Keresés

Részletes keresés

advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.07.19 0 0 329156

Ma sem a villanymotor drága egy EV-ben.

Előzmény: _Berci (329155)
_Berci Creative Commons License 2018.07.19 -1 0 329155

 

Eszem megall ezen a feszengesen. :-(((

 

Arrol lenne (illetve lett volna) szimboleumosan nagybaßó, hogy az elektromotoros izek NEM dragabbak, mint a benzinesek. Kar, hogy nem sikerült megerteni. Pl. egy normalis porszivot mar lehet 40-50 €-tol kapni ... es abban is olyan motor van, amelynek van keze-laba ...

Vagyis a vellanymotor gyartasa IS lehet filleres ... es 2020 utan az EV villanymotorja is az lesz. Elkeszülnek azok az automatak (robotok), amelyek tetszöleges darabszamban es igen olcson nyomatjak öket ... napi 24 oraban ... ugyhogy az EV akku nelkül olcsobban lesz gyarthato, mint az ICE motor. Az akku meg tovabbi költseg ... viszont, mint eppen ragoztuk, elönyökkel is jar ...

 

(

Jozsi +szolitja Marcsat a faluszeli vasaron:

- Marcsi, gyere, menjünk dugni.

- Hat Jozsi - szemermesen a Marcsi ... hogy maga miket nem mondd ... de azert ertem en am a celzast!

)

 

Auralianus Creative Commons License 2018.07.19 0 0 329154

ezek szerint neked nem átlagos kerted van :Đ

 

én meg általában nem járok  az erődre fát vágni... árokparton meg pláne nem nyírok füvet... max szívok... viszont az tény, ha szívom, akkor nem elektromosan :Đ

 

Bercinek a becsípődése az "átlagos" :Đ

Velünk ellentétben ő biztos jó erős kisgyerek volt és simán bele bírta tolni a csillagot is a körformába... te ugye inkább mindent a maga helyére illesztettél... én meg
hagytam az egészet a fenébe és inkább elmentem gilisztát rakni a lányok nyakába :Đ

 

 

Előzmény: advocatusdiaboli (329153)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.07.19 0 1 329153

Már megint ez az "általában"... Ez mit jelent???

 

Mert például nekem a kertemhez az elektromos fűnyíró egyszerűen alkalmatlan. Használhatatlan. Pedig nem egy nagybirtokról van szó, cca. 400 négyszögöl, de ezzel egy villamos-kábeles fűnyíróval szórakozzon az, akinek hetvenhét anyja van, persze, hogyne, ötven méteres kábellel (rövidebb nem lenne elég), nem mellesleg kábeles-elektromos fűnyíróból egyszerűen nincs eléggé nagy teljesítményű. Az akkus kiviteleknek is kevés a teljesítménye, mellesleg egy ekkora (még egyszer: nem extrém nagy!!) területet egyszerűen nem bírnak ki egy töltéssel, miközben baromi drágák még.

Most egy 5.5 lóerős trike benzinest használok, és ezzel is egy órás izmozás körbenyírni mindent. Fele ekkora teljesítményű villamost sem kapsz... 

 

Viszont fűkaszámat benzinesről egy lítium-akkusra cseréltem, és az tök jó. Az is igaz, hogy ezzel már inkább csak trimmelgetni kell a fűnyírás után - de azért van munkája annak is - és azzal elégedett vagyok. Ám tartós munkára ez sem lenne alkalmas.

 

Megint valahol azt látom visszaköszönni, hogy kivetítitek a saját pillanatnyi helyzeteteket mindenkire, és úgy gondoljátok, hogy ha nektek ez jó lenne, akkor nyilván mindenkinek jó lenne... Ráadásul még ezt is csak úgy, hogy "csak gondoljátok", azért elektromos de akár hibrid autót persze nem vesztek, a ti feladatotok kigondolni a frankót, xopni majd xopik vele más.. ;-))))

Előzmény: Auralianus (329152)
Auralianus Creative Commons License 2018.07.19 0 0 329152

általában nem járunk az erdőbe fát vágni... és általában nem nyírunk le komolyabb árokpartot fűnyíróval... :P :Đ

Előzmény: advocatusdiaboli (329151)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.07.19 0 1 329151

"pl. A MAI NAPON az elektromos fünyiro altalaban kedvezöbb, mint a benzines, az elektromos lancfüresz, fahasigato szinten kedvezöbb, mint a ICE-motoros ..."

 

Mi az, hogy "kedvezőbb"??? Mert ezen állítás ebben a formában egész egyszerűen hamis.

Az elektromos kivitelűek nagy általánosságban (ami nem akkus !!) olcsóbbak. Viszont sokkal korlátozottabban használhatók, menj ki te például az erdőbe fát vágni vezetékes-elektromos láncfűrésszel, vagy próbálj egy komolyabb árokpartot lenyírni vezetékes villamos fűnyíróval... Az akkusok meg nem csak drágábbak még az ICE kiviteleknél, de súlyosan korlátozott üzemidejűek is. Egy egész sereg - teljesen hétköznapi - felhasználási terület és profil van, amit elektromos (akár vezetékes, akár akkus) eszközökkel ma még egész egyszerűen nem lehet lefedni. 

Ezek után hogy értelmezhető ez az "általában kedvezőbb" megállapítás?

Előzmény: _Berci (329144)
_Berci Creative Commons License 2018.07.19 -1 0 329150
Előzmény: manta-z (329147)
Auralianus Creative Commons License 2018.07.19 0 0 329149

lehet épp véleménycikket ír a ferfihang.hu  -ra :P :Đ

Előzmény: Törölt nick (329148)
manta-z Creative Commons License 2018.07.19 0 0 329147

Én most vettem akkumulátoros fűnyírót. Egyesíti a benzines és a vezetékes villanyos előnyeit és ez még drágább is mindkettőnél :)))

Előzmény: QuantumSingularitas (329146)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2018.07.19 0 1 329146

Bercikém ne menj el jósnak mert igen hamar felkopik az állad.


(Összehasonlitaskeppen pl. A MAI NAPON az elektromos fünyiro altalaban kedvezöbb, mint a benzines,

 

Főleg amikor rámész a saját kábeljére és jól megbasz. 

 

 az elektromos lancfüresz, fahasigato szinten kedvezöbb, mint a ICE-motoros

Ez a favágókkal is megbeszélted, mert napokig hasukat fogva fetrengve röhögnének...


ICE-motoros fogkefet, zseborat, vagy porszivot, furogepet, garazsajtonyitot, laptop-ot ... meg mar egyaltalan nem talalsz a piacon.

Hű vazze nehéz lenne olyat találni a piacon amit soha nem is gyártottak. 

Előzmény: _Berci (329144)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2018.07.19 0 0 329145
_Berci Creative Commons License 2018.07.19 0 0 329144

 

Latszik is a penzugyi eredmenyeken. A Merci nyereseget termel, a Tesla meg veszteseget. Te meg unnepled.

 

Inkabb jövendölök ... es ismetlem magamat (ugyanis kb. ebböl indult ki ugy ~3 eve az EV diszkusszio):

 

2025-t irunk. A piacon kaphato autok közül az EV/PHEV modellek lefedik a hasznalati profilok >90%-t ... megpedig ugy, hogy a gyartasuk IS es az üzemeltetesük IS kedvezöbb, mint az ICE-n alapulo hagyomanyos es ~130 eves konstrukcion nyugvo modelleke.

Lehet ugyan ICE autot meg venni (sokan teszik is, hiszen nem haladnak az idövel, lefagytak gyerekkori becsipödeseik menten), de öveke a rosszabb valasztas!

 

(Összehasonlitaskeppen pl. A MAI NAPON az elektromos fünyiro altalaban kedvezöbb, mint a benzines, az elektromos lancfüresz, fahasigato szinten kedvezöbb, mint a ICE-motoros ... ICE-motoros fogkefet, zseborat, vagy porszivot, furogepet, garazsajtonyitot, laptop-ot ... meg mar egyaltalan nem talalsz a piacon.)

 

Előzmény: Törölt nick (329142)
Auralianus Creative Commons License 2018.07.19 -1 0 329143

Miért NE ünnepelné?

 

Gondolom se nem részvényes... se nem dolgozó...  tökéletesen logikus, ha ezt ünnepli... baj-e?

Előzmény: Törölt nick (329142)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.19 0 0 329142

"Vagyis, ebben az alkalmazasban joval több, mint duplajaba került volna az üzemeltetese"

 

Persze, mert a Merci nem olyan hulye hogy az ugyfel helyett fizessen.

 

Latszik is a penzugyi eredmenyeken. A Merci nyereseget termel, a Tesla meg veszteseget. Te meg unnepled. LOL :)

Előzmény: _Berci (329138)
_Berci Creative Commons License 2018.07.19 -1 0 329141

 

A nemet ADAC kimutatasa alapjan (26. pdf oldal) a Mercedes GLS km-költsege ~1,20-1,30 € (~150 dollarcent).

Ugyhogy, az alapnak vett (hosszutavu) 50 dollarcent/km az USA-ban igencsak alaulbecsült ertek ... es nyilvan az is egy erdekes kerdeses, hogy egyaltalan kibirna-e a 640 000 km-t ...

 

https://www.adac.de/_mmm/pdf/autokostenuebersicht_47085.pdf

 

Előzmény: _Berci (329138)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2018.07.19 0 0 329140

Bercikém aranyom, soha nem az eszedért tartottak. Teslát a Mercedes GLS hez hasonlítani olyan mint trabantot a hasonlítanál egy WV passathoz.

Előzmény: _Berci (329138)
_Berci Creative Commons License 2018.07.19 -1 0 329139

Kezdetben egy sort akartam irni, ... csak kicsit belendültem ... :-(

Előzmény: _Berci (329138)
_Berci Creative Commons License 2018.07.19 -2 0 329138

 

A km-re (esetleg merföldre) vetitett önköltseg jaccik. A czikkböl:

 

Az eddigi tapasztalataik alapján nagyjából kilenc forintra jön ki kilométerenként a Tesla karbantartása, összehasonlításképpen egy hasonló méretű hagyományos autó esetén 35-40 forinttal számoltak. A nagy különbség annak köszönhető, hogy a Tesla esetében kötelező szervizeken és a kopóalkatrészek cseréjén kívül másra nem is volt szükség.

 

Vagyis a kettö között van egy 4-5-ös faktor !!!

 

A maintenence köcsegröl pedig ezt irja a szagirodalom. Nem a BMW-vel, hanem Lincoln Town-nal, ill. Mercedes GLS-lel összevetve.

 

Teslas are not cheap to maintain, but no vehicle being driven 400,000 miles (643,737 km) in just a few short years is going to be cheap to maintain. Tesloop’s Model S racked up $19,000 in maintenance costs over 400,000 miles, which, in comparison to what a comparable executive sedan like a Lincoln Town Car or Mercedes GLS class vehicle would cost, is actually cheap.

 

Tesloop estimates maintenance costs on a Lincoln Town car to be closer to $88,500 and for a Mercedes GLS class, $98,900 over the same 400,000 miles. That nets out to a savings of $0.17 or $0.20 per mile in maintenance by driving a Tesla instead of the much more traditional Lincoln and Mercedes offerings.

 

https://cleantechnica.com/2018/07/17/tesloop-shares-lessons-learned-in-400000-miles-in-a-tesla/

 

Vagyis a Tesla üzembentartasanak költsege  a ~640 000 km-re vetitve ~20 000 $, mig az összehasonlitas alapjakent vett autoke 90000-100000 $. Nem hinnem, hogy a BMW ennel sokkal kedvezöbb lenne ...

Erdekes modon itt is a 4-5-ös karbantartasi faktor jaccik, de inkabb az 5.

 

Vagyis a km költseg a következö tenyezökböl all össze:

 

- vetelar                    80 000 $

- finanszirozas           20 000 $

- futo költsegek         19 000 $

- üzemanyagköltseg   15 000 $

- ket csereakku          30 000$ (az akkut viszont a "second life" kereteben tovabb lehet hasznalni, ugyhogy legyen "csak +30 000 $).

- EV kedvezmnenyek -10 000$

 

Ez összesen ~150 000 $ elsoztva 640 000-rel -> ~23,5 dollarcent

 

A Mercedes GLS-nel is el lehetne vegezni ugyanezt a kalkulaciot. Nem teszem, de ugy gondolom, hogy inkabb 50 dollarcent/km lenne realis.

Vagyis, ebben az alkalmazasban joval több, mint duplajaba került volna az üzemeltetese ... ~50 $ct/km eseteben a 640 000 km mindennel együtt belekerült volna ~320 000 $-ba ...

 

Előzmény: Auralianus (329134)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2018.07.19 0 0 329137

Tesla évi 250-300 millió dodóért ad el az USAban környezetvédelmi kreditet amit a villanyautói után kap, ezzel együtt is masszívan égeti a pénzt.

Előzmény: Törölt nick (329129)
Auralianus Creative Commons License 2018.07.19 -1 0 329136

Meg az is, hogy sokkal kevesebbe... mert van egy erre szakosodott cége... leginkább pont nem tudjuk, hogy mennyibe is... 

Előzmény: Törölt nick (329135)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.19 0 0 329135

Lehetseges, viszont kiepiti es fenntartja hozza az infrastrukturat is, tehat konnyen lehet hogy neki sokkal tobbe kerul a vegen...

 

 

Előzmény: Auralianus (329134)
Auralianus Creative Commons License 2018.07.19 -1 0 329134

Abban azért ennyire nem lennék biztos, hogy a Tesla 12 centes áron veszi a delejt amit az autókba tölt....

Előzmény: Törölt nick (329133)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.19 0 1 329133

"Nomeg kellett volna hozza 2 db BMW."

 

Kellett volna a fenet.

 

"amely 100 km-kent elfogyaszt ~7 litert ... hat akkor elegettek volna 6400*7 -> ~45 000 liter üzemanyagot"

 

Realisabb 10 literrel szamolni, az 64.000 liter, ~17.000 gallon. 3 dollarral szamolva az 51.000 dollar.

 

Igy viszont elfogyasztott kabe 128.000 KWh aramot. Nevadaban ~12 centbe kerul egy KWh ha siman a boltban veszed, tehat ez durvan ~15.000 dollar. Ezt ajandekba adta a Tesla a vasarlonak, es ajandekba adott 2 akkupakkot, ami durvan osszesen ~45.000 dollar volt.

 

Tehat ahelyett hogy a vevo kifizetett volna 51e dollart uzemanyagra, a Tesla fizetett ki a vevo helyett minimum 60.000 dollart.

 

Nyilvan a hulyenek is megeri, csak a Teslanak nem.

Előzmény: _Berci (329132)
_Berci Creative Commons License 2018.07.19 -1 0 329132

 

Az akkumulátort viszont a garancia idő alatt kétszer is cserélték.

 

Hozza kell tenni, hogy az autot KIZAROLAG gyorstöltövel töltöttek (az ~300 000 km-re ~700-800 gyorstöltes), ami, mint ismeretes nem tul jo az akkunak. Ha napi, mondjuk ~100 km-re valo delejt (~20 kWh) ejszaka töltöd bele ~8-10 ora alatt, akkor teljesen maskent nez(ne) ki a helyzet. Különben 2015 ota (az kb. ~2014-es technologiai szintet tükröz) sok minden valtozott ezen a területen is ... es meg többet fog valtozni a közeljövöben ...

 

Ha mondjuk azon az utvonalon (LA <-> Las Vegas) egy BMW maszkalt volna hasonlo ütemben, amely 100 km-kent elfogyaszt ~7 litert ... hat akkor elegettek volna 6400*7 -> ~45 000 liter üzemanyagot. Nomeg kellett volna hozza 2 db BMW.

 

Előzmény: z_a_p (329127)
mica-r Creative Commons License 2018.07.19 0 0 329131

Ezen akadt meg az én szemem is. Jól teljesített szerintem a kocsi akkuja, de ez a garanciális szolgáltatás eléggé drága mulatság.

Előzmény: Törölt nick (329129)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.19 0 0 329130

Jogos, egyertelmu csalas volta Tesla reszerol.

 

Amugy az megvan hogy a ~450e elorendelobol csak 100e rendelt tenyleg autot? A maradek a 35e dollaros alapmodellre var...

Előzmény: z_a_p (329128)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.19 0 0 329129

"Az akkumulátort viszont a garancia idő alatt kétszer is cserélték."

 

Tehat ez az egy auto generalt a Teslanak akkora veszteseget, ami elvitte 10 ilyen auto eladasa utan keletkezo nyereseget...

 

Szuper, innen is gratulalunk a remek uzleti modellhez.

Előzmény: z_a_p (329127)
z_a_p Creative Commons License 2018.07.19 0 0 329128

Tesla megint:

 

https://www.portfolio.hu/vallalatok/visszafizetteti-nemetorszag-a-tesla-tulajokkal-a-kedvezmenyt-amit-kaptak.3.292286.html

 

Országszerte mintegy 800 Tesla S tulajdonosnak kell Németországban visszafizetnie azt a 4000 eurós (mintegy 1,3 millió forint) kedvezményt, amelyet a jármű megvásárlásakor kaptak - közölte szerdán az ügyben illetékes német hatóság. A Tesla beperelte a német államot a döntés miatt.

Előzmény: z_a_p (329127)
z_a_p Creative Commons License 2018.07.19 0 0 329127

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2018/07/19/tesla_640_ezer_kilometerrel

 

Na a lenyeg:

  • 9 forintra jön ki kilométerenként a Tesla karbantartása, összehasonlításképpen egy hasonló méretű hagyományos autó esetén 35-40 forinttal számoltak.
  • Az akkumulátort viszont a garancia idő alatt kétszer is cserélték.
  • Az első 320 ezer kilométer után csupán hat százalékot vesztett a kapacitásából.
  • A második akksi viszont fele akkora távon csak 78 százalékot tudott megőrizni.(A cég vezetője szerint a gyorsabb elhasználódás annak köszönhető, hogy átálltak a kevésbé kíméletes Supercharger használatára és minden alkalommal 100%-ig töltöttek
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.07.18 0 0 329126

Sehogy, oroszok, törökök, amerikaiak, kínaiak, arabok szétszedték volna régen. A nemzetállamok tényleg csak formálisak lennének.

Az eu nem tud már hova tovább támogatni, erről szól ez a nemzeti, hazafias szósz, megvédeni helyi elitet. Ezt csomagolják migáns áradatba, terroristákba egyebekbe. Na nem mint ha olyasmi ne létezne, de nem az a lényeg.

Előzmény: ,m,1710 (329125)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!