Keresés

Részletes keresés

Totya3 Creative Commons License 2012.02.21 0 0 3446

Szia! Eddig, jó. Próbáld a hiszterézist 5-re növelni és nézd meg, hogy működik-e! Jó lenne, ha nem tudna prellezni a kimenet, mert ez fogja indítani a Timert! A C118-tól a timert lehetne konfigolni, de lehet, ha nincs kiválasztva, fel sem ajánlja. Logikus lenne így megoldani, biztosan így is van.

Előzmény: Bundi77 (3445)
Bundi77 Creative Commons License 2012.02.21 0 0 3445

Szia!

A konfigurációban a C118,C121,C122,C123, fel sem kínálja állíthatónak. Beállítottam a leírt értékeket és úgy néz ki hogy jó lesz!

PL.: SP 28C° hőmérséklet 27C° mind a két lámpa világit (K1,K2 világit), relé behúzva, hőmérséklet felmegy 30C°-ra Relé elenged (K1nem világit K2 világit)

Előzmény: Totya3 (3444)
Totya3 Creative Commons License 2012.02.21 0 0 3444

Szia!

Először meg kellene vizsgálni, hogy képes-e a szabályzó on-off módban működni. Ez azt jelenti, hogy ha a beállított érték alatt van a mért, akkor a relé folyamatosan bekapcsolva legyen, ha felette, akkor folyamatosan kikapcsolva legyen. Ez látszólag egyszerű, de valójában a PID szabályzók nem erre lettek kitalálva. Ott az Yjeltől függően kvázi PWM jelet adnak ki, a beállított periódusidővel az Y jeltől függő kitöltési idővel.

Lényeg, hogy be kell konfigolni J-típusú hőelemre, C111=040(Jtype), C112=1(tizedpontos kijelzés), C113=10(direkt szab. 1. relé kimenet), C114=0, C115=0, C116=0, C117=0, C118=0, C120=0; C121=2, C122=0, C123=1.

Pb.1 =0, dt=0, rt=0

Hys.1=2 (2°C hiszterézis az 1.es csatornán.)

Ezután az SP-t beállítod a kijelzett hőfok fölé 2fokkal. Ekkor a relének meg kell húznia és nem szabad kattognia. Ezután megfogod a hőelem végét és mikor a beállított fölé emelkedik az újjad melegétől, akkor kell a relének elengednie. Ha ez nem így működik, azaz a relé kattog, ahogy a hőfok közeledik, távolodik, akkor más megoldást kell találnunk.

Előzmény: Bundi77 (3443)
Bundi77 Creative Commons License 2012.02.21 0 0 3443

Most egy pt100-as van rajta ami méri a kazán hőfokát, a másik egy Fe-CuNi hőelem amivel mérem a füst hőfokot, két különböző egységgel.

Elő tudom hozni rajta a konfigurációs lapot, az y0 keresztül lehet csak rajtuk változtatni.

Előzmény: Totya3 (3442)
Totya3 Creative Commons License 2012.02.21 0 0 3442

Milyen hőmérő lesz rajta? A műszereken elő tudod hozni a konfigurációs lapokat? (pl. C117 stb.)

Előzmény: Bundi77 (3440)
Totya3 Creative Commons License 2012.02.21 0 0 3441

Szuper, 210-a vége! Ez azt jelenti, hogy van benne timer.

Ami a rossz hír, hogy csak 1 relé van benne. Ez azért gond, mert kéne 1 logikai bemenet, 1 relé kimenet és egy Timer kimenet. Más típusokban ez megoldható lenne, így nem nagyon tud működni. egy szabályzóval.

Két db-al talán megoldható. Az első kiadná a beadagoló motor jelét a hőfok függvényében, ami a másodikban elindítja a Timert, ami egy beállított időtartamig a beadagoló motort elindítja. Az elsőben 5°C hiszterézist kell beállítani, hogy véletlenül se tudjon a felfűtési szakasz bizonytalansága miatt kétszer beadagolni. Meg kell még néznem, hogy be lehet-e konfigolni a másodikat úgy, hogy csak Timer funkciója legyen, ami kintről indítható. Az is kérdéses, hogy tud-e ON-OFF szabályzóként működni, PID nélkül. Lehet, hogy csak este lesz rá érkezésem, addig próbáld meg értelmezni az adatlapokban leírt beállításokat, nem olyan vészes! :)

 

A külső relével abszolut egyetértek, inkább az menjen tönkre mint a belső!

 

Előzmény: Bundi77 (3440)
Bundi77 Creative Commons License 2012.02.21 0 0 3440

:)) Értem, értem, szóval ilyen az azonosító száma 702040/88-000-23/061.210 Ja és ez csak egy relét vezérelne, mert sokáig nem biztos hogy bírja a beépített relé. itt van magyar nyelvű leírás/útmutató pdf formában, Datasheet és Manuál-hoz https://www.distrelec.hu/itron-16-szab%C3%A1lyoz%C3%B3/jumo/70-00382106/431108

Előzmény: Totya3 (3439)
Totya3 Creative Commons License 2012.02.21 0 0 3439

Írd ide az azonosító számát, abból derül ki, van-e benne időzítő. Külön időzítő nélkül nem biztos, hogy jó lesz, de majd megnézem mit lehet vele... 

Ha mégegyszer leírod így: "ijen", többé nem állok szóba veled! :-) (Remélem érted a viccet, ez nem az volt ! :-)) )

Előzmény: Bundi77 (3438)
Bundi77 Creative Commons License 2012.02.21 0 0 3438

Köszönöm az adatlapot csak az a baj hogy nem vagyok nagy elektronikai zseni (alapbol nulla). Az adatlap nekem is megvan csak arra nem tudok rájönni hogy mit hol kell benne beállitani, hogy jol működjön. Egy ijent kötöttm be egy relével, ami inditja a szivattyút is 60C° bekepcsolja 30C° kikapcsol, arra tökéletesen megfelelt . A ventit nem akarom szabályozni, fixen forog, esetleg megoldom egy suberral lezárom a beömlő nyillást amit a huzatszabályzó müködtett. Időzitőtt a jumoval akarom megoldani ha lehett? van belölle tőbb ha eggyel nem lehet megoldani! Eggyenlőre erre van keretem, ez van ithon, ha nem lehet megcsinálni majd késöbb lépek az ügyben valamit!.

Előzmény: Totya3 (3437)
Totya3 Creative Commons License 2012.02.21 0 0 3437

Szia! Az adatlapja innen letölthető: http://www3.jumo.de/pio/JUMO/hu_HU/prd/70.2040/jumo-itron-04-08-16-32-kompakt-microprocesszoros-szab%C3%A1lyoz%C3%B3-48mm-x-24mm.html

Van ebben Timer és az azt vezérlő bináris bemenet?

 

Gondolom a ventilátort nem akarod szabályozni, beállítod egy fix értékre a levegő mennyiséget. Így a füsthőfok jelentősen ingadozni fog, több lesz a veszteség. Ezzel mondjuk együtt lehet élni!

Az is problémát okozhat, hogy a beadagolás után nem fog azonnal emelkedni a füsthő, ezért ott egy időzítésre lesz szükség, hogy megvárd az emelkedést, majd csak utána figyeld a hőfok újabb csökkenését. Ha jól értettem a timeres kivitelű JUMO tudja ezt, csak ügyesen kell bekötni.

Gondolom van egy plusz időzítő is, amivel a beadagolás idejét tervezed meghatározni, ezt indítaná a JUMO?

Kicsit fapados, de talán működőképes!

Előzmény: Bundi77 (3436)
Bundi77 Creative Commons License 2012.02.21 0 0 3436

Sziasztok!

 

Érdeklődőm valaki tudja hogyan kell beálítani Jumo itron 16

vagy lehet egyáltalán villanymotort szabályozni vele? Füsthőfokrol szeretném szabályozni a motrot. pl.:füsthőfok 200, motor nem megy, csőkken lefelé eléri pl:150 motor indul de csak egy bizonyos ideig még a fejben eléri a megfelelő szintett a f.por.

Totya3 Creative Commons License 2012.02.21 0 0 3435

Esetleg még annyit, hogy itt talán murmucbácsinak van a legjobb kazánja, ha lehet mondani: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=115164547&t=9200024

Ilyet biztosan érdemes lenne venni is.

Előzmény: icemannn (3433)
Totya3 Creative Commons License 2012.02.21 0 0 3434

Szia! Konkrét kazánt nem tudok ajánlani, de olyat keress, aminek kivehető a rostélya és legalább 20x20-as a hamuzó ajtó nyílása. Sajnos a vegyestüzelésre tervezett kazánok nem feltétlenül alkalmasak fejhez, ha a legjobb hatásfok a fő szempont. Komromisszumot kell kötni...

Előzmény: icemannn (3433)
icemannn Creative Commons License 2012.02.20 0 0 3433

Sziasztok!

Milyen új kazánt ajánlanátok, ha égetővel is, és fával is használva lenne. Gyártani nem akarok, és jó hatásfoku legyen. totya?

murmucbacsi Creative Commons License 2012.02.20 0 0 3432

Ha az Orczynál vetted, akkor valószínűleg nem lesz gondod vele. Szoktam tőlük vásárolni, nem jellemző a gagyi, vagy hibás alkatrész.

Előzmény: rr81 (3427)
murmucbacsi Creative Commons License 2012.02.20 0 0 3431

Szia!

 

Nos, sikerült összehozni a kábelezést? Szép munka! Az ilyen jó kis móka tud lenni, főleg ha nincs róla semmi papír. Párszor belefutottam ilyesmibe, hát nem volt túl őszinte a mosolyom.

 

Kíváncsian várjuk a száraztésztát! :-)

Ha a bélés és a palást között melegítik elő a levegőt, akkor tudnak valamit ezek a labanc mérnökök.

Jöhetnek a képek, esetleg egy rövid videó arról, hogyan ég!

Érdekel, hogy mennyire füstöl a cucc.

 

Előzmény: OAndorka (3426)
Süsü1983 Creative Commons License 2012.02.18 0 0 3430

Az a gond hogy nálam ez a 6 téglás kémény olajkazánokra épült és nem tudom miért de csak egy alsó tisztítónyílást tettek be. Ezért vagy alulról kukucskálok fölfelé vagy tetőre mászok (ami elég bonyulult). A vaslemezes ötlet tuti jó, mert ha a lemeztalálkozik egy párás közeggel azonnal rozsdásodni kezd.

Mostanság nálam a füsthőfok 220-250°C között ingadozik a kazán kilépőjénél. A kéménybe érve biztos hogy hül nem tudom mennyit, mert kb 2,4 m-es füstcső van a kémény és a kazán között.

Előzmény: Progyi (3428)
Süsü1983 Creative Commons License 2012.02.18 0 0 3429

Szervusz!

 

Január 7-én takarítottam a koromzsákot. Akkor találtam benne némi nedves, lehulló lerakódást. Malterdarobok nem voltak benne. Mostanában nem néztem mi a helyzet a koromzsákban. Hamarosan ismét aktuálissá válik. A kéményhuzat szabályzót mostanában nem használom, mert csináltam egy nagyobb lángterelőt, aminek nagyobb a huzatigénye. Ha nyit a szabályzó, akkor visszafüstölés lesz belőle. A nyitott pillangószeleppel és huzatszabályzóval lehetne próbálkozni, de eddig eléggé el voltam havazva és nem volt időm kísérletezni. (A huzatszabályzót is át kéne építsem, mert még mindíg az első verzióval vagyok.)

Kazántakarítás előtt kinyitom a pillangót, ráadom a levegőt és ekkor rendesen szaggatja a lerakódásokat kifelé a kéményen.

 

Mostanság elég jóaz égés. Akémény vége nem fekete hanem fehér/szürke.

 

Azt vettem észre a kazánházban néhány napja hogy a kémény külső részén a fuga repedései között, barna porszerű kirakódás jelent meg. Följebb ahol hidegebb a kémény (padlástér) még nem néztem mi a helyzet. Akkor van gond ha ott nincsenek repedések és gyakorlatilag a malteron és a téglákon keresztül jön ki a kéményből a lerakódás. Teszem hozzá hogy amióta aprítékkal (3 éve) fűtök a kémény még nem volt kitakarítva. (A három év alatt több, mint 120 t anyagot tüzeletem el.)

 

A huzatszabályzó valóban szelőzteti a kéményt. Ami a kémény száradásához bezet. Egyszer feltettél egy linket a fórumra, ami egy pdf (P_KutznerWeber-vegleges) fájlra mutatott. Abban gyári huzatszabályzókról volt szó. Oda volt leírva:"nyugalmi helyzetekben a füstgázberendezés szellőztetése".

 

A fogyasztási adataid önnmagukért beszélnek. :)

 

 

 

Progyi Creative Commons License 2012.02.18 0 0 3428

A kondenz kivalast csak szerelt kemenybe lehet eszre venni mert ott lecsurog az aljaba! A teglas kemenybe azonnal felszivodik a vakolatba!

Ha a kemeny közepe talyan van egy tisztitod tegyel be egy vaslemez darabot valami droton csungesd be es egy felnap elteltevel vedd ki es nezd meg! ez a legegyszerubb modja hogy megnezd van e kondenz viz a kemenybe!

Előzmény: Totya3 (3422)
rr81 Creative Commons License 2012.02.18 0 0 3427

Köszönöm a kimerítő leírást! Az enyémnek fényes a tengelye, de nem tűnik úgy, hogy köszörült lenne. Mindegy, bírni fogja.

Előzmény: murmucbacsi (3421)
OAndorka Creative Commons License 2012.02.18 0 0 3426

Szia!

Összeszereltem mindent.  28 db elvágott kábelemet összepasszítottam, elvileg működik minden.

kedden kezdem a száraztesztet. ( Csak így hivom, mert kazán nélkül fogok próbálkozni)

Az érzékelők mind becsapva, stb.

Az égőtér bélése tuti, hogy tűzálló beton.

Igaz, hogy a fém palást, és a beton közé kerül befúvásra a venti levegője.

A palástot sztem ez hűti, a levegőt meg előmelegíti.

A fotókat, és a tapasztalatot közölni fogom.

Üdv:

OAndorka

Előzmény: murmucbacsi (3396)
fagyi76 Creative Commons License 2012.02.18 0 0 3425

Itt mellékeltem a képeket a rendszerről!!! 

fagyi76 Creative Commons License 2012.02.18 0 0 3424

Itt mellékeltem a képeket a rendszerről!!!

fagyi76 Creative Commons License 2012.02.18 0 0 3423

Eladó:adagolóhoz épített hőcseréllő,mérete:140*50*30 kétcolos ki és bemenet,vadonat újj rendszerbe épített.ár:145.000ft Tel:06-70/3396940,

Totya3 Creative Commons License 2012.02.18 0 0 3422

Szia Süsü1983! "A kémnyedben találtál valami lerakódást?"

 

Most szántam el magam, hogy megnézzem a kéményemben a lerakórásokat. Progyi hozzászólása vitt rá, hogy beöltözzem a koromhoz! :) http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=116198257&t=9200024

Meglepődtem, mert az alsó tisztítónyílásban gyakorlatilag nem volt számottevő korom. Egy frankó tükörrel benéztem és a kémyényjáratot szépen lehetett látni a tetején beszűrődő fényben. A kémény belső fala ki van kenve, jól látható volt, hogy ez a réteg nem sérült, nincsenek leváló darabok, lent a tisztítónyílásban sem találtam malterdarabokat. Ha jól emlékszem a sógorkám cementes habarcssal kente ki!

A lerakódásokat is néztem, ehhez egy lámpát bedugtam a lyukba. Nem láttam folyást, vagy kátrányos réteget. Vékony sima szürke hamuráteget látni végig. Sőt, lehetett látni, ahogy a föst hőhullámokat vet, mert igazából füstöt nem láttam, kivéve, mikor 5perc elteltével beadagolt, ekkor volt némi szürke köd a kéményben, amíg be nem indult az égés, utána megint csak "délibábos" hullámzást lehetett látni.

 

Barátommal próbáltunk valami okot keresni, hogy ez miért lehet, mármint, hogy az ilyen alacsony hőfokok mellett (jelenleg 115°C a füst alapjele), nem keletkezik kátrányos kiválás a kéményben!? Minden elmélet azzal fenyeget, hogy ennek meg kellene történnie, de én semmi nyomát ennek nem látom, pedig már hónapok óta egyfolytában ilyen hőfokon tüzelek!

Arra jutottunk, hogy a fals levegő lehet az oka, amit a kéményhuzatszabályzó ad. A kéményem huzata hatalmas, szinte mindig nyitva van a csappantyú, elég sok falslevegőt adva a füsthöz.

Első cáfolatom az volt, hogy a beáramló levegő tovább hűti a gázt, ami még inkább kicsapódásokhoz kéne, hogy vezessen. Ez igaz is, de a füstgázhoz képest a beáramló levegő mennyiség sokkal többnek látszik, ami a keverék relativ páratartalmát csökkenti, ez pedig a harmatpontot szintén lejjebb viszi. Ha ez igaz, akkor a fals levegő leegyszerűsítve a dolgokat, gyakorlatilag szárítja a kéményt!

 

Új fogyasztási adatom is van. Kint az átlag hőmérséklet az elmúlt 48órában 1°C volt. Szoba 23°C, Víz 47,5°C, Füst 114°C, Beadagolási időközök 6percenként 3,5sec (kb 116gramm), 240 beadagolás/24óra, száraz fűrészporból fogyás 28kg/24óra.

Előzmény: Süsü1983 (2918)
murmucbacsi Creative Commons License 2012.02.17 0 0 3421

Szia!

 

Ez a középrész siklócsapágyas, egy köszörült tengely forog egy perselyben. A szimering mögötti részen van egy válla a tengelynek, ezért nem tud hátra kicsúszni. Hátulról viszont ki tud csúszni előre a tengely némi erőhatásra, vagy kitolja a szimeringet, vagy kibújik belőle. Ezért az ékszíjtárcsát vagy fogaskereket úgy kell felerősíteni a tengely végére, hogy ne engedje kicsúszni a tengelyt a menet irányába. A mosógépekben évekig elmegy, de ott az ékszíj kevesebb mint 1kg erővel húzza. A nagy erőhatásokat nem komálja. Szerintem a leggyengébb része a menet mögött van, ott csak 8 mm vastag a tengely. Ha itt feszíti valami, elég gyorsan el fog törni. Ezt kiküszöbölve viszont ezer év meg egy nap.

 

Egyébként háromféle minőségben lehet összefutni vele. Legjobb az eredeti gyári, amit arról lehet megismerni, hogy nagyon szép fényesre köszörült a tengelye és az alu ház is szépen préselt, sorjamentes. A zsírt sem sajnálják ki belőle.

Van a "gyárival megegyező utángyártott", aminek szintén elég szép köszörült tengelye van. Ennél az alu ház általában esztergált, ennek látszik a nyoma.

A harmadik -legolcsóbb- változat sima esztergált tengellyel készül (nem fényes a tengely), ez elég tré, gyorsan kikoptatja a tengely a perselyt.

Előzmény: rr81 (3414)
murmucbacsi Creative Commons License 2012.02.17 0 0 3420

Köszi, ez már némi támpontot ad, hogy alkudjak-e az árból!

Előzmény: Totya3 (3417)
Totya3 Creative Commons License 2012.02.17 0 0 3419
Előzmény: sevjo (3415)
Totya3 Creative Commons License 2012.02.17 0 0 3418

Ez tényleg jó ötlet, tetszik nekem is!

Előzmény: sevjo (3415)
Totya3 Creative Commons License 2012.02.17 0 0 3417

Ez attól függ neked mi éri meg! Én drágán veszem, mert nem éri meg távolabbról ideszállítani az olcsóbbat. 1000 és 2500 között szokott lenni m3-re. 1m3 kb 175kg...

Előzmény: murmucbacsi (3413)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!