Apríték adagagoló építése .Ide lehet írni tapasztalatokat kérdéseket ebben a témában.Sok embert foglalkoztat a kérdés .hogyan lehet kiváltani a gázfűtést ,hogy a komfort azért megmaradjon.
Ha jól követi a füsthőfok a frisslevegő mennyiség változását, akkor a szabályzási kör könnyen szabályozható lesz.
Nem szükséges előre ismerni a hőfokokhoz tartozó nyitási mértékeket, mert az a fűtőanyagtól is függhet. Rá kell bízni a szabályzó körre, hogy találja meg a megfelelő nyitási mértéket a beállított füsthőfok-alapjel eléréséhez. Ehhez PID, vagy PI szabályzás kéne igazából, de egy P szabályzás is megteszi, ha jól van beállítva a nullpontja.
Legelőször egy füstgázhőfok logolás kellene a levegőcsappantyú nyitási keresztmetszetének függvényében, gondolom.
Tapasztalat szerint igen jól követi a füstgázhőfok a levegőszabályozást, gyorsan reagál, a hőcserélő egy állandó áramlási ellenállás, a rostély is viszonylag egyenletesen töltött parázzsal.
Nem tudom hogy oldják meg a lerakódások elkerülését a labdán vegyes tüzelésnél. Merthogy a lerakódás garantált, akkor meg a lambda nem mér jól.
A másik, hogy ha alacsony hőfokot akarunk a kilépő füstnél, akkor a lambda nem éri el az üzemi hőfokát, valamint még inkább lerakódik rá a korom.
Ezen kívül sem látom, hogy bármilyen haszna is lenne a szabályzó körömben. Ha a füst hőfok megvan, akkor vissza kell venni a levegőt, ha nincs, rá kell adni, bármit is mondjon a lambda.
A falslevegőt szerintem nem kell szabályozni, az akkor jó, ha állandó vákumot állít be a kazánnak, azt meg a gravitációs zsalu megoldja.
A füstgáz áramlási sebessége a vákkumtól és a frisslevegőt beállító ajtó nyitási mértékétől függ. Nincs értelme két helyen ugyanazt szabályozni.
Nem a szabályzási körrel vagyok bajban, hanem a kazánod felépítéséből adódó késleltetések és az égés bizonytalansága, mászkálása miatt nem lehet tudni, mekkora idő amíg a füstgázban jelentkezik a frisslevegő változtatás hatása.
Ezt nem tudom biztosan. Talán igen, mert több anyag van a csiga felett, de lehet, hogy tévedek. Ha folyamatos ütemű a beadagolás, akkor nem ég vissza így se, úgy se. A kétcsigás kialakítás is véd. Csak áramszünet esetén tudna, de akkor is csak a második csigában, az meg nem számít. Az első csigába kell oltó, de nem hiszem, hogy valaha odáig visszaégne, de az ördög nem alszik.
Hát nem. Legalább is nem úgy, hogy együtt forgott a csigával. Ez a leveles csiga széttöri a fport, nem csak szállít, hanem keveri is az anyagot. Az elakadás csak úgy fordult elő, hogy a régi fejben az előmelegítő szakasz betömörödött(ott nincs csiga) és a kicsi motor nem bírta el. Ezért mondtam, hogy egy 500W körüli motor szükséges. Az még az esetleges fadarabokat is szétvágja. Lényeg, hogy amikor elakadt a kezdeti próbálkozásokkor, akkor az nem a csigacső miatt volt, azóta mióta nyelv nélkül az új fejben használom, nem akadt el egyszer sem.
A szervós frisslevegő szabályzás megoldásáig tisztán látom a dolgot, de hogy a kazánod hogyan működik, az nem tiszta. Értem amit írsz és azt is hogy mikor hol ég stb, de hogy milyen könnyen lehet kézben tartani a füsthőfokot a frisslevegővel, nem látom át. Egy fej esetén az egész égés a kezedben van, viszont itt kicsit káoszosnak látom a dolgot, illetve nincsenek tapasztalataim, amik segítenének a folyamat megértésében.
A lambda szerintem nem szükséges, ha füsthőfokot méred. Sőt a lambda, mint azt korábban sokat tárgyaltuk, nem tudja megmondani, hogy azért van sok oxigén, mert elfogyott a tüzelő, vagy azért, mert tökéletlen az égés. A két esemény eltérő frislevegő beállítást kívánna meg, de a lambda jeléből nem lehet tudni melyiket.
Magasabb hőértékű pl barnaszénnel a felső égetés, fával az alsó útvonalon üzemel. Alul van a mozgatható rostély, középen kapja a szekunder levegőt.
A légfelesleg beállítása azért is fontos, mert túl nagyra nyitott légbevezetésnél már nem elegendő a huzat az alsó útvonalhoz, a levegő a töltőakna tetejénél is begyújtja a tüzelőt, egyszerre túl nagy adag ég tökéletlenül, feleslegesen terhelve az égési zónát.
Szeretnék egy lambdaszondát is beépíteni a füstgázba, a kérdés, hogy mire használható a kapott információ.
A levegőszabályozásnak fokozatmentesen kellene működnie a füstgázhőfok függvényében, talán a barometrikus kéményhuzatszabályozás lehetne lambdaszonda alapú.
Az elképzelés szerintem jó. A szervo tudná mozgatni az ajtót, akár egy láncon keresztül emelgetve is. Az egyetlen probléma a szervo vezérlése. Ha ezt meg tudnád oldani, akkor a frisslevegő a füst, vagy a víz hőfoka szerint szabályzódna.
Nézem a rajzokat, két füstirányt lehet kiválasztani ha jól látom. Mikor melyik módot kell választani? Igazából nem nagyon értem a baloldali hogyan tud egyáltalán égni? Meg, hogy hogyan nem ég vissza? Persze a huzat nem a betöltő ajtó felé halad, ez tiszta, de ha kevés van a tartályban, kizárt, hogy nem parázslik át az egész. A jobb oldalot meg szén esetére javasolják? Furcsa egy kazán...
Szia. Akkor megfogadoma tanacsod és atalakitom a csövet remmélem jo lessz. Én viszont nem zártszelvényel oldanam meg mert a vastelepen nem leltem nekem valló zártszelvényt és újonan meg nem adnak nalunk csak 6méteres szálal és bazi draga!!! Én levagnam a csönek a teteét és erre egy peremet hegesztenek és ugy tennem visza majdnem ojan mint a zárt szelvény csak tobb vele a munka. Mit szolsz igy jo lessz?
Igen Igy muködik rendesen az egetöm az utolso 30m3 apriteknal 2x alt meg mert a lapatot tökeletesen kitutta tamasztani egy apritek darab! A csöbe a gyertyan apritek eleinte elment (1 hetig) aztan a rosda lekopott es az apritek gyakran bele szorult a csigaba! Ha belenezel egy husdaraloba anakis bordas a belseje!
A töltőakna 46 dm3-es, 470 mm mély, 410 mm széles és hátrafelé 180 mm. Mivel a kazán fával 20 kWh teljesítményű, az egyszerre égethető adag 5-7 kg, egy töltet ~ 10-15 kg.
A vegyes fórumon láttam egy vibrátoros rázóvályút, azzal is fentről, az anyagfolyam megszakadásával jutott a rostélyra a tüzelő.
Akáccal és fabrikettel próbáltam a tüzelést, fával nekem is elég egyenletes az égés, kazánvízhőfok 78-80 C, füsthőfok és kéményhuzatszabályozás nélkül úgy érzésre állítva a kazánhuzatszabályozás.
Ez a kazán jobban teljesít, mint az előző ~30 éves szerkezet, de nem teljes a komfort. Az gázkazánnal lenne, tudom, de a cél a minél kevesebb rárakás, és a gyártói 71 %-os hatásfok.
Ez egy oldalnézet, bal oldalon, az az elölről az alsó ajtón van egy 200x80 mm-es levegőbevezető nyílás, azt egy tengelyen kibillenthető fedőlemez takarja le.
Ott kapja a primer és a szekunder levegőt, sok variáció nincs, a szekunder keresztmetszet fix, a légzsalu könnyen mozgatható, egy szervó, vagy bármilyen 0-90 fokban oda-vissza mozgó motor működtetné.
Jelenleg vagy maxra, vagy minimumra, hőntartásra van nyitva, a max alatt azt a levegőt értem, amikor a légfelesleg megfelelő, érzésre mérés hiányában, és nem hűl túl az égéstér.
Szia.Ugylátom a Biottomat-nak is négyszög a csigaháza. A csigaházamnak a külso átméröje 100mm az ajtom ahol beakarom rakni az égetöt 130mm tehat még megférne a csigahazon egy zártszelveny.Mit szolsz csinaljam meg?
Egy biztos, hogy nem rosszabb a szállítás szempontjából. Apríték esetében felfedezhető az előnye. A bajom az, hogy a sima csővel se volt eddig semmi bajom fporral, és vagyunk ezzel páran, de elvileg jobb konstrukció, mint ahogy a teljesen négyzetes alakú csigaház is az. Rosszabb biztosan nem lesz, ha megcsinálod. Viszont neked be kell férned az ajtón és a fejbe, erre ügyelj! Visszaégés szempotból sem biztos, hogy előnyös, ha a csiga felett több az anyag. A fejben sem lehet visszaszűkíteni utána és nem látom most, milyen gondot okozhat még. De maga az elv az jó, csak itt több dolgot kell figyelembe venni...
Ti mit szoltok az új csigaház őtlethez jobb lenne ha átalakitanam? Kérlek titeket segitsetek mert holnap szeretnem becsapagyazni a csigakat és utána sokkal nehezebb atalakitanom.
Köszönöm az ötlettet! Neked igy van megoldva az égetöd? kivan probalva? Mert ha igen és mükodik jobban a csiga és ha nem hajlamos a betömörödésre akor még most at tudnam alakitani a csigahazamat de kel tudjam bisztosan ,hogy igy jobban müködik majd a csiga
Felső töltőajtós kazánnal már hatodik éve tüzelek fűrészporral.
Nincs hozzá semmi töltőautomatikám, zsákból öntöm be a fport.
Kb 2 közepes gabonászsák fér bele.
Igazából nincs benne semmi trükk, nincs ventillátor, csak egy huzatszabályzó.
A kazánom olyan, hogy ha fával fűtöm, akkor a huzatszabályzó úgy tartja a beállított értéket, mint-ha a hőfokmérő mutatóját odaragasztották volna a beállított értékre.
Fűrészporral ez nem ennyire pontos, de én elégedett vagyok vele.
Igazából soha semmi baj nincs a tüzeléssel, amíg az akna legalébb félig tele van fporral.
Gondom akkor kezdődk, ha már nagyon le van égve, és teljesen feltöltöm.
Szerntem próbáld k ezt a verziót, melőtt nagyon belebuknál.
Egy felülről töltö csiga, a végén valami záróelemmel, a kazánban szintérzékelővel ( mondjuk mint a nyelves érzékelő az égőfejeken), nem lehet nagy gond