Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Az utóbbi időben párszor átléptem a Holland-Német határt vonattal. Az esetek kábé 30%-ban látni valamilyen ellenőrző közeget, igaz, néha csak szúrópróbaszerűen ellenőriznek. Hollandok is, németek is, habár itt a németek inkább a kábítószert keresik, ha keresik. Az ICE-n az is előfordul Amszterdam felé, hogy Arnhemben szállnak fel a holland határőrök, és ellenőrzik mindenki (tehát az Arnhemben felszállt belföldi utasok) útlevelét is.
Honnan mentél hova, az a kérdés? Amúgy azért ez a Schengen nem Schengen kérdés egy picit bonyolultabb mint, hogy csupán belföld lenne. Viszont ebbe már nem akarok belemenni, válaszolj a kérdésemre :D
És itt jön be a reptérrend. A reptérrend megszegése az ha nem a munkádnak megfelelő célra használod a belépődet. Egyértelmű, hogy mindenki használja mindenfelére a belépőjét, viszont csak nálunk volt az , hogy két kolleginától is bevonták azt + pénzbüntetés. Az irígységről amit írtál: szerencsére repülök én amúgy is elég sokat, hogy ne legyek irígy. Mind e mellett már kéét hete itthon ülök egyfolytában, begipszelt lábbal.
Egy-egy járat CÉLellenőrzése nem egyenlő a nemzeti határok visszaállításával.... Mint ahogyan közúton is mélységi ellenőrzést bármikor végrehajthat az arra jogosult nemzeti hatóság.
Szóval visszafejlődés nincs, kompenzáció annál inkább. A legtöbb helyen már FIZIKAILAG is nehéz lenne a határellenőrzés visszaállítása. Meg minek is.
hát, más meg a világot járta már be. :) OFF: csináltam egy berlini galériát, elég sokat változott a város az elmúlt évek során: http://sandorson.fw.hu/Berlin
Gyakran előfordul, hogy ideiglenesen - tagországi szintű hatáskörben meghozott döntéssel - átmenetileg visszaállítják az ellenőrzést akár két schengeni ország határán is, ebben semmi szokatlan nincs.
Én is csak átfutottam, de a lényeg, hogy két őrült svéd (Ők írták magukról ezt! :-) ) elhatározta, hogy 300 óra alatt csak lókoszt járatokkal elrepül az EU 25 országába.
Van ültetés a Sky-nál. Mivel gyakorlatilag az összes járat telt házas, ezért legalább két órával menj ki indulás előtt, h esetleg jó helyed legyen vagy, h a család együtt tudjon ülni.
Én csináltam már máshogy mint ahogy goldeneagle írta. És nem szegtem meg semmilyen szabályt vagy rendet. Na?..... :-)
Sugok: Van érvényes reptéri belépőm.
A procedure a következő: dolgozgatok szépen a hangárban param, param... majd az ott lévő gépnek egyszer csak vágtázhatnékja támad. A főnököm a kezembe nyomja, a BUD-BUD jegyet meg ami kell :-)) . Már ülök is a fedélzeten és röppen a gép.
Van jegy, de nincs check in, nincs útlevél vizsgálat. Szegény webberkét meg eszi a penész, hogy mások mit meg nem tehetnek ezen a reptéren.
Elvileg a Schengeni határokon belül sincsen határellenőrzés, gyakorlatilag mégis van. Ugye FErihegy esetében probléma, hgoy nehezen különíthetőek el egymástól a schengeni és nem schengeni járatok. De azt senki nem tiltja, hogy ne legyen ellenőrzés, ugyanis ezek a határok bármikor visszaállíthatóak. Az utóbbi időben egyre többen meg is teszik, és a schengeni - tehát belföldinek számító - járatokat ellenőrizik.
Hivatalosan úgy is tekinthetjük, hogy egy arra jogosult szerv (határőr, rendőr, stb) igazoltat.
Alkotmányellenesnek semmiképpen nem tekinthető, és szerintem jogszabályba sem ütközik. De hátha van valaki jártasabb itt.....
Nem is ezzel van a baj, ez OK. Határrend. Belföldre? Határellenőrzés? :) Ha jól tudom ez egyfelől szabályellenes másfelől alkotmány ellenes is lehet, akár.
Mielőtt még valakinek elindul az agya segítek. A repülőre vagy személyzetként, vagy jeggyel és beszállókártyával lehet feljutni. A SKYnak nicsen jegye, de foglalási rendszere van. Ezek az emeberek, akik a fedélzeten tartózkodtak, a cég meghívásából tartózkodtak ott, ezáltal volt a rendszerben egy járat aminek léteztek nem fizető, reprezentatív utasai is. A becsekkolás után, beszálláókártya jogosította őket a fedélzeten tartózkodásra és az ülésbiztosításra, és mindenki a biztonsági ellenőrzésen és útlevélvizsgálaton haladt keresztül. Ez alapfeltételem volt ahhoz hogy bárki felüljön a járatra. Máskülönben egyedül mentem volna az előtiszttel. Természetesen volt a fedlézeten stewi is még akkor is ha nem menetredszerü kereskedelmi járatról van szó mielőtt még valaki a biztonságról kérdez.
Nos így. Tudom ez nem szokvány, de azt gondolom, hogy az a sok szívás amit néha okozunk a menetrenddel és a járatcserékkel és gépcserékkel, megér nekünk annyit hogy azokat az embereket akik segítenek nekünk, vagy akár néha nekem, megörvendeztessük egy pici repüléssel. Tudom, nehéz azt eldönteni kit viszek el és kit nem de higgyétek el nem én döntök, senki nem dönt. Ha megvan az általam előít maximális létszám akkor lezáratom a listát.
Remélem lesz még alkalom és lehetőség arra, hogy akik nem tudtak róla eljöjjenek máskor.