Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Motoroil Creative Commons License 2014.09.15 0 0 31948

Szia

 

Ahogy előttem írták, wssm2c913 c vagy d nek kell megfelelnie az olajnak.

 

Annyi probléma akad, hogy ezek az olajak viszont a DPF hez nem felelnek meg.

Már sokszor lerágtuk a témát, hogy miért is donthetett így a Ford.

 

Mivel jómagamnak is 2.0 TDCI fordja van, így olajválasztásnál alaposan korbeszaglásztam és igyekeztem a minél alacsonyabb hamutartalommal bíró ámde az előírásnak megfelelő olajat választani.

 

Ez az olaj a Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5w30 [ új neve From FE]

 

0,8 a szulfáthamu tartalma, ami már már elfogadható még a DPF nek is.

 

A tobbi olajé, ami teljesíti az előírásokat, jellemzően 1 kornyékén vagy afelett mozognak.

 

 

 

Előzmény: kisp113 (31946)
SLX-350 Creative Commons License 2014.09.15 0 0 31947

Szia Kisp,

 

A motorhoz (min.) WSS-M2C913-C (vagy 913-D) jóváhagyású motorolajok használhatóak, ennek megfelelő olajat szinte bármely gyártó választékában találhatsz.

Aa Powershift váltóhoz WSS-M2C936-A jóváhagyású hajtóműolaj használható, enek a követelménynek többek közt a Castrol Transmax Dual felel meg.

Előzmény: kisp113 (31946)
kisp113 Creative Commons License 2014.09.15 0 0 31946

Valaki tudna segíteni, hogy egy 2011-es gyártású UFBA motorkódú(2.0 tdci, 103kW) Mondeo-hoz mi a gyári motorolaj előírás? 

Szintén ennek a delikvensnek érdekelne a 6 gangos powershift váltójába való előírt szabvány és feltöltési mennyiség is.
Esetleg ezeket teljesítő konkrét termék is jöhet, amit itthon be lehet szerezni.

 

Köszi!

Törölt nick Creative Commons License 2014.09.15 0 0 31945

Mesterek!

Térjek át 5W3o- rol, 5o7.oo-es Mobil-ról,  valamilyen más oW3o-ra?

Két 2.o TDI PD, részecskeszűről motor  van szó, fix. 15.ooo km-res csereperiódusú, az egyik 24oe km futott, a másik 12oe futott. A 12oe -nél érdemes lenne? Télen általában garázsból indulok, de nem mindig. 

Motoroil Creative Commons License 2014.09.15 0 0 31944

Szia

 

Csak nyugodtan, én nem vagyok senkivel sem rosszban.

Simán előfordulhat, hogy nem cserélték még le a képeket a webshop oldalán, vagy addig hagyják kint, míg az ilyen csomagolásban lévők ki nem fogynak a raktárból.

gondolom, ha eddig is forgalmazták, továbbra is fogják majd az új csomagolással.

Erősen meglepődnék, ha az új csomagolás új belsőt is tartalmazna, de ez természetesen nem lehetetlen. Erről már nem tudok mit mondani. :] A minősítései ennek is megvannak, márpedig az eredeti kérdésre azok adják a választ. 

 

Üdv

Előzmény: Mach2 (31943)
Mach2 Creative Commons License 2014.09.15 0 0 31943

:)

 

Most jön a csomagolással, ha jön!

Előzmény: Motoroil (31941)
Mach2 Creative Commons License 2014.09.15 0 0 31942

" ...  BP termékek Mo-i importőre nem importál Aral márkanevű terméket. ... "


Határozott állítás(nak) tűnik. Szokásos koreográfia.

 

... és mint annyiszor, akkor ezt most (is) bebuktad.

 

Előzmény: mantec (31936)
Motoroil Creative Commons License 2014.09.15 0 0 31941

Szia

 

Nem akarok reklámozni, ezért nem linkeltem be, de ha már kérded, akkor: http://www.motorolajbolt.hu/index.php?page=shop.product_details&product_id=7851&category_id=10&option=com_virtuemart

 

Üdv

Előzmény: mantec (31936)
SLX-350 Creative Commons License 2014.09.15 0 0 31940

mantec,

 

" ... Hol lehet kiskereskedelmi forgalomban megvásárolni a hivatkozott (gyártásban lévő) Aral motorolajokat? ... "

 

Például itt: http://www.margarete.hu/

Előzmény: mantec (31939)
mantec Creative Commons License 2014.09.15 0 0 31939

T SLX-350!

 

"... Aral ... forgalmaz ..."

Hol lehet kiskereskedelmi forgalomban megvásárolni a hivatkozott (gyártásban lévő) Aral motorolajokat?

Előzmény: SLX-350 (31938)
SLX-350 Creative Commons License 2014.09.15 0 0 31938

mantec,

 

" .. A BP termékek Mo-i importőre nem importál Aral márkanevű terméket. ... "

 

Nem tudom melyik importőrre (pontosabban forgalmazóra) gondolsz de a Castrol Hungária Kft. Aral, BP és Castrol kenőanyagokat egyaránt forgalmaz Magyarországon.

Előzmény: mantec (31936)
mantec Creative Commons License 2014.09.15 0 0 31937

T anodpotlo!

"... szintetikusság ..."
Az általad is használt kifejezésnek csak marketing értéke van.
A 0W-40-s olajok API group IV-es, PAO alapolajjal készülnek.

Előzmény: anodpotlo (31935)
mantec Creative Commons License 2014.09.15 0 0 31936

T Motoroil!

A BP termékek Mo-i importőre nem importál Aral márkanevű terméket.
A jelenleg gyártásban levő Aral termékek így néznek ki.

Előzmény: Motoroil (31934)
anodpotlo Creative Commons License 2014.09.14 0 0 31935

Nagyjából tudom mit jelent a C2 és a C3. Talán úgy fordítanám magyarra, hogy a a C2 az alacsonyabb hamu miatt jobban védi a részecskeszűrőt, kevésbé a motort; a C3 meg a talán erőteljesebb adalékoltsága (emiatt magasabb hamutartalom) okán jobban védi a motort, de kevésbé a DPF-et. Namármost a kettő egyenlegéből melyiket érdemes választani? Első okoskodásként a motor 2 000 000 Ft-os nagyságrend, a DPF meg 500 000 Ft, tehát érdemesebb a C3-at választani. De van-e olyasmi amire nem gondoltam, amit még érdemes figyelembe venni?

Aműgy a leginkább a 0W-40-es olajok irányába húzok én is a gyors átolajozódás, meg a garantált szintetikusság miatt.

 

Előzmény: Motoroil (31934)
Motoroil Creative Commons License 2014.09.14 0 0 31934

Szia

 

kis segítség a választáshoz: „ A C2 és a C3 magasabb – de a normál olajoknál még így is lényegesen alacsonyabb – SAPS szintet enged meg, és ezek a szabványok elterjedtebbek, mint a C1 és a C4. Itt a C2 az üzemanyag-takarékos változat, a C3 pedig a „normál”.

 

Akár az Aral Supertronic 0w40 is tudja a BMW LL-04 és a c2,c3 at , és beszerezhető mo.-on.

 

Üdv

Előzmény: anodpotlo (31933)
anodpotlo Creative Commons License 2014.09.14 0 0 31933

Kedves Mantec!

 

A BMW LL04 minősítés és a C2/C3 minősítés nem vagylagos, hanem ÉS logikai kapcsolatban vannak egymással! Amiket belinkeltél, azoknak is mindnek van C minősítése IS, a BMW gyári és a Mobil1 C3, a Castrol pedig C2 ÉS C3 IS. Az eredeti kérdésem arra vonatkozott volna, hogy azon olajok közül, amiknek van BMW LL04 minősítésük, a C2 VAGY a C3 minősítésűt válasszam inkább?

Egyébként még 10-20 olajat fel tudok sorolni, aminek van BMW LL04 minősítésük, nem csak az általad citált 3 félének.

 

Előzmény: mantec (31923)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.14 0 0 31932

Szia !

 

Pontosan ezt tapasztaltam én is , az autómnál  (Fiat Panda Actual) . Kizárólag a gyárilag javasolt Selénia 20 k olajat tettem bele , de hidegben azt csattogást hallottam néhány percig én is , mint amit te is írsz . Két éve decemberben  először nem Seléniát  , hanem Total Quarz 9000   5 W - 40 -es olajat tettem az autómba , és két tél alatt egyszer sem lehetett hallani ezt a hangot .

Előzmény: kacagógerle (31765)
Adm Creative Commons License 2014.09.14 0 0 31931

A személyeskedést ezennel abba is hagyhatod.


Az hogy maradt e a bizonyos olajból, és hogy bevizsgáltattad az olajat, illetve magát a motort, minek kérdezgessem, te döntésed, ha akarod megcsinálod. Bár tudom hogy nem, hiszen nem olcsó mutatvány, és ezt neked kell meghitelezned, nem meglepő, ha egy ilyen öreg autónál nem teszed meg.

Tök mindegy hogy melyik bütyök kopott egészen hirtelen 3mm-ert 1800km alatt, ez nem életszerű, ha tényleg ennyire vacak lenne az említett olaj, sokkal nagyobb károsodások is megfigyelhetőek lennének a motorban. Inkább arról mesélj, hogy ellenőriztétek e, fordulaton is végig megfelelő e az olajnyomás, hogy tiszta e az összes olaj járat, illetve megfelelő olajzásban részesül a tengelynek ennek a vége is.

Ha tényleg rossz lenne ez az olaj, akkor nem te lennél az egyetlen elégedetlen vásárló. Hmm?
280ezer km alatt pedig előfordulhat egy veztengelykopás, láttunk már ilyet, nem tudod, mi mindent történt az előző 280k alatt.

Előzmény: R!ck4 (31928)
cross_183 Creative Commons License 2014.09.14 0 0 31930

Minden járműben kopik a vezérműtengely, akármilyen jó az olajzás + olaj.

Ugyanis hidegindításkor, meg egyébként normál üzemben is van ott vegyes súrlódás bőven. Hatalmas nyomás van ott, és sokszor csak az adalékok nyújtanak védelmet ott, mivel kiszorul a felületek közül az olaj. Nem hiába edzik kurv@ keményre a bütyköket. Ha meg egyszer egy szint alá kopik, utána rohamosan tud romlani az állapota.

Előzmény: R!ck4 (31924)
stevie-13 Creative Commons License 2014.09.13 0 0 31929

Ha előtte végig 10 ezrenként volt szervizelve, és nem volt gond, akkor most 1800km után mire fel hirtelen? A probléma  a hirtelennel van, ugyanis a kopás, már ha van, nem olyan, hogy 276200-ig semmi, utána meg 1800km alatt 3mm-t kopik a bütyök.. 

 

 

Nyilván nem 1800 km alatt kopott 3 mm-t a bütyök.

 

Amit a 276 200 alatt természetesen kopott, az kapott még egy ezred millimétert az utolsó 1800 km-en, és ezzel lett a probléma.

 

Ha az olaj tudja a VW 505.01-et, akikor 1800 km alatt nem kopik többet, mint az előző 276 ezer km alatt.

Előzmény: R!ck4 (31925)
R!ck4 Creative Commons License 2014.09.13 0 0 31928

Persze, hogy nem tudom bizonyítani, főleg az ilyen cinikus, nyilvánvalóan mindenféle hozzáértést nélkülöző beírkálóknak. :-)) Legalább megkérdezted volna, melyik bütyök kopott el,  maradt-e a bödönben, és az bevizsgáltatható-e a VW505.01-es szabvány tekintetében, de egy ilyen kérdésre se tellett, nyilván tudjuk, miért. :-)) A lényeg az, hogy legalább tudom, téged hova soroljalak... 

Előzmény: Adm (31927)
Adm Creative Commons License 2014.09.13 0 0 31927

Tehát egy szó mint száz, nem tudod bizonyítani, hogy tényleg az elmúlt 1800km alatt kopott el a veztengely egyik bütyke, ráadásúl pont csak az az egy, a többinek megfelelő volt ez az olaj. Cöhh-cöhh :)

Előzmény: R!ck4 (31924)
R!ck4 Creative Commons License 2014.09.13 0 0 31926

ezt követően pedig ugyanígy fórumokon érdeklődött a kevésbé ismert olajok után, mert 3000Ft-al kevesebbe kerülne mint a neves olaj.

 

Nos, az ugyanígy már mondatértelmezésbéli problémákat vet fel, ugyanis  én nem érdeklődtem, most sem érdeklődöm nevenincs olajok után, pusztán azt kérdeztem, hallott-e már valaki ilyen sztorit, ill leírtam a saját történetemet... Magát a mannolt se tartanám nevenincsnek, hiszen vagy weblap, rengeteg helyen kapható, van német anyacég, van magyar leányvállalat.  Szóval először jó lenne megérteni, én miért vagyok itt, észrevenni, hogy csúnyán mellélőttél már csak a másik történet és a nevem egy hozzászólásban leírásával is, plusz a nevenincs olaj definíciójának helytelen értelmezésében is nagyot alkottál. Engem ilyesmibe meg se  próbálj belekeverni, nem fog menni.

Előzmény: kacagógerle (31915)
R!ck4 Creative Commons License 2014.09.13 0 0 31925

Sokéve használtam ezt, a Puntóban is jó volt, a Multiplában is tette a dolgát. Ha veszek egy konzervet, és van benne valami mérgező, ami miatt feldobom a pacskert reggelre, akkor helytálló az az indok, hogy drágább konzervet kellett volna vennem? Ha rá van írva, hogy tele van mérgező anyaggal, nem veszem meg. Ha az olajosbödön oldalán nem szerepel a VW505.01-es elfogadás, nem veszem meg. Persze, most vettem Castrolt, itt a komplett hidrotőkeszett, új vezértengely, csapágysor, csavarszett, hétfőn bekerül, nem túlzottan zavar, bár nem vágytam egy 100 ezres kiadásra,  csak nem értek dolgokat. Ha előtte végig 10 ezrenként volt szervizelve, és nem volt gond, akkor most 1800km után mire fel hirtelen? A probléma  a hirtelennel van, ugyanis a kopás, már ha van, nem olyan, hogy 276200-ig semmi, utána meg 1800km alatt 3mm-t kopik a bütyök..  Nem gyártok összeesküvés- elméleteket, de mint írtam, a német cég nem árul ilyen olajat, se a német ebay, se a német amazon, de még a német anyacég se ismeri. A magyar oldalon ennek az olajnak nincs fent a biztonságtechnikai adatlapja, a cég az aut 6.-án, és aug végén elküldött leveleimre nem válaszolt.  Akarjam-e összerakni a képet, vagy higgyem mindent pusztán véletlennek? Te is tudod, az, hogy valami drágább, nem azt jelenti, hogy feltétlenül jobb. Ha valamit forgalomba hoznak úgy, hogy valami rá van írva, akkor nem az én felelősségem eldönteni, hogy az úgy van-e, vagy sem, a gyártó, forgalmazó felelőssége, hogy ráírja-e, miközben tudja, hogy a termék nem teljesíti azt, amit ráírtak.

Előzmény: kacagógerle (31897)
R!ck4 Creative Commons License 2014.09.13 0 0 31924

Egy vezértengely kopásnak vannak jelei, többek között hallható jelek is. Az olajcsere előtt semmi, az égvilágon semmi ilyemsire utaló jel nem volt, épp ezért döntöttünk amellett, hogy majd a következő olajcserénél lesz szelepfedél- levétel, de sajnos az élet közbeszólt,  az olajcsere után 1800km-rel már hallható, és érezhető  jele volt. Ha tisztában vagy azzal, hogy az olaj minősége, és a VW505.01-es előírás kérdése mennyire fontos, akkor megérted, miért lehet egyik ok az olaj eben az esetben. Az alkatrészek kopása  nem úgy történik, ahogy sokan mindenféle hozzáértés nélkül   gondolják, hogy kopik az ahhoz kell, benne van már 280 ezer... Nem, nem kopik, ugyanis egyrészt ez nem Lada motor, hogy 100 ezrenként fel kell újítani, másrészt ez nem így működik,  a két fémfelület normál olajzás, és normál olaj esetén nem ér össze, ugyanis ott az olajfilm. Már ha ott van, ebben az esetben valamiért nem volt ott, vagy ha részben ott is volt, nem tudott megfelelni az olajjal támasztott elvárásokkal szemben.. Ha meg nem volt ott, akkor összeért a két fémfelület, és megindult a kopás. 

 

Addig persze lehet engem hibáztatni, míg azt nem mondom, az olaj vételénél körültekintően jártam el, a dobozon is ott volt a szükséges VW505.01-es jelzés. Gondolom érthető, hogy nem mindjárt két bödönnel veszek, és az egyiket elküldöm a gyárhoz bevizsgáltatni, ugye? Hidd el, értek hozzá, képben vagyok a dolgokkal, itt egy dolog történt, a mannol olaj nem tudta azt, ami a dobozra rá volt írva.

 

 

Gondolom emlékszel a történetre,  amikor a sok ember betankolt a benzinkúton, utána sorban álltak be a motorok.. Ott miért nem gondolta senki, hogy azok a motorok elkoptak 100-120 ezer km környékén, és azért volt kampó mindnek? Vagy nekik is kémcsőbe kellett volna tankolni először, és a hátul beszerelt mérőlaborba dugni, hogy akkor tisztázódjon az összetétel? Nem hamis olajat vettem, nem a vaterán, olx-en vettem, nem a gyártói előírásoktól eltérő olajat vettem. Nem számla nélkül vettem, nem pult alól vettem, nem már letekert kupakos bödönt vettem.

Előzmény: stevie-13 (31898)
mantec Creative Commons License 2014.09.13 0 0 31923

T anodpotlo!

Én, inkább a BMW LL-04 és 0W-40-s motorolajokat ajánlom.
Mobil 1 ESP 0W-40,
Castrol Edge Titanium Fst 0W-40,
Original BMW 0W-40.

 

És nincs is több a magyar piacon.

Előzmény: anodpotlo (31922)
anodpotlo Creative Commons License 2014.09.13 0 0 31922

Üdv Urak!

N57-s BMW motorkódú autóba C2 vagy C3 minősítésű olajat tennétek inkább? Mindkettő van a BMW LL04 minősítésűben, ami a hivatalos szükséglet.

Köszönöm.

 

hiperpigmentált Creative Commons License 2014.09.12 0 0 31921

A gumiknál nem ugyanez a helyzet? Egy alsó közepes autónál egy gagyi kínai és egy középkategóriás koreai nyári gumiszett között 7-8 ezer Ft a különbség. A gagyi kínai és egy olasz prémium szett között meg 20-22 ezer Ft. Tehát egy tanknyi üzemanyag ára. De a gumis topikban azért megkérdezik, hogy kinek mi a véleménye a gagyiról.

Jaaa, hogy a teszteken nem szerepelt rosszul a kínai? Hát akkor meg kell venni.

Előzmény: kacagógerle (31915)
mantec Creative Commons License 2014.09.12 0 0 31920

T Boti777!

 

Ilyen motorolajok nincsenek.

Előzmény: Boti777 (31918)
kacagógerle Creative Commons License 2014.09.12 0 0 31919

Idézet tőled:

Sziasztok!

Mi a véleményetek az A Z Meiste teile olajról?

Jó minőségű?


Akkor pontosabban az Mt-8v olajról. Megbízható?szerepel rajta a vw50700,használható 30000 es csereperiódussal?


1800 ft/liter ért tudnék szerezni,a castrol longlifehoz képest elég olcsó.

Előzmény: Boti777 (31916)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!