Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Tegnap este jöttem haza a Sky 607-el Amszterdamból. A gép a HA-LKT, volt úgy kábé egy órás késésünk (megjegyzés: az esti MALÉV legalább két órát késett), amiről az út során az Elsőtiszt által informálva is lettünk (a Kapitány Úr szlovák volt): ferihegyi slot a gép által korábban teéjesített velencei járaton. Kábé 80-90 utast számoltam össze, végül 23.37-kor értünk földet.
Ferihegy 1 viszont nagyon gyors volt, a gépből való kiszállás után 5 perccel már kint is voltam, a csomagok azonnal jöttek. Viszont látszik, hogy a hely nagyon kicsi, ha bejön egyszerre három járat, akkor a csomagkiadónál nagyobb bulik lehetnek, mint anno a 2B-n a pinceklubban voltak :(((
Viszont hangulatra nagyon tetszik a felújított egyes, emlékszem korábban egyszer jártam itt, még gyerekkoromban hat évesen repülőgépeket nézni. Arra emlékszem, hogy nem jöhettünk valami jó időben, mert összesen kettőt láttunk :)
A sky Milánóba 737 esekkel megy!Késések manapság mint tudjuk nem jellemzők tipikusan egyik társaságra sem..De szerintem ha ferihegyet nézzük akkor az onnan induló/érkező járatok közül a Sky Europe légitársaság benne van az első három legtöbbet késő légitársaságok körében....Náluk sztem többször fordul elő késés mint máshol...
kérni kérhető, csak nagy valószínűséggel kapni nem fog semmit...Főleg low costosoknál..Igaz rájuk is vonatkozna elméletileg, de ugye ők meg tisztán leírják az üzletszabályzatukba hogy ilyenekért nem vállalnak kártérítést..tehát ha valkai low costa utazik annak ezt sajnos be kell vállalnia....Ez mindenhol így van egyébként ahogy az airliners,.net forumait olvastam párszor volt hogy Ryanairrel, easyjettey volt ilyen incidens mégse kaptak semmit akkor mit várjunk a kicsiktől(lsd:Sky Europe, Wizz Air...):(
Ma a tesóm a Wizz-el ment Milánóba. Reggel 6:30-kor kellett volna indulnia, de ehelyett csak 12:25-kor szálltak fel! Ez 6 órás késés. Ebben az estben kérhető valamilyen kártérítés? Előre is köszönöm a segítséget!
A Southwest Airlines felkérte a Boeingot, hogy kezdje meg a fejlesztését egy olyan géptípusnak, amely a B-737-es család utódja lesz, de annál sokkal gazdaságosabban üzemeltethető.
Láttátok már, hogy milyen hasonló a jegyvásárlási felülete, bankkártyás fizetési felülete a megboldogult Transmeridian-nak a Skyeurope.com hasonló részeihez? Csak érdekesség.
Ja, még valami: úgy tánik, a légitársaságok inkább nem törlik a járatukat (ugyanis akkor kártéritést kellene adniuk), inkább késleltetik. Úgy tűnik, ezt megtehetik 24 órán át is, de akár 48, agy akár 168 órán át is - úgy tűnik, jogszabály nincs erre az esetre.
Csak egy apró tapasztalat: nem fapados, hanem egy hagyományos légitársaság (KLM) 24 órás késése esetén, Európán belül nem jár semmi kártérités: csak étel, ital, telefon, szállás. Ezt sajnos saját bőrömön tapasztaltam meg. :(
Igen, igen... legalább 5 óra kell. Ebben bízom én is a 8 órás késésemet illetően:
„A SkyEurope ugyan nem tagja az AEA-nak, de Borsos György, a cég hazai vezetője lapunknak elmondta: a 3880 járat 78 százaléka indult pontosan, öt órán felüli késés mindössze 3-4 alkalommal fordult elő 2004-ben. Borsos szerint az új szabályok nem számítanak jelentős változásnak, hiszen eddig is igyekeztek gondoskodni az utasokról. Felvetődik a kérdés, a diszkont légitársaság akkor is kifizeti-e a 250 eurós kártérítést, ha az akciós jegy csak 1 euróba került. Borsos György határozott igennel felelt, mint mondta, "ez benne van a pakliban". „
If a flight is delayed more than 2 hours (for flights under 1,500 km), more than 3 hours (for flights under 3,500 km) or more than 4 hours (for longer flights outside the EU), the airline must provide food, phones, and a hotel room if the delay runs overnight. If a flight is delayed more than five hours, the airline must offer to refund tickets and fly passengers back to their points of origin at no charge, if they're stuck in transit.
If you're re-routed because of a delay or cancellation, you can get up to €125 for flights below 1,500 km or where you were delayed by 2 hours; €200 for flights between 1,500 and 3,500 km where you were delayed by 3 hours; and up to €300 for flights over 3,500 km outside the EU where you were delayed by 4 hours. (You can't get back more than the price of your ticket.)
There is, of course, a catch. The delayed-flight rules don't apply in case of "extraordinary circumstances," and nobody has clearly defined "extraordinary circumstances."
Megkezdődött a diszkont-légitársaságok akciós offenzívája az utazási szempontból szezonálisan gyengébbnek számító téli időszakra vonatkozóan.
A régiós vezető szerepre pályázó két diszkont-légitársaság közül a bécsi tőzsdén tegnap debütáló SkyEurope sem saját, sem a magyarországi repülés történetében eddig nem tapasztalt kedvezményt hirdetett.
Az ajánlat alapján az oda-vissza repülés teljes költsége 3,980 Ft lehet, azaz a repülőtéri illetékért és az üzemanyag-, az utaskiszolgálás- és a helyfoglalási díjért felszámított nagyágrendileg 15 ezer Ft-os összeg nem terheli az utazókat.
A kedvezményes utazás vasárnapig (október 2.) történő foglalással (fizetéssel) és október 17. - március 25. közötti utazással vehető igénybe.
Összejöttek a pontjaim egy BUD - PEK útra, ami jó, de én Shanghajba mennék, ott van egy barátom. Ahogy nézegettem a foglalásokat, egy PEK - SHA/PVG jegy 260 euro, de ami az érdekes, hogy nem egy oldalon találtam arra utalásokat, hogy érdemes utsó pillanatban venni, mert ezek a gépek félóránként járnak. Nade nem találtam ilyen foglalást :). Repült már valaki ezen az útvonalon, illetve ismerős a pekingi reptéren?