AMATI tenor volt a vaterán húszért, azonnal elvitték, látatlanul, fújatlanul, hacsak nem hiányos, annyiért megéri az öreg cseh, huszonötért meg nem mondom már milyen (KOEHLER?), de felújított öreg német hangszert vett egy ismerősöm, az is megérte. Persze annak, aki hivatásszerűen fúj, nem elég ez a kategória. ezt nézzétek, a kis japán csaj milyen ronda csövet fúj... de hogy!!!: ITT !!!
Ha ezt nekem írtad válaszul, akkor nem értem, mennyiben bizonytalanít el, az, hogy én klarinéton kezdtem el tanulni kb 30 éve, ami mellé felvettem a szaxofont is kb 20 éve. Bármihez is kezdesz, ha sok évig rendesen klarinétoztál, akkor csak gyakorlás és megfelelő cső kérdése az egész. Ha régen is csak épphogy ugattad a témát, akkor jó tanár sem árt az újrakezdéshez.
A többe kerül a mester, mint a cső beírást konkrétan nem értem. Mi az a 20+ ? Mert az olcsó szaxi az nem a 20+, hanem a 60+, és ahhoz bizony nem kell mester vagy 5-8 évig, és akkor el lehet dönteni, hogy veszel egy újat, vagy annyira szereted, hogy 60-ért generáloztatod. 20 körül aki szaxit vesz, az vagy nagyon bátor, vagy nagyon hülye, vagy nagyon szerencsés. 20 körül szobadíszt lehet ugyanis venni.
mindamellett volt pár szopránom, de nem jött be a fíling, meg egy tárogatóm is, de annak meg másfél oktáv a hangterjedelme... :(( a klarinét sokkal jobb: ahogy Brötzmann fújja...
szerintem csak elszántság kérdése az egész, egy komoly klarinétosnak picsafüst áttérni/átállni/+ban felvenni a bármelyik szaxit, a szoprán meg éppen a leg -kézen/-pofán fekvőbb (pláne a nádakat is lehet használni némi átalakítással), olcsó szaxira nem érdemes költeni mert többe kerül a mester (40+) mint a cső (20+), csak keményen, sok sikert. nekem most egy veterán A klarinétom,egy CONN altom, és egy HÜLLER tenorom van, nem okoz problémát egyik után a másikat fújogatni,de egyszerre igen, nem úgy mint: Rashaan Roland Kirknek :)))
A klarinét fogásban és intonációban macerásabb, mint a szaxi. Ha van otthon csurák, fújkodd egy kicsit, azzal nem vesztesz semmit. Ha nincs, nyugodtan vegyél egy szimpatikus fekvésű (ár és hang) szaxit olcsón (vannak itt is javaslatok szép számmal, ha visszalapozol), aztán, ha nem jön be, eladod. Olcsó hangszert viszonylag könnyebb eladni, mint a drágát (vagy legalábbis kevesebbet buksz rajta).
Köszi. Kezdek alapvetően elbizonytalanodni és lehet, hogy Klairnét vonalon kezdem újra.... Próbálok még ezekről a szaxikról is több infót beszerezni. Olvastam a klarinétos fórumban, hogy Te klarinétról szaxira tértél át.... Ez meg megint elbizonytalanít...
7 évig klarinétoztam (több mint 20 éve...) A szoprán szaxofon azért, mert tetszik.... Persze gondoltam, elég közel áll a klarinéthoz.... de ezek szerint mégsem.
Tehát nehéz szépen megszólaltatni ha jól értem... Valami olyat szeretnék, ami szép, élvezhető, hozzám közel álló darabokat lehet rajta játszani (persze mindenen lehet) A klarinéthoz a poroszos oktatás miatt nem igazán kötődnek szép emlékek Klarinétiskola kották, Korszakov klarinétiskolája, stb, stb, minden amit egy gyerek nem tud értékelni, de technikailag nehéz...
Tehát szerintetek felejtő a dolog, és kezdjem (újra) valami könnyebbel?
Így, így, csak én lusta voltam megírni. Klarinét mellé anno a tenort vettem fel, az azonos transzponálás miatt. Aztán nagyon megszerettem. Rövid ideig fújtam baritont, meg egy ideig volt szopránom is. És igazad van, egész más dolgok jönnek elő szopránon, mint tenoron. Azért mondtam az altot, vagy tenort, mert mindkettőre igaz, hogy könnyebb szépen megszólaltatni, mint egy szopránt.
Szerintem simán beleférhet egy szoprán, klarinét után. Sidney Bechet-nek is működött a dolog. :) A szopránszaxi nagyon más világ, mint a többi, nemcsak azért, mert nehezebbb intonálni, hanem valahogy teljesen más dolgokat hoz ki az emberből (legalábbis én így vagyok vele). Persze, ha csak a szaxofon kipróbálása a lényeg, egy alt, vagy tenor valóban jobb kezdésnek. (Klarinét után az alt kényelmesebb a mérete miatt, a tenor viszont ugyanúgy transzponál, hacsak nem Esz klarinétja volt valakinek.)
Mármint azért szoprán, mert az is egyenes? Mert ezen kívül semmi köze a klarinéthoz (meg persze, hogy nád kell hozzá). Nem könnyű jó hangszert találni, attól függ, mennyit szánsz rá persze. Nagyon nehéz intonálni, ezért nem árt, ha nem alapból hamis a cső. Ha van pénz, akkor Yanagisawa, Yamaha vagy ezekhez hasonló minőségű. Ha nincs, akkor bármi (ez általában kínait jelent), nekem egy Thomann van, bevált, de a kínai csövek ettől még lutrik.
Tanácsot szeretnék kérni. Szoprán szaxofon vásárlásán töröm a fejemet. Szerintem használtat vennék... Mit és honnan érdemes venni szerintetek? Kb. 20 évvel ezelőtt klarinétoztam hosszú évekig. Gondolom nagy hülyeség nem lenne a szoprán szaxofon... vagy mégis? Előre is köszi.
Sziasztok Kedves Saxofonosok! Van egy eladó Selmer Soloist C*-os fúvókám altsaxofonra, amit 1 hónapja használok, de rájöttem, mégsem ez a nyerő számomra. Szorítóval 36.000 Ft-ért vettem. 23.000 Ft-ért elvihető. Az ár irányár. Jelentkezni itt lehet érte: saxoforever@gmail.com vagy 0670 546 23 91 Köszi szépen mindenkinek! További szép napot!
Eladó egy Yamaha F1 Custom pipa, kifogástalan, újszerű állapotban, alsó-közép kategóriás szaxofonok hangját 30-40%-al javítja fel! De természetesen, custom pipa révén a professzionális szaxofonokhoz is illik. Yamaha, Selmer, B&S, Amati, Schagerl hangszerekhez biztosan jó méretben. A pipa bolti ára most kb. 80 000 Ft, az irányár: 50 000 Ft Ennyi pénzért ajándék!