Keresés

Részletes keresés

m61-008 maki Creative Commons License 2016.05.02 0 1 61242
zsiráftotya Creative Commons License 2016.05.02 0 1 61241

Egyezik a véleményünk :)

 

Előzmény: Törölt nick (61240)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.02 0 4 61240

Köszi! Az érintettek meg úgy védekeznek, ahogy tudnak. (Vagy ahogy akarnak.)

Előzmény: zsiráftotya (61239)
zsiráftotya Creative Commons License 2016.05.02 0 2 61239

Ebben teljesen igazad van,itt csak találgathatunk,elméleteket hozhatunk össze, Kb mennyivel vontatták....stb

 

Előzmény: Törölt nick (61238)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.02 0 4 61238

Ott nem voltunk, de a gőzmozdony szolgálati múlttal rendelkezők egyetértünk abban hogy biztos nem csak úgy minden előjel nélkül ez bekövetkezett. 

Előzmény: zsiráftotya (61236)
smnks Creative Commons License 2016.05.02 0 0 61237

Szia Madrone!

 

@61179  A dorogi 375-ösökkel kapcsolatban mégegy gondoltat, ami azonban szintén csak találgatás: Akkoriban, amikor még ezerrel dübörögtek a tehervonatok a térségben, könnyen elképzelhető, hogy nem csak egy, hanem több állomási tartalék (azaz tolatómozdony) is dolgozott az állomáson. Ezeknek jól körülhatárolt feladataik lehettek. Pl. a 324-es bent az állomáson végzett elegyrendezést, még a 375-ös az iparvágányokat szolgálta ki. Utóbbi feladatra általában kisebb tengelyterhelésű mozdonyokat szoktak választani... Mondom, ez most csak tipp, de nem elképzelhetetlen. 

 

@61181  Nem hiszem, hogy egyszerre két gőzmozdonyt is ott (Dorogon) tartottak volna dízelpótlóként, hiszen akkoriban már igencsak igyekeztek szabadulni a gőzösöktől (kivéve nosztalgia).

 

@61176  Nagyon köszönöm, hogy utánanéztél ezeknek! Számomra ez a dunahidas teória megerősítését jelenti! Miért is? Ezek szerint mindhárom gép dorogi volt a kérdéses időszakban (amit én egyébként '76 nyarára teszek).  A teljes, több hónapig tartó idő alatt mindvégig csak ezt a 3 gőzmozdonyt láttam a vonalon, amelyek egyébként ingában jártak (no meg persze még ezen kívül a Bobók). Ha a Csörgő-döglésről lett volna szó, és hámános gépek jártak volna erre, akkor valószínűleg jóval több 424-es megfordult volna itt, hiszen az esztergomi + veresi + lajosi vonalon is gőzösök jártak, ami nem csupán 3 gőzmozdonyt kellett, hogy jelentsen, ezek valószínűleg keveredtek volna! 

 

Üdv Mágus és A-Dani urak!

 

@61160 és 61191  Moldova '75 nyarát említi a Csörgő-dögléssel kapcsolatban. Konkrétan a 424.314-es géppel utazott ki Esztergomba. A könyvből még az is megtudható, hogy Esztergomban érkezés után körbejárt a gép... Amit viszont nem tudunk meg a könyvből sajnos, hogy mennyi ideig tartott a Csörgők kényszer leállása, valamint, hogy egyik napról a másikra állították-e le a flottát, vagy ha rövid időn belül is, de fokozatosan estek ki a forgalomból?

Saját, fenti emlékeimben egyik napról a másikra történt az ideiglenes trakcióváltás, és több hónapig tartott, majd szintén egyik napról a másikra ért véget.

 

zsiráftotya Creative Commons License 2016.05.02 -2 0 61236

Nem voltunk ott.nem tudhatjuk nem-e egyik pillanatról a másikra történt.....

Előzmény: Törölt nick (61234)
Mágus23 Creative Commons License 2016.05.02 0 2 61235

Üdv Szabolcs !

Még annyit az egészhez,nem biztos ,hogy zárt szabályzóval üresjáratban kellett volna azt a gépet húzatni .

Nem kívánok okoskodni ,de  biztos ,hogy én nem zártam volna le egy percre sem amikor a gépet húzatják.

Előzmény: _ANDRÁS_ (61220)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.02 0 5 61234

Arra oda kellett volna figyelni! Szól, ha elkezd lazulni.

Előzmény: zsiráftotya (61227)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.02 0 5 61233

Na meg azt se értem, hogy ott vannak hárman is, és semmit nem hallanak, nem látnak? Mit csináltak? Na jó tudom hogy a fűtő mit csinált. :-) Nem volt köztük és a NOHAB közt kapcsolat? A Mobiltelefon olyan ördögtől való, hogy nem fér bele a gőzös profiljába? Mindenesetre egy ilyenért korábban egy év szakipari szerelői munka, vagy egy év tüzelés technikai gyakorlat járt,  a fűtő gyakorolhatta egy évet az eleje lehúzást. Ja, és a fal mellett  közlekedtek a beíróban.

 

Előzmény: =csont= (61221)
fantal Creative Commons License 2016.05.02 0 0 61232

Köszi

Előzmény: rm40 (61231)
rm40 Creative Commons License 2016.05.02 0 0 61231

Ugyan pdf helyett tif-ben, de küldtem az itt megadott e-mailcímre (a fájl mérete miatt a toldacuccot-on keresztül). Remélem sikeresen odaér.

Előzmény: fantal (61228)
tom sawyer Creative Commons License 2016.05.01 0 0 61230

Megrajzoljam autocadban?

Előzmény: fantal (61216)
tom sawyer Creative Commons License 2016.05.01 0 0 61229

Olyannyira ,hogy 1:10-es m41 motor modellhez cca. 100E lesz a 3d nyomtatás ha meg lesz minden, és amiből több kell műgyantából fog sokszorosítódni. Ez objet technológia, de a jó felbontású FDM se sokkal olcsóbb.

 

Előzmény: 1047 005-2 (61223)
fantal Creative Commons License 2016.05.01 0 0 61228

Lehet, volna rá igény. Át tudod küldeni?

Előzmény: rm40 (61224)
zsiráftotya Creative Commons License 2016.05.01 -1 0 61227

Nagyon a vízütésre koncentrálunk. Mi van akkor,ha hajtórúdágy is szóbajöhet ? /iazulás/

 

Előzmény: _ANDRÁS_ (61220)
Tamasch Creative Commons License 2016.05.01 0 0 61226
rm40 Creative Commons License 2016.05.01 0 0 61225

A hajtó- és csatlórudak és rúdfejek szabványosított kialakításúak voltak, a rajzok valószínűleg az Irattárban is megvannak, illetve a rúdfejeké teljesen biztosan.

Előzmény: _nyunyuka (61222)
rm40 Creative Commons License 2016.05.01 0 0 61224

> Behatárolt formaméret:  1200mm  x  1200mm  x 1600mm

Öntési súly: 15-2500kg    

                                                "csak" ennyit tudnak....

Tehát a lényeg a pénz...

 

Mórcika-üzemmódba váltva ilyenkor mindig szegény 327-es hiányzó hengeröntvényei jutnak eszembe. Az öntvényről megvan az eredeti*, részletes méretezett rajz pdf-ben, bárkinek tudnám azonnal küldeni...

Na jó, kihúzom a kezem a biliből.

 

*: Úgy eredeti, hogy az 1958-as tolattyúlégszelepes, oldalfüggetlen változat, de ez adott esetben szerintem nagyon is megfelelne...

Előzmény: gyoparOHs (61205)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.05.01 0 0 61223

"Esetleg most a 3D nyomtatás megjelenésével lehetőség lenne a papíralapú rajzok CAD-be átdolgozása után mintadarabokat nyomtatni 3D-ben, "

 

 

Hátha rögtön a legdrágább technológiát akarja használni valaki.

Előzmény: fantal (61200)
_nyunyuka Creative Commons License 2016.05.01 -1 0 61222

Ha megvan papírformátumban, egy AutoCad-es rajzoló kb. 3 órás munkája.

 

(Nem egy "beszerezhetetlen" alkatrész gyártásában vettem részt az elmúlt években.)

Előzmény: fantal (61216)
=csont= Creative Commons License 2016.05.01 0 2 61221

Én nem vagyok egy szakértő meg azt se tudom hogy Nosztalgia vállalatnál hogy megy mozdonyvezetők kiválasztása hogy éppen ki megy mire! (megfelelő vizsgák és típus ismeretek birtokában) De én azt gondolnám hogy azért akik ilyen járműveket vezetnek azok nagy tudású szakik ezeken területeken körültekintés megfontoltság óvatosság, gondolom elvárható legyen szó épp dízel vezérről is, aki tudatában van azzal vonat végén egy gőzös is be van sorozva és ezt figyelembe veszi! Ezt csak laikus ként feltételezem külső szemlélőként senkit nem okolva semmiért!

_ANDRÁS_ Creative Commons License 2016.05.01 -3 0 61220

"Na, ez igazán érdekes hibajelenség. Szabályzó zárva, hengercsapok nyitva, üresjárati váltó nyitva. Elméletileg minden adott ahhoz, hogy a hengerben semmiféle sérülés ne keletkezzék. Akkor mi a fene léphetett fel, hogy szétvágódott a hengerfedél, a hengerpersely, és a hengerfal."

Hát ez az!

Előzmény: Mágus23 (61218)
K.O. Lompos Creative Commons License 2016.05.01 0 3 61219

Egyszer ...., valamikor '82 -ben egy szili előfogatolt az igen rongy állapotú 424 - 111 -et Városföld - Kmét között.

Mondtam a szegedi / köcsög / kollegának, hogy hatvannál többel ne tépje.    ..., százig tépte.., de egy másodpercig sem zártam le !!!!

 

Ha nem érted a lényeget, gyertek le hozzám SzV. - vel, két napos kurzust tartok :-) :-)

Előzmény: K.O. Lompos (61217)
Mágus23 Creative Commons License 2016.05.01 0 2 61218

Üdv. Szabolcs!

Na, ez igazán érdekes hibajelenség. Szabályzó zárva, hengercsapok nyitva, üresjárati váltó nyitva. Elméletileg minden adott ahhoz, hogy a hengerben semmiféle sérülés ne keletkezzék. Akkor mi a fene léphetett fel, hogy szétvágódott a hengerfedél, a hengerpersely, és a hengerfal.

Ha valami idegen test maradt volna esetleg javítás után a hengerben, akkor annak már az első mozgások pillanatában bajt kellett volna okoznia. Mi a helyzet a tolattyútestekkel? Esetleg darabokra tört és beesett a hengerbe? Ha a henger korábban megrepedt volna, korábbi üzem közben, akkor elméletileg valamilyen formában hibának korábban jelentkeznie kellett volna. Ha hengerpersely törés következik be,egy korábbi alkalommal akkor annak is hamarabb mutatkozni kellett volna, akkor amikor a gép korábban működött.

Hiába, kérlek a gépek tudják a fizikát, mi sajnos nem!

Előzmény: _ANDRÁS_ (61212)
K.O. Lompos Creative Commons License 2016.05.01 0 2 61217

Az utolsó két sorodra : - Soha nem rúgott le egy vízütés két hengerfödelet!!

 

Az, hogy ma / vagy tegnap /  mit mond a személyzet...., nem érdekel. De amit Te írtál, hogy esetleg idegen anyag, az nem frankó :-(

 

Nálam van kép....., azon friss törés látszik.

Ha kéred, elküldöm fészen.

Előzmény: _ANDRÁS_ (61214)
fantal Creative Commons License 2016.05.01 0 0 61216

Ezt én is tudom, de valakinek el kéne készíteni hozzá a .dwg formátumú "rajzot". Láttad, jómagam is írtam, hogy lehetne akár 3D nyomtatóval is mesterdarabokat előállítani, csak kéne hozzá a bedigizett rajzállomány.

Előzmény: _nyunyuka (61215)
_nyunyuka Creative Commons License 2016.05.01 0 3 61215

az elmúlt 30 év alatt kiveszett az ilyen irányú szakmai tapasztalat, mert senki nem gyártatott gőzmozdony hajtórudat.

 

Az elmúlt 30 évben kifejlesztették a CNC-lézervágót. Műhelyrajzot .dwg formátumban beadod, a munkadarabot századmm pontosra gyártva kiveszed.

Előzmény: fantal (61200)
_ANDRÁS_ Creative Commons License 2016.05.01 -2 0 61214

De lehetne... Ha nem lenne zárva a szabályzó. Ha a kezedben fogsz egy pet palackot, amiben van bármilyen folyadék, de a kupak rajta van, ráadásul jó erősen rászorítva, akkor azt rázhatod, lötyögtetheted, abban benne marad a folyadék. Ebben az esetben a kupak a szabályzó, ami zárva volt már Szárliget óta. Ha meg a szabályzó valami miatt kinyílik - nem azért, mert a mozdonyvezető kinyitotta - az már nagy gond...

És még egy dolgot kérdeznék - nem csak Tőled! Ha vizet kapott volna, ekkora sérüléshez azért elég sok víz kell. A másik henger hogyhogy nem sérült egyáltalán?

Előzmény: fantal (61213)
fantal Creative Commons License 2016.05.01 -2 0 61213

És az nem lehet, hogy a Nohab vagy hirtelen fékezett, vagy éppen hirtelen magasabb fokozatba kapcsolt? Ez a rántás a Nohabon és a személykocsikon nem is lehetett annyira észrevehető. A vonat végére sorozott gőzösben viszont a rántás hatására a víz hullámzani kezdett a hosszkazánban, és mivel ott nincsenek hullámtörő lemezek, a víz felcsapott hullámzás közben, és megtörtént a vízrántás? 

Előzmény: _ANDRÁS_ (61212)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!