Keresés

Részletes keresés

_Berci Creative Commons License 2018.06.22 -7 0 328145

 

Akkor kezdjük a dieselbetiltas szamolgatasat ...

 

1. Kivonunk 15 millio dieselautot a forgalombol (saccolt ar ~30 milliard €).

 

2. Mivel helyettesitjük ... es az mennyibe kerül?

 

...

 

Előzmény: Auralianus (328144)
Auralianus Creative Commons License 2018.06.22 -3 0 328144

Szerintem meg a kapitalizmus takarója addig ér, amíg a jogállamiság megengedi... 

 

... a bíróságokon majd szépen addig perelik a nyugat-európai városokat amíg azok be nemtiltják a dízeleket...
és ezt majd szépen elfogadja a kapitalizmus is. Ez a szép a jogállamiságban. Nem csak a nagyvállalatok izégethetik

a népet a törvény betúje mögé bújva... hanem fordítva is múködik a dolog ;)

Előzmény: _Berci (328143)
_Berci Creative Commons License 2018.06.22 -7 0 328143

 

Szerintem inkabb fogadd el, hogy (mondjuk Europaban) kápítálizmus van. Ott pedig a tevekenysegek kifejezhetöek dellaban.

Vagyis, ha követelsz valamit, akkor nem kell mast tenni, mint ELÖSZÖR a következö kerdesekre valaszolni:

 

- Mennyibe kerül az, amit javasolok (kiesö gazdasagi kepesseg kötsege, PLUSSZ a javallat megvalositasanak a költsege)?

- Honnan szerezzük be a dellat? Ki fizeti be, milyen különadorol van szo ...?

- Mennyiert milyen elönyöket kapok?

 

Minden kerdesre a valaszt pl. €-ban keretik +adni.

 

Lehet pl. a dieselbetiltassal kezdeni ...

 

1. nemetorszagban leallitunk ~15 millio dieselautot ...

 

Előzmény: Auralianus (328136)
padisah Creative Commons License 2018.06.22 0 3 328142

Troli azért nem túl népszerű mert egyrészt egyesíti a kötött és szabad pályás közlekedés összes hátrányát annak előnyei nélkül.

A troli azért nem népszerű, mert a legtöbb tömegközlekedési vállalatnál, különösen Budapesten, a buszos ágazatnak van a legnagyobb lobbiereje, akik nem fogják az imádott dízelbuszaikat másra cserélni, vagy leépülni.

 

Egyébként pedig pont hogy egyesíti a két rendszer előnyeit, vagy inkább egy olyan átmenetet képez, aminek meglenne a maga fontos szerepe.

Maga a jármű a teljesítményelektronika, és a szigetelések miatt + a csápos áramszedő miatt drága.

Ehhez még hozzájárul a felsővezeték kiépítése és fenntartása.

 

Cserébe az üzemeltetése olcsóbb, mert az áram olcsóbb energiaforrás mint a dízel.

És akkor jönnek a (buszos) lobizás eredményei:

 

- a tömegközlekedési cég nem fizeti ki a dízel teljes adóját, kedvezményes áron kapják

- olyan vonalak kerülnek kialakításra, ahol a troli egy másodrendű, feltáró-ráhordó szerepben van - ebben kéne lennie a dízel busznak

- miközben különösen a Rákóczi-Thököly tengelyen dízel buszkaravánok tülekednek az általuk okozott dugóban, és füstölik tele a várost

 

annak kellene érvényesülnie hogy a forgalom függvényében haladunk a kötöttebb pálya felé:

busz -> troli -> villamos -> metró/hév

 

ehelyett a busz felzabálja alulról a trolit, mert ez a buszos lobbi szívnek a kedves, és a villamos is felzabálja a teret a troli elől a másik oldalról, mert a kötött pálya szerelmesei meg azt erőltetik oda is ahova nem kéne

 

Előzmény: QuantumSingularitas (328134)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328141

Azt megteszi helyette az erőmű.

Előzmény: zöldkomcsi. (328139)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328140

Az volt a baj! Ha harmad annyi pénzt adtak volna az nem érdekelte volna csak azokat akik meg tudják csinálni. Pl az ország imázs pályázatra okosan csak 1.5 millió díjat dobtak fel, ha 15 lenne akkor valaki lenyúlja és lesz valami gagyiság a vége.

Ahol bőven van pénz, mindegy honnan államtól vagy banktól ott kialakul egy belső kör akik csak maguknál gyengébbet fogadnak be és egy idő, nem rövid idő alatt lecsökken a színvonal. a sportban a footballban a mexikói 0:6 volt olyasmi mint a buszgyártásban ez az akkumulátoros. Ha nem 3 hanem 30 csuklós árát adják 1 ért akkor se működne.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (328133)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 1 328139

De egy előnye csak van, nem bocsát ki semmit.

Előzmény: QuantumSingularitas (328134)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328138

Akkumulátor - felső vezeték, ez így áll szembe, az összes többi ugyan az.

Ahová kicsi a forgalom, oda meg azért nem érdemes akkumulátoros mert a dízel szennyezés is annak megfelelően kevés, gazdaságilag se éri meg.

Ettől függetlenül szerintem is a busz előbb kellene legyen akkumulátoros mint a szemlyautó, műszakiklag, de más szempont érvényesül. A trolit nem részesítjük előnybe azért mert elektromos, de olyan autót vennék én is természetesen. Nekem pl meg is felelne amik elérhetők (30 millióét...)-: ) 

Előzmény: advocatusdiaboli (328132)
padisah Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328137

amiket felsoroltál, az mind a felsővezeték része

azt a többlet eszközt/kiadást kell idesorolni, ami nem lenne felsővezeték nélkül

Előzmény: advocatusdiaboli (328135)
Auralianus Creative Commons License 2018.06.22 -3 0 328136

Valószínűleg másként képzeljük el a felmenő rendszerű kitiltást...

... én pl úgy, hogy az autó hasznos élettartamát 8 évnek tekintve... az eladását 8 évvel a  forgalomba engedési tilalom előtt rendelném el.
Te pedig ezek szerint varázspálcával overnight... remélem nem rád fogják bízni akkor a bevezetést.


****
  
Természetesen létezik egy "hatékonysági minimum" ami alatt a tárolás-visszanyerés értelmetlen az adott technológia mellett... de a gazdaságosság
és a technikailag lehetséges az nem ugyanaz...  az energiewende kezdetekor a megújulókat SEM lehetett gazdaságosan termelni (azért volt a garantált
átvételi ár)...  a tárolás "gazdaságosságának" fokmérője pedig az az áramár amivel az eltárolt, majd visszanyert energiának versenyeznie kell. Szóval
nem (csak és kizárólag) a technológiától függ, hanem a piaci áraktól. 


Pontosan ezért van szükség VALÓS politikai akaratra és forrásokra IS...


>> vicces módon pl a CERN működtetésénél fel sem merül, hogy "mennyibe kerül"...miért? Mert van valós politikai akarat az üzemeltetésére. Sőt... a
fegyverkezéskapcsán sem szempont mindez... mivel ugye "valakik" szerint a katonai (elrettentő) erő az ugye "nemzetbiztonsági érdek"... ezzel szemben

a megújuló energia meg az energiafüggetlenség... na az nem... 

Ér röhögni? Egy VALÓDI nemzetközi olajkitermelést érintő konfliktus esetén az energiaellátás jó része + a polgári közlekedés megy először a levesbe....

 

Előzmény: _Berci (328124)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.06.22 -3 0 328135

Én arról beszélek, hogy egy vonal villamosítása - AZ NEM A FELSŐVEZETÉKBŐL ÁLL. És mellesleg még a felsővezeték esetében is az ott futó drót az a költségek nagyon szűk egyszámjegyű százaléka, konkrétan legtöbbször még az 1%-ot sem éri el, százszor többe kerülnek a tartók, kereszthuzalok, betápok, egyebek.

Előzmény: QuantumSingularitas (328134)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328134

Maga a felsővezeték létesítése aprópénz a vasúti pályához képest, a MVM-nek fizetendő rendelkezésre állási díj ami nagyon megdrágítja és kis forgalmú vonalakon gazdaságtalanná teszi. Troli azért nem túl népszerű mert egyrészt egyesíti a kötött és szabad pályás közlekedés összes hátrányát annak előnyei nélkül.

Előzmény: advocatusdiaboli (328127)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328133

Fenét, kaptak rá egy csomó állami pénzt. Plusz túlárazott beszerzést 20db-ra. Ebből csodát lehetett volna tennie másnak.  A fejlesztési kezdeményezések soha nem sajtóhírek. Sajtóban mindig az ugrál, aki állami pénzre ácsingózik, de nincs semmije.

Előzmény: padisah (328120)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.06.22 -2 0 328132

Csak tudod ez olyan dolog, hogy ez villanymotor sem csak "drótból" áll, sőt, adott esetben a drót még a kisebb költségek közé tartozik..

Előzmény: zöldkomcsi. (328129)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328131

....több áram kell, mert be az akkuba ki az akkuból is elvisz vagy 20% ott.

Előzmény: zöldkomcsi. (328129)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328130

Szerintem meg halvány fogalmad sincs az egészről, de nem baj. Szívesen elmondom.

Előzmény: padisah (328120)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328129

Te világosítottál fel, hogy a vezeték a legkevesebb benne. Az akkumulátorba is áram kell.

Előzmény: advocatusdiaboli (328127)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328128

Az elektromos repülésnek is rossz vége lett. De ez nem azért van mert állami pénz, ahol akárhonnan de sok a pénz ott a személyek kiválogatódása mindég kontra szelektív folyamat eredménye.

advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.06.22 -2 0 328127

Az a baj, hogy halovány gőzöd sincs róla, a valóságban mi mennyibe kerül...

A trolihoz szükséges villamos felsővezeték létesítése és üzemeltetése EGY VAGYON, nem véletlenül van olyan kevés trolivonal. Egy villamosított vasútvonal létesítési költségei mindennel együtt közel megduplázzák a nem villamosítottét - pont ezért is nem villamosított még ma sem a hazai vasútvonalak igen jelentős hányada...

Előzmény: zöldkomcsi. (328125)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328126

Ez nem lesz jó, ez a rendszer így nagyon nem jó. Egy feudális leosztás jobb lenne, oda kell adni a pénzt a kiválasztottnak, dorbézolja el nyugodtan akkor elképzelhető, hogy végül oda kerül ahol tudnak is kezdeni vele valamit.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (328103)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328125

De értelme se semmi, az akkumulátort fel kell tölteni, akkor meg már tök mindegy ha létesít felső vezetéket, tizedébe se kerül mint minden buszba akkumulátor. A háttér kiszolgálás meg ugyan az, az kis drót a levegőben az már semmi, akkumulátoros villanymozdonyt se láttam még.

Előzmény: padisah (328120)
_Berci Creative Commons License 2018.06.22 -5 0 328124

 

semmiféle gondot nem látk az ICE felmenő rendszerű be/kitiltogatásában, másrészt a közvélemény nélkül soha az életben nem lenne ellensúlyozható a fosszilis lobbi aknamunkája se a közlekedés se az energiaszektor átállítása terén.

 

En meg latok! Ugyanis, ha kitiltanad a dieseleket ... akkor hirtelen eklöallna (EU meretben) többszaz milliard €-nyi hulladekmassza. Jo allapotban levö, müködökepes autok tizmillioi, amelyek csak a törvenyhozasi hatalom miatt kerülnek a hulladektelepekre ...

Nemetorszagban mar problema, hogy 3-4 eves dieselautokat lecserelnek (amelyeket utana alig, vagy nem lehet ismet eladni), mert a tulajok nem szeretnek, ha elöbb-utöobb kitiltanak öket olyan utvonalakrol/varosokbol, amelyeket minden nap "hasznalnak".

 

... ami egészen biztosan változni fog. Mivel a problémával eddig érdemben nem foglalkozott senki ...

 

Ez nem igy van. Szinte minden szobajöhetö tarolasi, bontasi, szintetizalasi(mümetan, müalkohol, methanol, buzhanol, hidrogen -> gazhalozat ... elkepzelesre leteznek legalabb pilotprojektek (olyan 1-5 MW tartomanyban). Addig, amig ezen atalakitok elvileg sem lehetnek (valamennyire) gazdasagosak, ... addig nem keszülnek ipari meretben ... Ugyanis nincs ertelme egy ipari minösegü (es ezaltal draga) atalakitot evente 100-200 oraban hasznalni (jelenleg meg annyi se lenne, mert meg NINCS megujulobol tultermeles).

 

Előzmény: Auralianus (328118)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328123

(-: Nyugi már! Na! Olyat tényleg még én se tudok csinálni, egyszerű okai vannak, nem lehet. Alacsony hőmérséklet az a baj, magas hőmérséklet az a baj. Ez valami politikai nem tudom mi lehetett.

Előzmény: advocatusdiaboli (328107)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328122

Már van 2, Seszták Miklós személyében 2 re emelkedett a simicskák száma.

Előzmény: advocatusdiaboli (328116)
_Berci Creative Commons License 2018.06.22 -5 0 328121

Mar volt rola szo, hogy a kinai varosban (Schenzen) mind a ~16000 busz elektronyos ... es ezzel az ottani tömegközlekedesben az EV-buszok aranya 100% (ök az elsö nagyvaros, ahol 100% az EV-buszok aranya ...). Igy is lehet csinalni ...

Előzmény: szilvatövis (328117)
padisah Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328120

Tudsz (szabad?) mondani valamit erről az iparági kezdeményezésről?

Ez nem jutott el a publikus médiába, nekem kicsit érthetetlen is ez a negatív hozzáállás többek között a te részedről.

 

Én amúgy maximálisan szurkolnék a projektnek, mert olyan területeken innovál, ami minden szempontból fontos lenne.

Ezt a kormányzati kapcsolat dolgot is (a publikus méda infók alapján természetesen) olyannak látom, hogy előbb volt a termék, aztán kezdtek hozzá patrónust keresni, és nem a patrónussal a háta mögött kezdett bele a projektbe kb a közpénz lenyúlásának a szándékával.

 

Ez azért szerintem ég és föld.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (328110)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.06.22 -1 0 328119

Persze, nem konkrétan az elektromos busz a zűrös (vagy bármiféle busz, hiszen az Egyedi "termékei" között minden más is problémás) - hanem az ezen konkrét, OVIMészáros által a költségvetés lehúzására gründolt bűnszövetkezet által kiizzadt ipari hulladékokkal.

Előzmény: szilvatövis (328117)
Auralianus Creative Commons License 2018.06.22 -1 0 328118

Egyrészt - veled ellentétben - semmiféle gondot nem látk az ICE felmenő rendszerű be/kitiltogatásában, másrészt a közvélemény
nélkül soha az életben nem lenne ellensúlyozható a fosszilis lobbi aknamunkája se a közlekedés se az energiaszektor átállítása terén.

 

Leginkább úgy vélem, hogy "exhas" kijelentések tengerével találkozunk. egy múszaki probléma megoldásával a megjelenése UTÁN

szokás foglalkozni... előtte ritkán. Pontosan emiatt a megújulóknak először igenismeg KELL jelennie az elektromos rendszerben ahhoz,
hogy a zökkenőmentes integrálásuk problematikájával foglalkozni kezdjenek. Pontosan ez igaz az energiatárolás kérdéskörére IS. 

 

 

Tök szépen hangzik "elméletileg" hogy évszakos tárolás nélkül nem lehet... de ez egy pillanatnyi helyzet, ami egészen biztosan változni

fog. Mivel a problémával eddig érdemben nem foglalkozott senki (és most is csak kevesek és leginkább félgőzzel, mivel nincs a probléma
megoldásához pl pénzjutalom rendelve).. ezért nem is csoda, hogy a dolgok nem haladnak...

 



ui: ha úgy érzed (vagy a kormányzat úgy érzi vagy az energiaszektor szereplői úgy érzik), hogy  problémás ez a "dilettáns" aktivizmus,
akkor hajrá nosza... meg lehet mutatni miként foglalkozik a kérdéssel egy profi. A demokrácia mostani válságának  egyik fő oka pont a
passzív, megoldásokat vagy elfogadható (ütem)terveket szállítani nem hajlandó elitizmusban keresendő....nem látok érdemi különbséget

aközött, hgoy kirekesztesz valakit a társadalomból és megfosztod az érdekképviselet jogától... és aközött, hogy "alkalmatlannak nyivánítod"
és leszarod a véleményét/megfosztod az érdekképviselet jogától.

Előzmény: advocatusdiaboli (328115)
szilvatövis Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328117

Amit tudni lehet az elektromos buszokról, alkalamatlanságuk nem az akkumulátoros hajtásból fakad, hanem egyéb gyártási problémák tömkelegéből. Repedezik a kompozit alváz, málik le a szigetelés, beázik, stb.

Tehát kell egy kis elfogultság ahhoz, hogy ezekenek a kudarcos példányoknak a kapcsán az elektromos busz kategóriát minősítsük sommásan.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-04-23/electric-buses-are-hurting-the-oil-industry

 

advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.06.22 -1 0 328116

Semmi gond. :-))

A dolog azért aggasztó - mert emblematikus, jól mutatja, hogy a NER gazdasági hátországában valójában semmi sem működik, minden az állami erőforrások szükség szerinti korlátlan elérésére van alapozva. Simicska legalább egy dörzsölt alak volt, aki ellenzékben/ellenszélben is talpon tudott maradni, működőképessé tudta tenni az üzleti érdekeltségeit. A mostani NER-es garnitúra által összekapart céghálókból mi és meddig maradna életben - ellenzékben, ötszörösen túlárazható garantált kormányzati megbízatások, számolatlanul kérhető TAO pénzek nélkül??

Nem sok - és az sem sokáig...

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (328112)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!