Nem. A Regánál tényleg jobb az OL1 (több szín, korrektebb basszus) - ezzel csak mostanában sikerült megismerkedni, a Valdival együtt muszáj volt megvennem.
Eleinte nekem is Rega volt a Systemdeken, amit elég hamar kicseréltem az említett Heliusra. Egy hónappal később jött ez egypolcos (régi szériás) ZO21 asztal. Ez a kettő együttesen komoly előrelépést hozott és nem lebecsülendő az Eroica burkolatának eltávolítása se. Tanulságos játék volt összehasonlítani ezt az összeállítást az újonnan jöttel (Valdi+OL1).
1.) Tényleg a futómű legfontosabb! 2.) A Systemdek+Scorpio kellemetlen "ellenfél", valamiben mindig hiányérzetet hagy maga után.
(Hangkarban csak későbbiekben tervezek továbblépést, addig a Scorpio maradni fog.)
De miként lehet, hogy egy ennyire gyenge dolog Regánál (szvsz nem kicsivel) jobb karral, rendes asztalkán már nem csak zenélni tud, de a "sound"-ja is egészen jó lesz? E két változat között (először könnyű faasztalokkal, hokkedlikkel próbálkoztam) óriási a különbség... és ennek is köszönhető, hogy az a lemezjátszó egyszercsak bevált.
Azt, hogy a Systemdeket ugyan szerettem, tudott zenélni, de meg kellett róla állapítanom, hogy elég gyenge dolog. Valami olyasmi mint a Dual 505, csak vagy két kategóriával feljebb. Jól sikerült kompromisszum, amit nem nehéz űberelni.
Viszont n.andrás unipivot kérdésére te is legyárthatnál egy elméletet. Magam sem értem miért van, és örvend népszerűségnek belőlük annyi.
És ahhoz mit szólsz, hogy a Rega alapú OL1 többet (de minimum annyit!) profitált a jobb futóműből, mint a Helius Scorpio. Titokban egyértelműbb különbséget vártam (már megint azok a fránya előítéletek:-), aztán jól meglepődtem...
"a Systemdekre írtam, hogy szörnyű lehet az alu kardeszka"
De miért csak a futómű, amikor még a nevéven is benne van, hogy KARdeszka? Nem elég leírni, hogy az elemek összhangja a legfontosabb, ezt komolyan is kell venni. Ennyire azért nem egyszerű a helyzet, a komplett rendszer is befolyásolhatja az ítéletet. (Jó-e az akril vagy sem című műsor, például.)
Egy készülék gyártó motivációt, tesztelési körülményeit nem ismerem. Ha ismerném lehet, hogy tudnék válaszolni. Az, hogy kinek milyen karral (azen a topikon nem hangzott el egyszer sem, hogy gyári kar lett volna a gyalun), milyen hangszedővel milyenek voltak a tapasztalatai azt pedig csak ők tudnák elmondani. A Systemdek nagyon is a kompromisszumok sokaságát elfogadó kategóriába tartozik. Innét pedig igencsak kérdéses kinek mi jön be. Most is írom feltételezésként, hogy jobb karral, jobb hangszedővel kicsit soknak gondolom a fémet a felfüggesztés, sasszi, kardeszka, kar útvonalon.Ráadásul minden fém akusztikailag csillapítatlanul. De hogy rögtön felül is bíráljam az alu kardeszkával szembeni ellenérzéseimet: lehet, hogy egy öntött alu jól teljesítene ebben a pozícióban.
Igyekszem mindent előítéletek nélkül tenni. Igaz, hogy magam sem tudom levetkőzni azt, hogy szintetizálva az eddigi tapasztalatokat ne próbáljak meg elméletet gyártani. Szolgáljon mentségemül, hogy ezeket pillanatok alatt képes vagyok sutba dobni, és az új ismeretek birtokában újra építkezni. Az előítéleteimet másnak elmondva viszont mindig oda írom: szvsz, azaz szerény véleményem szerint.
Nem értelek. Kifejezetten a Systemdekre írtam, hogy szörnyű lehet az alu kardeszka. Láttad a gyalumat abban a kardeszkában is van anyi fém mint egy átlagos gyaluban összesen. Tehát semmi kifogásom a fém alkalmazása ellen sem a kardeszkában, sem máshol. Összességében sem értem a postodat.
"Viszont gyanítom, hogy unipivottal jobb hang érhető el mint a bolti csapágyakkal." Ne gyaníts semmit, az nem szül jó vért:) Inkább hallgass meg pár ilyet és pár olyat, előítéletek nékül.
Krizsi, most akkor cseréljem ki Valdin is azt a "szar" alu kardeszkát? És persze előtte szereljem vissza a Rega kart, amivel kísérleteztetek, mert ahhoz könnyen lehet, hogy másféle illik? Amíg a lemezjátszó tud zenélni (és ezt a tulajdonságát a legkönnyebb modifikációval elrontani bármiféle jól összerakott audio eszköznek!) a hifizést meghagyom másnak. Azért nem árt tudni, hogy nem véletlenül használnak fém kardeszkát néhány jó lemezjátszóban, a legfelső kategóriában is. A Voydokba se azért került egy snassz alulemez, mert olcsó.
Kuzma féle StogiS unipivot +szilikonofürdő ötvözés elég okos elgondolás egyébként. Csak nem mindegyik hangszedő szerette. Kár, hogy nem probáltad ki majd egy évig dobozban pihen eladás elött még a Linn lyuk is passzolt volna.))
Szvsz: a csapágy a kar egyik igen kritikus pontja. A boltban megvett és beépített csapágynál (lásd Rega) jobb minőséget produkálni, akkor aszéria nagyságoknál mint amit ma el lehet adni, igen drága. Nem sokan engedhetik meg maguknak. Viszont gyanítom, hogy unipivottal jobb hang érhető el mint a bolti csapágyakkal. Innét pedig már csak a dizájnerek és a marketingesek vannak vissza, hogy a középszerrel hogy lehet elérni csúcs árat.
Minden esetre ezt a csapágy problémát a legelegánsabban a Schröder tudta megoldani :)