Örömhír!!Ködlámpa kapcsoló kicserélve,munkadíjjal-örökösre megcsinálva 27000ft.Örökös=relé lett beépítve és így a kapcsolóhoz nem 9,5A megy,hanem csak 100milliamper.9,5A-t nem bírja a műa.kütyü és elég!!Az előbb az email címet elírtam,bocsánat,helyesen h.tamas@tom-voy.hu.A szerelő aki megcsinálta Lévai Sándor aut.vill.szakember,telefonja06-30 4380840.-ha valakinek segíthettem,hát akkor örülök./megjegyezném,hogy a kapcsolót nov.04.-re igérte a pappas és csak a kapcsoló 47500ft lett volna!!-ennyit róluk.Más:Taranyban-bukfenc és káposztás ételek fesztiválja lesz a hétvégén!!
szervusztok,klassz napot mindenkinek!Ködlámpa kapcsoló ügyben ma megírtam emailemet Friedrich Lixl úrnak,aki a legfőbb illetékes crysler ügyben.Kiváncsi vagyok reagálására.Más!-bármilyen bontott alkatrészt/lényegesen olcsóbban/ be tudtok szerezni- h.tamas@tom-vay.hu címen,vagy a 06-20 9678414-es telefonon.Tegnap délben rendeltem alkatrészt,ma de 10-re itt volt!!
Lenne egy kérdésem főleg az 1.6 - sal járó kollégák felé de lehet más is tud válaszolni.
Idönként úgy tűnik, hogy alapjáraton nem megy rendesen az egyik hengerem valszeg a 4 es rendesen. Néha ráz ha meg ráteszem a klímát alapjáraton teljesen meg akarja folytani a motort.
Gyertyák most lettek cserélve nem változott a dolog.
Vizsont sikerült végre egy hibakódot is kiszedni belőle mert tegnap kigyulladt a rárga lámpám is na akkor produkálta a p0304 es hibát gyujtáskimaradás a 4 hengerben..
Rendes gázon teljesen jól muzsikál a gép.
Gyertya csere bere meg volt hézagot összébb ütöttem 0.8-0.9 re mert szerintem túl nagy volt.
Úgy tünt meg is javult de reggel megint kezdte kicsit rázni..
A sárga lámpa az kialudt viszont a 304 kódot nem tudom, hogy lehet e törölni a compjuteréből vagy törlődik az magától?
Belefutott e valaki hasonló egyenetlen motorjárásba alapjáraton?
A külső izlés dolga. Nekem az első széria jön be. Az újon a lökhárítók és az első lámpák lettek változtatva, belűl elveszett a gömbölyű formavilág. Az 1.6 szerintem kevés bele, lagalább 2.0. Az alkatrész árakat kérdezd végig valamelyik forgalmazónál, mert nagyok az eltérések a motorok között. Én csúnyán belenyúltam egy használtba, olvass egy kicsit vissza. De ez ne vegye el a kedved, neked ettől még lehet szerencséd.
Szerintem, hogy milyet, az attól függ, hogy mire és mennyit akarod használni.
1.6 benzin - városba bőven elég, azon kívűl a nagy tömeg miatt szerintem kompromisszumos. De ez a legolcsóbb, és valszeg a legolcsóbban fenntartható
2.0 benzin - A mai eszemmel én ilyet vennék. Itthon sokkal olcsóbb, mint a dízel, és nincs vele dízel para (porlasztőcsúcs, adagoló, turbó - ezek nem típushibák, minden TD motor lehetséges gondjai) Ha nem mész vele sokat, megéri
2.4 benzin, ill. 2.4 Turbo benzin - amerikából jöttek, igazi benzinfalók.
2.2 CRD - Nekem ilyen van, még a régebbi, 120LE-s. Nem egy versenyautó, de mindig kényelmes erőtartalékkal rendelkezik, 7,5L-rel megelégszik. Picit hangos, szerintem elbírna egy 6-ik fokozatot.
Én tavaly hoztam a németektől az enyémet. Igazából nem biztos, hogy olcsóbban kijössz, de nagyobb a választék, és talán megbízhatóbb forrás, bár az enyémre simán rámondták, hogy 'unfallfrei', aztán kiderült, hogy volt javítva. Igaz nem volt nagyon összetörve, de azért mégsem 'sérülésmentes'.
Hátrányai, hogy a forgalombahelyezés elég sok szaladgálást igényel, és bár No-ban sok van belőle, de ha eléggé leszűkited a kört, hogy milyet szeretnél, 1-200km simán lehet a jelöltek között, tehát lehet, hogy több nap kell.
Ami érdekes, hogy németeknek van pénzük tankolni, így nincs az a hatalmas árkülönbség a benzines és dízel között, mint itthon. 2.0-s benzinesért majdnem biztos, hogy nem éri meg kimenni.
Felszereltségek között nincs sok különbség, egy-két elektromos cuccot (ködlámpa, hőmérő íránytű, napellenző világítás) leszámítva szerintem praktikusan a kárpitozás a különbség. Classic - sima szövet, Touring - plüss, Limited - bőr + krómfelni
Classic általában 1,6-osokhoz jár, többi leginkább Limited, néha Touring.
Tavaly a Pappasnak volt egy csomó 1.6 Classic a Jahreswagen kínálatában, 3M felett nem sokkal. Újszerűek voltak.
Futóművet érdemes átnézni, kerékcsapágyakat, szilenteket megviseli a nagy tömeg.
Még egy, egyszer volt egy ráncfelvarrás, külsőt nem igazán érintette, de a műszerfal teljesen más lett. Az új modernebb, de szögletesebb, ízlés kérdése, hogy melyik jön be.
Nagyon megköszönném, ha egypár jótanáccsal el tudnátok látni. Beleszerelmesedtem a típusba , vásárlás előtt állok.Kb 3 millám van a dologra , autót konkrétat még nem néztem ki, azt sem tudom ,hogy itthon vegyek, vagy külföldön. Kérnék Tőletek ezzel kapcsolatban tanácsokat, mire figyeljek az autónál, esetleg tippeket külföldön v. itthon. Minden tanács ,vélemény érdekel!
Ez a ködlámpa kapcsoló dolog biztos, hogy típushiba, csak itt, Nyíregyházán az összes PT-s ismerősöm (4) biztosíték nélkül jár, mivel önállósították magukat a kapcsolók. Az én kapcsolómat folyamatosan nyomni kell, hogy ne világítson a ködlámpa. Inkább kivettem a biztit. A többieké pedig ötletszerűen kapcsolgatja magát, és gyújtás nélkül is lemerítik az akkumlátort...
Ha lenne egy ilyen hibás kapcsolóm plusszban,valószínű nekilátnék a javításnak.Szerszámaim vannak hozzá. De az autóban lévőt nem szívesen szedném szét, bár nagyon gondolkozom rajta... Ha mégis rászánom magam, megosztom a tapasztalatokat. További szép napot!
Én nem bízok abban, hogy bármit is lépne az ügyben. Ez elég jó üzlet nekik. 40.000 Ft az alkatrész a Pappasnál, meg legalább egy óra munka. A hiba biztos, hogy ismert, ha máshonnan nem, akkor a megrendelt alkatrészek listájáról. Mivel ennek az autónak nincs alternatívája (a HHR szerintem egy kicsit más vonulat), ha valaki ilyet akar, akkor kénytelen együttélni a hibákkal. Ha valaki emlékszik a Ford történetéből a Pinto ( http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Pinto ) típusra, akkor tudja miről beszélek. A többieknek elmondom. Ha hátulról belementek a kocsiba, akkor a gyűrődőzónában lévő benzintank hajlamos volt kiszakadni, a benne lévő benzin beterítette az utasteret és a kipufogó begyújtotta. Elég kínos baki. A Ford kiszámolta, hogy olcsóbban megússza a dolgot, ha a balesetben megsérült és elhunyt embereknek és hozzátartozóinak kártérítést fizet, mintha kijavítaná a konstrukciós hibát. Ez a hozzáállás mind a mai napig megvan minden gyártónál, remélhetőleg nem ennyire durván.
Elkdüldhetjük neki, de én őszíntén szólva nem sokat várnék tőle. Saját szakállára nem fog visszahívási akciót szervezni, mert a gyár nyílván nem finanszírozná. Visszahívásról a németek sem ejtenek szót, nyílván ott sem volt ilyen.
Max valami kedvezményt lehetne kisírni a cserére, ha mondjuk elvisszük jópáran.
Én személy szerint most a turbójavításra gyűrok, az nagyjából elviszi majd a kocsira költhető pénzt :)
Lehet célravezetőbb lenne valami ügyeskezű műszerészt keresni, aki aprópénzért felújítgatja ezeket a kapcsolókat.
Szép jó estét!!-lenne egy javaslatom,mivel látom gubanc van a fordítás terén!!Friedrich.lixl@pappas.at Ő lenne az ügyvezető,aki biztosan segítene magyarra fordítani,már ha komolyan veszi ügyvezetőségét és van a chrysler iránt elkötelezettsége.-így tudomást szerezhetne anyanyelvén a fentálló típushibáról./Sajnos én is csak a konyha nyelvet beszélem/
Remélem használhatóak, biztos segít, ha van mellé egy szétszedett kapcsoló.
Van leírás a kapcsoló kiszereléséről, állítólag negyedóra alatt megvan, csak legyenek meg a szerszámok (ilyen-olyan torx) Ha valakinek kell, picit belemászok abba is.
Amennyit nagyjából értek:
- a kapcsoló meghibásodása okozhatja azt, hogy nem lehet a ködlámpát felkapcsolni, de azt is, hogy állandóan magától felkapcsolódik, akár álló helyzetben is, lemerítve az akksit. Ilyenkor biztosíték ki.
- A problémát az okozza, hogy van egy műanyag kis stift, meg egy másik műa. alkatrész (ez van a képeken) amik tulajdonképpen a kapcsolás mechanikus részét végzik. Ezek idővel a közelükből termelődő hőtől megolvadnak, eldeformálódnak, így már bizonytalan a működésük.
A barkács megoldások arra épülnek, hogy visszaállítják az eredeti formát. Meghosszabítják a stiftet, vagy ragasztóval, vagy egyéb alkalmas anyaggal feltöltik az ellenoldali alkatrészt.
A barkácsolás helyett cserét választó német kollégák a kapcsolócseréért 100-200EUR között szoktak áldozni, de mivel lényegesen nem változott a konstrukció, a hiba újra előjöhet.
Nagyjából ennyit találtam, bár nem néztem végig az egészet, meg én sem értek mindent.
Ha tudtok jó angol fórumot, akkor ott jobban boldogulnék...
Úgy nézem kell a regisztráció. A képeket nem tudnád ide átmásolni? Esetleg a lényegről egy rövid összefoglalót írni? A német tudásom sajna az "Ein Bier bitte!" montadra korlátozódik. Bár szerintem ezt is rosszul tudom, de azért működött. :D
utólagos engedelmeddel,Marko Attila szervízvezetőnek elküldtem hozzászólásodat.Ma két emailt kapott tőlem,holnap azt hiszem Friedrich Lixl-nek fogok írni az ausztriai címükre.Lehet,hogy tombol a sötétség billuxváltó ügyben??-nosza!!-segítsünk nekik a tudatlanság sötét mocsarából kiszállni!!
Szép napot mindenkinek!!Na innen kezdődik a típushibás ködlámpakapcsoló bejelentésére adott válasz!!-----Köszönettel vettük észrevételét a PT Cruiser ködlámpakapcsolójának meghibásodásával kapcsolatban.
Tekintettel arra, hogy a jármű visszahívásokat a gyártó döntése és iránymutatásai alapján végezzük, észrevételét továbbítottam a Chrysler magyarországi importőrének a Chrysler Hungária Kft-nek.
Üdvözlettel / Mit freundlichen Grüßen / Best regards
Markó Attila Szervizvezető
Pappas Auto Magyarország Kft. 1117 Budapest , Hunyadi János út 6. , Hungary <T>: +36-1-463-7484 <M>: 0620 9550 913 <F>: +36-1-463-7409 attila.marko@pappas.hu Ennyit tudok idáig,valamint az autó jogásztól is kértem tanácsot.Remélem,közösen be tudjuk bizonyítani az igazunkat.Azért örülnék,ha azok is jeleznék a fennt nevezett úrnak,illetve a szervíznek,akiknek tényleg volt kapcsoló problémájuk!!Köszönöm!!
Utánajárok a csomagtértálcának, szerintem megoldható nem 30 méretpontosan....:-D
Egyébként a légterelő nem hangos, csak ha rosszul van felrakva, már 3 éve szállítok ilyeneket, csak sajna Pt hez nem gyárottak, nincsen rá kereslet, gondoltam legyen, és mi lettünk volna azok....a szőnyeget megcsináltatom magamnak, aztán lesz kép róla, hátha megtetszik másnak is....
Utánajárok a csomagtértálcának, szerintem megoldható nem 30 méretpontosan....:-D
Egyébként a légterelő nem hangos, csak ha rosszul van felrakva, már 3 éve szállítok ilyeneket, csak sajna Pt hez nem gyárottak, nincsen rá kereslet, gondoltam legyen, és mi lettünk volna azok....a szőnyeget megcsináltatom magamnak, aztán lesz kép róla, hátha megtetszik másnak is....
Mindenkinek klassz napot!Crysler bpesti vevőszolgálatával most beszéltem telefonon ködlámpa kapcsoló ügyben!!Az illető úr-állítólag most hallott először erről a problémáról.Van evvel kapcsolatban valakinek véleménye??