azon gondolkodom, hogy a régi gyújtó tekercs le lett cserélve egy utángyártot ra, nem lehet hogy alapból rossz? vagy mikor működött elromlott, kb 2 hónap használatban..?
a tirisztor volt kirepedve így a belseje eloxidálódott ezért nem volt szikra, most van szikra a FAGY al, annyi ugye a problémám hogy csak magasabb berántási fordulaton van szikra, ez viszont lehetséges hogy a gyujtó tekercs baja lenne?!
a karburátoron minden tiszta, kompresszió érzésre van benn rendesen, egy másikhoz viszonyítva!
miért nem kaphat benzint?
A benzinszint leszerelt úszóháznál mekkora kell hogy legyen?
Ha nem cseréltél alkatrészeket akkor az ék pálya nem tud elmozdulni ! Legfeljebb elnyírta és elfordult ,akkor ék csere ,de mivel új a gyűrű akkor nem árt egy kis olajat cseppenteni a hengerbe ,olyan 1-2 ml nyit hogy tömítsenek a gyűrűk és ezután indítani !
A gyári gyújtás töltő tekercs az alaplapon eleve karcsú, 5mm-es lemezelt vasmagja alig szed össze némi delejt a lendkerék mágneseiről. Én a helyedben Kovács Lajostól, Ceglédről rendelnék 12mm-es vasmagra ( Babetta világítás tekercsé ) tekert erősített gyújtás töltő tekercset, a menetszáma is nagyobb a gyárinál. Légrést 0.2mm-re beállítani, gyertya hézag 0.4-ről 0.6-0.7-re növelni. Ha a porlasztó is be lesz állítva, nagyon könnyen fog már indulni a R-55, álom lesz vele dolgozni, én pl. szeretem a 2T 49cm3 gépet. 20-as 25-ös keverékkel sem fog füstölni az erősebb szikrával, gond nélkül elég a több olaj is, és a géped is hosszabb életű lesz. Érdemes a dugattyú gyűrűket is ellenőrizni, ill. cserélni a jobb kompresszió miatt, gyűrű hézag 0.2mm. 20/3785905. Tapasztalat, a gyári 4V-os külön trafó + elektronika erősebb szikrát produkál, mint az egybe trafós FAGY egység.
A problémád második fele üzemanyag ellátási gondokra utal. Itt bármi előfordulhat...
A gyújtás...Na az nem erőssége az 55-ösnek. Egy ismerősöm mesélte, hogy amikor 125-ös MZ-vel krosszoztak azon is babetta gyújtás volt, és az eredeti gyújtótekercset áttekertették más menetszámúra, hogy rúgásra is induljon. Szerintem ez gyógyír lehet a melegen való indítási gondra is!
Hello, kellene nekem egy kis segítség... Robi-55 kapálógépnél van olyan jelenség hogy eleinte nem volt szikra, a tirisztor repedt volt kicseréltem egybetrafós gyujtóegységre a tirisztort és a trafót, most van szikra, de csak akkor ha a berántót gyorsan húzom, és csak egy bizonyos berántási sebesség megvan, és ha pl már nem húzom, de a lendkerék még pörög, akkor nincs szikra, illetve csak akkor indul el ha a hengerbe nyomok be egy kis benzint, azt kijárja és meg is áll, a karburátort 2 szer kipucoltam, valaki tudna segíteni? ja a gyujtó tekercs is új...
A ha szerted a gépeket akkor jó a Terra. Írtad, hogy gépesíteni szeretnél, de ha mindent csináltatsz géppel akkor sokba van nagyon. Érdemesebb lenni szétnézni a hirdetőoldalakon van sok Terra cucc, ha sok mindent egybe veszel meg akkor jóval olcsóbban kijössz.
Tanácsot szeretnék kérni tőletek. Nemsokára lehet hozzám kerül kb 500 nm hétvégi telek, amin most gyep van. Ezt szeretném megművelni, háztáji kiskertként, de amit csak lehet gépesítenék. Ásás derekam miatt kilőve, vagy bérszántás, vagy kisgép. Mit érdemes venni? Ami jelenleg van egy felújított terra t-20 hajtómű és egy váltva forgató eke, de semmi más. Ahogy számolgattam a terrát felszerelni hatalmas pénz lenne, meg talán sok is ekkora földre. Mik lennének a lehetőségek?
Igen,ez engem is elgondolkodtatott.Döntés előtt a hengert alaposan átmértem és a mérések alapján arra gondoltam -megér egy próbát.
Mint írtam volt az olajlehúzó gyűrű volt nagyon kopott.
Maradnék a gyújtásnál!
Tehát a szikra nem akkor ugrik amikor kellene .A szikra adás idejét a lendkeréknek a főtengelyhez viszonyított helyzet szabja meg..Ezt az ék állása befolyásolhatja,-mondjuk kopás miatt.
De akkor se ha a kopott hengert össze rakta az új dugattyú gyűrűvel és mondjuk oválisra van kopva a henger ,és a gyűrűk nem fekszenek hozzá a henger falhoz !
Akkor így már tudod, hogy mit mondtunk eddig. Hiába van szikra kivet gyertyánál. Ha a lendkeréken a mágnes rossz helyen van és ez által rossz időben van szikra és a motor nem indul be.
Ez az F 410 gép Svédországból lett hozva ,haza a papának.Ez eredeti Made in Japán.
A prospektus amit kaptam hozzá svéd nyelvű és 1989-es kiadásu.
Amikor azt írtam ,- nem tudták mit adnak el -akkor a fentiekre gondoltam.
Amikor a gép hozzám került a levegőszűrő helyén egy harisnyadarab volt(nem női).Akkor -ez előtt 5 évvel - minden rántásra indult, ám erősen füstölt.Ezért kellett szétszedni. Az olajlehúzó gyűrűje teljesen el volt kopva.Ezt a kijelentést arra alapozom,hogy összehasonlítottam az új gyárival -amit később rendeltem.
Nos ,mindent kicseréltem rajta amit szükségesnek véltem.Ha jól emlékszem mintegy 30 e.ft-ba került.
Jól mondja, studio1. Vannak jóféle utángyártott cuccok is csak szét kell nézni a neten. Igen, szerintem, meg ahogy nézem a többiek szerint is ott lehet a hiba. Nincs jelölés tudtommal csak az ék kell, hogy jól álljon.
A honda alkatrészekről annyit, hogy ebbe a GX 110-be egy levegőszűrő 12 e. volt; magát a gépet pedig alku után 18 e.-ért vettem.Igaz a volt tulaj nem tudta mit ad el.
Akkor tehát a lendkerék felhelyezés környékén lehet a hiba?Mondjuk elképzelésem sincs arról ,hogyan lehet azt rosszul felrakni-de azzal kezdek.
Van a lendkeréken és valahol másutt valami jel amit össze kell nézni?
Vagy azért hogy hátra tudd hajtani az úszót ,vagy azért hogy ne keljen kivenni a fúvókát ha eltömődött ,hanem csak ,le veszed az úszó poharát egyszer kétszer megnyomkodod a fúvókát és rakhatod össze !