"Nem hiszem, hogy egyszerre két gőzmozdonyt is ott (Dorogon) tartottak volna dízelpótlóként, hiszen akkoriban már igencsak igyekeztek szabadulni a gőzösöktől (kivéve nosztalgia)."
A rendszeres gőzüzem feltételezésem szerint június elején szűnt meg.
Elképzelhetőnek tartom hogy lehetett még 84 nyarán - ez után csupán néhány hónappal- még két gép ott a fűtőháznál (még ha 81 óta Komárom kirendeltsége volt is).
Lehet, hogy akkor még volt valamiféle iparvágány kiszolgálás a környéken, amire a menetrendszerű
tehervonatozás után még kellettek a 424-esek?
Egyébként vajon hány mozdony végezte 1984-ig a 4-es tehervonati kiszolgálását?
A képeken szereplő 005, 343 és az Általad látott és az állomásítási adatokban is szereplő 262-es mellett volt még több is?
A 306-os valószínűleg már nem, mert 1981-ben selejtezték.
A kis mozdonyok feleslegessé válását az annavölgyi vonal 40 évvel ezelőtti megszűnte is okozhatta. Addig oda bányafát vittek, onnan kaolint, Ebszőnyből szenet.
A vonal tengelynyomása akkoriban 16,5 t volt, Kadosa András leírása szerint ezért jártak 424-esek, amíg meg nem erősítették a pályát.
A vonalon abban az időben komoly teherforgalom volt, mert a Komárom-Kelenföld-Ferencváros vonatok egy részét a Komárom-Dorog-Rákosrendező vonalra terelték.
Pest és Dorog között Szergej járt, Dorogon gépcsere volt és onnan Komárom felé már 424-es volt a vonógép.
Ez Kadosa leírása szerint 1984-közepéig volt így. Erről beszélgettünk már többször is Smnks fórumtárssal, hogy ennek pontos ideje mikor lehetett.
Ha a 194 KN tengelyterhelésű M 62-es mehetett is 30-al a 4-esen, a 424-es nyilván gyorsabbra volt engedélyezve és biztos a vonatok menetideje is számított.
Te ott dolgoztál Kecsón, biztos emlékeznél rá, ha ott lett volna a 005-ös.
Ezek szerint hibás adat került a könyvbe.
De ha már itt tartunk megkérdezném Tőled, hogy Kecskeméten mikor szűnt meg a gőzüzem?
1994 tavaszán (május lehetett) vendégeskedett ott a 424, 247-es, akkor beszélgettem egy ottani vasutassal és azt mondta, hogy 1986-ban állt le az utolsó fűtőgép, ami a fűtőház melletti helységet fűtötte.
Az üzemi gépek vajon mikor álltak le?
Ez egyezik is a saját emlékeimmel, mert 1986 nyarán jártam először Kecsón és se üzemi, se fűtőgép 424-esre nem emlékszem.
Arra is emlékszem, hogy Ágasegyházára utaztunk, de nem Bz volt, mint a 90-es években, hanem vagy M44-es vagy M 32-es által húzott vonat, de biztos mozdonyos volt.
Később, meg Md-mottal mentünk Tőserdőre.
Az állomás sajnos mindkét esetben teljesen gőzösmentes volt.
Leállított gőzös roncsokra sem emlékszem.
Itt is csak pár évvel maradtam le, mert képek tanúsága szerint 1983-ban még aktív gőzüzem volt.
Ez már rejtély marad gondolom valami tapasztalt gőzös szakik vezeték gépet (már ha még léteznek ilyen szakik) szóval ha valami van csak észre vették volna! Az hogy épp mire figyeltek vagy mire nem tudom és hogy épp hányan lehetek én akár hányszor láttam ilyen gőzös menetet legalább 5-6 voltak mozdonyon nap szemüveges csajsziktól Joska pistáig volt ott mindenki gépen menet közben! Lényegen nem változtat gőzös sajnos üzemképtelen lett! :(
Majd mit nem, így jártak.Arról sem vesznek tudomást hogy nincs a 11-es vonalra alkalmas gőzösük,arról nem beszélve hogy a NOHABot beküldeni Zirc után az ívekbe,müszaki értékek megőrzése persze...
Szerintük miért járt ott 375-ös,biztos anno mindenki idióta volt.
"szeretnék visszakapni vagy akár csak más járatra beváltani a jegy árát"
Arra várhatnak.
"Weboldalunkon a program leírásában jelezzük, hogy a járművek korára való tekintettel nem tudjuk garantálni, hogy az adott szerelvény minden esetben változatlan összeállításban közlekedik, tehát műszaki probléma esetén a szerelvények összetétele akár útközben is megváltozhat."
Innentől a kockázat a jegy megvásárlóját terheli. Ha kell neki így a jegy, megveszi. Ha nem, akkor nem.
(Feltételezem, hogy a Bakonyvasút Szövetségnél nem volt ilyen feltétel, valamint ott a hozzáállás is más lehet, nem mindent jogászi szemmel néznek.)
Ügyesen nem szóltak egy büdös szót se arról és kerülték a témát, hogy mi lesz azokkal, akik a gőzös miatt vettek jegyet a menetre és jogosan érzik magukat átverve és szeretnék visszakapni vagy akár csak más járatra beváltani a jegy árát. A bakonyvasút szövetség pl. visszatéríti a jegyárakat mindenkinek.
A hétvégi Cuha-völgybe tartó vonatút kapcsán a következő információkat osztjuk meg Önökkel:
A meghirdetett vonat Budapest-Zirc-Budapest útvonalon közlekedett szombaton amelyre a jegyek értékesítése a MÁV Nosztalgia jegyirodában történt. Továbbá Győr - Zirc és Zirc – Győr szakaszon és a betétjáraton a Zirc-Bakonyszentlászló-Zirc útvonalon, amelyekre a vonatjegyek értékesítése a Bakonyvasút Szövetség által történt.
A 324.540 pályaszámú gőzmozdony Tatabánya előtt sajnos teljesen üzemképtelenné vált hengertörés miatt. Ez azt jelentette, hogy a gőzmozdonyt ki kellett sorozni, hogy utunkat folytatni tudjuk, így az M61.001 pályaszámú NOHAB dízel vontatta végig a szerelvényt. Nagyon sajnáljuk ezt a tényt, de a vasútbarátok és a MÁV Nosztalgia utazóközönség túlnyomó többsége megértéssel, mindamellett sajnálattal vette tudomásul, hogy az utazás a MÁV Nosztalgia szervezésében fentiek miatt az eredetileg meghirdetett feltételektől eltérően valósult meg. Ezért szíves elnézésüket kérjük.
Sajnos tény, hogy az ilyen műszaki hibákat nem lehet előre látni, és a rendszeres karbantartás ellenére, ilyen előfordulhat. Weboldalunkon a program leírásában jelezzük, hogy a járművek korára való tekintettel nem tudjuk garantálni, hogy az adott szerelvény minden esetben változatlan összeállításban közlekedik, tehát műszaki probléma esetén a szerelvények összetétele akár útközben is megváltozhat.
Vállalatunknak elsődleges küldetése, hogy értékeinket minél tovább megőrizzük és a nosztalgia utazások lehetőleg régi vasúti járművekkel történjenek, utasaink legnagyobb megelégedésére. Mint ahogy eddig is, a jövőben is lesznek gőzmozdonyos útjaink és igyekszünk a többi, általunk üzemben tartott mozdonyt, vasúti járművet is egy-egy utazás alkalmával bemutatni, közlekedtetni.
Nagyon köszönjük a sok-sok pozitív visszajelzést és biztatást azon kedves utasainknak, akik jól érezték magukat a kiránduláson és személyes utazási tapasztalatuk, élményeik alapján osztották meg a híreket másokkal.
Az utazással kapcsolatos észrevételeiket az utazas@mavnosztalgia.hu E-mail címre várjuk."
@61179 A dorogi 375-ösökkel kapcsolatban mégegy gondoltat, ami azonban szintén csak találgatás: Akkoriban, amikor még ezerrel dübörögtek a tehervonatok a térségben, könnyen elképzelhető, hogy nem csak egy, hanem több állomási tartalék (azaz tolatómozdony) is dolgozott az állomáson. Ezeknek jól körülhatárolt feladataik lehettek. Pl. a 324-es bent az állomáson végzett elegyrendezést, még a 375-ös az iparvágányokat szolgálta ki. Utóbbi feladatra általában kisebb tengelyterhelésű mozdonyokat szoktak választani... Mondom, ez most csak tipp, de nem elképzelhetetlen.
@61181 Nem hiszem, hogy egyszerre két gőzmozdonyt is ott (Dorogon) tartottak volna dízelpótlóként, hiszen akkoriban már igencsak igyekeztek szabadulni a gőzösöktől (kivéve nosztalgia).
@61176 Nagyon köszönöm, hogy utánanéztél ezeknek! Számomra ez a dunahidas teória megerősítését jelenti! Miért is? Ezek szerint mindhárom gép dorogi volt a kérdéses időszakban (amit én egyébként '76 nyarára teszek). A teljes, több hónapig tartó idő alatt mindvégig csak ezt a 3 gőzmozdonyt láttam a vonalon, amelyek egyébként ingában jártak (no meg persze még ezen kívül a Bobók). Ha a Csörgő-döglésről lett volna szó, és hámános gépek jártak volna erre, akkor valószínűleg jóval több 424-es megfordult volna itt, hiszen az esztergomi + veresi + lajosi vonalon is gőzösök jártak, ami nem csupán 3 gőzmozdonyt kellett, hogy jelentsen, ezek valószínűleg keveredtek volna!
Üdv Mágus és A-Dani urak!
@61160 és 61191 Moldova '75 nyarát említi a Csörgő-dögléssel kapcsolatban. Konkrétan a 424.314-es géppel utazott ki Esztergomba. A könyvből még az is megtudható, hogy Esztergomban érkezés után körbejárt a gép... Amit viszont nem tudunk meg a könyvből sajnos, hogy mennyi ideig tartott a Csörgők kényszer leállása, valamint, hogy egyik napról a másikra állították-e le a flottát, vagy ha rövid időn belül is, de fokozatosan estek ki a forgalomból?
Saját, fenti emlékeimben egyik napról a másikra történt az ideiglenes trakcióváltás, és több hónapig tartott, majd szintén egyik napról a másikra ért véget.
Na meg azt se értem, hogy ott vannak hárman is, és semmit nem hallanak, nem látnak? Mit csináltak? Na jó tudom hogy a fűtő mit csinált. :-) Nem volt köztük és a NOHAB közt kapcsolat? A Mobiltelefon olyan ördögtől való, hogy nem fér bele a gőzös profiljába? Mindenesetre egy ilyenért korábban egy év szakipari szerelői munka, vagy egy év tüzelés technikai gyakorlat járt, a fűtő gyakorolhatta egy évet az eleje lehúzást. Ja, és a fal mellett közlekedtek a beíróban.