Tudsz (szabad?) mondani valamit erről az iparági kezdeményezésről?
Ez nem jutott el a publikus médiába, nekem kicsit érthetetlen is ez a negatív hozzáállás többek között a te részedről.
Én amúgy maximálisan szurkolnék a projektnek, mert olyan területeken innovál, ami minden szempontból fontos lenne.
Ezt a kormányzati kapcsolat dolgot is (a publikus méda infók alapján természetesen) olyannak látom, hogy előbb volt a termék, aztán kezdtek hozzá patrónust keresni, és nem a patrónussal a háta mögött kezdett bele a projektbe kb a közpénz lenyúlásának a szándékával.
Persze, nem konkrétan az elektromos busz a zűrös (vagy bármiféle busz, hiszen az Egyedi "termékei" között minden más is problémás) - hanem az ezen konkrét, OVIMészáros által a költségvetés lehúzására gründolt bűnszövetkezet által kiizzadt ipari hulladékokkal.
Egyrészt - veled ellentétben - semmiféle gondot nem látk az ICE felmenő rendszerű be/kitiltogatásában, másrészt a közvélemény nélkül soha az életben nem lenne ellensúlyozható a fosszilis lobbi aknamunkája se a közlekedés se az energiaszektor átállítása terén.
Leginkább úgy vélem, hogy "exhas" kijelentések tengerével találkozunk. egy múszaki probléma megoldásával a megjelenése UTÁN
szokás foglalkozni... előtte ritkán. Pontosan emiatt a megújulóknak először igenismeg KELL jelennie az elektromos rendszerben ahhoz, hogy a zökkenőmentes integrálásuk problematikájával foglalkozni kezdjenek. Pontosan ez igaz az energiatárolás kérdéskörére IS.
Tök szépen hangzik "elméletileg" hogy évszakos tárolás nélkül nem lehet... de ez egy pillanatnyi helyzet, ami egészen biztosan változni
fog. Mivel a problémával eddig érdemben nem foglalkozott senki (és most is csak kevesek és leginkább félgőzzel, mivel nincs a probléma megoldásához pl pénzjutalom rendelve).. ezért nem is csoda, hogy a dolgok nem haladnak...
ui: ha úgy érzed (vagy a kormányzat úgy érzi vagy az energiaszektor szereplői úgy érzik), hogy problémás ez a "dilettáns" aktivizmus, akkor hajrá nosza... meg lehet mutatni miként foglalkozik a kérdéssel egy profi. A demokrácia mostani válságának egyik fő oka pont a passzív, megoldásokat vagy elfogadható (ütem)terveket szállítani nem hajlandó elitizmusban keresendő....nem látok érdemi különbséget
aközött, hgoy kirekesztesz valakit a társadalomból és megfosztod az érdekképviselet jogától... és aközött, hogy "alkalmatlannak nyivánítod" és leszarod a véleményét/megfosztod az érdekképviselet jogától.
Amit tudni lehet az elektromos buszokról, alkalamatlanságuk nem az akkumulátoros hajtásból fakad, hanem egyéb gyártási problémák tömkelegéből. Repedezik a kompozit alváz, málik le a szigetelés, beázik, stb.
Tehát kell egy kis elfogultság ahhoz, hogy ezekenek a kudarcos példányoknak a kapcsán az elektromos busz kategóriát minősítsük sommásan.
A dolog azért aggasztó - mert emblematikus, jól mutatja, hogy a NER gazdasági hátországában valójában semmi sem működik, minden az állami erőforrások szükség szerinti korlátlan elérésére van alapozva. Simicska legalább egy dörzsölt alak volt, aki ellenzékben/ellenszélben is talpon tudott maradni, működőképessé tudta tenni az üzleti érdekeltségeit. A mostani NER-es garnitúra által összekapart céghálókból mi és meddig maradna életben - ellenzékben, ötszörösen túlárazható garantált kormányzati megbízatások, számolatlanul kérhető TAO pénzek nélkül??
Nem gondolom, azt viszont gondolom, hogy a közvélemény messze nem ilyen tudatos és tájékozott, és a közvéleményt egyértelműen sikerült eltéríteni holtvágányokra.
És a politikusok a közvéleményt akarják kiszolgálni - a többi kikombinálható.
Nem ez történt. Volt egy értelmes ipari szereplők által kezdeményezett elektromos busz projekt jóval a konkurencia előtt, aminek az ötletét a Mészárosék lenyúlták és ezt a szart hozták ki belőle.
Ha megnézed soha nem azt kommunikálta Mészáros, hogy az ő ötlete lett volna, miközben próbálta azt megoldani, hogy a nap csak rá süssön. Meg is oldotta, el is baszta ahogy kell.
A helyesen kijelölt prioritások fontosságára próbálnám felhívni a figyelmet.
Mert tényleg úgy látom, hogy a zöldmozgalmárság reménytelenül beleragadt a szem előtt lévő, mindenkinek látható, így könnyen megérthető - viszont valójában nem is biztos, hogy olyan fontos és meghatározó dolgokon való lovagolásba, miközben a tényleg meghatározó fontosságú területek szép csöndben elsikkadnak.
Nem az elvekkel van baj - a konkrét eset az, ami "torka véres". Haveri alapon, kormányzati presztízsprojektet gyártva ráerőltettek a BKV/BKK-ra egy olyan társaságot, amelyről előre lehetett tudni, hogy nem lesz képes teljesíteni a vállalt feladatot - de akkor is muszáj volt velük szerződni. Ez lett a vége.
Amúgy meg azért nem ennyire egyszerű a dolog, a városi buszok elektromossá tétele egyfelől nyilván kézenfekvő volna - másfelől viszont a mai akkukkal nagyon nehéz megfelelni a hatótávolság-elvárásnak még, egy személygépkocsi jellemzően sokszorosan többet áll, mint amit fut - egy busztól pont a fordítottja az elvárás.
Érdekes, pedig ez az aminél a méret korlát se olyan erős mint a személyautónál és a tömege se olyan nagy mint egy teherautónak, ezt lenne legkézenfekvőbb villanyosítani.
A VW 100 millió dollárt fektetett egy amerikai cégbe szilárd test akkumulátor fejlesztésre. Csak egy probléma van, olyan nincs és soha nem is lesz. (ha csak úgy nem ahogy igaza lett az alkimistáknak is, tényleg lehet aranyat csinálni) De akkor ez most mi volt?
pedig pont a busz lenne legalkalmasabb terep a villanyoístásra.
Az ja, az biztos, szokta írogatni a thétátok, hogy d-amerikával nem lehet megjátszani amit az arab olajjal, hogy a bányákat leválasztani kis pár millió lakossággal szabad, békés, demokratikus ....vagy feudális mindegy... államokra. Két opció van, milliárd ember életszínvonalát emelni, vagy kinyerni a tengervízből, valahogy csinálni kell valakiknek azt is.
Ezen kár erőlködni, advo. Ingyen SOHA nem lesz, ha fejre álltok is akkor is valakinek valahol valamikor valamiből valahogy valamit kell csinálni. Annak biztosítanotok kell ruhát, cipőt, napi 3 szori étkezést, sőt, egyebeket, szórakozás játék nélkül már bizonyos emlős állatok sem tudnak létezni. Ez van.
De ilyen feltételekkel lenne az most is, technológia van elég, csak így nem kell. Ez a ....a.... tudod mi? hányszor íratod le, hogy ez a
társadalmi rendszer
a fosszilis energia hordozók és a tiszta víz és levegő korlátlan rendelkezésre állására van alapozva.
... a megújulós áram, mint a fosszilis... tárolni nem tudjuk.. TÉNY... tehát a 100%-os diverzitás nem lehetséges MA... erre alapozva szerinted
Szerintem ebben a topikban többszazszor le lett irva, hogy MAI ISMERETEINK SZERINT a junk arambol hidrolizissel hidrogen keszithetö, ... majd abbol vagy "fuel cell" segitsegevel, vagy turbinaval, esetleg hidrogennel müködtetett ICE motorral szabalyozhato aram keszithetö.
Pl. volt valamikor (talan 2000-ben es Hannover-ben) egy World Expo, ahol MINDEN taxi hidrogenüzemü volt (igaz ICE motorban egettek el a hidrogent). Ujdonsagrol szo sincs ... technikai gondok sincsenek ... a problema gyökere inkabb gazdasagi ... Majd akkor lesz ez alkalmazva, ha "kenyszerhelyzet" all elö ... es mar nem lehet kikerülni ezt a variaciot ...
Lehet azért, mert TE pedig úgy vitázol velem, mintha minden a mostaninál gyorsabb ütemű átállást sürgető kezdeményezés egy sötétzöld ökoterrorista rémálommal érne fel ami a sötét-középkorba, és a mobilitás teljes feládásába kényszerítené a társadalmat...
ok hogy nem tudjuk nagy biztonsággal, de azért tudományos igényű előrejelzések léteznek (pl. MTA-) amely szerint Magyarországon az átlagos kb. felével fog nőni az átlaghőmérséklet, ellenben az elmúlt 100 évhez képest lényegesen szélsőségesebb lesz mind a hőmérséklet, mind a csapadék eloszlása - utóbbi nyáron a jelenleginél (is) kevesebb várható.
Természetesen vitatható hogy ez mekkora százalékban fog teljesülni, de azért valószínűsítem hogy nagyobb mint 50...
Erre igenis lehet(ne) készülni, elsősorban vízgazdálkodással - ill. pl. erdőgazdálkodással, utóbbi úgy tudom egyébként figyelembe is veszi ezt.
Az azonnali váltáshoz - egyáltalán: váltáshoz - tényleg nincs technológia. Vagyis bármiféle ütemterv csak esetlegesen készíthető, hiszen előbb olyan technológiák kifejlesztésére is szükség van - amelyek ma még nincsenek készen, és megbízhatóan, bizonyosan nem is lehet megmondani, mikorra lesznek azok. Ahogy a Manhattan-terv tudósai sem tudhatták megmondani - akárhogy követelték tőlük, és akárhogy is feszültek be a témába - hogy mikorra lesz atombomba... Pont arról szólt a történet, hogy még nem megoldott, részben pontosan nem is ismert problémákat kellett hozzá megoldani...
De ettől függetlenül ütemterv azért felvázolható - azt viszont nem értem, hogy miért rajtam kéred számon. Úgy vitázol velem, mint ha személy szerint én lennék a felelős azért, hogy nem az általad elvárt ütemben halad az átállás a megújulókra...