Keresés

Részletes keresés

padisah Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328120

Tudsz (szabad?) mondani valamit erről az iparági kezdeményezésről?

Ez nem jutott el a publikus médiába, nekem kicsit érthetetlen is ez a negatív hozzáállás többek között a te részedről.

 

Én amúgy maximálisan szurkolnék a projektnek, mert olyan területeken innovál, ami minden szempontból fontos lenne.

Ezt a kormányzati kapcsolat dolgot is (a publikus méda infók alapján természetesen) olyannak látom, hogy előbb volt a termék, aztán kezdtek hozzá patrónust keresni, és nem a patrónussal a háta mögött kezdett bele a projektbe kb a közpénz lenyúlásának a szándékával.

 

Ez azért szerintem ég és föld.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (328110)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.06.22 -1 0 328119

Persze, nem konkrétan az elektromos busz a zűrös (vagy bármiféle busz, hiszen az Egyedi "termékei" között minden más is problémás) - hanem az ezen konkrét, OVIMészáros által a költségvetés lehúzására gründolt bűnszövetkezet által kiizzadt ipari hulladékokkal.

Előzmény: szilvatövis (328117)
Auralianus Creative Commons License 2018.06.22 -1 0 328118

Egyrészt - veled ellentétben - semmiféle gondot nem látk az ICE felmenő rendszerű be/kitiltogatásában, másrészt a közvélemény
nélkül soha az életben nem lenne ellensúlyozható a fosszilis lobbi aknamunkája se a közlekedés se az energiaszektor átállítása terén.

 

Leginkább úgy vélem, hogy "exhas" kijelentések tengerével találkozunk. egy múszaki probléma megoldásával a megjelenése UTÁN

szokás foglalkozni... előtte ritkán. Pontosan emiatt a megújulóknak először igenismeg KELL jelennie az elektromos rendszerben ahhoz,
hogy a zökkenőmentes integrálásuk problematikájával foglalkozni kezdjenek. Pontosan ez igaz az energiatárolás kérdéskörére IS. 

 

 

Tök szépen hangzik "elméletileg" hogy évszakos tárolás nélkül nem lehet... de ez egy pillanatnyi helyzet, ami egészen biztosan változni

fog. Mivel a problémával eddig érdemben nem foglalkozott senki (és most is csak kevesek és leginkább félgőzzel, mivel nincs a probléma
megoldásához pl pénzjutalom rendelve).. ezért nem is csoda, hogy a dolgok nem haladnak...

 



ui: ha úgy érzed (vagy a kormányzat úgy érzi vagy az energiaszektor szereplői úgy érzik), hogy  problémás ez a "dilettáns" aktivizmus,
akkor hajrá nosza... meg lehet mutatni miként foglalkozik a kérdéssel egy profi. A demokrácia mostani válságának  egyik fő oka pont a
passzív, megoldásokat vagy elfogadható (ütem)terveket szállítani nem hajlandó elitizmusban keresendő....nem látok érdemi különbséget

aközött, hgoy kirekesztesz valakit a társadalomból és megfosztod az érdekképviselet jogától... és aközött, hogy "alkalmatlannak nyivánítod"
és leszarod a véleményét/megfosztod az érdekképviselet jogától.

Előzmény: advocatusdiaboli (328115)
szilvatövis Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328117

Amit tudni lehet az elektromos buszokról, alkalamatlanságuk nem az akkumulátoros hajtásból fakad, hanem egyéb gyártási problémák tömkelegéből. Repedezik a kompozit alváz, málik le a szigetelés, beázik, stb.

Tehát kell egy kis elfogultság ahhoz, hogy ezekenek a kudarcos példányoknak a kapcsán az elektromos busz kategóriát minősítsük sommásan.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-04-23/electric-buses-are-hurting-the-oil-industry

 

advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.06.22 -1 0 328116

Semmi gond. :-))

A dolog azért aggasztó - mert emblematikus, jól mutatja, hogy a NER gazdasági hátországában valójában semmi sem működik, minden az állami erőforrások szükség szerinti korlátlan elérésére van alapozva. Simicska legalább egy dörzsölt alak volt, aki ellenzékben/ellenszélben is talpon tudott maradni, működőképessé tudta tenni az üzleti érdekeltségeit. A mostani NER-es garnitúra által összekapart céghálókból mi és meddig maradna életben - ellenzékben, ötszörösen túlárazható garantált kormányzati megbízatások, számolatlanul kérhető TAO pénzek nélkül??

Nem sok - és az sem sokáig...

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (328112)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.06.22 -1 0 328115

Nem gondolom, azt viszont gondolom, hogy a közvélemény messze nem ilyen tudatos és tájékozott, és a közvéleményt egyértelműen sikerült eltéríteni holtvágányokra.

És a politikusok a közvéleményt akarják kiszolgálni - a többi kikombinálható.

Előzmény: Auralianus (328113)
Auralianus Creative Commons License 2018.06.22 -1 0 328114

gyorsan korrigálom... mielőtt megint rárepülsz :)

 hogy a dízelek+ICE betiltása

 hogy a dízelek+ICE felmenő rendszerben történő betiltása

Előzmény: Auralianus (328113)
Auralianus Creative Commons License 2018.06.22 -1 0 328113

Vagy még mindig elbeszélgetünk egymás mellett...

... vagy valamiért AZT GONDOLOD, hogy a K+F forrásaink annyira végesek, hogy egyszerre csak EGY dolog kutatható? 

szimplán nem értem a vesszőparipád a prioritásokon... de tényleg...  miért lenne baj, ha EGYSZERRE történnek dolgok és nem "egymásután" ?


Mondtamén olyat, hogy a dízelek+ICE betiltása ELŐBBRE VALÓ, mint az évszakos energiatárolás? Esetleg olyat, hogy most NE fejlesszünk olcsó

napelemet, mert "máshová kell koncentrálni"?

Szeirntem nem (ha mégis, akkor idézd már be kérlek)...  

Előzmény: advocatusdiaboli (328109)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328112

Igazad van, korán van még...MC.

Előzmény: advocatusdiaboli (328111)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.06.22 -2 0 328111

Magyarán pontosan az történt, amit írtam. Olvasd el még egyszer - kérlek.. ;-)))

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (328110)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328110

Nem ez történt. Volt egy értelmes ipari szereplők által kezdeményezett elektromos busz projekt jóval a konkurencia előtt, aminek az ötletét a Mészárosék lenyúlták és ezt a szart hozták ki belőle.

 

Ha megnézed soha nem azt kommunikálta Mészáros, hogy az ő ötlete lett volna, miközben próbálta azt megoldani, hogy a nap csak rá süssön. Meg is oldotta, el is baszta ahogy kell.

 

 

Előzmény: advocatusdiaboli (328105)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.06.22 -1 1 328109

A helyesen kijelölt prioritások fontosságára próbálnám felhívni a figyelmet.

Mert tényleg úgy látom, hogy a zöldmozgalmárság reménytelenül beleragadt a szem előtt lévő, mindenkinek látható, így könnyen megérthető - viszont valójában nem is biztos, hogy olyan fontos és meghatározó dolgokon való lovagolásba, miközben a tényleg meghatározó fontosságú területek szép csöndben elsikkadnak.

Előzmény: Auralianus (328096)
Salvor2 Creative Commons License 2018.06.22 0 1 328108

Peak Tesla solar

 

advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.06.22 -2 0 328107

Hogyne, hiszen DrdrPhdProfHabil Théta ehhez IS mindenkinél jobban ért...

Előzmény: zöldkomcsi. (328100)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.06.22 -2 0 328106

Blabla.

Eleve théta, a bolygón nem egy és egységes társadalmi és gazdasági rendszer működik. Nagyon nem. Most akkor melyik is az alkalmatlan és mire?

Blabla.

Előzmény: zöldkomcsi. (328098)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.06.22 -2 1 328105

Nem az elvekkel van baj - a konkrét eset az, ami "torka véres". Haveri alapon, kormányzati presztízsprojektet gyártva ráerőltettek a BKV/BKK-ra egy olyan társaságot, amelyről előre lehetett tudni, hogy nem lesz képes teljesíteni a vállalt feladatot - de akkor is muszáj volt velük szerződni. Ez lett a vége.

 

Amúgy meg azért nem ennyire egyszerű a dolog, a városi buszok elektromossá tétele egyfelől nyilván kézenfekvő volna - másfelől viszont a mai akkukkal nagyon nehéz megfelelni a hatótávolság-elvárásnak még, egy személygépkocsi jellemzően sokszorosan többet áll, mint amit fut - egy busztól pont a fordítottja az elvárás. 

Előzmény: zöldkomcsi. (328104)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.21 0 0 328104

Érdekes, pedig ez az aminél a méret korlát se olyan erős mint a személyautónál és a tömege se olyan nagy mint egy teherautónak, ezt lenne legkézenfekvőbb villanyosítani.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (328103)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2018.06.21 0 0 328103

Teljesen nyilvánvaló volt, hogy ez lesz a eredménye. Ezt a kezdetektől lehetett tudni.

Előzmény: zöldkomcsi. (328099)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.21 0 0 328102

.... úgy lehet, amikor nem tud vele mit csinálni.

Előzmény: zöldkomcsi. (328101)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.21 0 2 328101

holott már MOST olcsóbb a megújulós áram, mint a fosszilis

 

Dehogy is olcsóbb, csak arra nem épült még rá az a pénzügyi rendszer.

Előzmény: Auralianus (328087)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.21 0 0 328100

A VW 100 millió dollárt fektetett egy amerikai cégbe szilárd test akkumulátor fejlesztésre. Csak egy probléma van, olyan nincs és soha nem is lesz. (ha csak úgy nem ahogy igaza lett az alkimistáknak is, tényleg lehet aranyat csinálni) De akkor ez most mi volt?

zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.21 0 0 328099

Ebben pl nem hinném lítium hiány volt a probléma:

https://index.hu/belfold/budapest/2018/06/21/eddig_birta_az_uj_magyar_elektromos_csodabusz/

pedig pont a busz lenne legalkalmasabb terep a villanyoístásra.

 

Az ja, az biztos, szokta írogatni a thétátok, hogy d-amerikával nem lehet megjátszani amit az arab olajjal, hogy a bányákat leválasztani kis pár millió lakossággal szabad, békés, demokratikus ....vagy feudális mindegy... államokra. Két opció van, milliárd ember életszínvonalát emelni, vagy kinyerni a tengervízből, valahogy csinálni kell valakiknek azt is.

Előzmény: Auralianus (328091)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.21 -1 0 328098

Ezen kár erőlködni, advo. Ingyen SOHA nem lesz, ha fejre álltok is akkor is valakinek valahol valamikor valamiből valahogy valamit  kell csinálni. Annak biztosítanotok kell ruhát, cipőt, napi 3 szori étkezést, sőt, egyebeket, szórakozás játék nélkül már bizonyos emlős állatok sem tudnak létezni. Ez van.

De ilyen feltételekkel lenne az most is, technológia van elég, csak így nem kell. Ez a ....a.... tudod mi? hányszor íratod le, hogy ez a

társadalmi rendszer

a fosszilis energia hordozók és a tiszta víz és levegő korlátlan rendelkezésre állására van alapozva.

Meg - va - gyok - ért - ve

?

Előzmény: advocatusdiaboli (328092)
_Berci Creative Commons License 2018.06.21 -4 1 328097

 

... a megújulós áram, mint a fosszilis... tárolni nem tudjuk.. TÉNY... tehát a 100%-os diverzitás nem lehetséges MA... erre alapozva szerinted

 

Szerintem ebben a topikban többszazszor le lett irva, hogy MAI ISMERETEINK SZERINT a junk arambol hidrolizissel hidrogen keszithetö, ... majd abbol vagy "fuel cell" segitsegevel, vagy turbinaval, esetleg hidrogennel müködtetett ICE motorral szabalyozhato aram keszithetö.

 

Pl. volt valamikor (talan 2000-ben es Hannover-ben) egy World Expo, ahol MINDEN taxi hidrogenüzemü volt (igaz ICE motorban egettek el a hidrogent). Ujdonsagrol szo sincs ... technikai gondok sincsenek ... a problema gyökere inkabb gazdasagi ... Majd akkor lesz ez alkalmazva, ha "kenyszerhelyzet" all elö ... es mar nem lehet kikerülni ezt a variaciot ...

 

Előzmény: Auralianus (328087)
Auralianus Creative Commons License 2018.06.21 -1 0 328096

Lehet azért, mert TE pedig úgy vitázol velem, mintha minden a mostaninál gyorsabb ütemű átállást sürgető kezdeményezés egy
sötétzöld ökoterrorista rémálommal érne fel ami a sötét-középkorba, és a mobilitás teljes feládásába kényszerítené a társadalmat...


... örülök neki, hogy ezen túlléptünk :)

Előzmény: advocatusdiaboli (328092)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2018.06.21 0 0 328095

Na akkor újabb sötétzöld vágyálom ígéret https://www.tokamakenergy.co.uk/ 2030 ra kereskedelmi célű reaktor.

pavarotti Creative Commons License 2018.06.21 0 0 328094

ok hogy nem tudjuk nagy biztonsággal, de azért tudományos igényű előrejelzések léteznek (pl. MTA-) amely szerint Magyarországon az átlagos kb. felével fog nőni az átlaghőmérséklet, ellenben az elmúlt 100 évhez képest lényegesen szélsőségesebb lesz mind a hőmérséklet, mind a csapadék eloszlása - utóbbi nyáron a jelenleginél (is) kevesebb várható.

Természetesen vitatható hogy ez mekkora százalékban fog teljesülni, de azért valószínűsítem hogy nagyobb mint 50...

 

Erre igenis lehet(ne) készülni, elsősorban vízgazdálkodással - ill. pl. erdőgazdálkodással, utóbbi úgy tudom egyébként figyelembe is veszi ezt.

Előzmény: advocatusdiaboli (328084)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2018.06.21 0 0 328093

A lítium mint az akku reagense tárolási probléma nem termelési. Benne van a nevében akkumulátor. Akkumulál: felhalmoz, tartalékol, lerakódik. 

Előzmény: Auralianus (328091)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.06.21 -1 1 328092

Az azonnali váltáshoz - egyáltalán: váltáshoz - tényleg nincs technológia. Vagyis bármiféle ütemterv csak esetlegesen készíthető, hiszen előbb olyan technológiák kifejlesztésére is szükség van - amelyek ma még nincsenek készen, és megbízhatóan, bizonyosan nem is lehet megmondani, mikorra lesznek azok. Ahogy a Manhattan-terv tudósai sem tudhatták megmondani - akárhogy követelték tőlük, és akárhogy is feszültek be a témába - hogy mikorra lesz atombomba... Pont arról szólt a történet, hogy még nem megoldott, részben pontosan nem is ismert problémákat kellett hozzá megoldani...

 

De ettől függetlenül ütemterv azért felvázolható - azt viszont nem értem, hogy miért rajtam kéred számon. Úgy vitázol velem, mint ha személy szerint én lennék a felelős azért, hogy nem az általad elvárt ütemben halad az átállás a megújulókra...

Előzmény: Auralianus (328087)
Auralianus Creative Commons License 2018.06.21 -2 0 328091

Hát az éjszaka miatt nem jó a napelem, a szécsend miatt a szélkerék és a lítiumhiány miatt az EV... 

Ez a mantra nem? Kimaradt valami? :)

Előzmény: QuantumSingularitas (328090)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!