendezés amely pl egy vörös jelző meghaladása esetén befékezi a vonatot? Vagy mindössze éberségi van csak?
A "gerincvonalon' nem csak a H6os hév járja. Ha eggyüttesen nézük a 66/23 + Volánbusz + 166 járatokkal, akkor Pesterzsébetrõl és Soroksárról is napközben is max 3-4 percen belül jön valami.
Bonn hasonló külsõ kerületében 15 percenként közlekedõ busz mellett egy szintén 15 percenként közlekedõ villamos az alternativa.
Sok olyan kerület van még Budapesten ahol nem a legjobb a közlekedés.
Azert valljuk be, hogy Pesterzsebet es Soroksar esete a rackevei HEV-vel pelda nelkuli. Van Budapesten belul meg olyan kerulet, amelynek a legjelentosebb gerincvonalan ilyen ritka a kozlekedes? En egyetlen peldat sem tudok. Ahol az utasforgalom buszt/villamost indokol, ott sehol nincs fel orankent jaro HEV vagy metro. En egyetlen ilyen helyrol sem tudok.
Azok a kerületek ahol csak buszjáratok vannak hasonló cipőben járnak. Hiába sűrűbb a követés adott esetben, de fél nap mire elérsz A-ból B-be.
Ez mar egy mas jellegu problema, aminek igazabol semmi koze ahhoz, amirol most mi beszelgetunk.
Sajnos nem lehet mindenhol megoldani hogy pikk-pakk bejusson az ember a városba.
Tudom, hogy nem lehet mindenhol megoldani, de itt speciel meg lehetne...
Az Aból Bbe való gyorsabb eljutást javitaná a sürités. De a gyorsabb eljutást az is segiti, ha átszálásos utazás esetèn optimális idõ áll rendelkezésre az átszálláshoz, valamint ha az A pont a HÉv egyik állomása, akkor a tervezett indulási idõ a vonat menetrendszerinti indulási ideje.
A városon belül a részben párhuzamos buszközlekedés további alternativákat nyujt.
"Ha a nem a helyes valasz, akkor arra kerek valaszt, hogy mi indokolja azt, hogy Pesterzsebet es Soroksar lakossagat jobban szopassuk mint Budapest tobbi reszet."
Erre próbáltam reagálni.
Sok olyan kerület van még Budapesten ahol nem a legjobb a közlekedés. Ez attól még nem szopatás. Ez van... Nem kell szeretni de nincs más egyelőre. Mellesleg van más alternatíva nem csak a HÉV jár. Azok a kerületek ahol csak buszjáratok vannak hasonló cipőben járnak. Hiába sűrűbb a követés adott esetben, de fél nap mire elérsz A-ból B-be. Sajnos nem lehet mindenhol megoldani hogy pikk-pakk bejusson az ember a városba. Arra még várnunk kell egy jó pár évet. Addig meg el kell fogadni hogy bizony vannak kerületek ahol macerásabb a belvárosba jutás.
Ez kezd egy olyan beszélgetés lenni - nem nevezném vitának - amiben mindenki a saját nagyon jó álláspontját mondja, majd egy idő után az egyik fél elkezdi a másik meggyőzése helyett az állításait becsmérelni...
Szeretnélek megtisztelni azzal, hogy nem reagálok többet. Nem ezt írtam.
A te célfüggvényed, a nem akarok várni, azonnal el akarok jutni bármikor bárhonnan bárhová gyorsan. Na, ehhez csak az autót tudom ajánlani.
OK, akkor mondd ki konkretan. Az osszes villamosvonalon jarassunk HEV befogado kepessegu szerelvenyeket Rackevei HEV suruseggel, es akinek ez nem tetszik, az nyilvan azonnal akar eljutni barhonnan barhova gyorsan, ezert inkabb uljon autoba.
Szerintem te is érzed melyik a helyes válasz. A kettő teljesen más kategória, más vonalvezetés, más utazási igények.
Mitol lenne mas? Mindketto sugar iranyu es pest peremkeruleteit erinti, nagyjabol hasonlo utasszammal, ugyhogy teljesen jogos a parhuzam. Es igen, persze hogy tudom, melyik a helyes valasz, koltoi kerdes volt.
Az meg hogy úgy és olyan formában közlekedik a Ráckevei HÉV ahogy, az nem szopatás csupán, így álmodta meg valaki.
Ez most valami bomba erv akar lenni? ;-)
Nem kell feltétlen villamosnak lennie ahhoz hogy kicsit komfortosabb legyen. Valamivel sűrűbb követés, ugyanilyen befogadóképességű szerelvények.
Par evvel ezelott a mainal is ritkabb volt a kovetes, ugyhogy a mostani menetrend mar egy kegyelmi allapot az eddigiekhez kepest. Ennel surubben soha a budos eletben nem fogjak jaratni a HEV-et.
Meglep, ha azt mondom, hogy nem így álmodta meg az a valaki? :-)
Éppen a minap nézegettem Kálvin tér HÉV végállomás biztber. terveit, ami ugyanannak a koncepciónak a része, mint a ráckevei HÉV gatyába rázása. - az eredmény mindannyiunk előtt ismert. :(
"En a HEV kontra villamos vitaban a Fovaroson beluli kozlekedesi viszonyokrol beszeltem kezdettol fogva. Tehat, hogy peldaul Pestlorinc vagy Kispest lakossaga vajon nyerne-e azzal, ha oda is HEV-et jaratnank a villamos helyett, a Rackevei HEV-vel nagyjabol megegyezo kovetessel."
Szerintem te is érzed melyik a helyes válasz. A kettő teljesen más kategória, más vonalvezetés, más utazási igények. Ne keverjük a kettőt.
Az meg hogy úgy és olyan formában közlekedik a Ráckevei HÉV ahogy, az nem szopatás csupán, így álmodta meg valaki. Nem kell feltétlen villamosnak lennie ahhoz hogy kicsit komfortosabb legyen. Valamivel sűrűbb követés, ugyanilyen befogadóképességű szerelvények. Legalább a város határon belül. Azt meg el kell fogadni hogy városhatáron kívülre nem járnak olyan sűrűn a szerelvények. Az meg hogy nem járnak sűrűn a vonatok valószínűleg nem véletlen van. Bizonyára figyelembe vették az utasforgalmat amikor a menetrendet készítették.
Egyet kihagytűl szerint: Soroksárig villamos a HÉV-vel vegyesen... annak lenne talán leginkább értelme, de elnézve a 20 percenként járó 66-os buszt, nem biztos, hogy erre lenne igény.
Nyilvan a suru megallokiosztasu belso szakasz kiiktatasa lenne celszeru azoknak akik az aglomeraciobol jonnek, tehat az 1-es vagy a 3-as pont a nyero. Ezek kozul a Csepeli HEV-vel torteno osszekotes rengeteg uj palya epitesevel jarna, ugyhogy ezt rogton el is vethetjuk, bar tudom, hogy van egy ilyen hivatalos terv is, de ennyit az eletben nem fognak a kevei HEV-re aldozni, az fix. Ugyhogy marad az 1-es pont: a MAV-ba integralas. Ennek a legkezenfekvobb modja szerintem a kovetkezo: Millenniumtelepnel a terkep szerint 800-900 meternyi uj palya epitesevel megoldhato a rakotes a MAV-ra, es diesel uzemben mehetnek is a vonatok Rackeve es Tokol felol egyenesen a Keletibe, a varos kozepebe, Millenniumtelepen belul maximum ket megallassal (Hatar ut, Ferencvarosi pu.). Aztan persze kesobb, ha van ra keret, be lehet vezetni Kevere is a nagyvasuti feszultseget.
Mindez a Csepel szigetieknek elkepeszto elony lenne, gondolom nem kell ecsetelnem hogy miert. A HEV mai belso szakaszan elok meg a mai felorankent jaro HEV helyett kapnanak egy surun kozlekedo gyorsvillamos vonalat, ami szinten bemenne a varosba, vegig a Dunaparton. Jol jarna az aglo is, es jol jarna a pesti kulvaros is. Ma viszont mindket csoport szopik.
De egyebkent sem arrol van most szo, amirol en eredetileg beszeltem.
En a HEV kontra villamos vitaban a Fovaroson beluli kozlekedesi viszonyokrol beszeltem kezdettol fogva. Tehat, hogy peldaul Pestlorinc vagy Kispest lakossaga vajon nyerne-e azzal, ha oda is HEV-et jaratnank a villamos helyett, a Rackevei HEV-vel nagyjabol megegyezo kovetessel.
Igen, vagy nem. Ez itt a kerdes, erre kerek valaszokat, indoklassal.
Ha a nem a helyes valasz, akkor arra kerek valaszt, hogy mi indokolja azt, hogy Pesterzsebet es Soroksar lakossagat jobban szopassuk mint Budapest tobbi reszet.
Tokol, Rackeve.
A dolognak ezzel az oldalaval eddig egyaltalan nem foglalkoztam, de ugy latom, ti csak ezzel foglalkoztok, a pesti kulvarosokkal kevesbe. De akkor leirom errol is a velemenyemet.
1. Elso lehetoseg: a varoshataron kivul eso szakaszt a MAV-ba integralni.
2. Masodik lehetoseg: mehet a villamos tovabb Rackevere, surubb kovetessel. Latom, ezt tobben lehurrogtatok, meg mielott felvetettem volna. Mondjuk szerintem sem ez a legjobb megoldas, de vegulis annyira nem is rossz.
3. Harmadik lehetoseg: a kulso szakaszt osszekotni a Csepeli HEV-vel.
Vagy végigülnéd az órás utat a villamos széken, ne adj' isten, kis kapacitású jármű esetén végigállnád azt?
Ahhoz, hogy ertsem egyaltalan a kerdes felveteset, legy szives deffiniald, hogy egeszen pontosan mit ertunk villamos szek alatt. Tehat hogy melyek azok a parameterei, amely alapjan elesen elkulonitheto egy HEV-en talalhato ulestol. Valamint azt is magyarazd el, hogy mennyivel jobb nagy kapacitasu de ritkan jaro szerelvenyen allni, mint surun jaro kis kapacitasu jarmuvon.
Böff: Pont az. A villamos nagy tömegeket mozgat meg, ám rövidebb távokra van tervezve. Az elővárosi vonat nagyobb távolságokra is kényelmes, ám el tudja szállítani a napi egy-két alkalommal jelentkező nagy utasmennyiségeket is. Vagy végigülnéd az órás utat a villamos széken, ne adj' isten, kis kapacitású jármű esetén végigállnád azt?
Továbbá a csekély forgalmú H6-os héven pont nincs szükség gyakori vonatokra, míg a nagy forgalom a H7-es vonalon sűrű követést indokol. Vagy az M2 helyett is végig lehetne szalajtani a Rákóczi úton 1 azaz egy darab buszkonvojt?
Az egyik 40 km hosszú, inkább elővárosi vonat, ott mehetne zónázó, sebesvonat stb. mint régen akkor utasvonzó lehetne.
A Csepeli meg alig 9 km hosszú, és mindkét oldalt átszállás szempontjából lyukba megy, nem épp átszálló és úticél egyik végállomása sem. Integrálva a villamoshálózatra viszont már mehetne forgalmas csomópontokra, addig is, ameddig megszületik az ötös metró és integrálva lesz abba.
Most oszinten, mi abban a logika, hogy a csekely forgalmu soroksari agon nagyvasut jellegu jarmu kozlekedjen, es a nagysagrendekkel nagyobb forgalmu csepeli vonalon villamos?
Oda nem is kéne villamos, a kevei inkább elővárosi vasútvonal kéne legyen, nagyvasúti rendszer, és pl. Flirtek vagy hasonló motorkocsik.
Villamos az a csepeli lehetne, az inkább ahhoz áll közelebb, már csak azért is, mert villamosüzemre áttérve ott elég volna a TW6000 ill. könnyen össze lehetne kötni a 2-es vonallal és máris lenne egy átszállásmentes hosszú vonal, ami a belvároson át megy és forgalmas csomópontokon megáll (Fővám tér, Kossuth tér, Jászai).