Nagyjából tudom mit jelent a C2 és a C3. Talán úgy fordítanám magyarra, hogy a a C2 az alacsonyabb hamu miatt jobban védi a részecskeszűrőt, kevésbé a motort; a C3 meg a talán erőteljesebb adalékoltsága (emiatt magasabb hamutartalom) okán jobban védi a motort, de kevésbé a DPF-et. Namármost a kettő egyenlegéből melyiket érdemes választani? Első okoskodásként a motor 2 000 000 Ft-os nagyságrend, a DPF meg 500 000 Ft, tehát érdemesebb a C3-at választani. De van-e olyasmi amire nem gondoltam, amit még érdemes figyelembe venni?
Aműgy a leginkább a 0W-40-es olajok irányába húzok én is a gyors átolajozódás, meg a garantált szintetikusság miatt.
kis segítség a választáshoz: A C2 és a C3 magasabb de a normál olajoknál még így is lényegesen alacsonyabb SAPS szintet enged meg, és ezek a szabványok elterjedtebbek, mint a C1 és a C4. Itt a C2 az üzemanyag-takarékos változat, a C3 pedig a normál.
Akár az Aral Supertronic 0w40 is tudja a BMW LL-04 és a c2,c3 at , és beszerezhető mo.-on.
A BMW LL04 minősítés és a C2/C3 minősítés nem vagylagos, hanem ÉS logikai kapcsolatban vannak egymással! Amiket belinkeltél, azoknak is mindnek van C minősítése IS, a BMW gyári és a Mobil1 C3, a Castrol pedig C2 ÉS C3 IS. Az eredeti kérdésem arra vonatkozott volna, hogy azon olajok közül, amiknek van BMW LL04 minősítésük, a C2 VAGY a C3 minősítésűt válasszam inkább?
Egyébként még 10-20 olajat fel tudok sorolni, aminek van BMW LL04 minősítésük, nem csak az általad citált 3 félének.
Pontosan ezt tapasztaltam én is , az autómnál (Fiat Panda Actual) . Kizárólag a gyárilag javasolt Selénia 20 k olajat tettem bele , de hidegben azt csattogást hallottam néhány percig én is , mint amit te is írsz . Két éve decemberben először nem Seléniát , hanem Total Quarz 9000 5 W - 40 -es olajat tettem az autómba , és két tél alatt egyszer sem lehetett hallani ezt a hangot .
Az hogy maradt e a bizonyos olajból, és hogy bevizsgáltattad az olajat, illetve magát a motort, minek kérdezgessem, te döntésed, ha akarod megcsinálod. Bár tudom hogy nem, hiszen nem olcsó mutatvány, és ezt neked kell meghitelezned, nem meglepő, ha egy ilyen öreg autónál nem teszed meg.
Tök mindegy hogy melyik bütyök kopott egészen hirtelen 3mm-ert 1800km alatt, ez nem életszerű, ha tényleg ennyire vacak lenne az említett olaj, sokkal nagyobb károsodások is megfigyelhetőek lennének a motorban. Inkább arról mesélj, hogy ellenőriztétek e, fordulaton is végig megfelelő e az olajnyomás, hogy tiszta e az összes olaj járat, illetve megfelelő olajzásban részesül a tengelynek ennek a vége is.
Ha tényleg rossz lenne ez az olaj, akkor nem te lennél az egyetlen elégedetlen vásárló. Hmm? 280ezer km alatt pedig előfordulhat egy veztengelykopás, láttunk már ilyet, nem tudod, mi mindent történt az előző 280k alatt.
Minden járműben kopik a vezérműtengely, akármilyen jó az olajzás + olaj.
Ugyanis hidegindításkor, meg egyébként normál üzemben is van ott vegyes súrlódás bőven. Hatalmas nyomás van ott, és sokszor csak az adalékok nyújtanak védelmet ott, mivel kiszorul a felületek közül az olaj. Nem hiába edzik kurv@ keményre a bütyköket. Ha meg egyszer egy szint alá kopik, utána rohamosan tud romlani az állapota.
Ha előtte végig 10 ezrenként volt szervizelve, és nem volt gond, akkor most 1800km után mire fel hirtelen? A probléma a hirtelennel van, ugyanis a kopás, már ha van, nem olyan, hogy 276200-ig semmi, utána meg 1800km alatt 3mm-t kopik a bütyök..
Nyilván nem 1800 km alatt kopott 3 mm-t a bütyök.
Amit a 276 200 alatt természetesen kopott, az kapott még egy ezred millimétert az utolsó 1800 km-en, és ezzel lett a probléma.
Ha az olaj tudja a VW 505.01-et, akikor 1800 km alatt nem kopik többet, mint az előző 276 ezer km alatt.
Persze, hogy nem tudom bizonyítani, főleg az ilyen cinikus, nyilvánvalóan mindenféle hozzáértést nélkülöző beírkálóknak. :-)) Legalább megkérdezted volna, melyik bütyök kopott el, maradt-e a bödönben, és az bevizsgáltatható-e a VW505.01-es szabvány tekintetében, de egy ilyen kérdésre se tellett, nyilván tudjuk, miért. :-)) A lényeg az, hogy legalább tudom, téged hova soroljalak...
Tehát egy szó mint száz, nem tudod bizonyítani, hogy tényleg az elmúlt 1800km alatt kopott el a veztengely egyik bütyke, ráadásúl pont csak az az egy, a többinek megfelelő volt ez az olaj. Cöhh-cöhh :)
ezt követően pedig ugyanígy fórumokon érdeklődött a kevésbé ismert olajok után, mert 3000Ft-al kevesebbe kerülne mint a neves olaj.
Nos, az ugyanígy már mondatértelmezésbéli problémákat vet fel, ugyanis én nem érdeklődtem, most sem érdeklődöm nevenincs olajok után, pusztán azt kérdeztem, hallott-e már valaki ilyen sztorit, ill leírtam a saját történetemet... Magát a mannolt se tartanám nevenincsnek, hiszen vagy weblap, rengeteg helyen kapható, van német anyacég, van magyar leányvállalat. Szóval először jó lenne megérteni, én miért vagyok itt, észrevenni, hogy csúnyán mellélőttél már csak a másik történet és a nevem egy hozzászólásban leírásával is, plusz a nevenincs olaj definíciójának helytelen értelmezésében is nagyot alkottál. Engem ilyesmibe meg se próbálj belekeverni, nem fog menni.
Sokéve használtam ezt, a Puntóban is jó volt, a Multiplában is tette a dolgát. Ha veszek egy konzervet, és van benne valami mérgező, ami miatt feldobom a pacskert reggelre, akkor helytálló az az indok, hogy drágább konzervet kellett volna vennem? Ha rá van írva, hogy tele van mérgező anyaggal, nem veszem meg. Ha az olajosbödön oldalán nem szerepel a VW505.01-es elfogadás, nem veszem meg. Persze, most vettem Castrolt, itt a komplett hidrotőkeszett, új vezértengely, csapágysor, csavarszett, hétfőn bekerül, nem túlzottan zavar, bár nem vágytam egy 100 ezres kiadásra, csak nem értek dolgokat. Ha előtte végig 10 ezrenként volt szervizelve, és nem volt gond, akkor most 1800km után mire fel hirtelen? A probléma a hirtelennel van, ugyanis a kopás, már ha van, nem olyan, hogy 276200-ig semmi, utána meg 1800km alatt 3mm-t kopik a bütyök.. Nem gyártok összeesküvés- elméleteket, de mint írtam, a német cég nem árul ilyen olajat, se a német ebay, se a német amazon, de még a német anyacég se ismeri. A magyar oldalon ennek az olajnak nincs fent a biztonságtechnikai adatlapja, a cég az aut 6.-án, és aug végén elküldött leveleimre nem válaszolt. Akarjam-e összerakni a képet, vagy higgyem mindent pusztán véletlennek? Te is tudod, az, hogy valami drágább, nem azt jelenti, hogy feltétlenül jobb. Ha valamit forgalomba hoznak úgy, hogy valami rá van írva, akkor nem az én felelősségem eldönteni, hogy az úgy van-e, vagy sem, a gyártó, forgalmazó felelőssége, hogy ráírja-e, miközben tudja, hogy a termék nem teljesíti azt, amit ráírtak.
Egy vezértengely kopásnak vannak jelei, többek között hallható jelek is. Az olajcsere előtt semmi, az égvilágon semmi ilyemsire utaló jel nem volt, épp ezért döntöttünk amellett, hogy majd a következő olajcserénél lesz szelepfedél- levétel, de sajnos az élet közbeszólt, az olajcsere után 1800km-rel már hallható, és érezhető jele volt. Ha tisztában vagy azzal, hogy az olaj minősége, és a VW505.01-es előírás kérdése mennyire fontos, akkor megérted, miért lehet egyik ok az olaj eben az esetben. Az alkatrészek kopása nem úgy történik, ahogy sokan mindenféle hozzáértés nélkül gondolják, hogy kopik az ahhoz kell, benne van már 280 ezer... Nem, nem kopik, ugyanis egyrészt ez nem Lada motor, hogy 100 ezrenként fel kell újítani, másrészt ez nem így működik, a két fémfelület normál olajzás, és normál olaj esetén nem ér össze, ugyanis ott az olajfilm. Már ha ott van, ebben az esetben valamiért nem volt ott, vagy ha részben ott is volt, nem tudott megfelelni az olajjal támasztott elvárásokkal szemben.. Ha meg nem volt ott, akkor összeért a két fémfelület, és megindult a kopás.
Addig persze lehet engem hibáztatni, míg azt nem mondom, az olaj vételénél körültekintően jártam el, a dobozon is ott volt a szükséges VW505.01-es jelzés. Gondolom érthető, hogy nem mindjárt két bödönnel veszek, és az egyiket elküldöm a gyárhoz bevizsgáltatni, ugye? Hidd el, értek hozzá, képben vagyok a dolgokkal, itt egy dolog történt, a mannol olaj nem tudta azt, ami a dobozra rá volt írva.
Gondolom emlékszel a történetre, amikor a sok ember betankolt a benzinkúton, utána sorban álltak be a motorok.. Ott miért nem gondolta senki, hogy azok a motorok elkoptak 100-120 ezer km környékén, és azért volt kampó mindnek? Vagy nekik is kémcsőbe kellett volna tankolni először, és a hátul beszerelt mérőlaborba dugni, hogy akkor tisztázódjon az összetétel? Nem hamis olajat vettem, nem a vaterán, olx-en vettem, nem a gyártói előírásoktól eltérő olajat vettem. Nem számla nélkül vettem, nem pult alól vettem, nem már letekert kupakos bödönt vettem.
A gumiknál nem ugyanez a helyzet? Egy alsó közepes autónál egy gagyi kínai és egy középkategóriás koreai nyári gumiszett között 7-8 ezer Ft a különbség. A gagyi kínai és egy olasz prémium szett között meg 20-22 ezer Ft. Tehát egy tanknyi üzemanyag ára. De a gumis topikban azért megkérdezik, hogy kinek mi a véleménye a gagyiról.
Jaaa, hogy a teszteken nem szerepelt rosszul a kínai? Hát akkor meg kell venni.
Eszem meg áll komolyan mondom. Pont ez a terület is az, mikor pár 3-4-5 ezrest hozzádobva biztosan jó minőségű prémium olajat kapna az ember, de némelyek még ezen is spórolnának, később meg sírnak ha valami tönkremegy a motorban. Lásd pár hozzászólással lejjebb Rick4 esete.(bár azért kétlem, hogy 1800km alatt elkopott volna a nevenincs olajtól a vezérműtengely bütyke, mert akármilyen olajat is öntünk bele, ennyire közvetlen módon nem fog semmi elkopni) Sőt olvastam valahol olyat is, hogy az ember 6-700.000Ft-ot költött az autó felújítására, ezt követően pedig ugyanígy fórumokon érdeklődött a kevésbé ismert olajok után, mert 3000Ft-al kevesebbe kerülne mint a neves olaj.
Boti777! Mivel az általad említett olaj teljesíti az autód motorjának gyártóművi előírásait és az autód fenntartási költségeiben valószínűleg jelentős tétel a kilométerenkénti 8 fillér többletköltség egy prémium gyártó termékéhez képest, akkor vedd meg nyugodtan az említett márkát. De azért számolj be a tapasztalataidról 30-60-vagy 150k km után. Előre is köszönöm. :-)
De az én személyes kedvencem az Eurol. Mindehol jókat írnak róla, laboratóriumi vizsgálatokon is olyanok, amilyennek lenniük kell. Nem restek kitenni a jóváhagyási dokumentumokat a weboldalukon. És nem mellesleg jó árban vannak az olajaik.