Egyik kollegam azt mondta:akksit centire veszunk! :) gyk: ami befer
eloszor rohogtem, aztan megertettem
enyem a gyari olyan sokat birt, hogy nem merem leirni, sot a hivatalos vartas is hulyenek nezett, aztan meg meghazudtolt, mert mondtam ilyet kérek! Es ramutattam a gyarira es azt mondta ezt dizelbe rakjak! 1.4 benzinesem van
a lenyeg kaptam varta silvert vagy mi es draga volt...
a masik autoba bannert vettem ketszer gallyra vagtam, majdnem garancias ugy lett belole, de ujraelesztettek ( hulye szerelo nem vette eszre, hogy a riaszto folyamatosan kapcsolgatja a kozponti zarat, par honap utan mikor mentem az autoert, neztek erosen...)
"elvégre nem nagyon szokta megérni, hogy többféle köteget készítsenek"
Ehhez annyit, hogy a munkahelyemen régebben autó-kábelkötegeket készítettünk.
(OFF, mert Opel Astra G-hez) volt olyan időszak, hogy 140 különböző változatú karosszériaköteget gyártottunk, és ez csak a műszerfal után, a hátrafelé induló kötegek sokféle kialakítása volt...
Ha ehhez hozzávennénk a műszerfali, a motortéri karosszériaköteget, aztán az összes kisköteget is, valamint ezeket beszorozni az összes motorkábelezéssel, akkor már bőven többezres a variációk száma.
Némelyek ennek ellenére meglepődnek, hogy egy bontóból beszerzett köteg nem pontosan olyan, mint amire neki van szüksége, azt hívén, hogy a karosszériaforma, és az évjárat egyezése már elegendő...
Szóval az autógyárakat kicsit sem aggasztja, hogy szinte bele lehet hülyülni a kábelköteg-gyárban a hihetetlenül sokféle kombinációba.
Megnézem, elsőre bíztató volt a sok (12) vezeték, levettem az ajtókárpitot, aztán rájöttem....
3 a tükörmozgatás, 2 az ablak, 2 a hangszoró, a többi meg a központi zár motorjához megy. És nincs több bemenő kábel sem! A balosba meg még kevesebb vezeték van.
Nem kap állandó 12V-t, fel kell cserélni két vezetéket, amit meg is tehetsz a fejhez kapott leírás alapján, már a fejhez kapott kábelkötegben az ominózus két kábel eleve bontható kialakítású.
Igen, abban bíztam én is, hogy megvannak a vezetékek, elvégre nem nagyon szokta megérni, hogy többféle köteget készítsenek. Az ajtóba ugye tuti nincs, de ez elgondolkodtató, meg is nézem, hogy odáig van-e vezeték. Amúgy a hátsó ablakkal együtt kapcsolnám a tükörfűtést, ugye? Nyilván a balos elektromos ablakhoz még kapcsoló is kell nekem, plussz egy takaró az ajtóra. Mondjuk ez annyira nem létkérdés, ennél a fűtés praktikusabb.
Nekem most ment tönkre az akku a napokban(1.6 16V). Exide Premium 60Ah volt és 5,5 évet bírt. Ez nagyon jó akksi. Talán a legmagasabb az indítóárama a kategóriában(600A) és kifejezetten jó a hidegtűrő képessége. Meg könnyebb is a többinél. A gyári 6,5 évet bírt.
De nem olyan kímélő üzemmódban ahogy te használod. Napi sok indítás télen-nyáron.
Most nem volt idő keresgélni. A Metro-ban akciós a Varta Black 56Ah. 16000Ft. A Jász Akkunál biztos jobb és nagyjából olyan árban van.
De most egy olyan probléma lépett fel hogy megvettem az új fejegységet beszereltem de ha az autón nincs gyújtás akkor nem is kapcsol be...sőt ha indítóm és megy a rádió akkor is kikapcsol és törlődik a memóriája ... ezzel mit lehet kezdeni? szabványos ISO csatlakozó az autónál van valami vagy fejegységnél van valami hiba?
sziasztok!
öszre szeretnék már új akksit venni.
milyen paraméterekkel keressek? 2001. 1.4 benzin
milyen amperora ajánlott, milyen indito áram?
napi használatban.van, min. 2x hideginditás, és 2x 25km autout.
márka szempontjábol, pl. ilyen olcso jász-akkut meg lehet venni?
céges pug partnerbe 6évesen még gyári akku volt? vajon az milyen lehetett?
A műszerfali köteget cserélni húzós mutatvány, így először a széthúzott ajtóátvezetőknél javaslom, hogy nézd meg, bent vannak-e a szükséges vezetékek. Az ajtókba jellemzően csakis a legszükségesebb köteget tették, tehát az ajtókban célszerű lehet a kábelköteg-csere.
Ha elég elszánt vagy, akkor viszont az ajtóköteg ki is egészíthető a szükséges vezetékekkel. Csináltam már utólagos hőmérőszonda-beépítést, megoldható. Ez az autó egy 2000-es Xsara1 volt, és csak a jobb oldal elektromos állítású, de nem fűthető. Mikor megbontottam, akkor láttam, hogy a műszerfali kötegben nem csak a hőmérő számára volt előre vezetékezve, hanem a tükörfűtés is. Elég jó eséllyel tehát csak az ajtókábelekkel kell foglalkozni.
Köszi, viszont egyedül nem szívesen állnék neki, az eddigi tapasztalatokból bátran vonom le azt a következtetést, hogy elsőre elbaltáznám - itt meg nem nagyon van második esély, ha már kivágtam a tetőt :D
Nekem a jobbos sérült volt (a háza, a burkolata mind megtört, valószínűleg az az eredetije lehetett, holott az ajtót cserélték!) ezért kellett új. Találtam kéket bontottan, megvettem a balost is, mert annak a burkolat sarka volt eltörve. Amit vettem, mindkettő elektromos, fűthető. Sajnos vezetékelés nem volt, így a fűtése nincs bekötve a jobbosnak se, és mivel balra sincs vezeték, nem került fel az elektromos tükös bal oldalra sem. Persze ha lenne vezeték, akkor is kellene egy másik kapcsoló, mert a gyárival csak egy tükröt lehet mozgatni. Talán majd egyszer... Megcsinálnám, de inkább úgy, hogy ha megoldható, hogy kibontom egy olyan vezetékkötegét, amibe dupla elektromos, fűthető tükör van, mert most húzzak be sok-sok + vezetéket? Még egy hőmérő, vagy egy fűtés elmegy, de minden funkciójához sok lenne.
:) Nem nem köszi, egyszer elég volt. DE szívesen segítek ha nekiállsz :) De szerezned kell hozzá egy tetőablakot, tetőlemezzel, kárpittal.... Nem lesz egyszerű...
Enyim mind kettő elektromos. Nekem a bal oldalit mindenképpen cserélni kell. Fűthetőt veszek és ha működni fog akkor veszek egy jobbost is. Ugyis kell egy külső hőfok jeladó. Akkor megveszem komplett tükőrrel.
Szia! Ha egészen véletlenül úgy adná az élet, hogy belátható időn belül szeretél hasonló perverzséget csinálni, felajánlanám az én autómat is "tetőablakosításra", bár az nem kombi ;)
Sziasztok Azt szeretném kérdezni hogy van egy citroen xsara 1999es autóm és sehogy se tudok rájönni hogy a rádiót hogy kell kiszerelni... ebben esetleg tudna valaki segíteni? hálás lennék!
Nekem sajnos nincs bevezetékelve. Van egy pár elektromos, fűthető tükröm, de eredetileg csak a jobbos elektromos, a balos mechanikus. És nincs vezeték baloldalt, jobb oldalon is csak az elektromos állításhoz. (ugyan fenn van a jobbos fűthető, mert sérült volt)
Sajnos ahhoz, hogy hozzáférj a radiátorhoz, az egész műszerfalat ki kell venni, valamint a fűtésbox tartócsavarjait is és ketté kell szedni, ha klímás és a bal felét be kell húzni az utastérbe. (mármint a fűtésboxnak)