Én copfos drótkoronggal szedem le a festéket, mert a környéken nem találtam normális árban és minőségben dolgozó homokszóróst.
Mondjuk közben kaptam egy motor restaurálgatással foglalkozó ismerőstől egy tippet, hogy a szomszéd városban van egy német cég, aki vegyi marással dolgozik - főleg a hazai autógyárak fényezőüzemeinek szerszám-tisztításával. Állítólag elvállalnak mást is és kilós áron szinte fillérekért. Ő utólag otthon lugos fürdőt szokott adni még a kezelt dolgoknak és szépen lehet utána fényezni és nem rohad. erősen gondolkodom, hogy a mozdítható elemeket beadom hozzájuk inkább.
Igazándiból a legnagyobb hiba bennem van, nem a budaprimerben: túl lassan haladok a kasznival időhiány miatt. Nyár eleje óta pont emiatt sorra mondom vissza a más melókat - illetve tolom el őket, hogy gyorsan befelyezzem a kasznit - aztán a fényezés után már lehet vele legózgatni akár évekig is..
Egy Lancia Beta Coupé-t csinálgatok magamnak - amikor épp van rá egy kis szabadidőm ( https://picasaweb.google.com/103220166446302840291/LanciaBetaCoupe1300RestorationPhotos# ) Én futottam már pár kört hegeszthető wash-primer kérdésében, de sajnos nem találtam idáig jobb alkternatívát. Sima 1K korrózióvédő apalozókkal is nagyon rossz a tapasztalatom. Egyedül a 2k epoxy tűnik nálam is tartósnak.
Ha nagyon őszinte lennék,azt mondanám nem is hiszek benne.Emberek vagyunk és valahol BIZTOS hibázunk.Ha serencsénk van ez sokára derül ki,de 20 évig a mai vasak se fogják birni szerintem,nem hogy a felujított paripák.Tudom ez szentségtörés volt,de én így látom.
Ha jól tudom az ipari festékek lényege a nagy igénybevétel jó türése.Hidak,tartályok,szerszámok..stb,illetve mez.gaz.gépek festése.Nem cél a sima,magasfnyü felület kialakitása,ezért csisz.polir után sem kapunk tul szép felületet.Töbségét nitró/pur kötanyagba keverik és nincs benne terülés segitő adalék sem.Általában gyors/ex.gyors edzőt adnak hozzá,ami nem segiti az amugy is gyenge terülést.Szerintem ezért narancsos.
És az már kiderült melyik tartósabb? pl. 20 évvel a felújítás után a wash primerrel vagy az epoxyval kezelt autón fog púposodni a festék vagy mindkettőn :)
Homok szorás után nekem csak a 2k epoxik birták évekig és csak akkor ha füllerként 4:1:1-ben használtam.Szigetelőként csak annyit birt mint a budaprymér.
Ha gondolod küldök mintákat probára.400/500 és 1000/4000.Mi csak a 400/4000-ret használjuk,de a másik kettő is jól fogy.A többi annyira nem népszerü.Illetve a Liqvid mattot viszik alupolirhoz.A mélyebb karcokhoz is jó,de a 2000-hez felesleges.
Anno beszéltük már itt,hogy én is ipari festékkel fújtam,de nem saját higitóval hanem nitróval. Autófestékhez képest extrán kell túlhígitani. Nekem 120% ami jó volt,így csap picit narancsos,viszont a nitró miatt selyemfényű ami nekem pl tetszik. Na meg 30fok árnyékban.
Hát látod ez jó kérdés, megpróbálok majd szerezni egy mérőt, hogy meg tudjam mondani pontosan, szerintem a gyári fúvóka van benne. Köszi az értékeket, hát ennél jóval hígabbra kell kevernem, ha nem akarom, hogy narancsbőrös legyen :S Én 3 rétegben hordtam fel eddig, hogy biztosan takarjon (első csak éppen ködölve, egy rendes réteg, és egy higítottabb, hogy szép fényes legyen, így terveztem eredetileg)
Köszi! Sima Sprio festékszóróm van, szép állapotban, nincs agyonkopva. Ezt a festéket mihez találták ki akkor? Én autófényezős boltban vettem, elmondtam, hogy ehhez kell és ilyen, ezt adták, de úgy érzem ezek szerint nem a legjobb választás volt :)
Igen, elvileg ipari kevert festék. Polírozásben nem igazán vagyok otthon, nem is tudom, hogy lehet-e ezeket polírozni és ha igen hogyan/mivel érdemes nekiállni/lesz-e eredménye.
Nem ismerem ezt a festéket, de utánna olvastam, hogy ipari. Az ilyen ipari festékek nem az autófestékekhez használt 1.2-1.3-1.4 fúvókájú pisztolyokhoz vannak kitalálva, nem tudom neked milyen a pisztolyod. Akkor tudod szépen kifújni, ha többszörösen túlhigitód mint az előírt. Kérdés, hogy mennyire bírja a higítást a festék. Talán nem lesz gond vele. Az jó ha 600asal vagy 800asal vizesen visszacsiszolod amig teljesen sima nem lesz. Lehetőség szerint korán reggel fújd, mert akkor még enyhébb az idő. A délutáni nagy melegben még nehezebben fog kiterülni.
Célszerű lenne próbafújást is csinálni. Kitapsztalod meddig higíthatod a festéket, ne legyen narancsos de ne is folyjon, a pisztoly beállítást stb.
"a filler (más nyelvjárásban füller, helytelenül szórókitt, hivatalosan töltőalapozó)" - akkor nem csak én vagyok "filleres"..
Egyébként az elején számomra érdekes témát feszeget. Amit restaurálok magamnak veterán korú autót, az gyárilag 1 rétegű "rosso corsa"= szinkártya alapján Ferrari piros fényezésű.
A kasznizás végeztével telifényt fog kapni - fémig van/lesz csiszolva. Elindultam abba az irányba, hogy gyári jellegű festéket kapjon az eredetiség jelszavával. Egy fényezős boltban ipari rendszerből ajánlott színt az ismerős eladó. Viszont én inkább a kasznizás terén mozgok otthonosabban, az autóm külsejét inkább gyakorlott mesterrel kamrában szeretném fújatni - hiszen az elkészült autó összhatásából oroszlánrésze van a szép fényezésnek. Nem bíznám a véletlenre.
Beszéltem profi restaurátorral - bázis+lakk-ot javasolt. Beszéltem tapasztalt idősebb fényezővel - bázis+lakk-ot javasolt. Beszéltem OT minősítő ismerőssel: Nem különösebben nézik veterán minősítésnél a technológiát - inkább a színhűség fontos számukra (azt ugyan nem tudom, hogy hogyan ellenőznik árnyalatra pontosan). Úgyhogy jelenleg még kétségek között vagyok...
A másik dolog ez a Wash-primer alkalmazás kérdése. Régebben végigolvastam egy csomó cikket és olvastam, hogy a festék leszedése után a lehető leghamarabb védeki kell a felületet, mert a légnedvességtől azonnal rozsdásodni kezd. Erre a porfibb veterán kasznisok megjegyezték nekem később, hogy azért ennyire nem kell szó szerint venni ezt a dolgot. Budaprimert szoktam használni, mert a festékleszedés után jön még ugye a kasznizás és nincs igazán túl sok alternativa a hegeszthető washprimerre. Közel egy éve a jelenlegi projektautón leszórtam budaprimerrel az elejét - miután kész lett A oszlopig nagyjából a kasznis munka. Előtte Fertannal kezeltem a fémfelületet. Úgy voltam vele, hogy 2k epoxy primert csak akkor kap majd, ha már abszolut nem kap hőterhelést a hegesztéstől. Aztán ki kellet hagynom rajta 6-8 hónapot - de utána megint sorra került. Végre végeztem vele és csiszolás közben feltűnt, hogy több helyen tiszta rozsda az egész autó a budaprimer alatt - pedig vizet sosem kapott és szabadtérben sem állt. Tudom, hogy a budaprimerre rá van írva, hogy ideiglenes védelem önmagában max fél évig, de nem gondoltam, hogy így megjárom vele. Csiszolhattam fémig egy csomó helyen a kasznit napokon át. Azóta kapott inkább 2k korróziógátló primert.
Aztán eszembe jutott egy veteránokkal sokat foglalkozó felkapott fényező esete is. Mesélte, hogy egyszer vittek hozzá egy veterán jaguar kasznit telifényre. Washprimeres volt, de sokat állt - mire hozzá került. Elkezdték csiszolni, aztán kiderült, hogy tiszta rozsda alatta az egész autó és hívhatták a megbízót, hogy akkor most lehet visszaküldeni az autót a feladónak, mert ebből ugyan nem lesz fényezés így. Elkezdtem átállni washprimerről hegeszthető nagy cink tartalmú spray-re - de ott meg összeférhetetlenség van sokszor a kittelésnél - csak átlapolások között vagy nem fényezett helyeken működik..
A menzerna polír milyen minőség van olyan mint a 3m? Most ezen variálok hogy fehér 3m vagy a menzerna. Menzernából melyiket ajánlanád? Nekem az volna a legjobb ha lenne egy olyan ami elviszi a kézi 2000-es karcokat és egy olyan ami a hologrammot. Azért érdekel ennyire mert feleslegesen nem akarok bevásárolni ha véletlen nem válik be. Lassan kifogy a zöld 3m és a kék 3m is úgyhogy be kell újítani valami helyettük.
A higító elvileg hozzá való, többiről nem igazán tudok nyilatkozni. Sima festék, VIM Valspar, ha jól gondolom egy komponensű. Az edzőt is az előírtak szerint kevertem hozzá, száradással nem volt gond, csak a narancsbőr, a szerintem túl sűrű festék miatt. Ha lecsiszolom vizesen és úgy ráfújok akkor elvileg csak eltűnik nem?
Ami már narancsos azt nem igazán tudod mégegy fujással eltüntetni. Nekem még nem sikerült,bár amatör kezdő vagyok :) Mi okozhatja még?: hőmérséklet,milyen festék 1K-2K, higitó, pisztoly beállitás stb-stb
Ismét lenne egy kis kérdésem, mostmár az anyagok terén ha egy picit is de elért a megvilágosodás (köszönöm) viszont azt nem tudom, hogy bár minden utasítást betartottam, szemre sűrű lett a festék, ezt felfújtam a sprio pisztollyal, de sajnos az eredmény sokkal narancsbőrösebb mint vártam. Utána higítottam még a következő réteget, de nem tűntette el a narancsbőrt, szóval szerintem vizes 600-al visszacsiszolom, majd megint nyomok rá egy szemre is jó híg festéket. Van még valami ami okozhatja a narancsbőrösödést?? Válaszotokat ismét előre is köszönöm!