Identitászavar (enyhe kifejezés) a bkk-t jellemzi, amikor a 44-es busz bemondja hogy Mátyásföld Repülőtér HÉV-állomás (sok utas úgy érti hogy végállomás és pánikszerűen leszáll), a vonaton meg bemondja hogy a következő megálló Cinkota.
Engem nem csak szakmai szempontból zavar, ami a leginkább felháborító az az hogy a bkk nem hajlandó változtatni ezen. Azon, hogy a HÉV-pótló busz is bemondja hogy "HÉV-állomás", meg hogy ez tényleg megtévesztően hangzik. Igényesebb lenne pl "Átszállhatnak a H8 HÉV-re." Azt bezzeg elmondja szépen, hogy "Átszállhatnak helyközi és távolsági autóbuszokra." Mondhatná azt is, hogy "Buszmegálló". Nem érkezett hozzájuk elég panasz ezek szerint. Vagy nem érdekli őket.
Na, ezek szerint sikerült. Szombaton a biztonságiak még viccelődtek is azzal, hogy ha kisiklana a saru miatt, akkor legalább nem trafálná el a miattam arrébb parkoltatott autóikat (megkértem őket, hogy eme beállítás miatt egy picit álljanak már át a másik oldalra) ....falra festették az ördögöt?
Igen, ahogy a HÉV kisegységeket is nagyegységgé csatolod.
De attól, hogy két-két tw-t csatolsz és lesz négyes egységed, - mostani szerelvénykibocsátást alapul véve - nem csatolsz többet, mintha két HÉV kisegységből csinálnál nagyegységet. Szerintem.
No, akkor számoljunk: egy kisegység pótlására minimum 2 tw kéne. Legyen csúcsban 2 perces a 6 helyett, az x3. Tehát szükségünk lesz a 14 kisegység helyett 84 darab tw-re. Most menj be csepelre, add elő ezt az ötletet a műszaknak. Szerintem hazáig zavarnak. Hát ki a bánat fog levizsgálgatni, mozgatni, csatolgatni ennyi vonatot, ilyen sűrűn? :D
A csepeli részen maradt a merev vezetékfelfüggesztés, vagy áttértek az "engedékenyebb" lengő felfüggesztésre (mint amilyen a villamosoknál is van)? Mert az gondolni sem merem, hogy végre feszített hosszláncos lenne, mint a többi HÉV-en, vagy ugyanennek a vonalnak a szabadkikötői részén...
A HÉV szerelvényein van valamiféle biztonsági berendezés amely pl egy vörös jelző meghaladása esetén befékezi a vonatot? Vagy mindössze éberségi van csak?
A "gerincvonalon' nem csak a H6os hév járja. Ha eggyüttesen nézük a 66/23 + Volánbusz + 166 járatokkal, akkor Pesterzsébetrõl és Soroksárról is napközben is max 3-4 percen belül jön valami.
Bonn hasonló külsõ kerületében 15 percenként közlekedõ busz mellett egy szintén 15 percenként közlekedõ villamos az alternativa.
Sok olyan kerület van még Budapesten ahol nem a legjobb a közlekedés.
Azert valljuk be, hogy Pesterzsebet es Soroksar esete a rackevei HEV-vel pelda nelkuli. Van Budapesten belul meg olyan kerulet, amelynek a legjelentosebb gerincvonalan ilyen ritka a kozlekedes? En egyetlen peldat sem tudok. Ahol az utasforgalom buszt/villamost indokol, ott sehol nincs fel orankent jaro HEV vagy metro. En egyetlen ilyen helyrol sem tudok.
Azok a kerületek ahol csak buszjáratok vannak hasonló cipőben járnak. Hiába sűrűbb a követés adott esetben, de fél nap mire elérsz A-ból B-be.
Ez mar egy mas jellegu problema, aminek igazabol semmi koze ahhoz, amirol most mi beszelgetunk.
Sajnos nem lehet mindenhol megoldani hogy pikk-pakk bejusson az ember a városba.
Tudom, hogy nem lehet mindenhol megoldani, de itt speciel meg lehetne...
Az Aból Bbe való gyorsabb eljutást javitaná a sürités. De a gyorsabb eljutást az is segiti, ha átszálásos utazás esetèn optimális idõ áll rendelkezésre az átszálláshoz, valamint ha az A pont a HÉv egyik állomása, akkor a tervezett indulási idõ a vonat menetrendszerinti indulási ideje.
A városon belül a részben párhuzamos buszközlekedés további alternativákat nyujt.
"Ha a nem a helyes valasz, akkor arra kerek valaszt, hogy mi indokolja azt, hogy Pesterzsebet es Soroksar lakossagat jobban szopassuk mint Budapest tobbi reszet."
Erre próbáltam reagálni.
Sok olyan kerület van még Budapesten ahol nem a legjobb a közlekedés. Ez attól még nem szopatás. Ez van... Nem kell szeretni de nincs más egyelőre. Mellesleg van más alternatíva nem csak a HÉV jár. Azok a kerületek ahol csak buszjáratok vannak hasonló cipőben járnak. Hiába sűrűbb a követés adott esetben, de fél nap mire elérsz A-ból B-be. Sajnos nem lehet mindenhol megoldani hogy pikk-pakk bejusson az ember a városba. Arra még várnunk kell egy jó pár évet. Addig meg el kell fogadni hogy bizony vannak kerületek ahol macerásabb a belvárosba jutás.