A gumiknál nem ugyanez a helyzet? Egy alsó közepes autónál egy gagyi kínai és egy középkategóriás koreai nyári gumiszett között 7-8 ezer Ft a különbség. A gagyi kínai és egy olasz prémium szett között meg 20-22 ezer Ft. Tehát egy tanknyi üzemanyag ára. De a gumis topikban azért megkérdezik, hogy kinek mi a véleménye a gagyiról.
Jaaa, hogy a teszteken nem szerepelt rosszul a kínai? Hát akkor meg kell venni.
Eszem meg áll komolyan mondom. Pont ez a terület is az, mikor pár 3-4-5 ezrest hozzádobva biztosan jó minőségű prémium olajat kapna az ember, de némelyek még ezen is spórolnának, később meg sírnak ha valami tönkremegy a motorban. Lásd pár hozzászólással lejjebb Rick4 esete.(bár azért kétlem, hogy 1800km alatt elkopott volna a nevenincs olajtól a vezérműtengely bütyke, mert akármilyen olajat is öntünk bele, ennyire közvetlen módon nem fog semmi elkopni) Sőt olvastam valahol olyat is, hogy az ember 6-700.000Ft-ot költött az autó felújítására, ezt követően pedig ugyanígy fórumokon érdeklődött a kevésbé ismert olajok után, mert 3000Ft-al kevesebbe kerülne mint a neves olaj.
Boti777! Mivel az általad említett olaj teljesíti az autód motorjának gyártóművi előírásait és az autód fenntartási költségeiben valószínűleg jelentős tétel a kilométerenkénti 8 fillér többletköltség egy prémium gyártó termékéhez képest, akkor vedd meg nyugodtan az említett márkát. De azért számolj be a tapasztalataidról 30-60-vagy 150k km után. Előre is köszönöm. :-)
De az én személyes kedvencem az Eurol. Mindehol jókat írnak róla, laboratóriumi vizsgálatokon is olyanok, amilyennek lenniük kell. Nem restek kitenni a jóváhagyási dokumentumokat a weboldalukon. És nem mellesleg jó árban vannak az olajaik.
Akkor pontosabban az Mt-8v olajról. Megbízható?szerepel rajta a vw50700,használható 30000 es csereperiódussal?
Ha szerepel rajta a VW507.00 minősítés, akkor használható rugalmas csereperiódusban, aminek a felső határa valóban 30e km (vagy két év), de könnyen előfordulhat, hogy a kompjúter korábban jelez, hogy olajcserére kell vinni az autót.
De miért ragaszkodsz ehhez a márkához? Mennyivel lenne olcsóbb, mint egy ismert márka terméke?
Taxizni kezdek és egy 1.6 CR TDI Octaviat (125e km) veszek hozzá. A kérdésem, hogy milyen olajat ajánlotok bele (a legmegfelelőbbet - akár márkát is - az ára nem számít, hisz ebből fogok megélni) és milyen időközönként cseréljem? Nem szeretnék longlife bohóckodást.
A VW-konszern autóinál vagy rugalmas az olajcsere periódus, vagy fix. Gyári állapotban rugalmas periódus van beállítva. Ilyenkor különböző jeladók értékei alapján a vezérlés maga dönti el, mikor kell olajat cserélni. Ennek időtartama maximum 30e km vagy két év.
Fix olajcsere periódus esetén 15e km vagy 1 év az olajcsere periódusa. Ezt a kijelző csak akkor írja ki, ha előzőleg erre átprogramozták a kompjútert.
Ha az autó DPF-fel szerelt, ami igen valószínű, akkor olyan olajat kell keresned, amin fel van tüntetve a VW 507.00 jóváhagyás. Nem nehéz ilyet találni.
278 ezret futott elsőgazdis autó, megvétel után 2000km -rel olajcsere erre az olajra, mint utóbb kiderült, nagy hiba volt. A legutolsó vezértengely bütyök nekifogott kopni, jobb híján az olaj miatt. Ha eddig nem, miért pont most? Miért pont ezalatt az 1800km alatt?
Miért gondolod azt, hogy nem az előző 278e km alatt kopott el? Olajcsere előtt megbontottad a motort?
Na urak, nem jártam erre egy ideje, pár hete kérdeztem a manol tdi volkswagen vw505.01-es minősítéses olajat, azóta van egy sztorim. 278 ezret futott elsőgazdis autó, megvétel után 2000km -rel olajcsere erre az olajra, mint utóbb kiderült, nagy hiba volt. A legutolsó vezértengely bütyök nekifogott kopni, jobb híján az olaj miatt. Ha eddig nem, miért pont most? Miért pont ezalatt az 1800km alatt? a youtube-on "tdi camshaft failure" szavakat beírva hallható a hiba, fényképeim vannak, kopott a bütyök, már itt az új vezértengely, hidrotőkék, csavarok, castrol olaj, 120 ezresbe fáj a móka, és a butaságom. Ugyanis, mint kiderült, ezt az olajat csak az sct hungary nevű cég forgalmazza, az sct.de németországi anyacég nem, az ő weboldalukon nincs fent ez a termék. Tehát a mi szarfos dízeleinkbe jó, de odakint nincsenek tizenéves dízelek, amibe önteni lehetne. Természetesen a cég weboldalán nincs fent ennek a terméknek a biztonságtechnikai adatlapja (a többi olajé, sziszaré fent van), az augusztus elején és végén is elküldött leveleimre nem válaszolnak. Na erről, és a cégről is ennyit. Leengedem az olajat és elrakom, maradt még fél liter, azt is elrakom, videozom a kiszerelést, aztán látjuk, milyen reklámot csinálok nekik.
Taxizni kezdek és egy 1.6 CR TDI Octaviat (125e km) veszek hozzá. A kérdésem, hogy milyen olajat ajánlotok bele (a legmegfelelőbbet - akár márkát is - az ára nem számít, hisz ebből fogok megélni) és milyen időközönként cseréljem? Nem szeretnék longlife bohóckodást. Előre is kösz