Apríték adagagoló építése .Ide lehet írni tapasztalatokat kérdéseket ebben a témában.Sok embert foglalkoztat a kérdés .hogyan lehet kiváltani a gázfűtést ,hogy a komfort azért megmaradjon.
Ezt nem tudom biztosan. Talán igen, mert több anyag van a csiga felett, de lehet, hogy tévedek. Ha folyamatos ütemű a beadagolás, akkor nem ég vissza így se, úgy se. A kétcsigás kialakítás is véd. Csak áramszünet esetén tudna, de akkor is csak a második csigában, az meg nem számít. Az első csigába kell oltó, de nem hiszem, hogy valaha odáig visszaégne, de az ördög nem alszik.
Hát nem. Legalább is nem úgy, hogy együtt forgott a csigával. Ez a leveles csiga széttöri a fport, nem csak szállít, hanem keveri is az anyagot. Az elakadás csak úgy fordult elő, hogy a régi fejben az előmelegítő szakasz betömörödött(ott nincs csiga) és a kicsi motor nem bírta el. Ezért mondtam, hogy egy 500W körüli motor szükséges. Az még az esetleges fadarabokat is szétvágja. Lényeg, hogy amikor elakadt a kezdeti próbálkozásokkor, akkor az nem a csigacső miatt volt, azóta mióta nyelv nélkül az új fejben használom, nem akadt el egyszer sem.
A szervós frisslevegő szabályzás megoldásáig tisztán látom a dolgot, de hogy a kazánod hogyan működik, az nem tiszta. Értem amit írsz és azt is hogy mikor hol ég stb, de hogy milyen könnyen lehet kézben tartani a füsthőfokot a frisslevegővel, nem látom át. Egy fej esetén az egész égés a kezedben van, viszont itt kicsit káoszosnak látom a dolgot, illetve nincsenek tapasztalataim, amik segítenének a folyamat megértésében.
A lambda szerintem nem szükséges, ha füsthőfokot méred. Sőt a lambda, mint azt korábban sokat tárgyaltuk, nem tudja megmondani, hogy azért van sok oxigén, mert elfogyott a tüzelő, vagy azért, mert tökéletlen az égés. A két esemény eltérő frislevegő beállítást kívánna meg, de a lambda jeléből nem lehet tudni melyiket.
Magasabb hőértékű pl barnaszénnel a felső égetés, fával az alsó útvonalon üzemel. Alul van a mozgatható rostély, középen kapja a szekunder levegőt.
A légfelesleg beállítása azért is fontos, mert túl nagyra nyitott légbevezetésnél már nem elegendő a huzat az alsó útvonalhoz, a levegő a töltőakna tetejénél is begyújtja a tüzelőt, egyszerre túl nagy adag ég tökéletlenül, feleslegesen terhelve az égési zónát.
Szeretnék egy lambdaszondát is beépíteni a füstgázba, a kérdés, hogy mire használható a kapott információ.
A levegőszabályozásnak fokozatmentesen kellene működnie a füstgázhőfok függvényében, talán a barometrikus kéményhuzatszabályozás lehetne lambdaszonda alapú.
Az elképzelés szerintem jó. A szervo tudná mozgatni az ajtót, akár egy láncon keresztül emelgetve is. Az egyetlen probléma a szervo vezérlése. Ha ezt meg tudnád oldani, akkor a frisslevegő a füst, vagy a víz hőfoka szerint szabályzódna.
Nézem a rajzokat, két füstirányt lehet kiválasztani ha jól látom. Mikor melyik módot kell választani? Igazából nem nagyon értem a baloldali hogyan tud egyáltalán égni? Meg, hogy hogyan nem ég vissza? Persze a huzat nem a betöltő ajtó felé halad, ez tiszta, de ha kevés van a tartályban, kizárt, hogy nem parázslik át az egész. A jobb oldalot meg szén esetére javasolják? Furcsa egy kazán...
Szia. Akkor megfogadoma tanacsod és atalakitom a csövet remmélem jo lessz. Én viszont nem zártszelvényel oldanam meg mert a vastelepen nem leltem nekem valló zártszelvényt és újonan meg nem adnak nalunk csak 6méteres szálal és bazi draga!!! Én levagnam a csönek a teteét és erre egy peremet hegesztenek és ugy tennem visza majdnem ojan mint a zárt szelvény csak tobb vele a munka. Mit szolsz igy jo lessz?
Igen Igy muködik rendesen az egetöm az utolso 30m3 apriteknal 2x alt meg mert a lapatot tökeletesen kitutta tamasztani egy apritek darab! A csöbe a gyertyan apritek eleinte elment (1 hetig) aztan a rosda lekopott es az apritek gyakran bele szorult a csigaba! Ha belenezel egy husdaraloba anakis bordas a belseje!
A töltőakna 46 dm3-es, 470 mm mély, 410 mm széles és hátrafelé 180 mm. Mivel a kazán fával 20 kWh teljesítményű, az egyszerre égethető adag 5-7 kg, egy töltet ~ 10-15 kg.
A vegyes fórumon láttam egy vibrátoros rázóvályút, azzal is fentről, az anyagfolyam megszakadásával jutott a rostélyra a tüzelő.
Akáccal és fabrikettel próbáltam a tüzelést, fával nekem is elég egyenletes az égés, kazánvízhőfok 78-80 C, füsthőfok és kéményhuzatszabályozás nélkül úgy érzésre állítva a kazánhuzatszabályozás.
Ez a kazán jobban teljesít, mint az előző ~30 éves szerkezet, de nem teljes a komfort. Az gázkazánnal lenne, tudom, de a cél a minél kevesebb rárakás, és a gyártói 71 %-os hatásfok.
Ez egy oldalnézet, bal oldalon, az az elölről az alsó ajtón van egy 200x80 mm-es levegőbevezető nyílás, azt egy tengelyen kibillenthető fedőlemez takarja le.
Ott kapja a primer és a szekunder levegőt, sok variáció nincs, a szekunder keresztmetszet fix, a légzsalu könnyen mozgatható, egy szervó, vagy bármilyen 0-90 fokban oda-vissza mozgó motor működtetné.
Jelenleg vagy maxra, vagy minimumra, hőntartásra van nyitva, a max alatt azt a levegőt értem, amikor a légfelesleg megfelelő, érzésre mérés hiányában, és nem hűl túl az égéstér.
Szia.Ugylátom a Biottomat-nak is négyszög a csigaháza. A csigaházamnak a külso átméröje 100mm az ajtom ahol beakarom rakni az égetöt 130mm tehat még megférne a csigahazon egy zártszelveny.Mit szolsz csinaljam meg?
Egy biztos, hogy nem rosszabb a szállítás szempontjából. Apríték esetében felfedezhető az előnye. A bajom az, hogy a sima csővel se volt eddig semmi bajom fporral, és vagyunk ezzel páran, de elvileg jobb konstrukció, mint ahogy a teljesen négyzetes alakú csigaház is az. Rosszabb biztosan nem lesz, ha megcsinálod. Viszont neked be kell férned az ajtón és a fejbe, erre ügyelj! Visszaégés szempotból sem biztos, hogy előnyös, ha a csiga felett több az anyag. A fejben sem lehet visszaszűkíteni utána és nem látom most, milyen gondot okozhat még. De maga az elv az jó, csak itt több dolgot kell figyelembe venni...
Ti mit szoltok az új csigaház őtlethez jobb lenne ha átalakitanam? Kérlek titeket segitsetek mert holnap szeretnem becsapagyazni a csigakat és utána sokkal nehezebb atalakitanom.
Köszönöm az ötlettet! Neked igy van megoldva az égetöd? kivan probalva? Mert ha igen és mükodik jobban a csiga és ha nem hajlamos a betömörödésre akor még most at tudnam alakitani a csigahazamat de kel tudjam bisztosan ,hogy igy jobban müködik majd a csiga
Felső töltőajtós kazánnal már hatodik éve tüzelek fűrészporral.
Nincs hozzá semmi töltőautomatikám, zsákból öntöm be a fport.
Kb 2 közepes gabonászsák fér bele.
Igazából nincs benne semmi trükk, nincs ventillátor, csak egy huzatszabályzó.
A kazánom olyan, hogy ha fával fűtöm, akkor a huzatszabályzó úgy tartja a beállított értéket, mint-ha a hőfokmérő mutatóját odaragasztották volna a beállított értékre.
Fűrészporral ez nem ennyire pontos, de én elégedett vagyok vele.
Igazából soha semmi baj nincs a tüzeléssel, amíg az akna legalébb félig tele van fporral.
Gondom akkor kezdődk, ha már nagyon le van égve, és teljesen feltöltöm.
Szerntem próbáld k ezt a verziót, melőtt nagyon belebuknál.
Egy felülről töltö csiga, a végén valami záróelemmel, a kazánban szintérzékelővel ( mondjuk mint a nyelves érzékelő az égőfejeken), nem lehet nagy gond
Szia! A kazán nem kátrányosodik száraz belül a folyamatos 100°C feletti hőmérséklet miatt. Hogy a kémény milyen jó kérdés, lehet, hogy bélést fogok bele rakatni a nyáron.
Szia! Nem tudom eldönteni, hogy melyik lenne jobb, de az biztos, hogy a fejet el kell készíteni, illeszteni, ami sok pénz és munka, ezért első körben a bepotyogtatásos módszert érdemes kipróbálni. Gondolom egy csigával akarod odavinni a fűtőanyagot a felső nyílás fölé és adagolni. Nem tud visszaégni? Biztosított, hogy az anyag lejusson oda, ahová kell, nem rakódik össze egymásra, el tud égni rendesen? Ha fűrészporral mennél, nem potyog le egyből a rostélyon az anyag?
Akkor ezek szerint a huzatot a gyári karral akarnád beállítani(az oldalán az látható?), amire valamilyen szervót tennél? Milyen erő kell a kar mozgatásához? Nem szokott megszorulni esetleg a szennyeződésektől? Mert akkor nagyobb erő kell néha. Vagy nem a kart kell állítgatni? Van valamilyen ajtó, ami könnyen mozog?
Próbáld ezt körülírni, hogy működik gyárilag a szabályzása a kazánnak normál használat mellett!
Az elképzelés jó, hogy szervo, csak mekkora és milyen? Mert a szervo, mint fogalom a modellezésben terjedt el leginkább és kész áramkörökkel egybeépített mechanikát takar, amit impulzusszélességgel vezérelnek pozícióba. Ha egy ilyen komolyabb darab elbírná a levegő állító mechanikát(vannak elég erősek is!), akkor az egy jó megoldás lehet, azaz jó ötlet(kész egység, kapható, ventilátoros befújásos renszereknél zsalus szabályzáshoz is alkalmazható, stb.)! Igaz kell egy olyan elektronika, ami a hőelem jelét 50Hz-es impulzusokká alakítja az 1 és 2ms szélesség között kicsi lépésekben a beállított hőfok függvényében. Itt ismét a digitális technika ami nekem egyszerűbb, de elvileg analog megoldást is lehet találni, talán egy 555-el is meg lehet oldani a hőmérő jelének erősítése, jelformálása után, némi kísérletezéssel.
A fusthövel kapcsolatban szeretnek hozzaszolni, a fustöt nemszabad 250c fok ala vinni! Ha teglabol rakott kemenyed van 2 max 3ev mulva bonthatod el az egeszet ugyanis a fugaközt kifog jönni a katrany, es a lakasban olyan szag lesz mint egy fustölöben!
Szereltkemeny eseteben nincs ijen gond (katranyosodas). De a kazanod hamar gajramegy a katranytol. de ha a kemeny tetejet 200c fok-os fust hgya el akkor tökeletes a kemeny huzat (nem katranyosodik, nincs kondenz viz)
Szerintem ne csöbe rakjatok a csigakat mert belefog szorulni az apritek/fureszpor es a csigaval egyut fog forogni a csobe az apritek es nemhalad elöre! De ha mar csöböl csinaltad akkor vagd ki a tetejet es heggesz ra egy felbevagott zartszelvenyt!
Valahogy igy! Sokkal könnyeben fog forogni a csiga! (kisseb motor is eleg ra)
Ez egy felső töltőajtós kazán, felülről bele lehetne potyogtatni a tüzelőanyagot, és az alsó ajtón vagy az eredeti természetes huzattal, vagy ventillátorral bejuttatni a levegőt.
Vagy az égetőfejes megoldás ennél sokkal hatékonyabb?