Keresés

Részletes keresés

NeomatiK Creative Commons License 2023.07.24 0 0 237368

Igen. De ha már függőlegesbe állok, akkor is nekem jött volna a kretén. Mivel a bal vállam és könyököm 15-20 cm-rel balrább lett volna. Na meg a bringa kormánya is.

Előzmény: főgóré (237367)
főgóré Creative Commons License 2023.07.24 0 0 237367

ha elindultál volna és úgy ütköztök össze te lettél volna a hibás , mert nem győződtél meg 

Előzmény: NeomatiK (237361)
főgóré Creative Commons License 2023.07.24 0 0 237366

 

egyébként, a peugeotosnak mázli , akiket elütött már kevésbé, hogy nem halálos gázolást csinált.

kíváncsi lennék mit mondana , ha rákérdeznének nála miért csinálta , amit..

lehet , elütné azzal , hogy ,, nem vettem észre,, 

Előzmény: odba14 (237365)
odba14 Creative Commons License 2023.07.24 0 0 237365

"Nem írja, hogy tolták, vagy nem tolták a bringát-rollert"

 

Lényegtelen, a KRESZ-ben nincs benne, hogy a zebrán tolni kell a bringát-rollert.

Az viszont benne van, hogy zebrán és/vagy záróvonalon tilos előzni.

Előzmény: xrami (237358)
Re:barbara Creative Commons License 2023.07.24 0 0 237364

Ilyen sufni-tuning megoldások szép számmal vannak a neten is. :)  bicycle pannier DIY keresőszóval elég sokféle megoldást láttam már.

 

https://www.carryology.com/wp-content/uploads/2010/10/complete.jpg

https://www.carryology.com/projects/carry-hack/make-your-own-bicycle-pannier/

Előzmény: NeomatiK (237362)
orygabor Creative Commons License 2023.07.24 0 0 237363

Nem rossz ötlet, köszi!

Előzmény: NeomatiK (237362)
NeomatiK Creative Commons License 2023.07.24 0 0 237362

Lehet,  hogy tartósság szempontjából jobban jársz ilyen T lemezzel, amit általában barkácsboltokbna kapni. A T szárát meghajlítod a csomagtartóhoz passzolóan, a T kalapjához meg a táskát rögzíted csavarral. A visszahajlított fület betekerheted szigszalaggal, hogy ne karistolja a csomagtartót széljel.

 

https://www.szerszamvaros.hu/termekek/zarak-lakatok-vasalatok/gerendatalpak-sarok-vasak/vormann-perforalt-lemez-faosszekoto-t-80x68x38x2mm

Előzmény: orygabor (237338)
NeomatiK Creative Commons License 2023.07.24 -1 0 237361

Strandpapucsban bringázó, közben cigarettázó, cigarettafüsttől bűzölgő és mobiltelefonját bűvölő állatfaj is érdekes jelenség. Tegnap egy ilyen okos elment mellettem 10 centire. Én megálltam egy buszöbölben, jobb lábamat letéve kicsit jobbra dőlve a kerékpáros órát nullázni. Vagyis jóval kijjebb voltam, mint a korábbi  út szegélye. Ha már éppen elindultam volna és ellöktem volna magam a szegélyről, vagy csak ha egyenesbe, vagyis függőlegesbe álltam volna, akkor biztos már összeértünk volna, vagyis nekem ütközött volna a strandpapucsos lángész.

Előzmény: SzeZo (237360)
SzeZo Creative Commons License 2023.07.23 -1 0 237360

Neverending story...

Tegnap reggel Dunakeszin koptattam a bringautat. Nem gondoltam, hogy fél hatkor találkozom kerékpáros jellegű valakivel. Találkoztam. Az egyik keze zsebben (14 fok volt, talán fázott), a másik a mobilt markolta (az nem fázott?).

Ilyenkor mindig olyan késztetés ér, hogy csak egy kicsit nyomjam balra a kormányt és meglátjuk, mit csinál. De csak gondolatban vagyok gonosz, hiszen biztos, hogy csontját és telefonját törné. De mi van, ha senki nem okoz galibát, csak jön egy pukli az úton és az első kerék saját életet kezd élni? Mindegy, ismerősöm szerint túl sok az a nyolcmilliárd ember a Földnek.

 

Túl csendes a kerékpár. Ma reggel egy kutyákat sétáltató asszonyság haladt az út jobb oldalán. Nem hallhatta, hogy jövök, random fordult balra. Csak üvölteni tudtam fékezés közben. Megijedt, rémülten bocsánatot kért, majd rám rivallt, hogy: csengőm nincs? Nem láttam értelmét kiokosítani, hogy, míg a csengőmet keresgélem, azalatt a fél másodperc alatt feltekerem őt, mindkét kutyájával az első kerékre.

 

Hányszor kaptam már meg ezt a kérdést?! Csengőd nincs?

XNC Creative Commons License 2023.07.23 0 0 237359

Sok ilyen van.

Egyszer mentem át a zebrán, és jobbról átvágott elém 1 autós.

Neki is sürgős volt.

Ha kicsit előrébb vagyok, eltalál.

Előzmény: xrami (237358)
xrami Creative Commons License 2023.07.23 -2 1 237358

Újabb sztori.
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2023/07/23/es-akkor-elutik-a-vidaman-rollerezo-gyereked-a-zebran/

 

"Ez az eset ismét sokkal inkább a szerencsén, mintsem a Peugeot 307-et vezető sofőrön múlt, aki a záróvonalon előzte ki a zebra előtt szabályosan megálló Suzuki Vitarát, mert feltehetőleg épp sietnie kellett. Majd elsodorta, illetve elütötte a rollerrel és kerékpárokkal épp átkelő gyerekeket, akik rongybabaként repülhettek szanaszét a Kossuth Lajos utcán."

 

Fix, hogy a peugeot-os egy hülye volt, a vitara, ha jól látom 8 méterre állt meg a zebrától. Ám kicsit slendriánul van leírva a helyzet. Nem írja, hogy tolták, vagy nem tolták a bringát-rollert. Legalábbis én még olyat nem láttam, hogy egy csapat szünidős gyerek megáll, leszáll körbenéz, majd áttolja a zebrán, ha megáll a zebra előtt az autó, hogy elengedje őket. Inkább hirtelen felvidulva átkapkodnak, lehetőleg minél gyorsabban, átsietve és ekőzben nem néznek már többet szét semerre. Itt nem volt sárgakockás átvezetés sem. A címben is "vidáman rollerezőt" ír.

Vajon a kedves szülő mit-hogyan tanított?

puckandúr Creative Commons License 2023.07.23 0 0 237357

OK. E tekintetben igazad van. Sajnos az írott forma nem mindig adja vissza a valós szándékot, mert hiányoznak belőle a hangsúlyok és a mimika. Az aktuális hangulatnak megfelelően pedig nagyon könnyű félreérteni és túlreagálni, ahogyan ebbe a csapdába most én is beleestem...

 

A rendszám valóban nem old meg mindent. Mindössze egy visszatartó erő a beazonosíthatóság. És természetesen ez az erő relatív. Mert van akit visszatart, van akit ez sem. Az okos nem ettől lesz szabálykövető. A szép pedig ettől sem. Ugyanakkor belegondolni is ijesztő, mi lenne ha egy napra levennénk minden közúti járműről a rendszámot. (Olyan ijesztő, hogy a fájdalom kedvéért legszívesebben elipszilonnal írnám, ILYESZTŐ - had csikorogjon az amalgám a hátsó fogakban...) Azért megmutatkozna a különbség.

Előzmény: XNC (237342)
orygabor Creative Commons License 2023.07.23 0 0 237356

Nem erre gondoltam, de egyszer jól jöhet ez az anyag is.

Előzmény: Re:barbara (237339)
orygabor Creative Commons License 2023.07.23 0 0 237355

Na, valami ilyesmire gondoltam. Köszi mindenkinek az infókat.

Előzmény: Re:barbara (237341)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.07.23 0 2 237354

Bár én magam rendpárti vagyok, nem hinném, hogy van realitása a kerékpáros rendszámnak.

 

Hatása a folyamatos és nem elkerülhető helyszíni ellenőrzésnek lenne, legalább a közismertebb helyeken.

 

Nyugodtan kiállhat egy pár rendőr civil öltözetben az Árpád híd pesti oldalán, az északi és déli oldalra. 

 

Az északin osztogasson 30e Ft-os csekket a gyalogosoknak, a délin a bringásoknak. 

 

Kiskörút, Bródy Sándor utcai kereszteződés, ott is elég, ha a kereszteződés után áll, aki tiloson áthajt, félrevenni, 50e Ft.

 

Meg még jópár helyszínen.

 

A költségvetésnek biztosan kitermelik ezek a járőrpárosok a saját össze költségüket azzal összefüggésben, hogy ott álldogálnak és büntetnek. Több pénzt hoz, mint visz, gazdaságosan megvalósítható.

 

Előbb-utóbb elterjed (és ebben lehet segítségre a média, főleg, ha telehisztizik a megbüntetettek), hogy nem érdemes szabályt sérteni, mert könnyű belefutni a késbe vele.

 

Amíg a lebukás és a következmények valószínűsége pontosan 0, miért tartaná be bárki a szabályt, ha nem személyes meggyőződése, hogy betartsa?

XNC Creative Commons License 2023.07.23 -2 0 237353

A számonkérést amúgy hogy képzeled el?

Minden táblához állítasz 1 rendőrt?

XNC Creative Commons License 2023.07.23 -2 1 237352

"már lenne jogalapja a kresztáblák ismeretének számonkéréséhez"

 

Jogalap az most is van, mert attól hogy nincs vizsga, még ismerni kell őket.

Előzmény: xrami (237351)
xrami Creative Commons License 2023.07.22 -1 0 237351

Igen, de a kötelező kamu biciklis-kreszvizsga után már lenne jogalapja a krsztáblák ismeretének számonkéréséhez és a büntizéshez. km órát pedig lehet kapni, és megoldható az is, hogy valamilyen módon hitelesítgetett-bemért példánynak kellene lennie, fix kerékméret értékekkel. Kicsit saccmeter, de durva túllépések nem lehetnének. Ha akarnák megoldanák. - Nem akarják.

Előzmény: főgóré (237343)
xrami Creative Commons License 2023.07.22 0 0 237350

bekenik sárral, falevéllel

Előzmény: XNC (237345)
xrami Creative Commons License 2023.07.22 0 0 237349

Hegymászós bolt!

Előzmény: orygabor (237338)
H_G Creative Commons License 2023.07.22 0 0 237348

Valami KRESZ azért van az iskolai tananyagban is. (De nem tudom, mennyire hatékony mostanában.)

 

Előzmény: főgóré (237346)
XNC Creative Commons License 2023.07.22 0 0 237347

"persze, hülye gyerekek utána is lesznek az úton.."

 

Kedvencem a sportkocsi-tulajok.

Akár már az első útjukon képesek összetörni.

Pedig ott aztán van jogsi, rendszám, minden ami kell....

Előzmény: főgóré (237346)
főgóré Creative Commons License 2023.07.22 0 0 237346

megijedni 

én aztán nem! :O

sőt, azt mondom ,valami kresz előképzettség kéne a bringásnak is.

persze, hülye gyerekek utána is lesznek az úton..

Előzmény: XNC (237345)
XNC Creative Commons License 2023.07.22 0 0 237345

Az ilyenektől nem kell megijedni. Néha rádiókban előveszik a témát, beszélnek róla 1 órát, aztán annyi. Ott a bécsi egyezmény, ami ezt tiltja.

Igazán csak ezt az "ötletességet" akartam bemutatni, hogy elég leszedni (vagy ami még egyszerűbb: letakarni) a rendszámot, és máris "lehet" szabadon garázdálkodni.

Előzmény: főgóré (237343)
főgóré Creative Commons License 2023.07.22 0 0 237344

pont ez a baj!

a manapság sok mindenen tetten érhető "tervezett elavulás" megtetézve a ferde szeműek gyártási 

kultúrájával , technikájával eredményezi a rengeteg ipari hulladék megjelenését.

a sárgák olyan anyagok használatát alkalmazzák, amelyek egyszerűen nem képesek ellátni a feladatukat,

mindez párosul a csapnivaló gyártási minőséggel, ráadásul a kritikus helyeken könnyítenek, vékonyítanak

kihagynak alkatrészeket. 

a meo-juk meg vicc kategória, ezt bizonyítja , hogy nagyon könnyen bele lehet futni gyárilag hibás darabokba.

Előzmény: NeomatiK (237337)
főgóré Creative Commons License 2023.07.22 0 0 237343

éppen az előbb, az egyik rádióban taglalták ezt az ügyet.

kerékpáros jogsi szükségességéről papoltak, + a valamilyen azonosító jel, rendszám, alkalmazásáról a bringán.

tartok tőle, hogy ez tíz forintból nem megvalósítható, úgyhogy nem lesz ebből semmi.

a jogsi , hasonlóan a régi kismotoroshoz, tesztlap sikeres kitöltése után kézbe vehető, országos szinten

ismét egy beláthatatlan tétel lenne.

így , hogy üres az államkassza csak elképzelés marad.

Előzmény: XNC (237342)
XNC Creative Commons License 2023.07.22 0 0 237342

Arra írtam, hogy Te korábban úgy gondoltad, hogy a rendszám mindent megold.

Hát itt van rá a példa, hogy talán mégsem......  :)

Előzmény: puckandúr (237332)
Re:barbara Creative Commons License 2023.07.22 0 0 237341

+ német webshopban láttam ilyen kit-et:

 

https://www.funfabric.de/halli.php?020195_21230

 

Itt van hozzá leírás is: https://www.funfabric.de/nx.php?02_10_103

 

Talán ennek alapján rá lehetne keresni, nem árulja-e valaki itthon is.

 

 

Előzmény: Re:barbara (237340)
Re:barbara Creative Commons License 2023.07.22 0 0 237340

Ezt meg itt próbáld megnézni a Tisztviselőtelepen, Delej utcában:

 

http://femkellek.hu/

 

Iszonyú nagy választék van, és talán ajánlani is tudnak valamit...

 

Előzmény: orygabor (237338)
Re:barbara Creative Commons License 2023.07.22 0 0 237339

ún. taktikai boltokban nézd meg, ha ilyesmire gondolsz. Van többféle vastagságban is. Leírják, hogy levágnak neked az 1x1 m-es táblából.

 

https://www.tacticalstore.hu/Gyartok/Egyeb/Varrhato-muanyag-2mm?gclid=Cj0KCQjw_O2lBhCFARIsAB0E8B_EoyGSBY6QH25Xq8PemzcKlHdtAcahDtnh3Osr3GTYZPqdt23ssRIaAkxDEALw_wcB

 

Gyakorlati tapasztalattal sajnos még nem szolgálhatok, de terveimben van régi farmerekből egy "városi" oldaltáska varrása. Ehhez keresgéltem ilyen merevítési lehetőségeket.

Előzmény: NeomatiK (237337)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!