Én M-6 -al szántom ki a krumplit.Sajna nem híres a köpeny ,így meg-meg kapar pedig az 400 kg.
Ha Te meg tudod csinálni a feladatot azzal a géppel ,akkor az dícséret a gépnek is és a gazdájának is.
Egyébként rendkívűl fontos a "tiszta " terület!Hiába kaszálom le szinte tökéletesen -a Tiedtől sokkal pucérabbra-,mégis a bentmaradt gyökérzet el-el viszi az ekét.
Ha meg lejjeb engedem akkor az aszály miatt kemény talajon meg-meg kapar.
Hello!A napokban végeztem én is a krumpli szedéssel.Nekem nem gyári ekém van,a ház körül kerestem hozzá anyagot,a szára egy gyári töltögetőekéé volt.Csalni kellett a felfogatással,látszik,hogy meg van buktatva előre,így jól működik.Szerintem a gyári is jó lehet,csak módosítani kell a felfogatás szögét.Egyébként "kéri az erőt" a szerkezet,erőszükséglete legalább mint a szántásnak.Üdv
Köszönöm ez nagy segítség,mert 10 körüli árban leltem,de ezt az oldalt nekem nem töltötte be!8 papír környékén már leltem,de ez jó ár,pláne az eddigiekhez mérten!! Köszönöm még egyszer!!
Sokat kellet rásegíteni? Az a baja a gyári krumplikiszedőnek hogy nagyon rossz fele áll az orra én ezt idén egy eszközállítóval oldom meg hátha, tavaly sokat kapart idén felszerelek a gépre +25 kiló súlyt
Túl vagyok az első rotakapás kruplifelszedésen. Tapasztalatom az volt, hogy amit az üzletekben lehet kapni krumpli kiszedőt az nem vált be, mert nem ment elég mélyen és nagyon sok szép burgit megvágott. Szomszédom javaslatára elővettem a jobbraforgató ekét és azzal dolgoztam meg a földet.Sokkal eredményesebben lehetett haladni, kevesebb földbe maradt burgonya, és sokkal kevesebb vágott gumó.
Hozzám került egy solo kapálógép. 2 ütemű motorral szerelt nem mai darab de nem is annyira brutál régi. szeirntem a 80-as évek talán, robi 55-ttel kb egykorú lehet a konstrukció. Találkozott már valaki ilyennel? Ha igen mi a tipusszáma mert nem találok rajta semmit... a berántó szerkezete döglött de majd szétkapom ha időm engedi és jobban megvizslatom. Ha tudja valaki a tipusát és egy-két szót róla azt megköszönném:
Amit írtál az mind igaz sőt a hajtóműház is "gyenge", régen a kf04 ház vasöntvény volt jelenleg alu. Képes a szimeringnél a házat(fedél) úgy elkoptatni hogy kilóg a szimering,még szerencse itt(extránál)megmaradt a régi házfelépítés így a fedelek külön cserélhetők.
Pár tapasztalatot szeretnék megosztani a fórumban Szentkirály KF-extra 850 típussal kapcsolatban.
Kb. 2,5 éves most a szerkezet.
Eddig jelentkező hibák:
Csoroszlyatartó széthullott az igénytelen hegesztések miatt (sokkal jobb megoldásnak tartom pl. a brumital mpm megoldását, vagy csinálták volna egy megerősített/hajlított darabból...
Kapatagok rögzítése: miért nem a 2 csavaros kapatag rögzítést alkalmazták, mint több más gépükön? Amint meglazul az 1 szem csavar elnyírja, eltörik és leesik a kapatag...
A terelő/védőlemez rögzítése vicc. 2 ponton rögzítették a motortartó öntvényhez alulról, ami hamar kilazul. Erre a felhasználó esetleg alátétekkel, ellenanyával reagálhat. Ezután egy darabig ok, majd a vibrációtól a lemez szépen elkezd megrepedni... (a 15-20 éves RK-02-n tartósabb ez a rész, meg szinte minden)
A kormányállító rögzítését úgy oldották meg a mesterek, hogy az öntvény aljára egy darab anyát két ponton odapöttyentettek (hegesztettek volna). Ez a rögzítés 1,5 évig bírta aztán lehetett ezt is javítani...
Amire nincs panasz eddig, az a motor! De ez sem a Szentkirály Kft. érdeme!
Nyilván tökéletes gép nincs, de részemről túl sok problémát tapasztaltam a hajtóművet/vázat gyártó termékével kapcsolatban. A gép kötött talajban van használva, de a keményebb munkákat egy mpm-10-es oldja meg helyette/előtte. Sajnos pont az eladó által kiemelt "megerősített szerkezet" nem hozta az elvárásokat.
Most akadt egy kis időm és visszakerestem a tavaszi bejegyzéseimet !
Bár most vettem észre, hogy rossz fórumba írtam ,de ott is próbáltak segíteni !
A következő lenne a leírás amit annó felvázoltam !
"" Sziasztok !! Segítségeteket szeretném kérni a következő problémához! Egy Honda GCV-135-ös rotakapám van lassan 2 éve ( jómagam is használtan vettem ) . A múlt hét elején történt vele a következő ! A hajtóműszár alsó részén(hajtóműház aljában lévő nagyobb seeger gyűrű elpattant az isten tudja hova ,de a kupak amit rögzített megmaradt a helyén ) illetve utólag kiderül a csigatengely felső részénél a hajtóműházban a kisebbik seeger gyűrű(ami fogja a tengelyt ) lepattant- eltörött -- Ezeket utánrendeléssel pótoltam hétvégén ! De ahogy az eset megtörtént ,a csigatengely beszorult a hajtóműház aljába ahol a zárókupak található ! Csőkulccsal nehezen de óvatosan kitudtam szedni ,és szemmel láthatólag nem történt baja sem a tengelynek sem a végén lévő csapágynak sem pedig a bronzkeréknek ! (bár a bronzkerék korát tekintve kicsit megkopva néz ki ,de eddig tette a dolgát )
A következő probléma lépett fel - Ahogy a hajtóművet összeraktam , csavarokkal összeillesztettem -tömítés a hajtóműház két része közé - seeger gyűrűkkel rögzítettem ( tengelyt megforgatva kézileg ,nem tapasztaltam szorulást illetve akadás)- olajjal felöntöttem a hajtóteret ahogy kell és felszereltem a motorra, indítás után kuplung behúzva a motor egyenletesen jár és nem hallható semmi rendellenesség a hangjában ! De ahogy kiengedem a kuplungot és átadja a forgást a tengelyre attól a pillanattól kezdve erőteljes súrlódási hang hallható--- De ha kuplungozok vissza, ismét simán csak a motorhang hallható ! A hang amit ad súrlódásra ad következtetni ! Szétszedtem ismét és megfordítottam a bronzkereket hátha én raktam fordítva bele ,de hátha ! Összerakva --ismét ugyan ez a hang fogadott kuplung kiengedésekor! Gondolok már arra, hogy a csigatengely szemmel nem láthatóan deformálódott a szorulás miatt - de akkor ha kézzel meghajtom akkor akadni kellene -
Nem tudok mit kiagyalni , innentől kezdve lövésem sincs mi lehet a probléma oka! Mi okozhatja a súrlódást! ?! A kapatagok azért járnak ,de úgy érzem sokkal lassabban pörögnek----Talán kuplung probléma lehet- vagy a ferrodorral lehet a ludas ? Amikor kiengedem akkor hajt a tengely -de a kiengedéspillanatától kezdve a súrlódó hang erősödik egészen a teljes kiengedésig!Ott a súrlódási hang tetőzik!
Segítségeteket előre is köszönöm és remélem érthetően tudtam leírni mindent !
A kuplungszerkezetem pontosan olyan mint a tied ! Visszaolvastam az általad javasolt bejegyzésre és végigböngésztem a tiedet is ! Este ,de legkésőbb hétvégén megpróbálom úgy végigjárni ahogy javasolták !
Elsőként csigatengelyre gondoltam , vagy a bronzkerék hibájára ,de többszöri szétszedésre és összerakásra sem oldódott meg a probléma (és nem is vettem észre törést-kopást -stb )!
Ez volt tavasszal,pont a talajművelések után adta meg magát az "igásló"
Így is meg lehet csinálni, de egyszerűbb ha egy lemez alátétet teszel, belepontozod az ékhoronyba, becsavarod és meghúzod a csavart majd a lemez szélét kétoldalon felhajtod a csavarfejre.
Érdekes, akkor van választék bőséges hibalehetőségekkel hogy rosszat veszek ha új kellene :D
Még annyit hozzátennék hogy ha kuplungház résén benézek olyan mintha a kuplungból kilógna 3-4 milimétert a csapágy :D szóval nem egy síkban van kuplung peremével, szerintem éppen ez sem normális :D
olyan az egész gép mintha valaki csak gyors összedobta volna papir szerint és nem figyelt volna oda hogy itt lóg ott nem illeszkedik emide rövid.... szóval ennyi pénzér ez jár kategória szerintem. Csináld magad vagy mi a fene :D
Nem tudni, hogy milyen a kuplung? Nekem is ilyen problémám volt és itt a fórumon kaptam segítséget, hogy mit csináljak. Lapozz vissza és nézd meg a 23829 hozzászólást. Ott van a kuplungom és a kuplungkiemelőm. A megoldást Robics fórumtárs írta a 23855 hozzászólásában.
jaja ez a könyv nekem is megvan és csak lestem hogy a kis csődarab nem is gyári dolog... Van csapágy még látni is lehet kicsit a kuplung tetején ha bekukucskálok a kuplungház résén. azért szorult meg mert a csavar és alátét nagyon feltolta a tengelyen a kuplungot szerintem és azért van az a kis csődarab hogy egy adott pontnál ne menjen feljebbb a kuplung, erre márrájöttem.
Lehet van egy megoldásom is hogy ne lazuljon ki a csavar mindig. csak nagy vonalakban rajzolom le de jól látható a felső kuplung belűlről és ehhez csinálnék egy fém lapot ami a csavar fejét körülöleli majd a lap két szélén átfurom és közvetlen csavarral rögzíteném igy az életben sem tudna kilazulni. Jó ötlet vagy baromság ?
Ha járó motornál behúzom a kuplungot, akkor olyan furcsa fémes súrlódó hangot lehet hallani . Ahogy fokozatosan húzom be a kuplungot ,úgy lesz egyre erősebb ez a fémes súrlódó hang, teljesen kiengedett állapotban(kuplung) elhalkul. Üresen járó motornál ez a hang nem jelentkezik.
Mi lehet a baj?
DCV-135 Honda motor a célkeresztben !
Jó lenne kis támpont amin eltudok indulni ,mert így eléggé patthelyzet !
Köszi előre is , bármi infót szívesen meghallgatok !