A kékjelű EPS -ek a lábazati szigetelésre valók. Mivel ott elvileg inkább éri csapadék mint fent a falon.
Ilyen gondolatmenettel jutottam arra, hogy ott fenn a magasban a kéményen szintén ez lenne a jobb. A hőmérsékletről - mármint a külsőről : feleleges aggódalom , de a szabál az szabál, főleg kéményseprőéknél !!!
Egyébként azért birja jobban a nedvességet mert zárt cellás.
Köszi a választ Émile,én is így gondoltam.Megcsinálom sk mert szakmabeli vagyok.Miért jobb a kék ?Ott fönt nem éri semmi fizikai behatás.A vízzel nem lesz gond mert a fedlap alá befér az ötös nikecel,így nem tud mögé menni a víz.
Amikor én csináltam : ásványgyapot és védelemnek gólyónyomott alu fólia.
Viszont itt a kérdező kimondotttan a tető feletti részről beszél, ott meg már semilyen hőmérséklet sincs, nemhogy kivül, de magában a kéményben se. (azért kátrányosodik)
Finomítva : a tető alatt a padlástérben mindenképen éghetetlen anyag szigetelésre - burkolva, a tető felett meg szabad a gazda. Be lehet ugyan borítani ásvány- meg egyéb gyapotokkal, de laikus kizárt, hogy utána vizmentesen tudná burkolni.
Az iparban ez megy - bádogos szerkezettel , vízzáróan.
Köszi a segítséget! Kicsit részleteznéd nekem az összetételt mert ilyenhez nagyon nem értek. Arányokat tudnál írni megközelítőleg? Ha jól emlékszem mész is kellett bele? :/
Sziasztok! Fatüzelésű kandallómnak rozsdamentes acél kéménye van. A kémény csatlakozásnál lévő anyag (amit a kandallós kent oda, mintegy másfél éve) elöregedett, töredezik, pedig még csak próba üzeme volt a kandallónak. Szerintetek mivel pótoljam, én hőálló szilikonra gondoltam, de lehet hogy oda nagyobb hőállóságú, esetleg más anyag kellene? Válaszotokat köszönöm.
A kéménynél inkább a belső számít, de itt tényleg ez a külső.
Szigetelni mindenképpen hasznos.
A padlástérben viszonylag egyszerű, a tető felett annyival bonyolultabb, hogy a víz/nedvesség elleni védelmet is meg kell oldani.
Habár a ragasztott és vékonyvakolatos Nikecellnél ez nem probléma. Talán a lábazai szigetelést kéne oda tenni ( kék jelőlésű ).
Hogy a kátrányosodás ellen jó é ? Hát a régi, az már ott marad, talán tovább nem romlik a helyzet.
A kátrányosodás oka elsősorban a tűzelési szokásokban rejlik ( vizes, nem kellően száraz tüzelő , túl nagy és hamari lefojtás stb. ) Ezeket együtt érdemes vizsgálni.
És amig a kátrányosodás nem ér a zárt térbe (padlás, v. lakótér, kit érdekel ?).
A megoldásod szvsz lényegesen ólcsóbb mint az erőltetet bélelés.
Sk. csinálva megúszhatod egy tizesből (is ).
Ja én csináltam és bevált - igaz csak a padlástérben !!
van egy vegyes kazánom és ahoz egy 500x600 as külső átmérőjű kéményem,tavaly a tető fölötti rész békátrányosodott,arra gondoltam leszigetelném 50mm nikecellel,hogy jobban tartsa a hőt és talán jobban is ég.csinált már ilyet valaki?
A fugázás egy erősen javított, tehát erősen cementes malterral mehet.
A kötés után a felesleg lekaparandó majd egy durva zsákszövettel szépre - kémény szépre - kezelhető !
A perem ami egyebként a fedkő/fedlap egy erős cementes, finomszemcsés betonból a helyszinen önthető. Némi vasalás se árt, de ez csak vékony b. acélból vagy drótból praktikus.
Az új kályhát az eddig gázbéléses 14x14-es kéménybe fogom kötni. A bélést és a csőtoldatokat kiszedtem. Volt benne fatüzelés régen mert kormos a belseje :)
A kémény tető fölötti része viszont elég ramaty. Nem néz ki rosszul de van a fugákban pár lyuk és a perem is törött. Csak újrafugáznám és új peremet öntenék rá. Valaki meg tudná mondani hogy milyen összetételű fugázót kell keverni hozzá? Illetve a tetejére milyen összetételű beton kell? Egyszer volt egy ilyen kéményes könyvem amiben ezek le voltak írva (pdf formátumben) de már nincsen meg "hála" a windowsnak.
Schiedel SR20 kéményem van, kicsivel alacsonyabb, mint 6 méter. Alig, vagy nem is nyúlik fölé a tetőgerincnek (max. náhány cm). Kandalló van rákötve, nem teljesen szakos bekötéssel, van benne két 90 fok is sajnos. Az a kérdésem, hogy ha hosszabbítani szeretnék a kéményen, annak mi a legegyszerűbb módja? Hogyan fogjak neki? A fedlap és a torkolati kúp a mellékelt tubusos ragasztóval lett ráragasztva. Mindenképp törni-zúzni kell, vagy valahogy oldható könnyebben is?
Egyébként valóban törölték a tisztességes régi-jól bejáratott nevemet (egyes moderátorok szövegértési nehézséggel küszködnek), de szerintem a szürkeségnek ehhez semmi köze.
A köszönet meg, ahogy látod, valóban eltűnt az éterben.
Vagy vásárolsz egy megfelelő méretű szerelt kéményt - saválló belsővel és ezt némi pluszért a gyártó/kereskedő felállítja a kivánt helyre, vagy sk. barkácsolsz egy kéményt / kémény féleséget.
Némi lakatos és bádogos ismeretekkel megoldható.
És a szerelt lehet belül - ez tűzvédelmi szempontból problémás lehet, - vagy az épület külső falára telepítve. Persze a kijövő cső tűzbiztonsági védelmét itt is meg kell oldani - különben leég a ház !
Maga a gipsz viszonylag gyorsan köt, a meszes habarcs meg soká.
A technológia, a trükk
Van egy kivájt/vésett nyilás a kémény oldalafalán, amiben a stucni lötyőg. Először kitömöd a kémény függőleges aknáját újság papirral, majd beállítod a stucnit némi tégladarabkákkal úgy hogy a fal kölső síkjával egy szintbe legyen. Ezután az elkészített masszával kitöltöd a stucni körüli nyílást. 10 - 15 perc alatt megköt, lesímitod, majd a tömést kiügyeskeded.
És miért kell a tömés ? Hát az ellentartásra, máskép a meszes -gipszes malter a túl oldalon az aknában landol.
Sziasztok!Légyszives adjatok tanácsot!!Bent a házban a kályhacső stucnit mivel rögzítsem be, malter?vagy elég a gipsz is??még valami a padláson van jelentősége a kémény hőszigetelésének???(szigetelő gyapottal körbetekerni)előre is köszönöm!!!
Nekem egy kismarosi faházra kellene az itt elmondottak alapján egy szerelt kémény (nem kell engedély meg bejelentés....stb). Egy "praktiker" kandallót szeretnék üzemeltetni benne hogy tavasszal-ősszel is lehesen kinn tartózkodni. Nem tud valamelyikőtök embert, vagy céget abban a körzetben? Esetleg ezt házilagosan is meg lehet csinálni??? (adott egy villamosmérnök hozzá o)))