Az a Maróti féle automataváltós könyv amiben ez is van az nekem is +van. Ha más irományod is van az persze hogy érdekel. Aztán majd beszkenneljük azt is:)
Még két tapasztalat ha már omega hibafórum:
Az elektromos ablak tanulós mint már +beszéltük nemrég. De ami nekem új: ablakonként tanul! Minden ablak külön tudja, hogy ő most egyérintős vagy még amígnyomomaddigmegyek.
A másik: leállt alattam a kocsi menet közben (először mióta +van) persze a relé hibájából. És nem kapcsolt szét az automata. Ugyanúgy motorfékezett leállt motorral mint a kéziváltós (persze ebben kisebb a mfék, de azért van).
Én is meg akarom hackelni a relét, de előbb veszek egy tartalékot mert az ördög álmatlanságban szenved mint tudjuk. Aztán állhatok szétberhelt relével a kezemben. Az én kocsim amúgy is egy négykerekű kontakthiba. Ezt a relét is +taknyolták már előttem és nem is foglalatban van hanem egy vastag kábel végén lóg. Így meg nem nagyon tudna működni, mert verődne a doblemezhez állandóan. És nem is biztos, hogy csak kontaktos, mert ráadott gyújtásnál nézegettem és ahogy ott forgattam a kezemben állandóan kerepelt. Valamelyik lába lehet bibis. Egy bizonyos állásban kellett visszatennem a dobozkába (fektetve felirattal lefelé) mert akkor működik.
Nálam ezek a tartományok egy kicsit már összekuszálódtak:) Az én váltóm 44-57 között issza az első kávét nemhogy 3-4-be kapcsol. Majd úgy 110 körül. Esetleg. Ha jó kedve van. De ha nagyon rosszul ébredt (benne a nyomaték) akkor 5000-nél ami tesók közt is vagy 130. De akkor aztán hujuj! Az olyan negyedik hogy csak na! Csak úgy hullik lefelé a fordulatszám.
>igen... imádom azt a könyvet, azon nőttem föl.
Rokon lélek! Hajszálra pontosan ez jutott eszembe mikor +láttam a képeket!:) És még az xm is tetszik nekem!
Tévedés, mert szét lehet szedni ! Le kell vágni a műanyag kupakot róla, igaz utána már nem tudod rá visszatenni. Nekem most ilyen szabadon lévő a relém, de nem érdekel.
jes jes az van benne.. a volvó 240, 740, 760ban van uez váltó.
Elktromos kiegészitő vezérléssel ellátva.
ismerős. xm-ben elvileg csak P-ben lehetne inditani.. hát nekem nem. :-)) mind1 miben van csak a féket nyomni kell mert eldzsal alólam! :-))
Tegnap kibányásztam a kocsiból a bibis üzemanyagrelét. Szomorúan láttam, hogy nem szétszedhető hanem beöntötték az alját => mehetek a bontóba másikat venni. Jelenleg 3000-ért tudok a legolcsóbban bontottat.
Jó reggelt mindenkinek!
Kicsit halott ma ez a topic.
Szkátó! Este hazafelé +néztem. Ahogy írtam 110-nél forog 2000-et a motor. 90-nél kb1500-1600 és a 3000-et 150km/h nál érte el. Annyit még tudni kell, hogy nekem LCD műszerfalam van és abban a fordszámmérő nem mutatós. 1000-es tartományon belül 5 vagy 6 szegmens világít tehát nem valami finoman kalibrált. 160-nál gyulladt ki a 3000 utáni első szegmens (3200?)
Az áttételek:
R 25 kézi
1. 4.044
2. 2.264
3. 1.434
4. 1.000
5. 0.842
R. 3.748
automata (AW03-71L/LE)
1. 2.45
2. 1.45
3. 1.00
4. 0.69
R. 2.22
Nem értem pontosan melyik paraméterére vagy kíváncsi de:
90 előtt Aisin-Warner 4+1 (könyv szerint 4.ben lockup szerintem 3.ban is de kituggya:) AW03-71L vagy AW03-71LE
90 után GM Powertain computer controlled 3 üzemmódos 4+1seb AR25 vagy AR35
Az enyémben az első van. Hasonlót láttam Volvo 760 2.3 benzinesben. Arra a szaki azt mondta, hogy elnyűhetetlen, bízom benne, hogy ez az enyémre is igaz:) Szembetűnő ismertetőjele, hogy PRND21 van kivezetve a karra, de a 3. is kiválasztható egy nyomógomb segítségével. Neki is van egy kis elektronikája de ennek tudása kimerül a sebesség figyelésében, és nem engedi az erőltetett (nyomógomb!) visszaváltást 3.ba. Az enyémben ez az elektronika (vagy a hozzá tartozó mágnesszelep) nem f*sza mert nem úgy müxik ahogy kellene úgyhogy kénytelen voltam meghackelni. Azóta jó bár szerintem kicsit hamarabb is felkapcsolhatna 4.be
QWER! Írtad, hogy 3eHUF a javítókészlet a fék csúszónyergéhez. Hol és melyik típushoz való?
Azt tudom, hogy 88-ban volt típusváltás és az enyém még a régi.
@Szkátó:
Na pont az áttételről akartam írni. Az én automata váltóm 4. fokozata hosszabb mint a kézi váltó 5.-je. Hosszú úton ahol nem kell sokat biciklizni a gáz és a fékpedállal, bekapcsol a 4. lockup-ja (szép magyarosan) és tartósan alacsonyabb fordulaton lehet autózni. Emiatt (relatíve) kicsi a fogyi. Holnapra +nézem az áttételeket.
Nekem nincs Omegám (ezért kérdezem):
A sima 2literesbe milyen az áttételezés? Mennyit forog a motor 5-be 100-nál ill. 120-nál? Tudtommal a régi Opelek igen hosszú áttételezéssel készültek...
Hú Emberek én nagyon lemaradtam. Sűrűbben kell látogatni ezt a topicot, mert nagyon beindult az élet. Nemhiába: Omega rulez! De az xm is az egyik kedvencem! Nem sokon múlt, hogy nem olyanom van most:)
@qwer: igen nálam van még. Az A könyvét már lemázoltam, scannerre vár, de továbbmásolható állapotban van (nyilván minden kiadói jog kelemenb tulajdona, de te már kaptál rá licenszet:). Nevezett tulaj mondta, hogy még maradhat egy darabig a B könyv is, de nagyon nem haladok annak a byte-osításával. Majd belehúzok.
Sam
Most elhúzok megb.re de utána leírom az én fogyis tapasztalataimat. Elöljáróban: nem forgalmas 4-es főúton klímával automata váltóval 300km utat 110-130 közti tempóval simán 7-8 liter között.