Keresés

Részletes keresés

Gyalogbéka Creative Commons License 2002.03.25 0 0 8
qwer1234:

Mondtam már, hogy Isten vagy? :) Remek, hogy megnyitottad ezt a topicot.

Szóval én egy 91es A Omegát hajtok, 18SEH motorral (azaz 1.8 injektor, hengerenként), GL felszereltség (full fapad). Van még a családban egy 88-as 20SE GLS felszereltséggel.

Alkatrészárakhoz: eddig a következőket "ismertem" meg (Láng Kft):

stabilizátor összekötőrúd:
olasz: 4800
nemtom milyen: 5700
német: 9000
stabilizátor gumi: 1200
gömbfej: 5400
üa szűrő: 3200 (hje)
vízhőfokgomba: 4200 (ez Opel márkaszerviz)
gyűrűsor: 20.000 körül
kuplungtárcsa (olasz): 15.000
kuplungtárcsa (gyári): 25.000
nyomcsapágy: 5000
kiemelőszerkezet (olasz): 15.000

Nagyjából ennyi.

Ami kérésem lenne: az angol nyelvű Omega-könyv tulajdonosai meg tudnák nézni, hogy milyen szinvonalú elvi kapcsolási rajz van a 18SEH motor elektronikájához? A légtömegmérőből jövő korbácsból kilóg egy fekete-sárga/barna 0,75-ös érpár, a végén csúszócsatival, fent a hengerfejnél van vége, kb. a 2-3. henger között, és senki sem tudja, mire kellene dugni. Az "A Omega kis- és nagyjavítása" c. könyv kapcs. rajza sem segített sokat. :( A 18SEH-hoz még a légtömegmérőt sem rajzolja be.

Az autóhoz még: nekem vegyes használattal fogyaszt átlag 10l körül, országúton kifejezetten jobban, a várost viszont nagyon nem szereti.

Egyelőre talán ennyi.

Üdv,
Béka

qwer1234 Creative Commons License 2002.03.25 0 0 7
Attól függ, milyen motorról van szó ?
A legelterjettebb a C20NE, ez képes 6-7 litert fogyasztani autóúton 90-110km/h, persze városban 10-11 liter, és akkor még nem nyomtad tökig ! Talán ezzel a motorral a legcélszerűbb vásárolni, mert ez a legmegbízhatóbb és legstrapabíróbb. pl. egy vezérműszíj szakadástól sem lesz semmi baja. (Ezt csak a C16SE motor tudja rajta kívül.) A többi motorhoz nem tudok hozzászólni. Mindenesetre a kisebb motoroktól óvnálak, illetve a C20NEJ -től is, mert ezek már gyengék ehhez a kasztnihoz. (c20nej kb. 85le, c20ne 115le)

Egyébként családi autónak kiválló, hely van bőven benne. pl. kelemenb meg én is családi autónak használjuk.

Előzmény: seymour (6)
seymour Creative Commons License 2002.03.25 0 0 6
Bocs, hogy belepofázok, de éppen mostanában lesz aktuális egy nagyobb kocsi vásárlása a család gyarapodása következtében, és kacérkodunk a gondolattal, hogy egy Opel Omega kombit szerzünk, persze a 93 előttiek közül, kb. 1 millió körül.
Az alapvető kérdésem, hogy mennyit fogyasztanak ezek a batárok?

seymour

Dannert Creative Commons License 2002.03.25 0 0 5
Én még élőben nem láttam, csak képen! :( OFF: Viszont a Váci út mentél láttam egy Opel Senatort Lotus spoilerekkel. Az se rossz. ON: Meg van még egy Opel Omega Evolution 500-as kivitel is, na az se kutya...

Dannert

Előzmény: BX_thomas (4)
BX_thomas Creative Commons License 2002.03.25 0 0 4
Az nekem is tecc! eccer volt hozzá szerencsém! Dögös nagyon! :-)))
Előzmény: Dannert (0)
qwer1234 Creative Commons License 2002.03.25 0 0 3
Akkor egy kis összefoglaló az A-OMEGA tipusbetegségeiből :
-[1]- (C20NE) Termosztátcserénél a 3 csavarból az autó elejéhez legközelebbi csavar hajlamos a beletörésre ! Kifúrni nem lehet szépen, mert nem férsz hozzá. Ha kiszeded az alu öntvényt (2 csavar fogja), akkor állványos fúróval talán sikerülhet, vagy bontóból új öntvényt kell beszerezni kb. 1500-3000 Ft között.

-[2]- (Minden A-OMEGA) A hátsó híd 3 ponton van felfüggesztve : Két oldalt egy-egy nagy gumipogácsán keresztül az alvázhoz, illetve a differenciálmű végén szintén az alvázhoz. A két nagy gumipogácsa belsejében alumíniumból van a betét, ami a sós víz hatására szétválik a gumitól és ez okozza a halálát. Hatása : Idétlen zajok hátulról parkolóhelyre való beálláskor. Döccenés irányváltáskor (hátramenetből előremenetbe vagy fordítva).

-[3]- (Minden A-OMEGA) Hátsó rugó hajlamos a kilágyulásra.

-[2]- (Minden OMEGA) Az úgynevezett kutyacsont (első futóműben a stabilizátor rúd ebben végződik) hajlamos a kiverődésre. csere!
---- folytatás következik ----

Bontós árak (kb.):
R25 váltó : 30-40e
C20NE hengerfej : 30e
első kerékagy : 8-10e
differenciálmű : 35-55e
féltengely : 8-10e
kardán : 25-30e
hátsó rugó : 4-6e
felni 14" : 4e
kormánymű : 30e
szervópumpa : 22-30e (nem javítható)
AC pumpa : 12-14e
---- folytatás következik ----

fogalmak :
kis differenciálmű : Féltengelyek bordás tengelyének átmérője kb. 25-27mm. A gumipogácsán lévő furatok távolsága egymástól 68mm.(kardántengely felé) Ritkább tipus 2 literes szedánok voltak ilyennel szerelve. Drágább és nehezen beszerezhető !
nagy differenciálmű : Féltengelyek bordás tengelyének átmérője nagyobb mint 30mm. A gumipogácsán lévő furatok távolsága egymástól kb. 82mm.(kardántengely felé) Gyakoribb tipus 2 literestől fölfelé voltak ilyennel szerelve. Olcsóbb és könnyebben beszerezhető! A két tipus csak akkor cserélhető fel, ha cserélsz féltengelyt és kardánt is !
---- folytatás következik ----

qwer1234 Creative Commons License 2002.03.25 0 0 2
_latsam:
Az angol nyelvű könyv nálad van még, vagy visszaadtad kelemenb-nek ?
Előzmény: _latsam (1)
_latsam Creative Commons License 2002.03.25 0 0 1
Hali!
Akkor mától ezt a topicot is berakom a kedvencek közé!:)
Sam - Omega A '88 20SE aut.
Előzmény: qwer1234 (-)
Dannert Creative Commons License 2002.03.25 0 0 0
Az 0megák közül a L0tus 0mega a legjobb!!!

Dannert

qwer1234 Creative Commons License 2002.03.25 0 0 topiknyitó
Az Opel Vectra A topik mintájára létrehozok egy Omegás topikot. Itt talán maradandóbban leírhatjuk a tipushibákat, élményeket, tanácsokat, stb. Mindenkit szeretettel várok itt.

qwer1234 - OMEGA-A; 1987; C20NE; CD

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!