Arrol lenne (illetve lett volna) szimboleumosan nagybaßó, hogy az elektromotoros izek NEM dragabbak, mint a benzinesek. Kar, hogy nem sikerült megerteni. Pl. egy normalis porszivot mar lehet 40-50 €-tol kapni ... es abban is olyan motor van, amelynek van keze-laba ...
Vagyis a vellanymotor gyartasa IS lehet filleres ... es 2020 utan az EV villanymotorja is az lesz. Elkeszülnek azok az automatak (robotok), amelyek tetszöleges darabszamban es igen olcson nyomatjak öket ... napi 24 oraban ... ugyhogy az EV akku nelkül olcsobban lesz gyarthato, mint az ICE motor. Az akku meg tovabbi költseg ... viszont, mint eppen ragoztuk, elönyökkel is jar ...
(
Jozsi +szolitja Marcsat a faluszeli vasaron:
- Marcsi, gyere, menjünk dugni.
- Hat Jozsi - szemermesen a Marcsi ... hogy maga miket nem mondd ... de azert ertem en am a celzast!
én meg általában nem járok az erődre fát vágni... árokparton meg pláne nem nyírok füvet... max szívok... viszont az tény, ha szívom, akkor nem elektromosan :Đ
Bercinek a becsípődése az "átlagos" :Đ
Velünk ellentétben ő biztos jó erős kisgyerek volt és simán bele bírta tolni a csillagot is a körformába... te ugye inkább mindent a maga helyére illesztettél... én meg hagytam az egészet a fenébe és inkább elmentem gilisztát rakni a lányok nyakába :Đ
Mert például nekem a kertemhez az elektromos fűnyíró egyszerűen alkalmatlan. Használhatatlan. Pedig nem egy nagybirtokról van szó, cca. 400 négyszögöl, de ezzel egy villamos-kábeles fűnyíróval szórakozzon az, akinek hetvenhét anyja van, persze, hogyne, ötven méteres kábellel (rövidebb nem lenne elég), nem mellesleg kábeles-elektromos fűnyíróból egyszerűen nincs eléggé nagy teljesítményű. Az akkus kiviteleknek is kevés a teljesítménye, mellesleg egy ekkora (még egyszer: nem extrém nagy!!) területet egyszerűen nem bírnak ki egy töltéssel, miközben baromi drágák még.
Most egy 5.5 lóerős trike benzinest használok, és ezzel is egy órás izmozás körbenyírni mindent. Fele ekkora teljesítményű villamost sem kapsz...
Viszont fűkaszámat benzinesről egy lítium-akkusra cseréltem, és az tök jó. Az is igaz, hogy ezzel már inkább csak trimmelgetni kell a fűnyírás után - de azért van munkája annak is - és azzal elégedett vagyok. Ám tartós munkára ez sem lenne alkalmas.
Megint valahol azt látom visszaköszönni, hogy kivetítitek a saját pillanatnyi helyzeteteket mindenkire, és úgy gondoljátok, hogy ha nektek ez jó lenne, akkor nyilván mindenkinek jó lenne... Ráadásul még ezt is csak úgy, hogy "csak gondoljátok", azért elektromos de akár hibrid autót persze nem vesztek, a ti feladatotok kigondolni a frankót, xopni majd xopik vele más.. ;-))))
"pl. A MAI NAPON az elektromos fünyiro altalaban kedvezöbb, mint a benzines, az elektromos lancfüresz, fahasigato szinten kedvezöbb, mint a ICE-motoros ..."
Mi az, hogy "kedvezőbb"??? Mert ezen állítás ebben a formában egész egyszerűen hamis.
Az elektromos kivitelűek nagy általánosságban (ami nem akkus !!) olcsóbbak. Viszont sokkal korlátozottabban használhatók, menj ki te például az erdőbe fát vágni vezetékes-elektromos láncfűrésszel, vagy próbálj egy komolyabb árokpartot lenyírni vezetékes villamos fűnyíróval... Az akkusok meg nem csak drágábbak még az ICE kiviteleknél, de súlyosan korlátozott üzemidejűek is. Egy egész sereg - teljesen hétköznapi - felhasználási terület és profil van, amit elektromos (akár vezetékes, akár akkus) eszközökkel ma még egész egyszerűen nem lehet lefedni.
Ezek után hogy értelmezhető ez az "általában kedvezőbb" megállapítás?
Latszik is a penzugyi eredmenyeken. A Merci nyereseget termel, a Tesla meg veszteseget. Te meg unnepled.
Inkabb jövendölök ... es ismetlem magamat (ugyanis kb. ebböl indult ki ugy ~3 eve az EV diszkusszio):
2025-t irunk. A piacon kaphato autok közül az EV/PHEV modellek lefedik a hasznalati profilok >90%-t ... megpedig ugy, hogy a gyartasuk IS es az üzemeltetesük IS kedvezöbb, mint az ICE-n alapulo hagyomanyos es ~130 eves konstrukcion nyugvo modelleke.
Lehet ugyan ICE autot meg venni (sokan teszik is, hiszen nem haladnak az idövel, lefagytak gyerekkori becsipödeseik menten), de öveke a rosszabb valasztas!
(Összehasonlitaskeppen pl. A MAI NAPON az elektromos fünyiro altalaban kedvezöbb, mint a benzines, az elektromos lancfüresz, fahasigato szinten kedvezöbb, mint a ICE-motoros ... ICE-motoros fogkefet, zseborat, vagy porszivot, furogepet, garazsajtonyitot, laptop-ot ... meg mar egyaltalan nem talalsz a piacon.)
A nemet ADAC kimutatasa alapjan (26. pdf oldal) a Mercedes GLS km-költsege ~1,20-1,30 € (~150 dollarcent).
Ugyhogy, az alapnak vett (hosszutavu) 50 dollarcent/km az USA-ban igencsak alaulbecsült ertek ... es nyilvan az is egy erdekes kerdeses, hogy egyaltalan kibirna-e a 640 000 km-t ...
A km-re (esetleg merföldre) vetitett önköltseg jaccik. A czikkböl:
Az eddigi tapasztalataik alapján nagyjából kilenc forintra jön ki kilométerenként a Tesla karbantartása, összehasonlításképpen egy hasonló méretű hagyományos autó esetén 35-40 forinttal számoltak. A nagy különbség annak köszönhető, hogy a Tesla esetében kötelező szervizeken és a kopóalkatrészek cseréjén kívül másra nem is volt szükség.
Vagyis a kettö között van egy 4-5-ös faktor !!!
A maintenence köcsegröl pedig ezt irja a szagirodalom. Nem a BMW-vel, hanem Lincoln Town-nal, ill. Mercedes GLS-lel összevetve.
Teslas are not cheap to maintain, but no vehicle being driven 400,000 miles (643,737 km) in just a few short years is going to be cheap to maintain. Tesloop’s Model S racked up $19,000 in maintenance costs over 400,000 miles, which, in comparison to what a comparable executive sedan like a Lincoln Town Car or Mercedes GLS class vehicle would cost, is actually cheap.
Tesloop estimates maintenance costs on a Lincoln Town car to be closer to $88,500 and for a Mercedes GLS class, $98,900 over the same 400,000 miles. That nets out to a savings of $0.17 or $0.20 per mile in maintenance by driving a Tesla instead of the much more traditional Lincoln and Mercedes offerings.
Vagyis a Tesla üzembentartasanak költsege a ~640 000 km-re vetitve ~20 000 $, mig az összehasonlitas alapjakent vett autoke 90000-100000 $. Nem hinnem, hogy a BMW ennel sokkal kedvezöbb lenne ...
Erdekes modon itt is a 4-5-ös karbantartasi faktor jaccik, de inkabb az 5.
Vagyis a km költseg a következö tenyezökböl all össze:
- vetelar 80 000 $
- finanszirozas 20 000 $
- futo költsegek 19 000 $
- üzemanyagköltseg 15 000 $
- ket csereakku 30 000$ (az akkut viszont a "second life" kereteben tovabb lehet hasznalni, ugyhogy legyen "csak +30 000 $).
- EV kedvezmnenyek -10 000$
Ez összesen ~150 000 $ elsoztva 640 000-rel -> ~23,5 dollarcent
A Mercedes GLS-nel is el lehetne vegezni ugyanezt a kalkulaciot. Nem teszem, de ugy gondolom, hogy inkabb 50 dollarcent/km lenne realis.
Vagyis, ebben az alkalmazasban joval több, mint duplajaba került volna az üzemeltetese ... ~50 $ct/km eseteben a 640 000 km mindennel együtt belekerült volna ~320 000 $-ba ...
"amely 100 km-kent elfogyaszt ~7 litert ... hat akkor elegettek volna 6400*7 -> ~45 000 liter üzemanyagot"
Realisabb 10 literrel szamolni, az 64.000 liter, ~17.000 gallon. 3 dollarral szamolva az 51.000 dollar.
Igy viszont elfogyasztott kabe 128.000 KWh aramot. Nevadaban ~12 centbe kerul egy KWh ha siman a boltban veszed, tehat ez durvan ~15.000 dollar. Ezt ajandekba adta a Tesla a vasarlonak, es ajandekba adott 2 akkupakkot, ami durvan osszesen ~45.000 dollar volt.
Tehat ahelyett hogy a vevo kifizetett volna 51e dollart uzemanyagra, a Tesla fizetett ki a vevo helyett minimum 60.000 dollart.
Nyilvan a hulyenek is megeri, csak a Teslanak nem.
Az akkumulátort viszont a garancia idő alatt kétszer is cserélték.
Hozza kell tenni, hogy az autot KIZAROLAG gyorstöltövel töltöttek (az ~300 000 km-re ~700-800 gyorstöltes), ami, mint ismeretes nem tul jo az akkunak. Ha napi, mondjuk ~100 km-re valo delejt (~20 kWh) ejszaka töltöd bele ~8-10 ora alatt, akkor teljesen maskent nez(ne) ki a helyzet. Különben 2015 ota (az kb. ~2014-es technologiai szintet tükröz) sok minden valtozott ezen a területen is ... es meg többet fog valtozni a közeljövöben ...
Ha mondjuk azon az utvonalon (LA <-> Las Vegas) egy BMW maszkalt volna hasonlo ütemben, amely 100 km-kent elfogyaszt ~7 litert ... hat akkor elegettek volna 6400*7 -> ~45 000 liter üzemanyagot. Nomeg kellett volna hozza 2 db BMW.
Országszerte mintegy 800 Tesla S tulajdonosnak kell Németországban visszafizetnie azt a 4000 eurós (mintegy 1,3 millió forint) kedvezményt, amelyet a jármű megvásárlásakor kaptak - közölte szerdán az ügyben illetékes német hatóság. A Tesla beperelte a német államot a döntés miatt.
9 forintra jön ki kilométerenként a Tesla karbantartása, összehasonlításképpen egy hasonló méretű hagyományos autó esetén 35-40 forinttal számoltak.
Az akkumulátort viszont a garancia idő alatt kétszer is cserélték.
Az első 320 ezer kilométer után csupán hat százalékot vesztett a kapacitásából.
A második akksi viszont fele akkora távon csak 78 százalékot tudott megőrizni.(A cég vezetője szerint a gyorsabb elhasználódás annak köszönhető, hogy átálltak a kevésbé kíméletes Supercharger használatára és minden alkalommal 100%-ig töltöttek
Sehogy, oroszok, törökök, amerikaiak, kínaiak, arabok szétszedték volna régen. A nemzetállamok tényleg csak formálisak lennének.
Az eu nem tud már hova tovább támogatni, erről szól ez a nemzeti, hazafias szósz, megvédeni helyi elitet. Ezt csomagolják migáns áradatba, terroristákba egyebekbe. Na nem mint ha olyasmi ne létezne, de nem az a lényeg.