Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2003.09.10 0 0 1480
Hello!

Még nem vezettem de sokat olvastam róla.

Az a legnagyobb különbség a normál autómatákkal szemben, hogy ez duplakuplungos.

Amit a kép ábrázol:
Az autó egyes fokozatban halad, az egyik kuplung zárt. A fordulatszámhatár megközelítésével már a kettes fokozatot is kapcsolja, de a másik kuplung nyitott (így nem mehet szét a váltómű) . A váltás pillanatában az addig zárva lévő kuplung nyit, míg a másik zár. A váltási idő tehát nagyon rövid.

Működését tekintve olyan, mint egy szekvenciális váltó, amely teljesen autómata módban is használható.

Előzmény: aas (1475)
foldimogyoro Creative Commons License 2003.09.10 0 0 1479
egy rántás indokolt, amikor D-be, vagy R-be teszed, ő szépen berakja a váltót 1-be (vagy R-be), és megjön a nyomaték. második rántás nem tudom mi lehet. Ha szépen vált, használja az összes fokozatot, szerintem nincs baja. persze nem vagyok szakértő.
Előzmény: bigc (1477)
lukit Creative Commons License 2003.09.10 0 0 1478
en meg erre azt szoktam valaszolni, hogy automata 2.0, 120 lo es eszik 7l-t :)) aztan neznek nagyokat.
Előzmény: ohiki (1472)
bigc Creative Commons License 2003.09.10 0 0 1477
Szegasztok, eddig csak bele-bele pislantottam a topicba, de most úgy érzem nagyobb segítségre lenne szükségem. sajna.

1999 -es, 2-es Ford Mondeo 2.5 V6 most vettem, 3 hete, azt vettem észre, hogy a váltót ha D-be rakom, (vagy R-be) akkor rándul 1 kicsit, meg 1 nagyobbat. de igazán egyik sem nagy, de érezhető a két rántás. Olajszint jó (bár nem látszik igazán jól a szint), szép aranysárga színű. Amugy jól vált, bár igazán nem ismerem az automata váltókat.

Mi lehet ez???? Kicsit megijedtem, hogy gáz lesz vele. Látott valaki már ilyent????

hova vigyem megnézetni ha baj van?

thx, Bigc

Bora11 Creative Commons License 2003.09.10 0 0 1476
"" különben is télen halál"
Ezt a barma mire értette ?

Nekem a 300E 180 lovát a hátsó kerékre valahogy nem a váltó miatt volt ganyé ráengedni, hanem a terheletlen segg miatt.
Az ilyen mit mond arra, ha a 300D-nél kézi váltóval sem bírok onnan kijönni, ahonnan a 300E-vel automatával sem. Akkor ki a hülye?

Előzmény: Lebaron (1473)
aas Creative Commons License 2003.09.10 0 0 1475
Vezetett már valaki Direct Shift Gearbox váltóval autót ?

Itt egy kép a DSG váltóról...

digicat Creative Commons License 2003.09.10 0 0 1474
Amíg az autós "szakemberek", azaz autós újságírók, műsorvezetők hozzáállása nem változik, addig a tömegektől sem lehet mást várni.
De mit is lehet olyan emberektől elvárni, akik olyanokat mondanak (írnak), hogy a műszerfal unalmas, vagy egy családi autó nem elég sportos, stb.

Viszont Magyarországon is egyre több automatát adnak el, tehát fel a fejjel és D-be (S-be akinek van) a váltókart!

Lebaron Creative Commons License 2003.09.10 0 0 1473
Az emberi hűlyeség olyannyira határtalan, hogy én is nap mint nap találkozom néhány nagyokossal, aki, miután meglátja, hogy a Civic-em automata, az első mondata az, hogy "én nem szeretem az automatát", és " különben is télen halál" meg "elromlik és nagyon drága a javítása" és hasonló magasröptű megállapítások....
Az én első kérdésem erre mindig az, hogy vezetett már automatát? Természetesen soha, d már látott olyan embert aki találkozott olyan emberrel aki hallott már olyan emberről, aki vezetett már automata autót. Innentől kezdve nincs kivel beszélni...

A világ egyik legjobb találmánya az automata váltó, és erre még egy lapáttal rátesz a fokozatmentes automata. A mostani autóm egy 1,6-os Honda Civic CVT váltóval, és bár még csak egy hónapja van meg, de az azóta levezetett 2000 km alatt rájöttem, hogy a legjobb választás :-)
Persze hozzá kell tennem, hogy bár még fiatal vagyok, de ez már a harmadik automatás autóm, és ha a körülmények másképp nem hozzák, akkor nem is szándékozom kézi váltós autót venni.
Ja, és városban 8,5-9,2 között fogyaszt. Nagyon sok... Klíma, automata, tempós vezetés... Fújj :-)

Persze ezen kívül az is jól esik, hogy nem sok CVT váltós Civic szaladgál kicsiny országunkba, mert erre a piacra a Civic-be nem tettek ilyet. Ebből következik, hogy a Civic-em külhonból származik (Franciahon).

Aki még nem próbálta, annak javaslom, hogy próbálja ki, hogy milyen érzés az, hogy rálépsz a gázpedálra, és mint egy villanyautó, csak gyorsul és gyorsul, nincs nyomaték kihagyás, váltás, szünet...

Aki meg szeret váltogatni, az meg hadd tegye...

Lebaron

Előzmény: ohiki (1472)
ohiki Creative Commons License 2003.09.10 0 0 1472
Mikor megtudták hogy a kocsi autómata, közölték velem hogy majd mindig elromlik, hogy benzintemető, és hogy nehéz megszokni. Erre én még hozzátettem hogy igen és még tankolni is kell bele.
AZ emberi hülyeség határtalan!
Előzmény: Bora11 (1471)
Bora11 Creative Commons License 2003.09.09 0 0 1471
Hát látom szoknod kell, hogy magyar honba Árpád atyánk szinte csak hülyéket tudott bevezetni.
Itt, ha a szomszéd egyszer aszongya, hogy szar az automata, akkor kész. Az automatának ennyi. Az csak szar lehet. Nekem is ezt mondták, mikor a 300 E-t vettem. Mondom nekem nem kell kézi. Aszongyák te hülye vagy. Mondom büszkén, az. De szarok a szonmszédra, és még mindíg imádom a 300E-t az automatájával együtt.
Előzmény: ohiki (1470)
ohiki Creative Commons License 2003.09.09 0 0 1470
Hát borzasztó!
Akkor most nem fogom tudni eladni? Én meg annakidején úgy örültem neki hogy autómata.
Előzmény: foldimogyoro (1469)
foldimogyoro Creative Commons License 2003.09.09 0 0 1469
gondolom a fogyasztásától félnek, meg hogy sok teljesítményt veszít.

Magyarországon minden ami más, az szokatlan, és óvakodni kell tőle.

Nekem a munkahelyemen, amikor mondtam, hogy automata kocsim lesz, mindenki első reakciója: "meg vagy te őrülve?" Aztán ezt a két érvet sikerült felhozzák ellene, illetve hogy többe kerül így a kocsi.

Előzmény: ohiki (1467)
Sanya_ Creative Commons License 2003.09.09 0 0 1468
Kis autóban hátrány az automata váltó eladáskor. A minap láttam egy 2003-as focus 2.0 Ghiát, 9k km-rel, 3M-ért. Az új ára valahol 4,5-5M körül lehet...
Előzmény: ohiki (1467)
ohiki Creative Commons License 2003.09.09 0 0 1467
Hali!

Elvagyok keseredve!
Már jóideje hirdetem az utómataváltós Golf II-emet és nem tudom eladni. Mintha félnének tőle. nekem pedig tetszik az autómata váltó, ilyen Astrát szerettem volna, de elgondolkodom a dolgon ha ilyen nehéz megválni tőle.
Miért félnek tőle?

lore Creative Commons License 2003.09.03 0 0 1466
Sziasztok,
vettem a nyáron egy 96-os Volvo 960 3.0 24V automatát. A váltójavításáról bekopizok a volvo topikból egy kis részt:
Szóval az enyémnek egyszer már megbontották a váltóját, pontosabban a lamellákat cserélték. Vétel után ugyebár a tünet az volt, hogy meghajtva füstöl, azaz valahol kinyomja az olajat, ami ráfröcsög a kipufogóra.
Szóval: Ha megbontják a váltót, akkor az olajcsöve(ke)t ledugózzák valami kis gumi/műanyag biszbasszal, hogy ne folyjon az olaj. Nekem az olajhűtő körének egyik csövében bennefelejtettek egy ilyen kis dugót, nem volt hűtése a váltómnak! Ha felmelegedett, megemelkedett a nyomás és nyomta ki a turbina (nyomaték-konverter) szimmeringénél... Jó mi? Beszéltem hallal, mondta, hogy nagy hidegekben tulképpen nincs is nagy szükség az olajhűtőre, ha bexarik akkor egy csővel kiváltják és úgy hidegben lehet használni vagy lehet eladni :-/
Amin viszont hosszasan dillemáztam, az a váltóolaj. Gépkönyv szerint Castrol AMX szintetikus olajat kér a váltó. Igenám, de ennek bruttó 4900 litere... Mivel ez még váltóolajban is drágának számít, ezért alig kapni valahol. A Castrol Hungary elmondása szerint a Unixtrade forgalmazza, aha, kaptunk 4 litert... Hosszas telefonálgatások és SKarcsiné segítségével feltaláltuk a spanyol viaszt: Ivanicsnál lehet kapni :-) Vettem még 3 litert (6.5 liter kell bele), állítólag ki lehet folyatni a turbinából is (?), így teljes olajcserés lesz. Hal és LPali (összefutottam vele Ivanixnál) is azt mondta, hogy nincs mese, nem jó neki a mercikbe való 3e forintos olaj, ennek amx kell. Miért szívom a fogam? Mi van ha a túlnyomás mást (pl. más tömítéseket) is tönkretett? Akkor elfolyatunk 30e forintnyi kencét?? Nincs mit tenni, remélem csak ez volt a baja...

Most itt tartok, csak remélni tudom, hogy nem lett más baja. Állítólag az olajhűtő szivattyújának van vészprogramja és magában forgatja az olajat, ha blokkolva van a teljes kör, így az elvileg megúszta. De sztem elég gáz, hogy egy automatás benntfelejt egy ilyen műanyag dugót, amikor visszatolja a csöveket...

DOT Creative Commons License 2003.08.20 0 0 1465
Az enyémet 250-ért javították, amikor Svájcból hazafelé elmúlt belőle a 4-es fokozat.. Szerelő (másik, nem aki javította) azt mondta, 150 (vagy 170?) bele csak a tömítés készlet. Mondjuk, így legalább nyugodt vagyok a váltó végett, más kérdés, hogy ha nem hal meg ennyivel olcsóbb lett volna az autó..
Előzmény: Executive (1449)
Radyus Creative Commons License 2003.08.18 0 0 1464
Sziasztok!
'88-as szappan Audi 80 1.8S automatában kellene olajat cserélni. Milyen és mennyi kell bele? Tudtok egy megbízható műhelyt ahol vállalják? Gondolom szűrőt is kell cserélni. Köszi!
lukit Creative Commons License 2003.08.18 0 0 1463
1 ideig en se ereztem ott semmi erdekeset, de hengerfej-tomites csereje utan hatarozottabban melegebb. lehet h a szerelo elcseszett vmit a valto huteseben? pl levegos lehet
Előzmény: Bora11 (1462)
Bora11 Creative Commons License 2003.08.17 0 0 1462
"aszpirin, neked a valtorud alja nem szokott melegedni?"
Bár a kérdés nem nekem szólt, de én néha megszokásból, kíváncsiságból megtapizom a kérdéses helyet, és eddig mindíg az utastér, illetve a középkonzol hőmérsékletével egyezett az övé.(300E)
Előzmény: lukit (1459)
Pitbull Creative Commons License 2003.08.16 0 0 1461
Azt nem felejtsd el hogy itt nem a hagyományos bolygóműves automatáról van szó, hanem jórészt automatizált kéziváltókról. Easytronic, Selesspeed, DuoLogic és társai. Easytronik egy szervomotorokal mozgatot hagyományos szinkronváltó+szárazkuplung megoldás, a selesspeed 6fokozatú szekvenciális aszinkron váltó egyenesen a versenypályákról. A többit nem tudom de jórészt ezekre hajaznak. A CVT meg a robogókban már bizonyított variátoregység elvére épül.
Előzmény: GaB (1450)
Aszpirin Creative Commons License 2003.08.16 0 0 1460
Háát... Bevallom nem szoktam tapogatni a váltórúd alját. Franc se tudja. Bocs. Majd megnézem.
Előzmény: lukit (1459)
lukit Creative Commons License 2003.08.15 0 0 1459
vegulis 70 km lett belole, 2 pihenovel. varosban kettesben, varoson kivul 3asban mentem 70ig, szep lassan gyorsulgatva. motor erezhetoen jobban melegedett, amugy semmit nem vettem eszre. mikor lekapcsoltam, mentem levezeteskepp 5km-t.

aszpirin, neked a valtorud alja nem szokott melegedni?

Előzmény: Aszpirin (1458)
Aszpirin Creative Commons License 2003.08.15 0 0 1458
lukit, azért csak finoman, óvatosan, főleg induláskor és emelkedőn felfelé. Elég könnyen túlmelegedhet a váltóolaj (legalábbis ezt olvastam az automataváltós vontatásról).
Előzmény: lukit (1457)
lukit Creative Commons License 2003.08.15 0 0 1457
jah, lancia hatul, automata elol. koszi.
Előzmény: marcsello (1456)
marcsello Creative Commons License 2003.08.15 0 0 1456
lukit,

automata váltós autóval vontatni szabad, általában azt korlátozzák be, hogy autómata váltós autót mekkora távolságra és milyen sebességgel lehet vontatni, de ha jól értem most az automata váltós lesz elől, és a lancia hátul. így semmi gond.

Előzmény: lukit (1454)
BalII Creative Commons License 2003.08.15 0 0 1455
Valaki nem ismeri veletlen a renault automata valtoit?
Elvileg par napon belul enyem lesz egy uj megane2 automata valtos gepezet!

Valami velemenyre, tapasztalati dologra lenne szuksegem! eddig egy m3-as bmw-t vezettem, ami automata volt! az nagyon nagyon kiraly szerintem, de nem igazan akarom a kettot egymas melle rakni, mert azert a bmwben kicsit tobb a LE:)

Szoval megane tapasztalatok erdekelnenek!

lukit Creative Commons License 2003.08.13 0 0 1454
ja es a vontato kocsi 1 91-es automata sierra
Előzmény: lukit (1453)
lukit Creative Commons License 2003.08.13 0 0 1453
automata valtos kocsival mennyit lehet vontatni? egy 7-800 kilos lanciat kene huznom 50-70 km-en at
nhw Creative Commons License 2003.08.06 0 0 1452
Egy értelemzavaró apróság: természetesen suzuki szervízről van szó "szervíz" címszó alatt.
nhw Creative Commons License 2003.08.06 0 0 1451
executive én sem ismerem őket szerencsére :) Az én autómba (1.0 swift) a szervíz 90e-ft mondott csak szét és összeszerelésre + javítás borsos ára (kíváncsi voltam).

Mondom miért ennyi?

Erre elémtett a csóka egy CD-t (sajna nem adta ide :) ) + 600 oldalas szervíznek szóló javítási füzetet. Rámutatott: ez a motoré.

Aztán felmutatott a polcra. 10 drb-os CD tartó, polcnyi szakkönyv:

Ez a suzuki automata váltójáé.

És ez egy őskori, 3 sebességes, olajos automata.... :(

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!