Hagyd most már abba kérlek ezt a faxságot - VÉGLEG. Nagyon kérlek...
Ez a "200km a felhasználók 98%-nak elég" marhaság nálatok zöldségeknél valami rögeszme?
Senki nem fog megvenni egy olyan autót, amivel nem tud utána elmenni nyaralni, amivel nem tud elmenni egy hosszabb útra a családdal EGYÁLTALÁN, amibe nem tud "csak úgy beugrani" és elmenni a vidéki nagymamához (ahol nem tudja tölteni, vagy nem biztosan, és ha el is ér odáig, vissza már biztosan nem) - és amelyet egyáltalán nem fog tudni használni még esetleg munkába járáshoz sem, ha bármi okból úgy alakul, hogy este nem tudja valahol töltőre dugni...
Vagy legfeljebb akkor fog ilyen kocsit venni, ha a lehetőségeihez mérten filléres, és tarthat mellette "egy igazit" is. Ez is a jellemző egyébként, az elektromos autó jelenleg jórészt a gazdagok játékszere, és a legtöbb második-harmadik kocsinak van tartva.
Majd ha az EV-k egy árban lesznek a hétköznapi ICE autókkal (még hibridet sem vesz meg a többség !!!), elmennek 5-600km-t és meglesz hozzájuk a megfelelő, szabványosított és általános töltőhálózat-infrastruktúra - akkor úgyis le fogják váltani az ICE kocsikat.
Majd kilobbizzák maguknak, hogy nyereségesek legyenek. Legfeljebb a fejlesztési források nem biturbóra és 10 sebességes szekvenciális váltóra mennek el.
Az autóipar is egy visszacsatolt rendszer... persze mindig vannak nyertesek és vesztesek (Opel), de dráma az nincs, mert időben beavatkoznak, hogy ne lehessen.
A kínában eladott modellekkel kapcsolatosan egész más az elvárás, mint amit a legtöbb fórumtárs itt erőltet.
Saját tapasztalatból kiindulva egy teli tankkal 200 km megtételére MINDEN körülmények között képes járgány a család mobilitási igényének 98%-át simán képes fedezni...ha ésszerű árakon bérelhető járgány az EU tetszőleges szegletében, akkor értelmesebb választás az 1000km-es távokat inkább vonatozva megtenni, majd a végcélnál járgányt bérelni... mint 1000km-eket vezetgetni...
....szerintem.
Nem véletlenül kísérletezgetnek a MaaS (Mobility as a Service) -al EU szerte... az, hogy a dolog MA úgy áll, ahogy
korántsem jelenti azt, hogy a történelemnek vége... nem fejlődik semmi sehová...
Itt nezelödj kicsit. Szerintem inkabb megiscsak a vilagpiacrol szol, de valoban nem teljesen 1ertelmü ...
Mindenesetre ugy gondoljak, hogy
The auto industry and technology players looking to get into transportation are spending $255 billion on 200-plus electric models, many of which will be unprofitable, and $61 billion toward autonomous vehicles that consumers aren’t prepared to buy, the consultants said in the study, released Wednesday. It predicts a “a pile-up of epic proportions.”
Monnyuk ennyit ki tud nyögni globalisan a ~10 legnagyobb gyarto ...
... ez a tanulmány mintha CSAK az USA-ról szólna... a világ többi részén ugyanis 2021-2022-re várhatóan egy eléggé
sűrű töltőhálózat fog kiépülni. A Teslának ugye van saját hálózata (ami ugye egyre jobban kezd alulméretezetté válni)
a többiek meg vagy megoldják, vagy kimaradnak az innovációból.
A Tövis által is linkelt EU-policy pedig épp a helyi mikrogridek, smartgridek és a decentralizált termelés mellett teszi le a
voksot. Szóval kétlem, hogy mire az autóipar megjelenik a piacon a modelljeivel, addigra a cikkben felvetett probléma
ne lenne legalább részben megoldva. Gyantom, hogy Kína sem fog a babérjain ülni 5 évig... tekintve a légszennyezettség mértékét és az elektromos buszok forgalomba állításának jelenlegi tempóját...
Rangununk szamara egy kis know-how passzintas ... (csak azert, hogy ne mindig ugyanazt a hülyeseget szajkozza).
“Wind and solar are set to surge to almost “50 by 50” – 50% of world generation by 2050 – on the back of precipitous reductions in cost, and the advent of cheaper and cheaper batteries that will enable electricity to be stored and discharged to meet shifts in demand and supply. Coal shrinks to just 11% of global electricity generation by 2050.”
Az otogyarak 2023-ig ~255 milliard $-t invesztalnak az EV/PHEV modellbe ... es ezzel esetleg bemasznak a Futrinka utcaba ...
Az AlixPartners vezető stratégiai tanácsadó cég arra figyelmeztet, hogy a globális autóipar óriási méretű összeomlás felé tart, mivel mintegy 255 milliárd dollárnyi tõkekiadást hajtanak vagy hajtottak már végre az elektromos járművek fejlesztése miatt, mielõtt a fogyasztók készen állnának a termékek felvásárlásra, vagy egyáltalán kiépült volna a villanyautók számára a szükséges infrastruktúra.
Ja persze, minden bullos 389-en vásárolt, és most bukóban van, normális vagy-e? A növekedésre játszók a mélypontokon szeretnek vásárolni, a csúcson a bukott shortosok vesznek, hogy zárják a pozíciójukat.
A termelő-fogyasztók eladhatják a felesleges energiát, beleértve aggregátorok, HTM-ek (Hosszú Távú Megállapodások) és peer-to-peer megállapodások révén, és megkapják legalább a piaci árat a hálózatba táplált energiáért.
Az EU elismeri a saját fogyasztás új üzleti modelljeit, például a kollektív önfogyasztást, az aggregátorok szerepét és a harmadik feles tulajdonlást.
Egyszerűsített adminisztratív eljárások kerülnek bevezetésre a kis napenergia-projektekhez egyablakos ügyintézés bevezetésével, és egy évnél rövidebb engedélyezési határidők a 150 kW-nál kisebb létesítmények esetében.
A hálózathoz csatlakozó 10,8 kW, vagy kisebb méretű, napenergiával működő projektek egyszerű eljárással csatlakoztathatók a rendszerhez, az elosztórendszer-üzemeltőjének küldött egyszerű bejelentéssel.
A tagállamok kötelezettséget vállalnak a vállalati zöldenergia beszerzés elősegítését és az adminisztratív akadályok felszámolását érintő intézkedések előrehaladásának rendszeres jelentésére.
Nem támogatható a napenergiával kapcsolatos projektekre vonatkozó szabályok visszamenőleges módosítása, csak korlátozott mentességekkel, feltéve, hogy az a projekt gazdasági életképességére nincs hatással.
A napenergiába befektetők számára a stabilitás és kiszámíthatóság biztosítása kapcsán a tagállamoknak 5 évente jelentést kell tenniük napenergia támogatási rendszereik alakulásáról.
A tagállamok napenergia-specifikus tendereket nyújthatnak a nagy projektekhez, és kötelező átvételi árat biztosíthatnak a kisebb méretű erőművi projekteknek, amelyek mentesek a tenderek alól
A megújuló energiák támogatására vonatkozó hosszú távú tervek értékelésének és változásainak, illetve az önfogyasztás előmozdítására irányuló intézkedéseknek a Nemzeti Energia és Klíma Tervekbe (NEKT) való beemelése.
Szerintem nalam kevesebb figyelmet ebben a topikban Platon irant senki sem tanusit ... ugyanis vagy ket eve 1altalan nem olvasom. Van viszont valami flag a html page-ben ... ami miatt az x-elt nick-ek neha megiscsak megjelennek ... ami nem kicsit zavaro ... es felesleges is ... hiszen hadd valasszam mar en ki, hogy kit kivanok x-elni ...
Szerintem meg a bullok buktak be ennél sokkal többet. A short pozíciók köszönik szépen sok milliárdos nagy nyereséggel zártak amikor a 260 szintet megütötte a részvény lefele. Nem mellékesen legyél hálás nekik, mert ha a shortok zárása nem generál forgalmat akkor 100 alattig meg sem állt volna a részvény.
Milyen jelzöt erdemel az a topiklako, aki a Tesla fikazasara kikeres egy 5 eves reszvenyarfolyam allast ... es egy 5 napos kivagassal igyexik bizonyitani, hogy valojaban mekkora faß es eletkeptelen a Tesla ... ???????????
Én? A zöldkomcsi folyamatosan bírálta azt a rendszert. Utólag látom be, hogy csak úgy lehetett, nem létezett más út.
Ezt nem tudom ebből mi lesz, de ugyan az, az biztos, más játékszabályokkal de ugyan az, mint ha a párt kb döntött volna, hogy kell elektromos akkumulátoros autó, a társadalomnak szüksége van rá.
El is kezdték szanálni az egész dealer hálózatot. Az egész SolarCity felvásárlás arra kellett hogy nem menjen látványosan csődbe, mert az egy életre betett volna Musk barátunk pénzfelhajtó akcióinak.