Igen. De ha már függőlegesbe állok, akkor is nekem jött volna a kretén. Mivel a bal vállam és könyököm 15-20 cm-rel balrább lett volna. Na meg a bringa kormánya is.
Lehet, hogy tartósság szempontjából jobban jársz ilyen T lemezzel, amit általában barkácsboltokbna kapni. A T szárát meghajlítod a csomagtartóhoz passzolóan, a T kalapjához meg a táskát rögzíted csavarral. A visszahajlított fület betekerheted szigszalaggal, hogy ne karistolja a csomagtartót széljel.
Strandpapucsban bringázó, közben cigarettázó, cigarettafüsttől bűzölgő és mobiltelefonját bűvölő állatfaj is érdekes jelenség. Tegnap egy ilyen okos elment mellettem 10 centire. Én megálltam egy buszöbölben, jobb lábamat letéve kicsit jobbra dőlve a kerékpáros órát nullázni. Vagyis jóval kijjebb voltam, mint a korábbi út szegélye. Ha már éppen elindultam volna és ellöktem volna magam a szegélyről, vagy csak ha egyenesbe, vagyis függőlegesbe álltam volna, akkor biztos már összeértünk volna, vagyis nekem ütközött volna a strandpapucsos lángész.
Tegnap reggel Dunakeszin koptattam a bringautat. Nem gondoltam, hogy fél hatkor találkozom kerékpáros jellegű valakivel. Találkoztam. Az egyik keze zsebben (14 fok volt, talán fázott), a másik a mobilt markolta (az nem fázott?).
Ilyenkor mindig olyan késztetés ér, hogy csak egy kicsit nyomjam balra a kormányt és meglátjuk, mit csinál. De csak gondolatban vagyok gonosz, hiszen biztos, hogy csontját és telefonját törné. De mi van, ha senki nem okoz galibát, csak jön egy pukli az úton és az első kerék saját életet kezd élni? Mindegy, ismerősöm szerint túl sok az a nyolcmilliárd ember a Földnek.
Túl csendes a kerékpár. Ma reggel egy kutyákat sétáltató asszonyság haladt az út jobb oldalán. Nem hallhatta, hogy jövök, random fordult balra. Csak üvölteni tudtam fékezés közben. Megijedt, rémülten bocsánatot kért, majd rám rivallt, hogy: csengőm nincs? Nem láttam értelmét kiokosítani, hogy, míg a csengőmet keresgélem, azalatt a fél másodperc alatt feltekerem őt, mindkét kutyájával az első kerékre.
Hányszor kaptam már meg ezt a kérdést?! Csengőd nincs?
"Ez az eset ismét sokkal inkább a szerencsén, mintsem a Peugeot 307-et vezető sofőrön múlt, aki a záróvonalon előzte ki a zebra előtt szabályosan megálló Suzuki Vitarát, mert feltehetőleg épp sietnie kellett. Majd elsodorta, illetve elütötte a rollerrel és kerékpárokkal épp átkelő gyerekeket, akik rongybabaként repülhettek szanaszét a Kossuth Lajos utcán."
Fix, hogy a peugeot-os egy hülye volt, a vitara, ha jól látom 8 méterre állt meg a zebrától. Ám kicsit slendriánul van leírva a helyzet. Nem írja, hogy tolták, vagy nem tolták a bringát-rollert. Legalábbis én még olyat nem láttam, hogy egy csapat szünidős gyerek megáll, leszáll körbenéz, majd áttolja a zebrán, ha megáll a zebra előtt az autó, hogy elengedje őket. Inkább hirtelen felvidulva átkapkodnak, lehetőleg minél gyorsabban, átsietve és ekőzben nem néznek már többet szét semerre. Itt nem volt sárgakockás átvezetés sem. A címben is "vidáman rollerezőt" ír.
OK. E tekintetben igazad van. Sajnos az írott forma nem mindig adja vissza a valós szándékot, mert hiányoznak belőle a hangsúlyok és a mimika. Az aktuális hangulatnak megfelelően pedig nagyon könnyű félreérteni és túlreagálni, ahogyan ebbe a csapdába most én is beleestem...
A rendszám valóban nem old meg mindent. Mindössze egy visszatartó erő a beazonosíthatóság. És természetesen ez az erő relatív. Mert van akit visszatart, van akit ez sem. Az okos nem ettől lesz szabálykövető. A szép pedig ettől sem. Ugyanakkor belegondolni is ijesztő, mi lenne ha egy napra levennénk minden közúti járműről a rendszámot. (Olyan ijesztő, hogy a fájdalom kedvéért legszívesebben elipszilonnal írnám, ILYESZTŐ - had csikorogjon az amalgám a hátsó fogakban...) Azért megmutatkozna a különbség.
Bár én magam rendpárti vagyok, nem hinném, hogy van realitása a kerékpáros rendszámnak.
Hatása a folyamatos és nem elkerülhető helyszíni ellenőrzésnek lenne, legalább a közismertebb helyeken.
Nyugodtan kiállhat egy pár rendőr civil öltözetben az Árpád híd pesti oldalán, az északi és déli oldalra.
Az északin osztogasson 30e Ft-os csekket a gyalogosoknak, a délin a bringásoknak.
Kiskörút, Bródy Sándor utcai kereszteződés, ott is elég, ha a kereszteződés után áll, aki tiloson áthajt, félrevenni, 50e Ft.
Meg még jópár helyszínen.
A költségvetésnek biztosan kitermelik ezek a járőrpárosok a saját össze költségüket azzal összefüggésben, hogy ott álldogálnak és büntetnek. Több pénzt hoz, mint visz, gazdaságosan megvalósítható.
Előbb-utóbb elterjed (és ebben lehet segítségre a média, főleg, ha telehisztizik a megbüntetettek), hogy nem érdemes szabályt sérteni, mert könnyű belefutni a késbe vele.
Amíg a lebukás és a következmények valószínűsége pontosan 0, miért tartaná be bárki a szabályt, ha nem személyes meggyőződése, hogy betartsa?
Igen, de a kötelező kamu biciklis-kreszvizsga után már lenne jogalapja a krsztáblák ismeretének számonkéréséhez és a büntizéshez. km órát pedig lehet kapni, és megoldható az is, hogy valamilyen módon hitelesítgetett-bemért példánynak kellene lennie, fix kerékméret értékekkel. Kicsit saccmeter, de durva túllépések nem lehetnének. Ha akarnák megoldanák. - Nem akarják.
Az ilyenektől nem kell megijedni. Néha rádiókban előveszik a témát, beszélnek róla 1 órát, aztán annyi. Ott a bécsi egyezmény, ami ezt tiltja.
Igazán csak ezt az "ötletességet" akartam bemutatni, hogy elég leszedni (vagy ami még egyszerűbb: letakarni) a rendszámot, és máris "lehet" szabadon garázdálkodni.
Gyakorlati tapasztalattal sajnos még nem szolgálhatok, de terveimben van régi farmerekből egy "városi" oldaltáska varrása. Ehhez keresgéltem ilyen merevítési lehetőségeket.