Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ívfény Creative Commons License 2016.11.10 -4 0 40627

a modern tecnika? avagy számomra ez olyasmi,, mintha szándékosan szervizigényesebbre terveztek volna valamit? a mechanikus adagolós gépekre egy ötlet amivel + pénzeket lehet beszerezni szerviz vonalon, olyanoktól is, akik amúgy az alapból nem jártak szervizbe, mert megvolt a felszereltségük a mechanikus alapra. de, ez nálam nem fog játszani! meg fogom csinálni a készüléket a vizsgálathoz és beállításokhoz!  :))

Előzmény: Poc2 (40626)
Poc2 Creative Commons License 2016.11.10 0 0 40626

Ezek pdi motorok!

Az adagoló és a porlasztó ott van egyben mint a Passatban.

Előzmény: ívfény (40613)
ívfény Creative Commons License 2016.11.10 -4 0 40625

vitatkoznék veled kicsit, ha nem baj?

"mert igazából csak a variátor tudja kiszolgálni ezeknek a kis motoroknak az alacsony nyomatéktartalékból adódó kicsit fordulatszámtartományát ."

 

ezt én nem így gondolom! az igaz lehet, hogy a kis motorok fordulat révén hozhattyák kellő lendületbe a kis autó tömegét, de! a disel motor az disel! és annak van egy igen jó tulajdonsága! mégpedig, hogy erősen nyomatékos kis fordulaton is., nem olyan, mint a benzines, hogy, ha nagyon leterheled kis fordulaton képes vegetálni, sokáig, míg összeszedi magát, vagy nem. :) és mindez tulajdonságát a diselnek a vezérlés eltolásával, lehet, a nyomatékot növelni, avagy csökkenteni kis fordulaton! egyszerűbben fogalmazva! ha a vezérlést hamarabra álltom, akkor nyomatékosabb lesz a motor kis fordulaton, de nem lesz annyira pörgős, ha meg későbbre állítom a vezérlés, a főtengelyhez képest, akkor nagyobb fordulaton jön le a max nyomaték és jobban is fog kicsit pörögni a motor. én a citroenem is a kis fordulatsám tartományba leadott legnagyobb nyomatékra hangoltam és nagyon faxa! ezlért is rugóztam a múltkor annyira a kubota vezérlésén, hoogy kifokolom és láthassam, hogy mennyi tartalék van ebbe a kis fordulatos irányba, mert, ha manuális váltót kapna, akkor pont jól jönne ez a kis fordulatos, erősebb nyomaték, amiről beszélek. de persze ezek mind elméleti fejtegetések és korántsem biztos, hogy a gyakorlatban ugyanolyan életképes, mint  elméletben. még sokat nem mentem a kis kobolddal, de azt észrevettem, hogy, túl hamar kipörgi magát a motor. persze ezen lehetne segíteni nagyobb röpsúlyokkal is és maradhat a varió, majd meglátjuk. végülis belegondolva, a variónak is megvan a maga előnye. pl, hogy nem kell váltogatni. csak ne kellene a rohadt szíjakat cserélgetni, 10-15000km-ént és ne lenne olyan drága az alkatrész hozzá! de mivel én sokat mennék vidékre is, 70-80%, ban így érdemes a manuális váltóban gondolkodnom talán... és mégegy észrevétel! most hogy már van kis kocsim, sikerűlt maximálisan feltérképezni a futóművet és írták itt olvtársak, hogy "nem a nagyobb sebességre van méretezve a futómű". ez igaz, de csak részben! szerintem. a leggyengébb láncszemnek az alsó lengőkart érzem! egy hajlított vascső, kb fél colos átmérőjű. ez tényleg nem, nagyobb sebességre alkalmas!  ezt vagy megmerevítem, vagy hajlítok vastagabb anyagból, legalább háromnegyedes átmérőből és azt merevítem ki, hogy erősebb legyen.  és ezt inkább fékezéskor tartom gyengének, nem is a menet közben. na, de majd szép sorjában... :) a futómű többi része véleményem szerint nem annyira gáz, hogy akár ne bírhatna akár 100-as tempót is, azaz ne lenne biztonságos ilyen tempónál sem.

Előzmény: Bakancs4 (40622)
ívfény Creative Commons License 2016.11.10 -4 0 40624

ne gondold, hogy a kínai annyira rosz! azaz nem mindegyik annyira gagyi! nekem a kismotorjaim szinte mindegyik kínai blokkal szalad és semmi gondom velük nagyon sok éve már! csak nem a kínai hentesbolt raktárában elkészített blokkot kell venni, kínaiból!  :) egyenlőre hagyom így, ahogy van, de, ha köhögni kezd a varios rendszer, magamat ismerve történni fog valami átalakítás ez ügyben, még az sem elképzelhetetlen, hogy elektromos irányban. ez lenne a hab a tortán!! de amíg túl nagyok az akksik és kevés a hatótáv, addig ez sajnos felejtős. legalábbis számomra!, mert nekem az a gromek, ha le tudok tekerni hajdúságba, pestről. mai elektro lehetőségek mellett ez nem kivitelezhető az akksik miatt sajnos...

Előzmény: WooDoo (40621)
WooDoo Creative Commons License 2016.11.10 0 0 40623

Ha már veszi valaki a fáradságot, hogy belefaragjon egy 4 v. 5 sebességes váltót egy mopedautóba, akkor már keríthet egy Z482-es motort is, az már majdnem 10 kW-ot tud. De Sanyi szerint a Yanmar motor is működőképes volt a Maruti váltóval, csak a kuplunggal volt valami probléma.

 

A Trabant motor kb. 4300-at forog 100 km/h-nál, a Kubotánál elvileg 3600 a max. fordulat. Az Aixam kerék átmérője kb. 10%-al lehet kisebb, így 75 km/h körül adódna a végsebesség, annyit még a Z402-es is tudhat. Akár még jó is lehetne a Trabant váltó, de elég sokat kell kínlódni a kuplunggal, a pedálnak és a váltónak is találni kell helyet. Mondjuk a Trabantból pont volt olyan változat (Hykomat) aminél nem kellett kuplungolni.

 

A cvt váltóból is létezik tartós változat, csak azt mi nem tudjuk megfizetni. Valamelyik Honda személygépkocsiban is láttam már variátort. Ipari hajtásokban is használják ezt a fokozatmentes áttételt, PIV láncnak hívják az acél lamellákból összeállított "szíjat", ami a tárcsák oldalán kialakított bordázatba akad, nem súrlódással viszi át a nyomatékot. Ezek olajban futnak, nagy teljesítményt visznek át, és sokkal tartósabbak, mint a gumi szíjas variátorok.

 

A 125-ös robogómban tavasszal cseréltem szíjat és görgőket. Azt mondták 12e km-ként kell a szíjat cserélni, pedig az be van burkolva. Ahhoz képest annyira nem is kopnak vészesen a mi szíjaink sem. 

Előzmény: Bakancs4 (40622)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.11.09 0 0 40622

Én Kubota motoros Aixambe épített 600-as Trabant váltóról kaptam képeket . Többet nem tudok róla , pedig nagyon érdekelt volna miképp hasít , mert igazából csak a variátor tudja kiszolgálni ezeknek a kis motoroknak az alacsony nyomatéktartalékból adódó kicsit fordulatszámtartományát .

Egy mopedautó motorja ezeregynéhányszázas fordulatnál indítja meg a járgányt , 15-20 km/óránál már 2000-et pörög , 40-nél már 2500-at és olyan 60 környékén már 3000-et . Mindez magyarázza hogy a fele akkora tömegű járgány a 1/10-ed , 1/20-ad teljesítménnyel miért tud elfogahatóan részt venni a forgalomban .

Ahol már nagyobb menetellenállás várható , vagyis a 40-60-as sebességtartományban ott a fordulatszám nem megy ki a 2500-3000-es szűk intervallumból .  Ezt fix áttételekkel produkálni lehetetlen .

Emiatt nagyon szeretnék látni-kipróbálni egy ilyen verziót .

WooDoo Creative Commons License 2016.11.09 0 0 40621

Ezeket a köröket már évekkel ezelőtt lefutottuk, az olcsó kínai quad blokkoknak hitvány a minősége, ami meg jó, az drága. Láttam 4 ütemű 250-es robogó blokkot is mopedautóban, az már használható volt, bár ha a rendőr gyanút fog, hamar meg lehet vele bukni.

A legjobban az az átalakítás sikerülhetett, amikor egy Microcar Virgoba Yanmar motort szereltek egy Maruti váltóval. Sajnos a tulaj meghalt egy autóbalesetben mire tudomást szereztem róla, hogy elkészült az átépítéssel, így kipróbálni nem tudtam. Állítólag könnyedén vitte a 80 km/h-t, igaz a Yanmar motor alapból is erősebbnek tűnik, mint a kis Kubota, vagy a Lombardini. Az örökösök sajnos eltüntették valahova a kocsit, legálisan nem lehetett eladni, mert az eredetvizsgán nem ment volna át, gondolom valahol szétbontották.

 

Az én vesszőparipám az elektromos átépítés, szerintem az a legüzembiztosabb megoldás. Az elektromos Aixamomba egy 2,2 kW-os motort építettem, azzal simán ment 60 km/h-val. De lehet hibridet is faragni, a Stellámban van egy villanymotor és egy gokart blokk is. Kis sebességnél a villanymotor hajt, ha meg messzebbre kell menni, akkor berántjuk a benzinmotort. Váltó nincs, csak fix áttételek. 

Előzmény: ívfény (40620)
ívfény Creative Commons License 2016.11.09 -5 0 40620

a 3x-os áttételt simán lehet produkálni a quad váltóval! és benne a kuplung is, csak rudazat és pedál kell!, egy 250-es quad kb jó lenne, ,azok olyan 15-20 lo körűliek, ha jól emléxem a quad blokkból ki lehet operálni a főtengelyt és a helyére rakni egy sima tengelyt és azokra aggatni a kuplungfogeskereket és a blokk felől a hajtást...  :))) na! szinte kész is van!?  :))).

Előzmény: Mnagy (40619)
Mnagy Creative Commons License 2016.11.09 0 0 40619

Durván háromszoros az áttétel oda vissza a két tengely között, 500-tól 10000 fordulatig a motor fordulatától függően.Ez belül vissza lassul haladási sebességre.

Előzmény: ívfény (40618)
ívfény Creative Commons License 2016.11.09 -2 0 40618

nem egészen így gondoltam! csak a vario tárcsa a primer és sekunder kuka! a motor kihajtása, menne a quad fötengelyére, a quad kihajtása lánccal az eredeti difire, irányváltóra. a quad kuplungja is marad, be kéne tenni egy pedált neki és nagyjából ennyi, dióhéjban. a bukta esetleg az áttételi arányoknál lehet, ezt utána kéne számolni, hogy a quad képes e olyan áttételre, ami megforgatja a sekunder vario tengejét a megfelelő fordulattal.

Előzmény: Mnagy (40617)
Mnagy Creative Commons License 2016.11.09 0 0 40617

Az irányváltó behajtó tengely 10ezer körül is foroghat.A Quad váltó amiben difi is van szerintem a felejtős kategória.Egy kicsi autó váltón már én is gondolkodom egy ideje de mindíg azok a piszkos anyagiak türemkednek elő. Egy az autókban nálam okosabb dobta fel az ötletet, miért nem hosszában......

Előzmény: ívfény (40616)
ívfény Creative Commons License 2016.11.09 -3 0 40616

volt egy hirtelen 5-letem anno, mikor még nem volt kisautóm, nevezetesen, hogy beraknék egy quad váltót a vario helyett és, nem lenne vario probléma továbbiakban. ezt egyre jobban életképesnek érzem, műszakilag, gyorsan lefuttatva az agynak nevezett szerkezetben,  teljesen kivitelezhetőnek érzem. és bármikor visszaállíthatóak az eredeti állapotok, ha a szükség úgy hozná. de egyenlőre marad a vario, amíg nem lesz vele komoly bajom. egy a biztos! 80 000-et nem fogok adni egy újért!!!!! pár alutárcsa és rugó, meg alátét, nem ér ennyit!!!

ívfény Creative Commons License 2016.11.09 -4 0 40615

azt kell, hogy mondjam, az eddigiek alapján, amiket tapasztaltam, hogy ezek a"lamborgini" motorok egyre jobban tetszenek! úgy teljesítményileg, mint csendességben és rázkódásban, nem beszélve arról, hogy úgytűnik komolyabb tuning nélkűl kivehető nagyobb teljesítmény a motorból . a japán motorok biztos tartósabbak, ha van egy megbontatlan az embernek. de ahogy beletúr földi halandó, már oda is van álltalában a japán tartósság.  a"lamborgini"kevesebbet fut állítólag! most én kifogom próbálni! 3000-enként olajcsere és meglátjuk mire képes igazából? mivel az enyimben tutti, hogy 31000km van nem volt mahinálva a futásteljesítmény, így korrekt eredményhez juthatok..  aszem ki fogom tanulni, ha másért nem azért is mert érdekel!  :))

Előzmény: Mnagy (40614)
Mnagy Creative Commons License 2016.11.09 0 0 40614

Nem fogtam kézbe többen kínlódtak ezzel a rendszerrel, ezért lett kubota motoros, még ha zajos is.

 

Én ezzel ellenőrzök jó a kubotához az ifához mtz- hez.........

Előzmény: ívfény (40613)
ívfény Creative Commons License 2016.11.09 -1 0 40613

nem! nézegettem én, a Bakancs 4 féle képeket, csak azokból bem derűlt ki számomra egyértelműen, hogy, leválasztva az adagoló elemeket, speckó csatlakozót gyártva, lehet e vizsgálni hagyományos módszerekkel a csúcsokat?

Előzmény: Mnagy (40611)
Malaguszti Creative Commons License 2016.11.09 0 0 40612

Igen, egy kis kar bökködi az adagolót,

A kar pedig a himbasor egyik himbája .

Elég egyszerüen szerelhető. Ha leveszed a szelepfedelet ott van minden.

 

Előzmény: ívfény (40610)
Mnagy Creative Commons License 2016.11.09 0 0 40611

Elsiklottál Bakancs4 képei felett :-)De biztos megoldod mert egy vagyon a képviseleten javíttatni, beállíttatni.

Előzmény: ívfény (40610)
ívfény Creative Commons License 2016.11.09 0 0 40610

még nem szedtem szét!, tehát ez úgy értendő, hogy mechanikusan kell nyomkodni a kis adagoló egységet, a méréshez? a csúcsokat nem lehet leválasztani erről az egységről? és csatlakozni rájuk, külön?

Előzmény: Mnagy (40609)
Mnagy Creative Commons License 2016.11.09 0 0 40609

Nem írták a lényeget, a lombardiniben a vezérműtengely nyomkodja a két darab "L" alakú adagoló porlasztó egységeket a szelep emelő himbák közt.

Előzmény: ívfény (40607)
daty55 Creative Commons License 2016.11.09 -5 0 40608

Előtte állok, keresgélek egyenlőre!

Előzmény: ívfény (40604)
ívfény Creative Commons License 2016.11.09 -2 0 40607

nekem van porlasztócsúcs pumpám, csináltam, kb 20 évvel ezelőtt, mikor elkezdtem diselezni, , mert ugyan mondták, haverok, hogy ritkán kell ez a cucc és akkor elkel vinni valahová ,beállíttatni, de 2-3 alkalom után mikoris sosem volt precizen beállítva a cucc, megelégeltem és csináltam egy iylen szerkentyűt! egy satbil 5tonnás olajemelőből átalakítva kissé.

 

"Gyanúm szerint újdonsült Microcar tulajdonos fórumtársunk fog hamarost nagy tapasztalatokra szert tenni az LDW502 hangolás terén"

 

ebben akár igazad is lehet és, ha lesz rá elég időm, meg is csinálom, a szerszámot a csúcsokhoz a vizsgálathoz, ha kell cserélni, vagy ellenőrizni, beállítani, ne akkor kelljen, mikor már szereli élesben az ember.

Előzmény: Bakancs4 (40601)
ívfény Creative Commons License 2016.11.09 -5 0 40606

én ezt konkrétan láttam , hogy kis hölgy a tulaj és nem valami kigyúrt, hegyere köszörűlt fogú lapátkezű, 150 kilós fickó, aki a barátnője nevében hirdet, vagy hasonlók...  .)) én konkrét címre mentem, amit egy autóalkatrészes nepper havertól kaptam, azaz, volt 2 konkrét cím is, de a másik nem volt annyira faxa és 1300 eurot kértek érte, lehet alkudni is belőle talán, de leragadtam a megvett gépnél, mert az sokkat jobb vételnek tűnt, minden irányból.  benézegettem út közbeni kereskedésekbe is, de sokat nem időztem, mert 2 nap volt rászánva max a projektre. és nem volt olyan, ami árban és minőségben a fogamra való volt. és még van negatívum a dologban, mert igaz átengedtek 2 lehetőséget a haverok, de azt nekem, szájrátétellel, valamely gusztustalan férfiszervre, majd honorálnom kell, de remélem, megelégszenek majd hegesztői ellenszolgáltatásaimmal is talán?

Előzmény: BIGYO4 (40600)
ívfény Creative Commons License 2016.11.09 0 0 40605

igen!, vagy inkább kis előtöltés érték van állítva...

Előzmény: Malaguszti (40597)
ívfény Creative Commons License 2016.11.09 -3 0 40604

miért? a nőcike miatt, vagy a kis kobold miatt?  :))) neked nincsen kisautód?

Előzmény: daty55 (40593)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.11.08 0 0 40603

Helyesbítek : Garázsban tartott, második  autóként NEM  (SEM)  használt.

Előzmény: Bakancs4 (40602)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.11.08 0 0 40602

Garázsban tartott, második NEM autóként használt.

 

Egyébként létezik ilyen mesebeli autó , a garázsszomszédom FIAT Puntoja is ebbe tartozik . Nyolcvanakárhány éves tulajdonos , első tulaj persze , végig szervizelve , ötvenvalahányezer km a 13 éves járműben , egész életét a masina a garázs homályában töltötte , esőt elvétve , havat egyetlen egyszer látott . Vonóhorog nincs , a hátsó ülésen -- pedig 5 ajtós -- szökőévekben ült utas . Az éves futásteljesítmény újabban nem éri el az  ezer km-t . Újszerű állapot , stb. stb... létező valóság .

Előzmény: BIGYO4 (40600)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.11.08 0 0 40601

Nem tudok semmi változásról .

Lombardini adagoló beállítás : Lajosmizse ; Érd ; Hódmezővásárhely

Én még nem jutottam odáig , hogy összerakjam a Microcar motorját , de ott kell majd valamit állítgatnom biztos .  A megpumpáló szerkentyűt -- amivel elvileg azt lehet nézni , hogy egyáltalán van-e befecskendezés - már megcsináltam , mert egyik kedves olvtársunk kínlódott egy rakoncátlan motorral és besegítettem neki .

A másik csatlakozó elemet egyszer összehoztam már a nyomásmérővel , de tömítetlennek bizonyult és emiatt és javítani kell rajta .  Hetek.hónapok múlva lesz abból valami .

Gyanúm szerint újdonsült Microcar tulajdonos fórumtársunk fog hamarost nagy tapasztalatokra szert tenni az LDW502 hangolás terén .

 

Előzmény: Lá He (40585)
BIGYO4 Creative Commons License 2016.11.08 0 0 40600

Köztudott, hogy a legjobb a nemdohányzó hölgytulaj. Kutyaszőrmentesen:) Garázsban tartott, második autóként használt.

Előzmény: ívfény (40582)
somi1955 Creative Commons License 2016.11.08 0 0 40599
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.08 0 0 40598

Ezek szerint te is megélted a rendszám nélküli korszakunkat 2009 előtt , amikor megyénként , városonként eltérően alaptalanul feljelentgettek minket és a hiszékenyeket nemlétező jogszabályokkal ijesztgették. Szóval ha 2006 óta mopedautózól jól kéne tudnod, hogy pont a rendőröknek és a hivataloknak nem szabad hinni. Az már a te bajod ha inkább ezeknek hiszel , mint a jogszabálynak. 

Előzmény: kobor1954 (40592)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!